Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mistral_Bink schreef:seabiscuitje schreef:Tjah, lastig. Ik woon in drenthe (assen) en reis ook met openbaar vervoer. Ook ik kon geen vaste baan vinden. Nu werk ik toch tussen de 35 en de 40 uur..geen vaste baan maar simpelweg overal 'losse' uurtjes.
Ben nu bvb onderweg naar zwolle (1,5 u heen) om 3 uurtjes te werken, dan naar beilen (1 uur onderweg) om 2 uurtjes te werken en dan naar vries voor 2 uurtjes (1,5 u onderweg -heen en terug). Zo werk ik vandaag dus 7 uur..en ben 4 uur (minimaal) aan het reizen..dan heb je het nog niet eens over de 'tussenuren'. Dus tja, er is wel werk te regelen voor jezelf maar je zult er waarschijnlijk behoorlijk wat voor over moeten hebben..
Er is trouwens altijd wel wat werk te vinden in kledingzaken/supermarkten/ horeca. Verder altijd en overal roepen dat je werkzoekend bent en vooral veel netwerken..
Je moet voor jezelf beslissen wat voor jou de omstandigheden zijn die je nodig hebt om je weer gelukkig te voelen. Is dat werk? Dan moet je er gewoon flink bovenop zitten..dan zal het ook heus in Friesland lukken..misschien niet de ideale baan..maar wel inkomsten (en dat is niet geheel onbelangrijk denk ik zo?)!
Dus: wat heb jij nodig om je weer fijn te voelen? Creeer dan die omstandigheden! En het is helemaal niet raar om daarbij hulp te vragen van anderen, maar uiteindelijk moet jij (/moeten jullie) het doen!
Succes!!
Ik vind het knap wat je doet, en zal eerlijk zeggen ik zie dat niet zitten, en dan inderdaad vanwege mijn beesten!
Wat heb ik nodig om mij weer fijn te voelen? Tja een baan(maakt niet uit wat) die ik kan combineren met mijn hobby's en een leven die weer op de rit is!
Citaat:In hoeverre zouden de omstandigheden veranderen als je naar Alkmaar zou verhuizen? Daar is meer werk te vinden, dat is dus al een groot voordeel. Maar als je eenmaal werk hebt..ook daar heb je dan nog steeds het probleem met je beesten denk ik? Maar het moet ook jou lukken om dat te combineren..want wat is er in jouw situatie anders dan in dat van mij of pietje of jantje? Het is nou eenmaal bikkelen..ik heb mijn beesten net zo goed..en het is soms puzzelen maar het lukt wel!!
Misschien kun je een soort begroting maken, dan kun je zien hoeveel geld je nodig hebt om rond te kunnen komen. Dan kun je bekijken hoeveel uren je zou moeten werken om die inkomsten te genereren. Als dat niet realistisch is zul je moeten snoeien in de uitgaven.
Anders kan je nog naar Wolvega, die zijn antifries
Van af Akkrum is dat 20 minuten met de trein.
Mistral_Bink schreef:seabiscuitje schreef:maar biedt verhuizen oplossingen voor de problemen is de vraag..
Dat ligt eraan hoe je de vraag bedoelt?
) Mistral_Bink schreef:Ik vind het ook niet erg om 40 uur te werken totaal niet, ik solliciteer dag in dag uit.
En dan vooral in Friesland lijkt het veel moeilijker aangenomen te worden of ze hebben liever een Fries.
Mistral_Bink schreef:hanny_jelke schreef:meschien is het een idee om werk te zoeken op tijden dat je vriend niet werkt,
als je vriend overdag werkt kun jij in de avond werken.
dan heb je de honden al geregelt en met een beetje geluk wil je vriend je dan ook wel weg brengen.
Nee dat is voor mij simpel gezegd gewoon uitgesloten, dan wil ik hier sowieso weg!
Weet het het klinkt raar maar dat trek ik gewoon niet.
Naomi schreef:Ik zit in een soortgelijke situatie.
Ik ga terug naar mijn ouders
Ik heb wel werk, maar bevalt niet en het lukt niet om een huisje te krijgen.
Dat zijn de hoofdredenen.
Na 1 jaar geprobeerd te hebben om een leven ergens anders op te bouwen, is de koek een beetje op
Doe wat je hartje zegt en zie de positieve dingen in