Gelnagels doen pijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 09:36

S__L schreef:
Geen tips? Heeft ze dan wel gevijld?

De ''pijn'' in de lamp is normaal hoor. Niet de hele tijd dat je erin zit maar even. Als je dan met je vingers heel hard op de tafel duwt is het over!

Dat is absoluut niet normaal! Dat is een fout van de nagelstyliste als dat gebeurd!

Heel af en toe kan het een keer voor komen als de nagelplaat erg beschadigd is bij bijv het breken van de nagel. Maar verder echt niet!

Lauura

Re: Gelnagels doen pijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 09:37

Ik heb geleerd op school dat het normaal is vanwege de zenuwen en de lamp. Maar dan breng ik dus te dik aan??

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 09:39

Ja als je een te dikke laag gel in 1 keer in de lamp doet dan verhit de gel te veel waardoor de nagelplaat gaat branden.
Als je die zelfde gel in 2 lagen op brengt verhit het niet waardoor het niet gaat branden. Wel zo prettig voor je klant ;)

Voordeel is niet alleen dat het niet verhit maar ook dat je je gel beter kan modeleren door het in 2 keer te doen waardoor je achteraf minder hoeft te vijlen ;) dus voor beide partijen is het fijner :D
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 12-03-11 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 09:39

Ik pb je even :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 09:47

Is bij mij inderdaad ook wel eens gebeurd, wat hier boven al beschreven wordt hoort het niet maar ze er niet laten afhalen je nagels zijn dan zo dun en dat doet nog veel meer pijn....de pijn gaat echt vanzelf over als je een paar dagen wacht!

Succes

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 10:46

__Nathalie__ schreef:
Ik heb niet alles gelezen maar ik ben nagelstyliste.

Ik hoor vaker van mensen dat het zetten van kunstnagels ze zeer doet en dat de nagelstyliste zegt dat het hoord. Laat 1 ding voor iedereen duidelijk zijn, kunstnagels zetten hoord GEEN pijn te doen. Sterker nog het moet gevoelloos zijn!

Als er rode vlekken op de nagelplaat zitten heeft ze te ver door gevijlt met het voorbereiden (doen ze vaak ook met kunstnagels verwijderen dus let daar op als je ze er af laat halen)

Als de nagel brand in de uv lamp zit er een te dikke laag gel op wat verhit waardoor het gaat branden.
Het hoord dus ook NIET te branden!

Er af halen hoeft nu in feite niet, de plaat is al beschadigd en zal na het er af halen alleen nog maar gevoeliger zijn.

Ik zou als ik jou was op zoek gaan naar een andere nagelstyliste om ze te vullen.

Goh eindelijk! Ik zat al met verbazing te lezen over pijnen die erbij zouden horen :') Ik heb NOOIT pijn! Dat hoort er ook echt niet bij.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 11:20

Ik heb meerdere berichten even samengevoegd, in verband met de leesbaarheid. Graag wil ik dan ook even van de gelegenheid gebruik maken jullie te wijzen op de editknop. Hiermee kan je je eigen bericht aanpassen, zodat je niet drie berichten onder elkaar hoeft te plaatsen. :)

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 11:31

Ik ben zelf al meer dan 10 jaar nagelstyliste dus ik kan wel antwoord geven op je vraag.
Ik werk dan wel niet met gel, maar met acryl, maar het principe is hetzelfde.
Zoals ik uit je verhaal op kan maken is je nagelbed te dun gevijld en is er ook iets mis gegaan met de lamp.
als je voor de eerste keer kunstnagels laat zetten zou het wel kunnen zijn dat het gek aanvoelt. Maar het zou geen pijn moeten doen. Het gebuik van te kleine tips kan ook zorgen voor een kloppend gevoel, maar je zegt dat ze geen tips heeft gebruikt ? toch? had je niet met vijlen dat je nagels af en toe al erg heet werden ?
Eraf halen kan, maar laat dit doen door iemand die nu heel voorzichtig te werk gaat. Indien dit niet zorgvuldig genoeg wordt gedaan, dan lijden je nagels alleen maar meer (ik las dat iemand zei dat het er ook wel eens af zou kunnen gaan met nagellak remover) dit is niet het geval. Bij een groothandel voor nagelproducten kun je vloeibaar spul halen daar je je nagels inweekt en dan telkens een laagje eraf kan schrapen. Weer even terug in het spul en laagje eraf halen enz... Maar ook dit kan je beter laten doen door iemand die dat kan, want anders ben je zelf aan het prutsen.
Of je bijt even door, want dat pijnlijke gevoel trekt vanzelf weg, nagels groeien gewoon door onder de gellaag. Ik zou ze er dan af laten groeien en ze (indien je nog wil :-)) laten zetten bij een andere salon. En misschien dat Acryl beter is voor je, daar hoef je ook niet onder de lamp. Ben je in staat om er een foto van te maken ? Dan kan ik zien waar je het over hebt. Succes ermee in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 11:51

Ik heb 3 x acryl nagels gehad en inderdaad ook erg lang gevoelige/ kloppende/ brandende vingertoppen. Ik heb zelf een heeeeeeel dunne nagel die je ook alle kanten kan opbuigen en ze vijlen bij mij dus ook veel te gemakkelijk en te snel door.. 1 x gehad, dat de nagelstyliste kwaad werd omdat ik af en toe terug trok maar t deed zo zeer! ik dacht dat het aan mij lag maar achteraf bleek dat ze dus veel te ver doorvijlde.. hoe mooi ik het ook vond, heb de eerste week echt niet kunnen genieten van mn nagels :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 12:05

ik ben vanochtend bij de mijne geweest en die zei net hetzelfde: ze heeft veel te ver doorgevijld!
De ene persoon heeft dikkere nagels, de andere heeft er net hele dunne. Bij de ene liggen de zenuwen iets dichter onder de nagels dan bij de andere, ieders pijngrens is anders etc etc. Het blijft in elk geval hetzelfde, het mag GEEN pijn doen.

Zij zou aanraden om nu gewoon je nagels te laten uitgroeien en dan ergens andes opnieuw te laten zetten als je er nog wil. Als je ze eraf haalt blijf je toch met die hele dunne nagel over, da's dan overgevoelig en ook niet echt aangenaam.

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 16:19

Nou in principe zie je er niet erg veel van, er zit immers ook een redelijke laag gel overheen. Overigens ziet het er ook netjes uit, mijn nagelriemen zijn bijv. niet rood ofzo, wat ik wel gelezen heb,dat dit kan gebeuren.

Maar zal toch even een foto toevoegen:
Afbeelding

Zoals ik al zei zie je het niet heel goed, maar bij de rechtse vinger zie je het best, dat het midden wat rood is. (Ik zie het in het echt natuurlijk beter dan op de foto, maar even voor het idee)..

De pijn is minder geworden maar ik moet mijn vingers nog steeds niet te hard op elkaar drukken, dat doet nog steeds pijn. Ik laat ze in ieder geval gewoon zitten, wat de meeste van jullie aanraden.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:39

Dat het zo duidelijk rood zichtbaar is wijst er echt op dat ze te ver heeft doorgevijld. Dat pijnlijke gevoel zal wel weggaan uiteindelijk. Mocht je besluiten om ze toch op te laten vullen moet je dat wel even aangeven.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:54

Als ik nieuwe nagels had deden ze de eerste dagen altijd een beetje pijn. Trekt vanzelf weg :)

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:32

Maar als je geen tips hebt hoe kan er dan teveel op de eigen nagel gevijld zijn?

Rocks11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:38

Dat rooie is dat ze je nagel te veel gevijld heeft dat heb ik in iedergeval zo geleerd bij mijn nagelstyliste cursus en dat doet inderdaad pijn.

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 18:12

@ s__l: ze heeft de bovenkant van mijn nagels ook gevijld, zonder dat er tips op zouden komen. Vijlen zal in beide gevallen wel nodig zijn ofzo?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 19:51

Sando schreef:
Ik ben zelf al meer dan 10 jaar nagelstyliste dus ik kan wel antwoord geven op je vraag.
Zoals ik uit je verhaal op kan maken is je nagelbed te dun gevijld en is er ook iets mis gegaan met de lamp.
als je voor de eerste keer kunstnagels laat zetten zou het wel kunnen zijn dat het gek aanvoelt. Maar het zou geen pijn moeten doen. Het gebuik van te kleine tips kan ook zorgen voor een kloppend gevoel, maar je zegt dat ze geen tips heeft gebruikt ? toch? had je niet met vijlen dat je nagels af en toe al erg heet werden ?
Eraf halen kan, maar laat dit doen door iemand die nu heel voorzichtig te werk gaat. Indien dit niet zorgvuldig genoeg wordt gedaan, dan lijden je nagels alleen maar meer (ik las dat iemand zei dat het er ook wel eens af zou kunnen gaan met nagellak remover) dit is niet het geval. Bij een groothandel voor nagelproducten kun je vloeibaar spul halen daar je je nagels inweekt en dan telkens een laagje eraf kan schrapen. Weer even terug in het spul en laagje eraf halen enz... Maar ook dit kan je beter laten doen door iemand die dat kan, want anders ben je zelf aan het prutsen.
Of je bijt even door, want dat pijnlijke gevoel trekt vanzelf weg, nagels groeien gewoon door onder de gellaag. Ik zou ze er dan af laten groeien en ze (indien je nog wil :-)) laten zetten bij een andere salon. En misschien dat Acryl beter is voor je, daar hoef je ook niet onder de lamp. Ben je in staat om er een foto van te maken ? Dan kan ik zien waar je het over hebt. Succes ermee in ieder geval.

Ik ben allround nagelstyliste gel en acryl maar gel kun je er niet af halen met vloeistof hoor. Acryl wel maar gel moet je er helemaal afvijlen.

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 19:55

Hmm dat is zeker niet fijn! Zelf inderdaad ook niet teveel aan gaan prutsen, word het niet beter op! Gelukkig groeien je nagels dus het groeit wel weer terug aan. Als je je nagels laat bijwerken sowieso even aangegeven dat het erg pijn deed en hier de dagen erna ook nog last van hebt gehad. Weet de nagelstyliste (als het goed is) al genoeg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:52

Je moet de bovenkant altijd bijvijlen hoor, de gel heeft toch zijn houvast odig? En dat gaat nu eenmaal beter op een ruwer oppervlakje dan op eentje dat glad is.
Zo haal je ook vetresten en oneffenheden weg als ik me niet vergis, telt ook allemaal mee voor de hechtingsmogelijkheid.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:55

Varekaj schreef:
Je moet de bovenkant altijd bijvijlen hoor, de gel heeft toch zijn houvast odig? En dat gaat nu eenmaal beter op een ruwer oppervlakje dan op eentje dat glad is.
Zo haal je ook vetresten en oneffenheden weg als ik me niet vergis, telt ook allemaal mee voor de hechtingsmogelijkheid.

klopt maar er zit wel verschil tussen de nagelplaat opruwen/vet vrij maken of de nagelplaat half wegvijlen ;)
En dat laatste gebeurd nog veel te vaak helaas waardoor kunstnagels een slechte naam hebben.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:17

Varekaj schreef:

dat noem je eigenlijk niet vijlen maar "matteren"
met een buffer een beetje de boel mat maken is meer dan voldoende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:18

Dat bedoel ik dus :+

en ts, nog steeds zo'n last of is het al minder?

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 18:58

Ja nu zo'n 2 dagen later is het gelukkig een stuk minder pijnlijk. Is nog wel wat rood maar gelukkig niet meer zo gevoelig!

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:07

__Nathalie__ schreef:
Sando schreef:

Ik ben allround nagelstyliste gel en acryl maar gel kun je er niet af halen met vloeistof hoor. Acryl wel maar gel moet je er helemaal afvijlen.

Aha... Ja, bij acryl werkt dat wel. Ben niet allround, alleen acryl.
ben ook niet zo'n fan van gel.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:25

Ik denk persoonlijk niet dat je daar echt over kan oordelen als je er niet mee gewerkt hebt.
Al hou je wel dat je toch altijd voorkeur hebt naar 1.
Ik heb beide gedaan maar heb voorkeur voor gel en al mn klanten ook dus ben volledig op gel over gegaan.