hoe lang tussen stoppen met pil en zwangerschap?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:59

hestejente schreef:
En zit er in deze prachtig en voor mij volstrekt onbegrijpelijke formule ook verwerkt hoe lang je de pil hebt geslikt? Dus: maakt het uit of je die 10 of 2 jaar hebt gebruikt, en houdt de formule daar rekening mee?

Nee, maar ik heb dan ook wel altijd geleerd dat je de eerste normale cyclus na je stop van de pil (dus niet de eerste bloeding, dat is er nog eentje van de pil, maar de cyclus daarna) gewoon zwanger kan worden, en dat er geen verminderde vruchtbaarheid is na gebruik van de pil...

edit:eventjes een bron erbij : http://humrep.oxfordjournals.org/conten ... l.pdf+html
Laatst bijgewerkt door Tatiane op 01-03-11 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:01

Mijn zus was gelijk met een maand zwanger en mijn schoonzusje is al heel lang gestopt en daar wil het absoluut niet lukken tot groot verdriet van hen natuurlijk.

Je kan er dus een peil op trekken maar ik hoor van de mensen die wel zwanger kunnen worden dat het vaak wel binnen een jaar na het stoppen met de pil raak is.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:04

zwanger worden - al dan niet na gebruik van anticonceptie- is natuurlijk ook een kwestie van timing he!
Je meot natuurlijk op het juiste moment sex hebben, wil er ook daadwerkelijk bevruchting plaatsvinden.
Tja, als je altijd op het verkeerde moment sext dan kan het heel lang duren, terwijl het bij mensen die " in 1x zwanger waren" vaak een kwestie van (al dan niet bewiste) timing is.

Zelf vind ik de pil rotzooi door alle hormonen en ben ik al meer dan een jaar gestopt.
We willen nu nog geen kinderen, dus daar zorgen we wel gewoon voor.
Mochten we het op den duur wil willen proberen is mijn lichaam in ieder geval schoon van hormoon-rotzooi.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:08

Ik was bij mijn eerste direkt zwanger nadat ik stopte met de pil. Bij nummer 2 duurde het wat langer, wel 3 maanden! Nummer 3 had ook haast en ook toen was ik direkt zwanger nadat ik gestopt was met de pil. Dus ja dat was wel snel.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:23

Cruesli; groot gelijk dat je hoofd dan niet naar het klussen staat.

Daarbij hebben wij altijd gezegd dat we zoiets niet willen 'plannen'. Ik wilde absoluut niet met elkaar naar bed als dat de datum toevallig was. Wilde gewoon dat het spontaan kwam :D

Gelukkig viel er bij ons niks te plannen, was al een jaar niet ongesteld geweest door het stoppen met de pil, maar WEL zwanger :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:29

Nell_ schreef:
Daarbij hebben wij altijd gezegd dat we zoiets niet willen 'plannen'. Ik wilde absoluut niet met elkaar naar bed als dat de datum toevallig was. Wilde gewoon dat het spontaan kwam :D

Dat wilden wij ook... Maar na een poos ga je toch plannen en uitkienen en wordt het stukken minder romantisch. Uiteindelijk zijn we toch nog onverwacht zwanger geraakt hoor, dat is wel leuk achteraf..

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:30

Ja idd! De romantiek is dan weg, en dat is wel een beetje jammer lijkt mij. Bij ons kwam het ook onverwachts, en niet gepland :D

Lynn_Nikita

Re: hoe lang tussen stoppen met pil en zwangerschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:34

ik ben zwanger geworden terwijl ik de pil slikte
Nu heb ik een spiraaltje, geen zin op herhaling

Wat ik zo om me heen hoor, is het bij de meeste vrij vlug na het stoppen bij diegene die er "ruim" de tijd voor namen, en die wat het snel wilden waren na een jaar nog aan het klussen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 01:18

Ik had 12 jaar de pil geslikt, vervolgens 2x een heel nette cyclus van 28 dagen en toen was ik zwanger :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 01:46

mijn oudste zus is twee keer binnen 2 maand zwanger geworden, mijn andere zus is al meer dan 2,5 jaar gestopt en nu net zwanger.

Ik was helemaal nog niet gestopt :o :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 01:51

Ook familiebanden zeggen inderdaad niets :+ Mijn moeder zei altijd: 'de tram hoeft maar voorbij te rijden en wij zijn zwanger!'.
Mijn oudste zus zat nog in haar afstudeerjaar, hartstikke zwanger! Mijn andere zus heeft er 2,5 jaar over gedaan en achteraf gezien blijkt dat echt een wonder geweest te zijn.
Hoe het je zussen vergaat zegt dus blijkbaar nog niets over hoe het jou zal vergaan, dat zie je zelf ook maar, hahahaha :D

_nino_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 07:55

Binnen 2 maanden, schrok er zelf van dat het zo snel ging.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 08:09

die formule kan wel kloppen, maar het heeft niet alleen met de vrouw te maken. Het heeft ook te maken met hoe goed de zwemmers van je vent zijn. Je kan uitzoeken wanneer je precies ovuleerd en wanneer het de beste dag is. Het kan ook temaken hebben met je eigen gezondheid. Gewicht en voeding en beweging.
het is ook vaak dat hoe harder je probeerd hoe minder snel het gaat. Dit omdat stress geen goede stimulance is.
Als ik jou was zou ik er geen tijdlimiet op zetten, dat stelt alleen teleur.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 08:17

Ik was 6 maand na stoppen zwanger van de eerste, bij de tweede heeft het 6 jaar geduurd zonder ook maar 1 pil te slikken na de eerste zwangerschap.................en we hebben wel geoefend hoor :D :D

inge1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 08:32

het heeft bij mij een halfjaar geduurd tot ik weer normaal ongesteld was en daarna nog 18 maanden voor ik dus daadwerkelijk zwanger was.
tussendoor mocht ik 3 maanden niet zwanger worden omdat het bleek dat ik niet genoeg antistoffen aan had gemaakt tegen rodehond (ik was 11 dat ik was geent) ik moest dus weer opnieuw geent worden en 3 maanden later had ik nog niet genoeg antistoffen wat gelukkig niet veel voorkomt.
Bij mijn 2de zwangerschap was het zo goed als de eerste keer raak.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 08:46

Bij mij was het beide keren direct raak, wat ik niet verwacht had omdat het naarmate de vrouw ouder wordt het steeds langer schijnt te duren.
Maar ik was bij de eerste 31 en bij de tweede 33 jaar.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 08:51

Hier precies 3 maanden na stoppen met pil.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:19

Ik ben gestopt met de pil, had gelijk weer een normale cyclus, heb drie jaar nog met condoom seks gehad, na het wegleggen van het rubber heeft het dik een jaar geduurd.

Na de baby niet meer begonnen aan de pil en verder gegaan met condooms. Op een gegeven moment ging het weer kriebelen. Helaas was de eerste al vier toen nummer 2 uiteindelijk geboren is.

Hier dus niet bepaald vruchtbaar, snif.