2e graads brandwonden baby

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:36

milatje schreef:
Och wat sneu!

Kan je haar niet in zo'n stoel neer zetten waar de beentjes onderuit komen zodat ze zichzelf een beetje kan voortbewegen in huis oid? Ben even kwijt hoe het heet. :+

Das niet zo goed voor kleintjes die nog niet (echt) lopen :o. Misschien leuk om een nieuw speelgoedje of boekje om voor te lezen aan te schaffen? Heeft ze weer wat vers vermaak.
Hoe gaat het inmiddels? Nog veel last?

Carolaa

Re: 2e graads brandwonden baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 17:43

Ze eet momenteel niet goed, drinkt gelukkig nog wel haar flesjes redelijk dus vocht krijgt ze genoeg binnen. Ik heb nog wat 'nieuwe' speeltjes uit de kast gehaald die ze nog niet vaak gehad heeft, en dat was wel een succes.
En vooral zachte speeltjes: Pluche kegelspel, bal, en een muziek treintje. Verder veel op schoot en liedjes zingen, dansen etc. ( goed voor mijn armspieren, met 8kg rond lopen ;-) )

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:48

Misschien wat meer fruithapjes, appelmoes, aarbeimoes enz.
Drinken is idd belangrijker dan eten.

Misschien even lekker met haar naar buiten als afleiding, maar ook om haar handjes wat te koelen.

Ach.. Wat moet dat vreselijk zijn voor zijn kleine uk!!!
Sterkte meis...

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 17:52

ze trok net het verband van 1 handje af, jeetje schrok me gelijk weer een ongeluk, wat een grote blaren op die kleinen handjes! |(

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 18:31

Jeetje sterkte!
Wat vervelend dat ze het verband er af heeft gehaald,
liefs

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:39

kler schreef:
milatje schreef:
Och wat sneu!

Kan je haar niet in zo'n stoel neer zetten waar de beentjes onderuit komen zodat ze zichzelf een beetje kan voortbewegen in huis oid? Ben even kwijt hoe het heet. :+

Das niet zo goed voor kleintjes die nog niet (echt) lopen :o. Misschien leuk om een nieuw speelgoedje of boekje om voor te lezen aan te schaffen? Heeft ze weer wat vers vermaak.
Hoe gaat het inmiddels? Nog veel last?

En waarom dan wel niet? :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:03

Arme kleine meid! Wat erg! Ga ontzettend hard duimen dat het snel geneest.

Nou dacht ik heel even hier aan. Een hele tijd terug al, paar jaar zelfs, heb ik een wrat laten uitsnijden aan de onderkant van m'n voet. Deed ook ontzettend pijn als ik probeerde te stappen omdat daar net redelijk wat gewicht op kwam.

Ik ben toen aan de slag gegaan met kleine gaasjes van 5cm x 5cm. Zo eentje op de bron, en dan nog 2 die half op dat eerste lagen, en half op de rest van mijn voet. Nou dacht ik: als je, behalve een dikke laag flammazine ook eens probeert met 2 van die gaasjes op elkaar en dan het verband? Dan is de druk op d grond misschien toch net een tikje minder zodat ze kan kruipen, of iets harder vastnemen?

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:11

Veel sterkte aan jou en de baby!
Ik vind trouwens niet dat je de oppas de schuld kan geven want een ongeluk zit in een klein hoekje, het kan iedereen overkomen.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:19

[
milatje schreef:
Och wat sneu!

Hoe gaat het inmiddels? Nog veel last?[/quote]
En waarom dan wel niet? :Y)[/quote]

is heel slecht voor de heupen ;)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:27

Ai... Arme, kleine. Hoop voor jullie allebei dat het snel geneest.
Wat vervelend dat ze het verband eraf heeft getrokken, kan je al eerder bij een HA of het ziekenhuis terecht?

Zwemmen of water wat ik voorbij zien komen lijkt me niet zo'n goed idee vanwege bacterien etc.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:37

als ze het verbandje er af trekt kan je misschien handschoentjes of wantjes aantrekken?

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 20:51

ze trekt inderdaad het verband eraf, we doen nu een dikke laag flammazine erop, dan 2 gaasjes en dan verband. We hebben het vandaag al 2 keer opnieuw verbonden, net heeft ze namelijk alles uitgespuwd wat ze gegeten had.......
Hopelijk morgen beter anders ga ik terug naar het ziekenhuis, want zo houd ze geen eten / drinken binnen.

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:52

Ik heb het even aan mijn moeder gevraagd. Toen ik hetzelfde had, zijn ze heel veel dingen met me wezen doen. Naar de kinderboerderij etc. Zodat ik het een beetje vergat.Voor de rest gaat het over 24 jaar terug, dus ze gaat nog even verder denken.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 23:02

Allereerst heel veel sterkte!

Misschien gaat het eten moeizamer door de medicatie die ze krijgt. Heeft die geen bijsluiter? Staat daar bv. in dat het de eetlust verminderd of misselijkheid kan veroorzaken? Ik weet het niet, ik probeer alleen maar mee te denken... Hoop dat het snel weer de goede kant op gaat, heb je nog een soort van termijn gekregen waarop het weer over zou moeten zijn?
Niet eten is nog tot daar aan toe, maar spugen maakt ook dat het binnengekregen vocht eruit raakt. En uitdroging is natuurlijk veel erger nog dan een paar dagen slecht of niet eten... Anders misschien tijdelijk even wat extra flesjes i.p.v. vaster voedsel?

margaretha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:31

Wat erg ;(
Je hebt al heel wat afleidtips gekregen, heb ik niets aan toe te voegen...
Sterkte!! :(:)

Hoe gaat het nu met eten/drinken??
Pentax schreef:
Perfecte tijd om te leren dat vervelen er helaas ook bij hoort voor de kleine.

Dit kind heeft pijn!
Niet het juiste moment voor opvoed-theorieën :\

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:09

He, wat akkelig zeg :(:)
Hoe is het nu met je dochtertje?

Heel veel sterkte!!

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:26

He, bah, wat een narigheid! Is het een oppas of een gastouder? Een gastouder krijgt namelijk eens per jaar een risico-inventarisatie, om te kijken naar veiligheid en gezondheid, en daar is het weldegelijk bekend, dat een verwarming te heet kan worden, het wordt bij gastouders en kinderopvang verplicht om een ombouw te hebben om de verwarmingen en om de verwarmingsbuizen te isoleren! Anders raken ze hun vergunning kwijt!

Ik werk zelf op een NSO en ook daar ombouwen!

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 14:41

Het gaat inmiddels weer wat beter met onze kleine meid. We zijn gisteren terug geweest naar het ziekenhuis naar een traumatoloog. Aan het ene handje heeft hij de blaren opengemaakt en de de vieze blaren eraf geknipt, andere handje heeft hij niets aan gedaan. Nog zeker een week iedere dag zalf en verband verwisselen en volgende week maandag weer terug.

Ze eet en drinkt momenteel een stuk beter, en kan al steeds beter zelf spelen.

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:56

Oh gelukkig!

Het is een heel gedokter he, dat verband verwisselen. Heb je ook weer nieuwe creme meegekregen? Geven ze je nog steeds Flammazine? Of mag je al over naar vaseline? Heeft de traumatoloog je al iets kunnen vertellen over littekens?

En, hoe is het met jou? Trek je het allemaal een beetje?

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 22:04

@ renske: Het is nog steeds de flammazine zalf. Het verband verwisselen is een hele klus, want maak een kindje van 10 maanden maar eens duidelijk dat ze haar handjes stil moet houden en geen vuistje mag maken als de gaasjes er net op zitten ;-)
Volgens de arts gaat het zonder littekens genezen, het zijn oppervlakkige 2e graads brandwonden.

Met mij gaat het minder, al het hele weekend flinke migraine, en kan bijna geen eten binnen houden, veel misselijk en overgeven. Hopelijk binnen een paar dagen stukken beter, want dit is ook niks.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:24

Heel veel sterkte! Ik ben net zelf moeder.. lijkt me vreselijk! Ohhww wat zou je dan willen dat je het over kon nemen van je kleine he?
Lekker vertroetelen! Dan maar extra fruithapje en extra tv ;) Misschien met dit lekkere zonnetje (als dat morgen nog zo is) naar een kinderboerderij? lekker veel te zien! zonder dat ze veel hoeft aan te raken enzo.

Succes en beterschap voor de kleine!!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:33

Aaah wat lijkt me dat vervelend zeg met zo'n klein smurfje (overigens wel mijn naamgenootje, dus dat is dan wel weer erg leuk) gelukkig genezen die kleintjes altijd snel, dus ik hoop dat het snel weer over is.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:33

Hoe is het nu met haar?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:39

Wat naar, helemaal voor zo'n kleintje.

Mijn man heeft van de week tweedegraads brandwonden opgelopen aan zijn arm, omdat hij zo oenig was het spuitpistool van de stoomreiniger in zijn mouw de duwen en te stomen. Hij heeft er veel last van, voor zo'n kleinte vind ik dat helemaal verschrikkelijk.

Veel beterschap voor haar. En snel!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 23:16

Kentaro schreef:
Wat een naar ongeluk met jullie kleintje!!!
Als straks het verband eraf mag (en de wonden wel dicht zijn!), zou je het dagelijks in kunnen maseren met calendula zalf (VSM). Dit werkt erg goed voor littekens!

Zou ik ook zeker doen calendula zalf gaan gebruiken, super goed spul!