Bloedprikken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:46

Fiffill schreef:
Oké, dan zal er wel iets fout zijn gegaan. Nouja, fijn om te weten voor de volgende keer dat het ook kan zonder die spierpijn erna. :')

haha, houd er vertrouwen in, komt goed :P

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 12:48

@Hebbesje: Hopelijk, meestal de mensen die altijd gaan hebben er weinig last van en mensen die maar 1x heen moeten hebben er juist best wel veel las van.

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:49

Hebbesje schreef:
(maar laten we het maar niet over infuus prikken hebben :'))

Breek me dek niet open, nee! Maar ook hiervoor hebben ze gelukkig verdovingspleisters! Die gebruiken ze bij kinderen om de huid gevoelloos te maken zodat het zetten van een infuusnaaldje weinig tot geen pijn doet.
Echter ben ik 21, en dus geen kind meer.. hihi. :) (nouja, voor de wet dan :P)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:50

In 99% van de gevallen voel je alleen een klein prikje als de naald erin gaat en daarna niks meer. Dat prikje doet veel minder pijn als bijvoorbeeld
op je tong bijten
je tenen ergens tegenaan stoten

(zodat je even een idee hebt wat voor soort 'pijn' je aan moet denken.
Je bent toch ook vast wel eens ingeent vroeger op school? Daar kun je het dan mee vergelijken.

Ik heb maar 1x gehad dat het ingaan van de naald wel pijnlijk was. En daarna bleef het maar pijnlijk, ook bij het verwisselen van de buisjes. Ik wilde hem er bijna zelf uit trekken :o
Toen heb ik dus pech gehad met de gene die het deed.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 12:51

Waar voor is infuus prikken dan ?Sorry al ik erg dom klink

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:51

Nou hoef ik niet veel meer. Dat was vooral vroeger. Maar ook nu heb ik er nooit last van gehad.
Wel toen ik in het ziekenhuis lag en aan mn ene arm een flinke wond had en aan de andere arm het infuus op de plek waar ze normaal bloedprikken en ze het via mn hand moesten doen (bovenkant hand)
Dat was niet leuk :') Die deed wel zeer en heb ik ook een mooie blauwe plek van gehad.
Maar over het algemeen gewoon in de vouw van je arm valt het allemaal wel mee ;)

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:52

Een infuus is een naaldje waardoor vocht of medicijnen of pijnstillers etc toegediend kunnen worden.

Bij een infuus gaat het het lichaam in. Bij bloedprikken het lichaam uit.
Laatst bijgewerkt door Rens_ke op 01-03-11 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:53

vosje456 schreef:
Waar voor is infuus prikken dan ?Sorry al ik erg dom klink

Voor als je een infuus krijgt. Bijvoorbeeld om vocht of antibiotica toe te dienen als je in het ziekenhuis ligt.
Dat doen ze vaak in de bovenkant van je hand. En dat is wel behoorlijk pijnlijk.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 12:53

@ scum: okee,, Ja kan die prikken niet meer echt voor de geest halen Maar ik snap wel welke pijn je bedoelt ;)
Bedankt allemaall voor het reageren !!!

SuzanH

Re: Bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 12:54

Okkeee, bedankt voor de uitleg Top!

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:56

Rens_ke schreef:
Hebbesje schreef:
(maar laten we het maar niet over infuus prikken hebben :'))

Breek me dek niet open, nee! Maar ook hiervoor hebben ze gelukkig verdovingspleisters! Die gebruiken ze bij kinderen om de huid gevoelloos te maken zodat het zetten van een infuusnaaldje weinig tot geen pijn doet.
Echter ben ik 21, en dus geen kind meer.. hihi. :) (nouja, voor de wet dan :P)

Haha, mij moesten ze 3 keer prikken omdat mijn aders wegrolden _O- Maar omdat ik half in shock lag wilden ze het vlug doen om mij pijnstillers te geven. Alleen waren ze dat vergeten. Toen ik eindelijk op de kamer lag en geen lucht meer kreeg kwamen ze er achter dat ik die nog moest krijgen.
En dat was zonder verdoving oid. nee, dat was geen pretje :P
Toen hebben ze ook mijn hand gehad, midden onderarm en uiteindelijk in de vouw waar je normaal moet bloedprikken

Heb toen nog weken met een bont en blauwe arm rond gelopen :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:01

Infuus is idd vreselijk :(
Die prikten ze bij mij elke keer verkeerd, na een keer of 8 proberen in m'n pols (Zijkant) deden ze het maar op een andere plek. Brr gewoon een trauma aan overgehouden.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 13:02

Brrr idd

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:03

Ja bah.. herkenbaar! Ze hebben bij mij voor een operatie ook eens veelvuldig proberen te prikken. We waren allemaal de wanhoop nabij. Niks wilde. Niet op de bovenkant van mijn hand, niet bij mijn pols, niet aan de bovenkant van mijn arm (net onder elleboog) niet in de vouw van mijn arm. En aan beide kanten niets! Ze waren al aan het overleggen met de artsen of ze niet in mijn voet moesten proberen totdat er in eens eentje begon te lopen! Godzijdank! Want dat zoeken om een ader doet ook goed zeer!

Brr..

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 13:04

Blij dat ik niet hoef infuus te prikken !

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:09

Nee! Maar goed, om even terug te komen op je vraag:
Heb je genoeg en duidelijk uitleg? Nog andere vragen?

Wanneer ga je naar het lab? En hou je ons even op de hoogte?

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 13:13

Ja zal ik doen mijn ma of ik belt even morgen naar de HA voor een afspraak, dan leggen we gelijk uit wat eraan de hand is misschien moet ik dan eerst even naar de HA of gelijk laten bloedprikken dat zie ik dan wel. Ik hoop dat ze er wat uit kunnen halen en er wat tegen kunnen doen!
Zal nog even bedenken of ik nog vragen of uitleg wil over die prik ;)
Bedankt

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 13:15

Als er nog mensen zijn die ook hebben bloedgeprikt vanwege vermoeidheid en een uitslag hebben gekregen, en willen vertelen wat het was wat ze er tegen deden en of het nu helemaal weg is,,,,Graag!!!! :o ;)

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:19

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 11-07-22 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 13:21

Okee,, Dankjewel ;) Nee mijn ma die zij ookal waar maak je je toch druk om!? Weet het zelf ook niet. Ben nu alleen thuis, ma is aan het werk dus kan niet vragen wanneer ze nouw kan bellen ;) Ik ga er maar vanuit morgen kan het altijd nog mevallen hoop ik ;)

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:26

Mijn ervaring is dat het heel erg afhangt van de persoon, ik heb tot nu toe 20 tot 30 keer bloed moeten prikken. Bij de (meestal) wat oudere dames met ervaring voelde ik er iets van, slechts wat "spierpijn" achteraf. Maar bij de jonkies soms.. och.. zeker als je dan ook nog meerdere buisjes moet, bij het verwisselen van de buisjes ga je dan door de grond :+

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:27

Ik heb ook een paar keer laten prikken omdat ik heel moe was. Helaas is er nooit wat uitgekomen. Wel heb ik nog steeds met periodes dat ik heeeel moe ben en ook heel veel slaap en niet fit wordt. Maar het heerst nu ook heb ik het idee...

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 13:31

Okee,,op school ben ik er al een x uit gestuurt omdat ik gaapte(toen was ik echt vreslijk moe) :(
Op dat moment dacht ik echt van :n
Zolang ik op het paard zit gaat het wel redelijk maar voorts kan ik wel slapen in de auto :z

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:24

Hier nog een die maandelijks bloed moet laten prikken. vind eht helemaal geen probleem, het doet niet zeer. Alleen krijg ik erg tintelende vingers als ze het bandje om mijn arm doen, dat vind ik heel vervelend, maar doet niet zeer. Infuus heb ik ook gehad, vond ik ook niet pijnlijk. hij zat bij mij bovenop mijn pols maar het viel mij heel erg mee.

Bloedprikken is helemaal niet eng en doet geen pijn. Je zult het wel voelen, maar pijn is het niet te noemen. Ook kan het zijn dat je erna iets een blauwe plek krijgt, ligt eraan hoe gevoelig je bent en hoe er geprikt wordt.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 15:29

Okee, Bedankt!Ookal weet ik dat het nu niet pijn doet, blijft het fijn om van verschilende mensen een reatie te krijgen over hoe hun evaringen ;) :z