meer mensen die weer last hebben van hooikoorts?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:44

ik klop nog even af, ik zelf ben ook hooikoorts patient maar heb tot heden nog nergens last van gelukkig
is ook maar net waar iedereen weer allergisch voor is natuurlijk.
Mijn periode komt nog wel (meer met de zomer periode)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:46

tamara16 schreef:
ik klop nog even af, ik zelf ben ook hooikoorts patient maar heb tot heden nog nergens last van gelukkig
is ook maar net waar iedereen weer allergisch voor is natuurlijk.
Mijn periode komt nog wel (meer met de zomer periode)

Ik heb het hele jaar door last van stof en hooi, maar in de lente is het nog eens erger door die leuke polletjes.... en door de warmte. Maarja om nou het hele jaar medicijnen te slikken vind ik ook niks, dus dat doe ik alleen in de lente/ zomer.

Rienn

Re: meer mensen die weer last hebben van hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:49

Ik heb er ook alweer last van, ruim een maand al zelfs. Ik ben er erg vroeg bij dit jaar.
Ik gebruik het hele jaar door neusspray en wanneer ik last van mijn ogen krijg haal ik oogdruppels. En daar red ik het meestal wel mee.

Het is wel gek, want ik dacht dat ik er vanaf was, heb er een paar jaar weinig last van gehad. Maar dit jaar is het weer helemaal terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:56

Af en toe een kriebeloogje.. meer nog niet. Ik hoop echt dat het niet zo erg wordt als vorig jaar.. toen was de enige remedie in de auto gaan zitten, motor op stationair, airco loeien en ik gelukkig :=

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:03

dat is wel heel erg Jans, ik heb alwel de neusspray en de tabletjes in huis liggen voor het geval dat

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:17

Pff.. praat me er niet van. Ik begin altijd vrij vroeg bij het bloeien van de bomen en m'n astma wordt ook veel erger nu. :\
Ik heb ook de Livocab oogdruppels, nu een nieuw soort tabletjes omdat de vorige 2 niet meer hielpen op een gegeven moment en 2 soorten inhalers. Holadijee. :Y)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:24

Haha. Ik heb ook nog 2 soorten inhalers, anders overleef ik het ook niet. :+

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:29

Oh ik vond het ook al zo vroeg. Maar heb de dopingkast altijd vol staan. Voor het geval. Morgen ga ik weer naar de accupunctuur. Dat geneest niet maar haalt wel de scherpe randjes eraf. Worden jullie er ook zo moe van?

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:30

Ik wordt vooral moe van dat jeukende gevoel in m'n ogen, en dan jeuk ik is het weer helemaal dik enzo. En die verstopte neus met slapen, echt drama!

Wat voor pilletjes hebben jullie trouwens? Ik heb hele grote maar ben echt geen held met slikken dus krijg deze niet weg.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:33

Ik wissel meestal ceterizine en loratadine af en dan gewoon een huismerk/apothekersmerk en dat zijn kleine pilletjes :j Dat zijn dus beide antihistamines, weet niet wat jij hebt? ;)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:36

Ik heb Fexofenadine (schrijf ik het zo goed?)

Kun je die pilletjes zo kopen of moet dat voorgeschreven worden? Die van mij heeft mijn huisarts voorgeschreven.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:38

Ik had Aerius, overgestapt op Xyzal die werd vervangen door de goedkopere variant Levocetirizine en nu heb ik Semprex capsules.

_Gaby1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:38

Ook hooikoorts. Nog niet begonnen gelukkig .. Maar voel wel langzaam de kriebels opkomen ..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:44

rianceles14 schreef:
Ik heb Fexofenadine (schrijf ik het zo goed?)

Kun je die pilletjes zo kopen of moet dat voorgeschreven worden? Die van mij heeft mijn huisarts voorgeschreven.

Ceterizine en Loratadine kan zo kopen bij de drogisterij. Het is hetzelfde als Allerfre, Claritine, Prevalin Allerstop etc. Alleen merkloos vele malen goedkoper. Eigenlijk neem ik aan dat je die al geprobeerd hebt als je nu van je huisarts iets voorgeschreven hebt gekregen?

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:50

Nee eigenlijk niet. Heb vorig jaar toen de hooikoorts was ontdekt zeg maar ook dingen voorgeschreven gekregen en dat gebruikt. Dit jaar heeft mama de dokter gebeld geloof ik en die heeft weer de dingen voorgeschreven die ik nodig had.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:52

Prevalin, daar heb ik de oogdruppels van, werken best goed.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:02

Heb er ook weer last van, word sochtends wakker maar krijg mijn ogen haast niet open. Nu ik hier lees ben sinds een week ook weer moe. Ga vanavond weer beginnen met ceterizine.

Hebben jullie ook dat jullie van de medicijnen moeier word? Ik neem altijd een halve anders word ik de hele dag niet meer wakker :')

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:05

Ik heb het ook, vreselijk. Ik wordt er gek van!! Eindelijk van de winter-verkoudheid af, ga ik over naar hooikoorts :(

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:11

wouterpaard schreef:
Hebben jullie ook dat jullie van de medicijnen moeier word? Ik neem altijd een halve anders word ik de hele dag niet meer wakker :')

Klopt, heb ik ook, vorig jaar ook telkens het dilemma: Moe van de hooikoorts of moe van de antihistamine...fijn fijn fijn :=

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:07

Jaaa ben ook weer van de partij.. Ben eigenlijk al zo'n maand al bezig met kriebels in m'n neus etc. M'n moeder gelooft me alleen niet dat het al kan :P
Aangezien ik heel slecht op alle medicatie reageer... reageer ik dus ook slecht op anti-histamine.. Slik nu wel ceterizne, maar denk dat ik binnenkort toch maar om een kenacort spuit ga (cortisone), het is echt troep,, maar ben er zooo dankbaar voor, ik kan dan gewoon weer naar buiten zonder zo ontzettend moe te zijn en veel te snotteren en jeuk ogen!

offtopic... Alwiene bedankt voor de tip van de mascara,, heb afgelopen week binnengekregen, dacht dat het 'weer' zo'n actie was dat niet opgestuurd werd!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:09

@nathalie word jij wel moe van de ceterezine en niet van de spuit? (anders ga ik mijn huisarts even navragen of ik die ook kan krijgen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:12

Dus toch! Ik verklaarde mezelf al voor gek, ik liep het hele weekeinde al te snuffen en in m'n ogen te wrijven en zat al op mezelf te mopperen. Het is te vroeg voor mij, voor hooikoorts. Normaliter pas eind maart.
Hebben jullie er altijd al de eerste week maart last van? Bij mij begint het anders altijd pas eind maart, begin april... Het is vroeg dit jaar...

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:13

Jazeker! Hier is het ook weer volop aanwezig. Had nog niet alle verbanden gelegd, maar nu wel :+
Tijd voor de volle dosis medicatie dus maar weer....

- Fexofenadine
- Flixonase
- Flixotide (soms samen met Ventolin/Salbutamol)
- En als het heel erg wordt weer de natriumchloride oogdruppels erbij

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:14

Het wisselt bij mij Sonja. Het is wel zo dat ik ook een huisstofmijtallergie heb. Dus er hoeft maar iets bij te komen en dan is het weer feest. Soms begint het in februari al en soms pas in de loop van maart... Nu is het natuurlijk beter weer aan het worden. Heerlijk, maar voor de hooikoorts iets minder :+

xRamonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:15

hier nog 1 -O-
gelukkig nu nog geen last van.

mag ik vragen wat die spuit inhoud? werk het goed?
nathalie_v schreef:
, maar denk dat ik binnenkort toch maar om een kenacort spuit ga (cortisone), het is echt troep,, maar ben er zooo dankbaar voor,