Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bobomelo

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 14:53

Gefeliciteerd Amanda!!!!!
Maak er een fijne dag van!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:46

Amanda, gefeliciteerd met je verjaardag!

Bobomelo, fijn dat je wel een ok nachtje hebt gehad. Denk dat je het inderdaad nodig hebt gehad. Wat spannend allemaal met je moeder zeg. Wat zal ze blij zijn als ze weer naar haar eigen huis kan en in haar eigen bed kan slapen.

Ik heb echt een heel zware dag. Vandaag gesprek met docent gehad. Voelde gisteren al de stress in mijn lijf, maar vandaag was het nog erger.
Hij reageerde wel boven verwachting goed. Hij is meestal lomp en redelijk hard in zijn bewoordingen. Maar hij toonde veel begrip, probeert mee te denken en was echt geïnteresseerd. Al blijft het echt een hel als je bij een docent in janken uitbarst. En dan ook nog deze... Wel heel openhartig dingen kunnen zeggen (ook bijvoorbeeld dat ik het heel moeilijk vind om op hem af te stappen, omdat ik hem totaal niet kan peilen). Heb een lastige beslissing te maken, maar hij laat me daar wel vrij in. En hij zei dat hij het erg goed vond dat ik zo proactief handelde en dat hij er wel vertrouwen in heeft. Vond ik erg tof.
Alleen ik stap dan naar buiten en dan stort ik helemaal in. Mijn lichaam doet het niet meer. Ik heb de hele reis naar huis het gevoel gehad dat ik moest overgeven en flauwvallen. Ik kon nauwelijks mijn eigen lichaam rechtop houden. Een beetje een gevoel als je onder narcose gaat. Je vecht tegen die vermoeidheid, maar hebt het idee dat je elk moment de strijd verliest.

Mijn ouders eten niet thuis vandaag en gelukkig is er nog hutspot wat we ingevroren hadden, dus echt koken hoef ik niet. En voor het opbakken van de hutspot zet ik straks gewoon een stoel bij het aanrecht.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:55

dapper gedaan polivy!!!
vind het echt heel goed en knap van je!

en vaak zijn zulke leraren vol met verassings...
(wss net als ons, maar stoer doen aan de buitenkant....maar intussen....)
dus voel je er niet banketstaaf over! hij heeft het goed opgepikt en dacht zelfs met je mee, en hij gaf ook al aan dat hij het knap van je vond!
en dan ben je indd na zo'n inspanning wel even helemaal kapot! net als je een uurtje bij de psych hebt gezeten! dus geef daar maar lekker aan toe! lekker je hutspot opbakken(of in de magnetron!) en lekker relaxt een tukkie doen/bankhangen!

en "wees trots op jezelf"!!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:21

Goed zo Polivy +:)+
Echt heel goed :j

En bedankt dames :D

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 22:47

Hallo iedereen,

Ben even weggeweest, 'druk' gehad . Amanda, nog gefeliciteerd met je verjaardag. :) hiep hiep!
Wat vervelend dat er 'meelezers' zijn, ik heb er zelf nog niet zo bij stilgestaan, ben nogal anoniem hier, maar dat lijkt me echt supernaar.

Dingen bij mij lijken niet echt te veranderen. Dat tentamen wat ik gemist had, heb ik overnieuw mogen doen, en met vlag en wimpel gehaald. Maar ik ben nu een aantal maanden verder, woon nog steeds bij mn ouders, mijn moeder heeft een nare diagnose gekregen, waardoor ze waarschijnlijk niet oud zal worden, ik zit met 1 been hier, 1 been bij mn exhuis, en t lukt me maar niet iets zinnigs op te bouwen. Het lijkt alsof niemand t erg vind of ik er wel of niet ben. Alsof t toch niet uitmaakt. Word daar heel verdrietig van. Ook lijkt t me maar niet te lukken om normale sociale contacten op te bouwen bij mijn ouders, al mijn vriendinnen zitten verspreid over t land. Ben daardoor best wel eenzaam. Ook contact met mijn verzorgpaard lijkt op niets uit te lopen, ik kan niet aarden op de nieuwe stal, en ook daar is t allemaal zo vrijblijvend en ik kan weinig zelfstandig doen en blijf maar afhankelijk van de eigenaar, die nooit tijd lijkt te hebben maar t ook niet wilt loslaten. Argh!

Ik zit best wel rond te draaien in mn eigen ellende, maar lijk het maar niet te kunnen doorbreken. Morgen schijnt vast weer de zon, en zal ik er weer even zin in hebben,.. totdat t smiddags is, en t besef dat er weer een dag voorbij gaat zonder enig lichtpunt. En dan, dan ben je alleen met je tranen en sta ik op t punt om alles wat me nog wel lief is ook maar te vernietigen. Zodat t dan maar echt klaar is.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:20

:(:) Och, het klinkt allemaal zo herkenbaar. Ik weet zo goed hoe je je voelt. Het ontbreekt me op het moment aan de juiste woorden, maar bij deze wil ik je toch even een hart onder de riem steken en laten merken dat je niet alleen bent. :(:)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:48

@vidya :(:) inderdaad wat je beschrijft qua gevoelens in 100% herkenbaar.helaas.
ik weet zo ook niet 1,2,3 wat je eraan zou kunnen doen, behalve iemand ( die je al kent, of een vreemd iemand al therapeut ofzo) zoeken waar jij je ei bij kwijt kan, iemand die onbevooroordeeld naar je luisterd en je goed advies geeft. weet niet of je al ergens iemand gevonden hebt? maar misschien toch tijd om die stap te gaan maken? :(:) heeeeeeel veel sterkte in ieder geval!

hier een zware avond gehad, heb weer een afwijzing binnen en heb vanavond naar de therapeut/ accupuntuur geweest, pff veel emoties los gekomen zowel door de gesprekken als door de naaldjes.
voel me helemaal bibberig en huilerig hoop dat ik morgen weer fatsoenlijk naar mijn werk kan zonder het allemaal toonbaar te maken, aangezien ik niet het gevoel heb dat het daar op prijs gesteld wordt.
weet niet of het ook zodanig is maar dat is wel hoe ik het voel.

nou heb ik net wel een hele leuke vacature onder men neus geschoven gekregen, heb ook meteen mijn sollicitatie opgestuurd, dus ik hoop en bid dat ik snel wat leuks mag gaan doen of op zijn mins op gesprek mag komen.

@ amanda heb net pas door dat je jarig bent vandaag gefeliciteerd! *\o/* ( je had het al wel gevierd toch zaterdag?)

voor al de rest een dikke :(:) en bij degene waar het wel goed gaat *\o/* ga zo door!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:50

Ik ga hier toch even een vraag stellen
Ik had last van trillende hande/armen.
Nog veel meer maar niet bij na gedacht.
Ik heb toen bij google ingevuld trillende handen.
Toen kwam ik op een site over stres.
Ik las alle kenmerken en alle gedachten die je kon hebben en alles klopte !
Toen las ik ook dat het als het te erg kon worden burnout kon worden.
verder gekeken daarna en de test gedaan.
Ook daar klopte bijna alles weer van.
Ik heb de laaste tijd ook heel erg veel aan mijn hoofd gehad.
Ik wil het best vertellen maar nie zo openbaar dus liever via pb.
Maar ik ben pas 14.
nou is mijn vraag kan het al op deze leeftijd zo zijn dat ik dat heb?
ik ben nu ook nog in behandeling voor hyperventilatie.

edit: wat ik merk is dus dat ik mezelf niet goed vindt, niemand iets om me geeft, moe, eetbuien, vermoeideid, slapenloosheid, ik mijn werk niet goed doe al doe ik er toch mijn best op, hoofdpijn, hartkloppingen, trillende handen geen leuke kanten van het leven weer kunnen zien en ga zo maar door.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:48

Ik ben vandaag ontslagen.... |( Nouja m'n leidinggevende heeft verteld dat mijn contract per 1 mei niet verlengd wordt.......
Zit ik dan, eind vorig jaar net appartement gekocht, had een leuke baan en alles ging goed, en nu zit ik gewoon fulltime thuis zeg maar...
Zie het nu even echt niet zitten, mn vriend was ook boos op me dat ik mn baan kwijt ben.... kon ik er maar iets aan doen, zucht |o

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:08

Jemig tozalin, wat een rotnieuws. Maar ik begrijp echt niet waarom je vriend boos wordt. Jij hebt er toch niet voor gekozen? Heb je ook gevraagd waarom hij boos is? Maakt hij zich misschien gewoon zorgen maar komt het er zo (en erg ongelukkig) uit?

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:14

Weet niemand van jullie 2 toevallig of het gene wat ik heb al op 14 jarige leeftijd kan zijn?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:17

Volgens mij kun je al heel jong een burnout krijgen, maar volgens mij moeten de klachten wel lang aanhouden en is het dus een verschil met bv eens een iets langere stressperiode en niet goed in je vel zitten. Ik zou gewoon eens met je huisarts gaan praten. En waar passen je ouders in het verhaal?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:20

Trouwens meiden, bedankt voor de complimenten. Ben ook wel trots op mezelf.
Er staat ook weer een volgende uitdaging voor de deur. Ik heb namelijk besloten zondag eens mijn frustratie, boosheid e.d. duidelijk te maken aan diegene die het betreft. Ik heb lang genoeg mijn mond gehouden en het blijft alleen maar stapelen en dat is ook niet gezond. Maar zie er wel al tegenop.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:28

Polivy schreef:
Jemig tozalin, wat een rotnieuws. Maar ik begrijp echt niet waarom je vriend boos wordt. Jij hebt er toch niet voor gekozen? Heb je ook gevraagd waarom hij boos is? Maakt hij zich misschien gewoon zorgen maar komt het er zo (en erg ongelukkig) uit?

Hij heeft inmiddels zijn excuses wel aangeboden. Omdat we allebei werken is de hypotheek van ons nieuwe appartement wel te betalen, maar als hij het alleen moet opbrengen houd hij geen geld meer over. Hij zei ook zo van, dat ga ik dus niet in mn eentje betalen. Dan moet ik mn hobbies opgeven en dan doe ik niet, dan moeten we het huis maar verkopen.... hij was echt pissed ;(
Dus ik hoop dat ik snel weer de oude ben, dat ik in ieder geval wat geld in het laatje kan brengen. Want als ik te lang zonder inkomen zit wordt het heel lastig. We hebben geluk dat we nu allebei nog thuis wonen...

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:28

Polivy schreef:
Volgens mij kun je al heel jong een burnout krijgen, maar volgens mij moeten de klachten wel lang aanhouden en is het dus een verschil met bv eens een iets langere stressperiode en niet goed in je vel zitten. Ik zou gewoon eens met je huisarts gaan praten. En waar passen je ouders in het verhaal?

het is vanaf augustus dit jaar.
ik heb het nooit tegen iemand durven vertellen altijd voor mezelf gehouden en nu weet sinds 2 weken mijn vriend en ouders het.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:32

ietjelover, het klinkt meer als een depressie (met burnoutverschijnselen). Ik zou er voor naar de huisarts gaan, want je kan er beter hulp voor zoeken dan ermee blijven zitten en dat het steeds erger wordt.
Ik heb dezelfde klachten, en bij mij is er ook de diagnose depressief/burnout geconstateerd.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:34

Ik ben geen huisarts, psycholoog of iets, dus ik raad je aan gewoon eens (desnoods dat je één van je ouders meeneemt) met de huisarts gaan praten.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:35

ik moet komende week of over 2 weken toch nog even naar de huisarts ik denk dat ik dat ik het er dan even over ga hebben.
vindt he ook wel echt moeilijk om het tegen iemand te vertellen.
mijn ouders weten nog echt niet alles van wat ik heb.
Ik heb niet gezegt wat ik allemaal heb of deed maargoed.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:00

@ietjelover,
wat al gezegd werd, wij zijn geen huisartsen oid...
de enige raad die wij jou kunnen geven is: ga naar de huisarts!
en hoe is je relatie met je ouders? is er een reden dat je het hen niet durft te vertellen?
als jouw relatie met jouw ouders verder heel goed is, dan moet je je bedenken: je ouders willen echt het beste voor je, en zullen schrikken als je dit allemaal voor hen achterhoudt!
En als je naar de huisarts gaat, en je wilt dat hij het geheim houdt, dan gebeurt dat hoor! Maar als ik het zo lees, dan zal de HA jou waarschijnlijk doorsturen naar een psycholoog!

@vidya,
hey, wel hartstikke goed van je dat je je tentamen met vlag en wimpel gehaald hebt! probeer es wat vaker bij dat gevoel stil te staan! want dat gaf je vast een goed gevoel toen je het cijfer terugkreeg!
en wat naar van je moeder! Sterkte ermee en voor haar!
en het gevoel dat ze je even niet meer zien staan, heel herkenbaar, maar als ik het zo lees zal je moeder nu ook vast enorm met haarzelf in de knoop zitten....
hoop dat je je plekkie en draai alsnog zult vinden op die nw stal, en dat je verzorgpaard je zo wat troost kan bieden! zou het niet opgeven hoor!!!

@crazyshar,
hoe is het vandaag gegaan op je werk?
en zal duimen dat die leuke vacature wat zal worden voor jou!!

@tozalin,
gats...hoop dat je vriend snel weer wat bijdraait!
en in welke richting zoek je werk?

@polivy
dapper dat je zondag je frustaties gaat uiten!
wou dat ik zo dapper was....
heb zlef nl nog geen gesprek gehad op het werk, wie weet morgen ochtend, want dan zijn we beide op het werk....maar goed, heb morgenochtend om 10uur ook een afspraak met de psych (onder werktijd)dus op zich ook weinig zin om "nog"een gesprek te moeten voeren....mochten ze het morgenochtend wel willen, denk dat ik dan ook maar zeg: heb straks al zwaar gesprek, daar wil ik mijn energie voor bewaren....
en aan de andere kant, als't gesprek geweest is, lucht het ook wel wer op! gewoon lekker "algemeen"houden en niet te diep erop in gaan! nja, we'll see!

verder gaat ie aardig vandaag, mijn moeder is vandaag thuisgekomen vanuit het verpleegtehuis, heb 2 uur in hun huis gewacht zo na het werken....en kan je zeggen, was bekaf toen ik om 15uur thuis was! dus nu net even een uurtje liggen pitten!
mijn hoofd is gelukkig weer wat rustiger dan vorige week!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:41

@ietjelover, ik denk ook eerder aan depressie/ overspannen. burnout is vaak toch net dat ietsje meer, niet kwalijk bedoelt hoor.
verder zoals gezegd ga lekker naar de huisarts, als je het vervelend vind om je ouders te belasten met jou gevoelens en bang bent hen te kwetsen kun je ook vragen of je even alleen met je huisarts kunt praten? dan weet je huisarts dat het wel serieus is en kan je ook gewoon zeggen wat je denkt en hoe je het denkt zonder rekening te hoeven houden hoe het op je ouder(s) overkomt.

@ tozalin, pffffff wat rot zeg, heb je niets zien aankomen dat je contract niet verlengd wordt? geen signalen ofzo gehad? verder heb je nu wel wat tijd om te gaan zoeken, niet dat ze half april zeggen "goh je hoeft na de laatste dag in april niet meer terug te komen hoor, we verlengen je contract niet"
ik denk ook dat je vriend flink geschrokken is en dat ie zich eerder zorgen maakt hoe je / jullie / hij het leven op deze manier hoe je gewend bent om te leven kunt vol houden.

@polivy succes alvast zondag! helemaal super dat je toch de knoop hebt doorgehakt en dat je de confrontatie ( hoe moeilijk en zwaar ook) toch aangaat. wie weet hoeveel verder je komt!

@bobomelo , fijn dat je moeder thuis is! hoop dat het zo goed blijft gaan!

hier gaat het wel redelijk heb gisteren vandaag en morgen middag vrij, om te gaan solliciteren enzo, heb gisteren mijn 4e weigering binnen yay.
pff het waren echt 4banen waarvan ik echt dacht dat ze niet zo moeilijk waren en dat ik daar het meeste kans op zou hebben om er aan de slag te kunnen, helaas.
nu hopen dat ik snel wat van die andere baan wat hoor, dat lijkt me echt super. maar ik wil ook niet te enthousiast zijn, stel dat ik ook afgewezen wordt dan heb ik weer een mega domper in mijn systeem zitten, pff moeilijk hoor.
verder heb ik gisteren avond nog naar de acupuntuur/ therapeut geweest, was ook zwaar en heftig! ze heeft me op zoveel punten geprikt en op aangesproken die zo juist zijn en die zoveel dingen die ik met wilskracht heb geblokkeerd enzo die heeft ze gisteren los gezet, dus ze heeft lichamelijk mijn wil gebroken om los te laten terwijl ik al jaren onbewust alles dus vast hou, dat zie je dan terug in mijn lichaam maar ook in mijn manier van doen en denken, dus dan kun je nagaan wat er allemaal los komt en wat voor emoties je dan allemaal over je heen krijgt in 1 klap.
heb daardoor vanacht ook niet super geslapen omdat het gewoon zo in me loopt te spoelen (kan het niet anders uit leggen, net water in een emmer die aan het rond klotsen is en af en toe over de rand heen gaat of bijna , snap je? ) en te malen.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:48

bobomelo schreef:
@tozalin,

Ik heb nu een jaar in de administratie gewerkt. En hiervoor met paarden, heb de opleiding MBO Bedrijfsleider paardenhouderij niv. 4 gedaan. Maar dat hoeft van mij niet zo nodig meer, ben daar een beetje de verkeerde mensen tegen gekomen...
En eigenlijk wil ik weer een deeltijd opleiding gaan doen, gewoon 1 dag naar school en 4 dagen werken. Ik wil toch wat verder komen, ik ben alleen bang dat een HBO opleiding nu veel te zwaar voor me is... ik weet ook nog niet precies welke richting ik op wil. Ik vind alles leuk...

crazyshar schreef:
@ tozalin, pffffff wat rot zeg, heb je niets zien aankomen dat je contract niet verlengd wordt? geen signalen ofzo gehad? verder heb je nu wel wat tijd om te gaan zoeken, niet dat ze half april zeggen "goh je hoeft na de laatste dag in april niet meer terug te komen hoor, we verlengen je contract niet"
ik denk ook dat je vriend flink geschrokken is en dat ie zich eerder zorgen maakt hoe je / jullie / hij het leven op deze manier hoe je gewend bent om te leven kunt vol houden.

Ja ik zag het wel aankomen, het bedrijf waar ik werkte liep al niet super, en ze gooien nogal snel mensen eruit heb ik het idee. En op het moment kost ik ze gewoon bakken met geld, want ik lever niets op. En ze krijgen nu rekeningen van de bedrijfsarts enzo...

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:55

Tozalin, en eventueel een BOL-opleiding? Is dat er in jouw interessegebied?

Crazyshar, jemig dat klinkt echt heftig. En dan ook nog afwijzingen. Komt allemaal niet op een lekker moment. Hoop echt dat je wat vindt, evenals Tozalin.

Bobomelo, als jij morgen een gesprek met de psycholoog hebt zou ik het op het werk laten voor wat het is op het moment. Inderdaad kost zo'n gesprek je al genoeg energie. Zij kunnen nog wel even wachten hoor. Gaan ze niet dood van.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:55

bobomelo schreef:
@ietjelover,
wat al gezegd werd, wij zijn geen huisartsen oid...
de enige raad die wij jou kunnen geven is: ga naar de huisarts!
en hoe is je relatie met je ouders? is er een reden dat je het hen niet durft te vertellen?
als jouw relatie met jouw ouders verder heel goed is, dan moet je je bedenken: je ouders willen echt het beste voor je, en zullen schrikken als je dit allemaal voor hen achterhoudt!
En als je naar de huisarts gaat, en je wilt dat hij het geheim houdt, dan gebeurt dat hoor! Maar als ik het zo lees, dan zal de HA jou waarschijnlijk doorsturen naar een psycholoog!

@vidya,
hey, wel hartstikke goed van je dat je je tentamen met vlag en wimpel gehaald hebt! probeer es wat vaker bij dat gevoel stil te staan! want dat gaf je vast een goed gevoel toen je het cijfer terugkreeg!
en wat naar van je moeder! Sterkte ermee en voor haar!
en het gevoel dat ze je even niet meer zien staan, heel herkenbaar, maar als ik het zo lees zal je moeder nu ook vast enorm met haarzelf in de knoop zitten....
hoop dat je je plekkie en draai alsnog zult vinden op die nw stal, en dat je verzorgpaard je zo wat troost kan bieden! zou het niet opgeven hoor!!!

@crazyshar,
hoe is het vandaag gegaan op je werk?
en zal duimen dat die leuke vacature wat zal worden voor jou!!

@tozalin,

@polivy
dapper dat je zondag je frustaties gaat uiten!
wou dat ik zo dapper was....
heb zlef nl nog geen gesprek gehad op het werk, wie weet morgen ochtend, want dan zijn we beide op het werk....maar goed, heb morgenochtend om 10uur ook een afspraak met de psych (onder werktijd)dus op zich ook weinig zin om "nog"een gesprek te moeten voeren....mochten ze het morgenochtend wel willen, denk dat ik dan ook maar zeg: heb straks al zwaar gesprek, daar wil ik mijn energie voor bewaren....
en aan de andere kant, als't gesprek geweest is, lucht het ook wel wer op! gewoon lekker "algemeen"houden en niet te diep erop in gaan! nja, we'll see!

verder gaat ie aardig vandaag, mijn moeder is vandaag thuisgekomen vanuit het verpleegtehuis, heb 2 uur in hun huis gewacht zo na het werken....en kan je zeggen, was bekaf toen ik om 15uur thuis was! dus nu net even een uurtje liggen pitten!
mijn hoofd is gelukkig weer wat rustiger dan vorige week!

De reden is omdat er dit jaa rgenoeg me tmij en mijn ouders is gebeurd.
Als je dat wilt weten om me verder te helpen via pb.
En ik dus niet graag met mijn ouders praat, iedere dag ruzie heb en alles.
en dat is het dus, mijn moeder wordt super boos als ik naar de HA zou gaan en ze daarna te horen zou krijgen dat ik aar een psycholoog zou moeten!
ik weet het echt niet meer.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:59

Om jullie wat op te vrolijken:

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:33

ahhaaha, je dood schrikken en dan in een deuk liggen.. keer op keer.. Kindjes zijn geweldig!!!