Ik ben zelf al meer dan 10 jaar nagelstyliste dus ik kan wel antwoord geven op je vraag.
Ik werk dan wel niet met gel, maar met acryl, maar het principe is hetzelfde.
Zoals ik uit je verhaal op kan maken is je nagelbed te dun gevijld en is er ook iets mis gegaan met de lamp.
als je voor de eerste keer kunstnagels laat zetten zou het wel kunnen zijn dat het gek aanvoelt. Maar het zou geen pijn moeten doen. Het gebuik van te kleine tips kan ook zorgen voor een kloppend gevoel, maar je zegt dat ze geen tips heeft gebruikt ? toch? had je niet met vijlen dat je nagels af en toe al erg heet werden ?
Eraf halen kan, maar laat dit doen door iemand die nu heel voorzichtig te werk gaat. Indien dit niet zorgvuldig genoeg wordt gedaan, dan lijden je nagels alleen maar meer (ik las dat iemand zei dat het er ook wel eens af zou kunnen gaan met nagellak remover) dit is niet het geval. Bij een groothandel voor nagelproducten kun je vloeibaar spul halen daar je je nagels inweekt en dan telkens een laagje eraf kan schrapen. Weer even terug in het spul en laagje eraf halen enz... Maar ook dit kan je beter laten doen door iemand die dat kan, want anders ben je zelf aan het prutsen.
Of je bijt even door, want dat pijnlijke gevoel trekt vanzelf weg, nagels groeien gewoon door onder de gellaag. Ik zou ze er dan af laten groeien en ze (indien je nog wil

) laten zetten bij een andere salon. En misschien dat Acryl beter is voor je, daar hoef je ook niet onder de lamp. Ben je in staat om er een foto van te maken ? Dan kan ik zien waar je het over hebt. Succes ermee in ieder geval.