En nú is het klaar! Het moet en zal gebeuren...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:24

ohh hoe herkenbaar, ook hier een flink aantal zwangerschapskilootjes die zijn blijven hangen.
Ik zag vanochtend toevallig een foto van een aantal jaar geleden en dacht aarrgg zo wil ik weer zijn. :o
Hoe confronterend is een foto dan ha?
En dan is het niet eens een foto van nu maar van toen ik nog op normaal gewicht was.

odetteke

Re: En nú is het klaar! Het moet en zal gebeuren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:32

sans6 schreef:
Roosch, maar ik kan de sportschool al niet betalen :+ Dus dat is geen optie, helaas.
Toch bedankt voor het meedenken :j

Een xbox en kinect vragen voor je verjaardag en het spel dance, central, voor je het weet sta je een half uur te dansen, het is echt verslavend. :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:34

odetteke schreef:
sans6 schreef:
Roosch, maar ik kan de sportschool al niet betalen :+ Dus dat is geen optie, helaas.

Een xbox en kinect vragen voor je verjaardag en het spel dance, central, voor je het weet sta je een half uur te dansen, het is echt verslavend. :j

:j
Een half uur??
Een uur :D
En met work-out aan zie je precies hoeveel caloriën je verbrandt.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:40

Het is iig verslavend :j boksen vind ik ook geweldig :j
Ik zet hem echt aan om lol te hebben, en niet om te bewegen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:11

sans6 schreef:

hardlopen met kinderwagen, vaak beleven de kids er nog een hoop lol aan ook ;)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:14

Ik zou een bundeltje tips en 'inspiratie' verzamelen en dan met een paar even vastberaden Bokkers in de HK gaan zitten, 'besloten', zodat jullie elkaar heel duidelijk kunnen supporteren. :)

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:21

Het moet gewoon beter weer worden, dan kunnen we weer naar buiten, fietsen en skaten!
En als ik een keer trek heb in een snoepje, heb ik weer suikervrije snoepjes gehaald, Mentos in een doosje en Werther's! Goh, zou het knopje weer om zijn........... i hope so!

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 08:34

alvast bedankt alemaal :j

Ik werd vanmorgen wakker en ik geloof dat het eerste wat ik dacht was: Wat heb ik te snaaien in huis voor vandaag?
Nou ja, we gaan er gewoon voor.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 08:35

_O-
Dat is gewoonte. Het duurt ongeveer 6 maanden voor je nieuwe gewoontes ingeprent zijn, tot die tijd zul je je er zelf bewust van moeten zijn en er continu erg in moeten hebben :j

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 08:47

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 08:52

Ik ga binnenkort beginnen met een speciaal programma bij de sportschool, wat inhoudt dat ik drie dagen per week een halfuur met een band om m'n middel sport en daarnaast heb ik voedingsrichtlijnen gekregen. Wellicht zal dat bij jou in de buurt niet mogelijk zijn, maar het is wel een goed idee om ook iets aan sport te gaan doen, naast gezonder gaan eten. Je voelt je dan vaak ook beter en dan heb je ook minder de neiging om weer eens iets te pakken. Bovendien is het toch makkelijker op een sportschool, omdat je dan een reden hebt om iets te gaan doen. Ikzelf loop ook al zeker een jaar te denken dat ik eens moet gaan hardlopen, een spieroefeningen moet gaan doen, eens meer moet gaan fietsen.. Nee, dat kwam er toch maar niet van, want het is moeilijk om daar in je eentje mee te beginnen. Daarom nu toch m'n ouders maar overgehaald en binnenkort dus naar de sportschool, en ik heb er echt zin in :)

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 11:57

Ik haal zelf weinig foute dingen in huis, maar het probleem is mijn werk!
Ik werk op een Naschoolse opvang en daar is vanalles te snoepen en snaaien, snoepjes, koekjes, chips! Gelukkig ook gezondere dingen, zoals crackers, fruit en ontbijtkoek, maar toch! En niet te vergeten alle zoetigheden voor op brood!
Tuurlijk moet ik me sterk houden en niet zwichten, maar dat is zo moeilijk, als het voor het grijpen ligt! We zullen vanmiddag wel weer zien!
We gaan er gewoon voor, als ontbijt 2 crackers gegeten en een glas suikervrije yogho, en straks in ieder geval crackers met een gekookt eitje en 1 met slankie kaas en komkommer.......... haha, goed bezig!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:02

hardlopen kost geen geld wel tijd maar resultaat zie je pas na een maand of 3-6 dus doorzetten.

Te weinig eten is ook niet goed gaat je lichaam in spaarstand dat is het probleem van Sonja je krijgt eigenlijk maanden te weinig en opeens ga je stoppen.

Het beste is een dieetiste via de HA

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:04

Ik weet hoe moeilijk het is, misschien een stomme vraag, maar je wil jezelf niet operatief laten helpen? jij met je trobose voorgeschiedenis komt misschien wel in aanmerking. ik ben van 110 naar 70 kg ggegaan en blijf goed op gewicht :D .

via de fysio kun je soms ook fysiofitnis volgen, is goedkoper dan via de sportschool.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:06

En voor degenen die niet naar de sportschool kunnen/willen, en niet van hardlopen houden: ga gewoon 3 a 4x in de week een uur wandelen, en dan stevig doorstappen!! Kan prima met de kinderwagen. Dat helpt echt, en je hoofd ruimt er ook zo lekke van op.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:12

Meid, ik herken het helemaal. Kids zijn nu anderhalf en inderdaad, das geen excuus meer... Moet ook zeker 25 kilo kwijt. Maar al dat lekkers! En inderdaad, ik doe het ook min of meer stiekem. Sport nu wel 2 á 3 keer in de week, maar zolang ik chocoladerepen naar binnen blijf werken, zet dat ook geen dooien aan de zeik natuurlijk. Zucht, heb gewoon geen ruggengraat...
Ik ga je volgen hoor, en probeer met je mee te doen. Succes, je kunt het! (en ik ook...)

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:33

Een collega van mij deed/doet touwtjespringen. Langzaam opbouwen en beginnen met setjes van 20, even pauze, weer 20, etc. En dat steeds meer en langer. Succes met afvallen, ik vind het dapper hoor!

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:44

Oh jou verhaal had de mijne kunnen zijn.
Ik wil ook aardig wat kilo's kwijt.

Ik ben eerst gaan camebridgen, een week kon ik het volhouden, 6 kilo kwijt, binnen een week zat het er weer aan. ( ben dan wel accuut gestopt).

Ik wil heel graag hardlopen, maar volgens vele is dat niet goed voor je gewrichten als je te zwaar bent.
Ik ben nu fanatiek aan het paardrijden, fietsen en wandelen.
De sportschool is niks voor mij, vind ik duur en heb ik geen tijd voor naast het paard.

Ik zou best graag een besloten HK topic willen, gewoon voor mensen die echt wel veel kilo's kwijt moeten.

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:54

Ik zou dat ook willen hoor, elkaar lekker stimuleren en tips uitwisselen!
En TS Ik neem ook een voorbeeld aan 1 persoon hier op Bokt! Heb diep respect voor haar!

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:04

[MW] Less is more! gezond en verandwoord afvallen; deel 5

Deze helpt me ook geweldig, boordevol tips en receptjes :-)
Stel iedere dag voor jezelf een lijstje op wat je gaat eten en tel de kcal bv op www.caloriechecker.nl
Zo ben ik er ondertussen 8 kg kwijtgeraakt (ook meer beweging)
Ik wil er minstens nog 10 af...

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:15

k ga me hier ook melden.

Mei 2009 woog ik ruim 120 kilo en was het toen zat en ben ik geopereerd en een maagband gekregen. Nu sta ik al een jaar 'stil', of ja, eigenlijk komt er dus langzaam weer van alles bij.
Sinds 2 weken weer bezig. 1e week ging vrij goed. Kwam alleen op een plateau ivm ook de nare maandelijkse periode. Toen weer gaan vreten afgelopen vrijdag en is weer hele weekend doorgegaan. Ik baal nu ontzettend en ben gefrsutreerd en dat in combi met de hormonen allemaal. Zelfs mn paard heeft het even te voorduren gehad gisteren, waar ik nu dut spijt van heb.

2 weken terug ben ik dus begonnen met weer naar de dieetist te gaan. Ik moet zeggen dat dit een vrij goede stok achter de deur is. Woensdag moet ik weer heen.

TS waarom raadpleeg je niet een dieetiste? En qua sporten kan je ook elke dag een uur gaan lopen met je kindje toch?! Dat is ook erg goed voor je!

Maar ik wil me hier dus ook melden en dat we er samen voor gaan!!

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:40

Ik vind dit persoonlijk een minder topic, ik weet wat ik wel en beter niet kan eten.
Daarnaast vind ik dat er errug veel mensen rondlopen in dat topic welke maar 5 kilo kwijt willen en dan denk ik met mijn maatje meer... ( wat zeur je nou!! haha, maar goed, niet echt motiverend dus)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:02

Lies21 schreef:
Ik vind dit persoonlijk een minder topic, ik weet wat ik wel en beter niet kan eten.
Daarnaast vind ik dat er errug veel mensen rondlopen in dat topic welke maar 5 kilo kwijt willen en dan denk ik met mijn maatje meer... ( wat zeur je nou!! haha, maar goed, niet echt motiverend dus)

Tja, sorry hoor, maar als jij bij 5 kilo teveel al had bedacht dat het beter was om af te vallen dan had je nu niet zo'n groot probleem gehad. Ik vind het onzin dat mensen die "maar" een paar kilo af willen vallen niet zo moeten zeuren.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 16:04

eeuh... niet iedereen heeft die keuze zo even gehad Silvia.
Makkelijk praten, en ik vind dat je even beter over je woorden na moet denken voorj e dat zo hier neer zet :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:06

Nog niet helemaal bijgelezen maar van het weekend dacht ik! Ik ben toe aan een nieuw afvaltopic op bokt :+ :D Niet die standaard waar ALLEEN maar hun (rare) eetschema's op voorbij komen, ook waar er persoonlijk gekletst wordt.

Dus ik MOET ook weer, elke keer val ik wat af en gaat het fout net als bij TS, keertje wat lekkers en dan erin blijven hangen.... Zo ben ik al tig kilo's afgevallen maar elke keer weer eraan en eraf....als ik nou had doorgezet had ik vast al een keer 0 kg gewogen :D

Mijn 1e doel: 10 kilo en mijn ultieme doel: -15 kilo!

En ik ga niet extra sporten. Heeft me nog nooit geholpen en ik heb er de tijd niet voor.