Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Brainless schreef:Ik vind dat men rekening daarmee moet houden.
Als de verpleging wist dat de man dat van zijn geloof niet mocht hadden ze het niet moeten doen.
Ik zou ook niet leuk vinden als men bv mijn oma opeens een broek aan zouden trekken omdat zij toch niet meer weet hoe en wat.
Mijn oma zou normaal nooit een broek aangetrokken hebben.
Wist het verpleegtehuis van niets... tja een foutje kan gebeuren, maar "bewust" iets doen of laten omdat de bewoner toch al dement is, vind ik niet kunnen.
Liselot11 schreef:Brainless schreef:Ik vind dat men rekening daarmee moet houden.
Als de verpleging wist dat de man dat van zijn geloof niet mocht hadden ze het niet moeten doen.
Ik zou ook niet leuk vinden als men bv mijn oma opeens een broek aan zouden trekken omdat zij toch niet meer weet hoe en wat.
Mijn oma zou normaal nooit een broek aangetrokken hebben.
Wist het verpleegtehuis van niets... tja een foutje kan gebeuren, maar "bewust" iets doen of laten omdat de bewoner toch al dement is, vind ik niet kunnen.
Eens. Als de man eerst dat geloof heeft ,en er nu niets meer vanaf weet waarhij is en wat hij is ,hadden ze hem nog niet naar de carnaval mogen brengen. Dat moet je als verpleging ook respecteren.
Maar de andere kant is weer dat meneer het heel leuk vond... Moeilijk hoor.
Daphne__ schreef:Vergeet niet dat spelletjes spelen enzo heel wat anders is dan een geloof. Dat iemand vroeger geen monoploy speelde en nu wel is in mijn ogen heel anders dan iemand die cristelijk is en opeens meegenomen word naar carnaval etc.
Daphne__ schreef:Vergeet niet dat spelletjes spelen enzo heel wat anders is dan een geloof. Dat iemand vroeger geen monoploy speelde en nu wel is in mijn ogen heel anders dan iemand die cristelijk is en opeens meegenomen word naar carnaval etc.
maradhja schreef:Dit is geen goede zorg.
Iemand die dement is kan niet voor zichzelf beslissen, en dit behoor je dus aan de familie over te laten al helemaal wanneer het verleden of geloof van de man bekend is.
De verzorging heeft naar mijn mening hierin te kort gedaan en had met de familie moeten overleggen.
Het is dan jammer dat de familie nee zou zeggen terwijl deze man een geweldige dag zou hebben gehad, dan moeten ze dus naar de familie wijzen, en kun je hen aangeven dat het voor de man jammer is / was dat hij het gemist heeft.
Kanelly schreef:Maar basale zaken als creatieve activiteiten, bingo, liedjes zingen zijn i.m.o. iets anders, dan activiteiten die te maken hebben met geloof / normen en waarden van de cliënt en diens familie.
fojoe schreef:Kanelly schreef:Maar basale zaken als creatieve activiteiten, bingo, liedjes zingen zijn i.m.o. iets anders, dan activiteiten die te maken hebben met geloof / normen en waarden van de cliënt en diens familie.
naar een carnavalsstoet gaan kijken wordt door de meeste mensen beschouwd als een leuk uitstapje, niet als iets wat met geloof te maken heeft

Kanelly schreef:Maar basale zaken als creatieve activiteiten, bingo, liedjes zingen zijn i.m.o. iets anders, dan activiteiten die te maken hebben met geloof / normen en waarden van de cliënt en diens familie.
Bepaalde wensen dien je te respecteren.
Kanelly schreef:Zo heb ik in de crisisopvang een cliënte gehad uit een zeer streng gereformeerd gezin.
Meiske mocht geen broeken aan, geen radio luisteren en geen tv kijken.
Wij hadden haar dat allemaal kunnen geven, broeken zijn praktischer, met radio en tv kan ze zichzelf beter vermaken. Ouders hadden er toch geen zicht op.
Maar nee, dat doe je gewoonweg niet.
Ook al druist het wellicht tegen je eigen ideeën in. Dat is een stukje professionaliteit.
Kanelly schreef:En waarom zou je er bewust voor kiezen om de wensen van de familie in de wind te slaan?
Kanelly schreef:En dat meneer per sé mee moest, omdat er anders niemand voor hem was is natuurlijk een makkelijk excuus.
Als een bewoner door ziekte o.i.d. niet mee had gekund naar de carnaval had daar ook iets voor geregeld moeten worden.
Kanelly schreef:En dat meneer per sé mee moest, omdat er anders niemand voor hem was is natuurlijk een makkelijk excuus.
Als een bewoner door ziekte o.i.d. niet mee had gekund naar de carnaval had daar ook iets voor geregeld moeten worden.
knollentuin schreef:er wordt carnaval gevierd in het verpleegtehuis..wie is er daadwerkelijk wel s in een verpleegtehuis geweest en weet wat er daar allemaal gedaan wordt aan activiteiten?