[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:57

RS, een beetje goede dietiste zal wel kijken naar je "verleden" en aan de hand daarvan een eetschema voor je maken, het zal heus niet meteen goed zitten, maar ze kijken wel verder. Samen zul je uiteindelijk wel op een goed schema uit komen.

Heb je je bloed ook al eens laten checken (schildklier e.d.)? (Ik neem aan van wel aangezien je bij een internist loopt)

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:44

RS, ik denk ook dat een diëtist je wel zal helpen hoor, jij gaat naar daar met een doel dat je wil bereiken, dat je voor je gezondheid misschien geen 20kg te zwaar bent heeft er weinig mee te maken imo.. Zolang je niet ziekelijk wil vermageren zie ik niet waarom een dietist je niet zou willen helpen.

Ikzelf ga dit een beetje volgen voor de tips die evt langskomen, ben ook niet te zwaar maar heb ook een buikje waar ik maar wat graag vanaf wil, de rest van mijn figuur ben ik heel tevreden over eigenlijk. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 09:51

Ik kwam nog meer aan van wat de dietiste zei dat ik moest eten :n

En ik wil ook een waarschuwing geven voor al die shakes en gedoe: Niet doen! Shakes vallen niet in de categorie 'voedsel', het is op de lange termijn niet vol te houden, net als te weinig eten.

Stel je voor, je doet het Cambridge dieet. Tuurlijk val je af! Dat zal met bijna elk dieet wel gebeuren.
Maar na een jaar, of korter of langer, zal je toch weer een beetje normale dingen moeten eten. Resultaat: je komt weer aan, met een beetje extra erbij ook nog.
Hetzelfde geldt voor weinig eten. Je lichaam gaat om echt voedsel schreeuwen en BAM. Daar zit je weer, terug bij af.

Persoonlijk doe ik Atkins en ik ben 12 kilo afgevallen met absurd weinig moeite. En nu ik probeerde om m'n huidige gewicht vast te houden, val ik nog steeds langzaam af, heerlijk toch? Ik heb nog nooit een (bijna) platte buik gehad, maar dat heb ik nu wel. Ik eet heerlijk, veel salades ook en ik voel me fantastisch. Ik ben super gezond volgens de laatste bloeduitslagen. Ik heb ook meer spiermassa dan ik ooit heb gehad. Ik heb geen dik, pafferig gezicht meer (dat was altijd een probleem bij andere dieten). Kortom: fantastisch :D

Mar_Nimbus

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 09:57

ik ben ook sinds zondag begonnen met atkins
ben gek op groenten en vlees dus dat gaat prima
heb overdag nog wel wat moeite dus neem koolhydratenarm brood mee
nu nog 3 sneetjes maar wil terug naar 3 sneetjes
heb al lekker veel recepten voor in de avond
maar tips voor overdag zijn zeker welkom

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:32

Anna-Jelly: Daar ben ik inderdaad op gecontroleerd, al een stuk of 10 keer. :D Mijn moeder heeft dit namelijk, dus ik heb er wel een verhoogde kans op, en dit wordt steeds in de gaten te houden. Maar tot nu toe is dit in orde geweest (hij is alleen een keer ontstoken geweest, maar ook dit is weer goed)

Lidewijke: Ik vind het heel moeilijk om daarin te geloven. Ik vertrouw heel slecht op adviezen van andere mensen, omdat ik echt doods en doods bang ben dat dit averechts werkt. En 1 kilo meer is al een ramp voor mij. Ik ben net zo blij dat ik het nu voor elkaar heb gekregen om juist niet aan te komen. Ik ken meerdere mensen die naar de dieetist gaan, daar heb ik oa ook zoiets gehoord als 'ongeveer 6 boterhammen per dag.' Nou, moet ik eens proberen. -O-
Dus ik vind het echt heel moeilijk om naar een dieetist te stappen.

Phormicola; Wat rot dat jij juist aan kwam van de dieetist! (daar ben ik dus bang voor :=)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:43

Maar juist door meer te eten zet je je stofwisseling in gang. Zou die bij jou niet gewoon op de spaarstand staan? Dat je daardoor snel aankomt.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:54

Dat heb ik me ook al vaak af gevraagd. Maar ik weet het dus niet zeker, want als ik 'normaal' of 'meer' eet, dan kom ik ook aan.
En naar mijn idee eet ik de laatste tijd eigenlijk heel goed. (aangezien het niet toegestaan is om mijn eetlijstje hier neer te zetten, zeg ik het maar even zo :+)
Nu ben ik alleen veel dingen weer aan het vervangen door groenten. Eens kijken of dat werkt.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:57

Veel groente, fruit, noten en dingen als yoghurt zou ik gaan eten. Maar wel gewoon veel. Dat je in eerste instantie aankomt als je meer gaat eten, lijkt me logisch. Zal even duren denk ik voor je stofwisseling wat sneller wordt.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:58

Ik slik nu sinds kort ook vitaminpillen van davitamon met groene thee er in voor de stofwisseling. En ik merk dat ik vaker naar de "wc"moet :P misschien is dat goed om te proberen?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:00

_Tara_ schreef:
Veel groente, fruit, noten en dingen als yoghurt zou ik gaan eten. Maar wel gewoon veel. Dat je in eerste instantie aankomt als je meer gaat eten, lijkt me logisch. Zal even duren denk ik voor je stofwisseling wat sneller wordt.

Dat doe ik sowieso al :j Noten en fruit sla ik liever over vanwege de koolhydraten. :=

@Annemiek: Ja, ik heb al vaker gehoord dat groene thee schijnt te helpen. Ik vraag me af of dat echt is, maar ik vind het eigenlijk best de moeite waard om te proberen! :) (ik drink toch al alleen maar water en thee)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:02

Ze kosten iets van 16 euro voor 60 pillen en je slikt er 1 per dag.
En ik ga nu steeds vaker de grote boodschap doen, en voel me echt super lekker in me vel :) me ogen zijn witter haar glimt mooi huid is zacht. had zelf niet verwacht dat vitaminepillen slikken ineens zoveel veranderd aan je lichaam.

zeker de moeite waard :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:05

Groene thee kan idd meehelpen :j

Het lichaam is geen simpel op-en aftrek sommetje, er vinden hele complexe scheikundige processen plaats. Dus minder eten betekend niet afvallen, net als dat meer eten niet altijd aankomen betekend.
Het gaat er vooral om wat je eet.

Ik zou ook meer gaan eten als ik jou was, dan kom je in het begin aan, maar wie weet baadt het in the long run :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:08

Hormonale anti-conceptie is voor mij de boosdoener geweest.
Voordat ik dat gebruikte woog ik 60 en nu weeg ik 66. En die 6 kilo blijft er telkens aan.
Niet dat ik super veel moeite doe om het er af te krijgen :P
Maar sinds ik beetje bijhou wat ik eet en hoeveel ik verbruik, gaat er af en toe 100 gram af en misschien over paar maandjes ben ik toch weer op mijn oude gewicht. (hopenlijk)

Edit: Ben ook sinds 2 weken gestopt met hormonale anti-conceptie en ben dus al halve kilo kwijt ik denk doordat ik mijn vocht los laat die ik heb vastgehouden.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:39

Klopt wat jullie zeggen, het lijkt wel een grote puzzel. := Ik slik sowieso al vitaminen bij. :)

Ik ben er ook nog steeds over aan het denken om te stoppen met de Nuvaring. Gewoon helemaal geen hormonen meer.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:54

Ik ben door de nuvaring juist heel veel aangekomen, de pil viel toen nog wel mee maar toen ik ben begonnen met de nuvaring...toen ging het bij mij erg hard

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:57

Red_Savage schreef:
_Tara_ schreef:

Dat doe ik sowieso al :j Noten en fruit sla ik liever over vanwege de koolhydraten. :=

@Annemiek: Ja, ik heb al vaker gehoord dat groene thee schijnt te helpen. Ik vraag me af of dat echt is, maar ik vind het eigenlijk best de moeite waard om te proberen! :) (ik drink toch al alleen maar water en thee)

Maar noten hebben wel ontzettend veel voedingsstoffen. Dan kun je beter dat eten dan allerlei lightproducten bv. Eet je ook echt geen fruit? :oo Jeetje.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:59

Bij mij was het juist andersom. Dankzij de pil leek ik binnen no time op een opgegeblazen olifant. Daarom ben ik overgestapt naar de Nuvaring, toen werd het al veel beter!
maar nu vraag ik me dus af of het nog beter word zonder de Nuvaring, of dat het niet zo'n verschil maakt voor mij.

@Tara: Ik pak ook zo min mogelijk light producten :j Ik geloof niet zo in de kunstmatige light dingen.
En ik eet wel wat fruit, maar ook hier wil ik beperkt in blijven. :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:13

Red_Savage schreef:
Ik pak ook zo min mogelijk light producten :j Ik geloof niet zo in de kunstmatige light dingen.
En ik eet wel wat fruit, maar ook hier wil ik beperkt in blijven. :)

In veel light producten zit Aspartaan, daar word je juist heel dik van. Maar dat weten de meeste mensen niet eens

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:16

Nee, ik vertrouw die light producten sowieso niet. Het lijkt me ook niet erg gezond. Ik gebruik alleen af en toe zoetjes (niet vaak) maar eigenlijk ben ik bang dat gewoon suiker nog beter is. :=

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:32

nou ik merk sinds ik geen lightproducten meer gebruik het steeds beter gaat ik woog 98/99 kilo en nu al 91 ik probeer veel te bewegen en gezond te eten. ik probeer ook te koken met 1 ingrediënts dingen dus spinazie is alleen spinazie en zalm is alleen zalm. dus zeg maar zonder pakjes en zakjes. (als je eens nagaat hoeveel E nummers en conserveerings middelen er in al die pakjes en zakjes zitten) dit zijn meestal ongezonde en dik makende stoffen)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:34

Klopt lovelucydan, daar geloof ik ook wel in! :)
Ik geloof wel dat ik iig niet veel 'troep' eet.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:28

Wat ik me trouwens wel afvraag, ik eet elke dag als lunch een bakje Special K met sojamelk.
Ik vraag me af hoe gezond Special K nu echt is. Het vult wel goed. Alleen ben ik bang dat k het daarmee helemaal verkeerd doe.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:34

In special k zit natuurlijk gewoon zuiker, daar is niets gezonds aan.

Hormoonvrij is heerlijk meid. Ik heb al 5 jaar geen polonaise aan m'n lijf meer en het is geweldig.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:44

En dat lees ik nu terwijl ik vrolijk aan mijn bakje Special K zit _O-

Ja ik twijfel nog, maar ik zit er wel echt aan te denken om ook de Nuvaring weg te halen. Ik heb zelf en enorme angst om zwanger te worden, dus daar moet ik nog even van overtuigd worden. :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:48

En daarbij zitten er in normale sojamelk ook ongezonde suikers, dan zou je de ongezoete moeten nemen.

Ach, dat zwanger worden, daar valt wel omheen te fietsen :')