Even een vraag: Wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 10:29

Ik vind het ook niet erg om 40 uur te werken totaal niet, ik solliciteer dag in dag uit.
En dan vooral in Friesland lijkt het veel moeilijker aangenomen te worden of ze hebben liever een Fries.

Een gevoel en situatie is echt lastiger uit te leggen dan ik had gedacht!

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:42

In hoeverre zouden de omstandigheden veranderen als je naar Alkmaar zou verhuizen? Daar is meer werk te vinden, dat is dus al een groot voordeel. Maar als je eenmaal werk hebt..ook daar heb je dan nog steeds het probleem met je beesten denk ik? Maar het moet ook jou lukken om dat te combineren..want wat is er in jouw situatie anders dan in dat van mij of pietje of jantje? Het is nou eenmaal bikkelen..ik heb mijn beesten net zo goed..en het is soms puzzelen maar het lukt wel!!

Misschien kun je een soort begroting maken, dan kun je zien hoeveel geld je nodig hebt om rond te kunnen komen. Dan kun je bekijken hoeveel uren je zou moeten werken om die inkomsten te genereren. Als dat niet realistisch is zul je moeten snoeien in de uitgaven.

Mistral_Bink schreef:
seabiscuitje schreef:
Tjah, lastig. Ik woon in drenthe (assen) en reis ook met openbaar vervoer. Ook ik kon geen vaste baan vinden. Nu werk ik toch tussen de 35 en de 40 uur..geen vaste baan maar simpelweg overal 'losse' uurtjes.

Ben nu bvb onderweg naar zwolle (1,5 u heen) om 3 uurtjes te werken, dan naar beilen (1 uur onderweg) om 2 uurtjes te werken en dan naar vries voor 2 uurtjes (1,5 u onderweg -heen en terug). Zo werk ik vandaag dus 7 uur..en ben 4 uur (minimaal) aan het reizen..dan heb je het nog niet eens over de 'tussenuren'. Dus tja, er is wel werk te regelen voor jezelf maar je zult er waarschijnlijk behoorlijk wat voor over moeten hebben..

Er is trouwens altijd wel wat werk te vinden in kledingzaken/supermarkten/ horeca. Verder altijd en overal roepen dat je werkzoekend bent en vooral veel netwerken..

Je moet voor jezelf beslissen wat voor jou de omstandigheden zijn die je nodig hebt om je weer gelukkig te voelen. Is dat werk? Dan moet je er gewoon flink bovenop zitten..dan zal het ook heus in Friesland lukken..misschien niet de ideale baan..maar wel inkomsten (en dat is niet geheel onbelangrijk denk ik zo?)!

Dus: wat heb jij nodig om je weer fijn te voelen? Creeer dan die omstandigheden! En het is helemaal niet raar om daarbij hulp te vragen van anderen, maar uiteindelijk moet jij (/moeten jullie) het doen!

Succes!!

Ik vind het knap wat je doet, en zal eerlijk zeggen ik zie dat niet zitten, en dan inderdaad vanwege mijn beesten!

Wat heb ik nodig om mij weer fijn te voelen? Tja een baan(maakt niet uit wat) die ik kan combineren met mijn hobby's en een leven die weer op de rit is!

Sachaaaa

Re: Even een vraag: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:51

Ik zou verhuizen. Je gaat tegen alle goede ideeën van anderen in, en dat bedoel ik niet aanvallend, maar het maakt gewoon echt heel duidelijk dat je je niet thuis voelt. (:

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:55

maar biedt verhuizen oplossingen voor de problemen is de vraag..

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 10:55

Citaat:
In hoeverre zouden de omstandigheden veranderen als je naar Alkmaar zou verhuizen? Daar is meer werk te vinden, dat is dus al een groot voordeel. Maar als je eenmaal werk hebt..ook daar heb je dan nog steeds het probleem met je beesten denk ik? Maar het moet ook jou lukken om dat te combineren..want wat is er in jouw situatie anders dan in dat van mij of pietje of jantje? Het is nou eenmaal bikkelen..ik heb mijn beesten net zo goed..en het is soms puzzelen maar het lukt wel!!

Misschien kun je een soort begroting maken, dan kun je zien hoeveel geld je nodig hebt om rond te kunnen komen. Dan kun je bekijken hoeveel uren je zou moeten werken om die inkomsten te genereren. Als dat niet realistisch is zul je moeten snoeien in de uitgaven.

Als we naar Alkmaar verhuizen zitten de honden sowieso niet meer de hele dag alleen, moeder werkt niet zoveel meer wegens ziekte.
Toen ik nog in Alkmaar woonde had ik ook 3 baantje op 1 dag dus was ook altijd bezig en wel redelijk aan het vliegen maar dan waren de beesten niet alleen, en 1 baantje op de dag was voor de stalbaas de paarden buiten zetten en mesten 7 dagen in de week met een vriendin, dus had ik ook direct de tijd voor mijn pony.

Ik zeg niet dat ik anders ben als Jantje of Pietje en dat ik het beter moet hebben en dat ik niet wil bikkelen, ik ben zwaar depressief en de arts heeft mij dus ook wel wijselijk gezegd te doen wat mij het beste lijkt!

Ik weet echt niet hoe ik uit moet leggen waarom dit anders is, ik zie het niet als anders
Maar er is wel iets wat mij tegenhoudt ik wil niet overkomen als een zeur maar weet het gewoon echt niet meer

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 10:56

seabiscuitje schreef:

Dat ligt eraan hoe je de vraag bedoelt?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:32

Wil je zó afhankelijk zijn van anderen om je huishouden te bestieren? En belangrijker nog: wilt je vriend dat wel?!

Het is echt niet gemakkelijk om van een onafhankelijke situatie terug thuis te gaan wonen, laat staan dat je bij je schoonouders gaat inwonen! Het is een lief aanbod van je moeder, maar ik zou er wel 10x over nadenken...

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 12:48

Nee, dat wil ik niet!
Waarom ben ik anders zo aan het twijfelen als ik daar graag heen zou willen was ik er al geweest, mijn vriend ziet het meer zitten als mij.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:54

ik lees eerlijk gezegd wel alleen maar mitsen & maren... Maar helaas leven we hier niet in een paradijs en moeten we werken om ons leven te kunnen betalen. Ook mensen met honden en pony's.
Dus gewoon alles aanpakken wat je pakken kan, dan komt er iig geld binnen. Dan kun je van daaruit zoeken naar een baan wat je meer past. :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:10

Je woont in Akkrum?
Vanaf Akkrum heb je een goede trein/bus verbinding naar de grotere plaatsen zoals Heerenveen en Leeuwarden. Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik vermoed dat er heus wel uitzendwerk voor jou is in een van beide plaatsen. Heerenveen is een dorp waar ze ook nederlands spreken :o Anders kan je nog naar Wolvega, die zijn antifries :D Van af Akkrum is dat 20 minuten met de trein.
Je hebt geen kinderen, dus dat moet goed te doen zijn voor je.
Toen ik alleenstaande moeder was moest ik met de trein van Wolvega naar Leeuwarden naar school (HBO) en dat was prima te doen. Misschien kan je dus toch wel je horizon verbreden?
In friesland is het idd veel moeilijker om een baan te vinden.. Maar het is wel mogelijk! Wat is je vooropleiding? Ik heb nog contacten in Friesland ;)

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:52

Je schrijft dat je depressief bent..dat is een niet onbelangrijk gegeven. Bedoelde je depressie als in een gediagnostiseerde psychische toestand? In dat geval zou ik daar eerst alle aandacht aan schenken..spreken met een psycholoog..en psychiater ivm evt. medicatie. Werken moet dan geen prioriteit zijn..dat is immers niet realistisch..?!

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:56

Ik bedoel de vraag zo: kan verhuizen ervoor zorgen dat jij (/jullie) je weer gelukkig voelt? En wat moet je daar dan verder nog voor doen? Is dat realistisch?

Mistral_Bink schreef:
seabiscuitje schreef:

Dat ligt eraan hoe je de vraag bedoelt?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:01

Ben het eens met seabiscuitje, je kunt verhuizen wat je wilt maar als je niet lekker in je vel zit maakt het geen ene zier uit waar je woont. Ik ben van Zwolle naar Den Haag om weer naar Zwolle te verhuizen en weer naar Friesland verhuisd en ik voelde me overal rot door een hele slechte relatie. Nu ben ik gelukkig, met wie ik ben, wat ik doe en ik kan de hele wereld aan (naja... een heeeeeel klein stukje dan! ;-) )

Maar ga eerst terug naar jezelf, wat wil je, wat zijn je wensen, ben je gelukkig en ga niet bij de pakken neerzitten.

Dus schop onder het kontje, en aan het werk naar Leeuwarden, of Heerenveen, ik weet niet of Drachten te doen is. Maar zeker in de wat grotere plaatsen (ik woon ook in een klein dorp en de kans is gewoon kleiner dat ik hier werk vind) in de zorg zoeken ze vaak mensen en ik weet niet hoe oud je bent maar misschien is studeren een optie? Dan investeer je in jezelf naar een functie waar misschien meer werk in is te vinden.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:02

Mistral_Bink schreef:
Ik vind het ook niet erg om 40 uur te werken totaal niet, ik solliciteer dag in dag uit.
En dan vooral in Friesland lijkt het veel moeilijker aangenomen te worden of ze hebben liever een Fries.

Dat is echt onzin, ik ben hier niet geboren maar wel getogen. Ik spreek geen Fries (als het zou moeten heus wel en ik kan het ook wel) maar als je enthousiast bent hoef je echt geen Fries te spreken!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:07

Mistral_Bink schreef:
hanny_jelke schreef:
meschien is het een idee om werk te zoeken op tijden dat je vriend niet werkt,
als je vriend overdag werkt kun jij in de avond werken.
dan heb je de honden al geregelt en met een beetje geluk wil je vriend je dan ook wel weg brengen.

Nee dat is voor mij simpel gezegd gewoon uitgesloten, dan wil ik hier sowieso weg!
Weet het het klinkt raar maar dat trek ik gewoon niet.

oke maar het is natuurlijk niet zo dat je dan meteen de helavond weg bent he
bij voorbeeld scholen poetsen
ben je hoog uit 2 uur mee bezig maar heb je toch iets.
op deze maier kan ik niet geloven dat jullie het finacheel redden.
stallings kosten honden voer.
honden beslasting voor 3 honden
je krijgt gemeentelijke belastingen
huur/hypoteek
gas stroom en water.
verzekringen
en dan nog je boodschapjes
dat ga je niet lang volhouden.
ga anders gewoon lekker teug naar je ouders
voor je finacheel aan de grond staat

sorry als het niet is wat je horen wilt maar wel de realiteit

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 20:05

Ik wil het WEL horen anders plaats ik geen topic!

Over het werk zoeken heb ik dus al gezegd dat de sollicitaties zo goed als iedere dag de deur uit gaan ook voor rare werktijden en in leeuwarden en heerenveen ed.

Vandaag een gesprek gehad met mijn baas en alles beetje uitgelegd, waarschijnlijk krijg ik vanaf volgende week meer uren!
En ja daar heb ik al eerder naar gevraagd maar toen was daar nog geen mogelijkheid toe omdat er nog niet genoeg vraag was!

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:33

Oo, dat is goed bericht!! Openheid over zaken wil soms inderdaad wel helpen! Mooi dat je baas jou tegemoet komt! Heb je iets met brillen? Mijn vriend heeft in Drachten een optiekzaak..moet ik eens voor je vragen? (en wellicht hebben ze een schoonmaker nodig?)..

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 22:56

Ik heb sinds een week een bril, stomme ding doet pijn aan me neus haha!
Vandaag heb ik weer contact gehad met de sales unit en wie weet kan ik daar wat extra uurtjes draaien om mijn huidige werk om.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:58

Ik zit in een soortgelijke situatie.
Ik ga terug naar mijn ouders
Ik heb wel werk, maar bevalt niet en het lukt niet om een huisje te krijgen.
Dat zijn de hoofdredenen.
Na 1 jaar geprobeerd te hebben om een leven ergens anders op te bouwen, is de koek een beetje op
Doe wat je hartje zegt en zie de positieve dingen in

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 23:01

Naomi schreef:
Ik zit in een soortgelijke situatie.
Ik ga terug naar mijn ouders
Ik heb wel werk, maar bevalt niet en het lukt niet om een huisje te krijgen.
Dat zijn de hoofdredenen.
Na 1 jaar geprobeerd te hebben om een leven ergens anders op te bouwen, is de koek een beetje op
Doe wat je hartje zegt en zie de positieve dingen in

Dat is inderdaad bij mij ook het probleem ik kan me tegenwoordig niet echt ergens meer in vinden, zijn druk bezig met honden trainen daar kan ik mij helemaal in vinden en wil dan ook heel graag wel verder daarmee maar daar is nu geen geld voor.

Het is heel vervelend als je niet kan aarden ergens, ga je alleen terug naar je ouders of samen?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:03

Ik weet niet wat daar in de buurt zit qua steden, maar ik denk dat in veel steden toch altijd wel vraag is naar mensen die komen schoonmaken of mensen in de zorg? Wat je zou kunnen overwegen is werkend leren in de zorg, studie en inkomsten tegelijk en in de zorg is altijd werk.

Wat betreft nog liever onder de brug slapen dan je paard verkopen snap ik overigens 100% ;)

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 23:07

Ja, maar iets moet je wel een heel klein beetje passen als je daar zo 2 jaar aan vast zit en in de zorg werken is echt niet mijn ding.
Heb op dit moment werk hoor alleen niet veel maar wie weet komt daar verandering in!

Gelukkig snap je precies wat ik bedoel! :o

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:09

In wat voor branche zoek je dan werk eigenlijk?

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 23:11

Alles behalve de "echte" zorg.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:12

Wat heb je voor opleiding gedaan?