kind van 7 jaar wil niet met zijn vader mee

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:50

Hmzz, ik lees je verhaal en heb er gemixte gevoelens over. Mijn ouders zijn gescheiden en ik wou ook nooit naar mijn vader omdat mijn moeder nog ontzettend boos was op mijn vader, en trok ons mee in die negatiefheid.

Mijn vader kon niks goed doen en klaagde de hele tijd tegen haar kinderen hierover. Ja dan ga je vanzelf wel slecht over je eigen vader denken als je niks anders hoort. Nu ik ouder ben heb ik een goed contact met mijn vader, en weet ik hoe de aap in de mouw zit. Ze zijn allebei schuld aan de scheiding en dat geeft mijn vader wel toe, zonder mijn moeder in het slecht daglicht te zetten. Dat zegt wel iets over een persoon.

Ik vind dat je kinderen buiten je scheiding moet laten, hoe moeilijk dat ook is. En juist het kind motiveren naar zijn vader toe te gaan, ondanks je afkeer. Ouders zijn zó belangrijk voor een kind!!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:37

ik weet precies hoe alles in elkaar zit.
ik vind dat een kind tot een bepaalde hoogte wel het recht heeft om zijn mening te geven en dingen wel of niet te doen.
als hij echt echt echt niet mee wilt, dan kan je hem moeilijk verplichten.
en aan ze arm de auto insleuren is al helemaal van de zotte.

als je dat doet heeft hij dan nog wel vertrouwen in de moeder??? nee!!
en een kind moet altijd zijn moeder en/of vader of verzorger voor de volle 100% kunnen vertrouwen.
zijn vader vertrouwt hij al niet meer.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:18

gipsyboy schreef:
ik weet precies hoe alles in elkaar zit.
ik vind dat een kind tot een bepaalde hoogte wel het recht heeft om zijn mening te geven en dingen wel of niet te doen.
als hij echt echt echt niet mee wilt, dan kan je hem moeilijk verplichten.
en aan ze arm de auto insleuren is al helemaal van de zotte.

als je dat doet heeft hij dan nog wel vertrouwen in de moeder??? nee!!
en een kind moet altijd zijn moeder en/of vader of verzorger voor de volle 100% kunnen vertrouwen.
zijn vader vertrouwt hij al niet meer.

Zoals ik al zei, moet de moeder haar kind motiveren om met zijn vader mee te gaan...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:27

Ik heb verder nog geen andere reacties gelezen maar normaal gesproken vind ik dat een vader net zoveel rechten heeft als een moeder. Maar op de een of andere manier krijg ik bij jouw verhaal een heel naar onderbuikgevoel. Heb je weleens gevraagd aan je kind waarom hij er niet naartoe wil? Zijn er dingen voorgevallen tussen vader en kind? Een bepaalde vorm van machtsmisbruik ofzo?

Praat met je kind en luister eens goed naar wat je kind te vertellen heeft is mijn eerste advies.

gipsyboy

Re: kind van 7 jaar wil niet met zijn vader mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:42

@ ck88 dat word ook gedaan ook door mij (ik ben zijn zuster)
maar hij wil niet. zelfs niet een paar uurtjes!

@ maikeltje wil je de rest ook lezen voordat je een reactie zet?

er wordt druk gesproken om te kijken of er wat uit komt waarom hij niet mee wil.
maar hij zegt nu nog niks. dat kan ook pas over een paar jaar komen. dat kan bij kinderen. en gebeurt heel vaak trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:45

tyleysmiley schreef:
Oei,ik denk dat ik je tegen het zere been ga schoppen meid,en dat is absoluut niet mijn bedoeling,maar in mijn opinie,heeft een 7-jarige kruimel helemaal niets te willen.
Ik maak niet op uit je verhaal dat de vader in kwestie een slechte vader is,ik vind het in en in triest dat er niet gezorgd wordt voor een beter contact tussen papa en zoon,jij als mama bent het verplicht tegenover je zoontje om er alles aan te doen om te zorgen dat dat contact soepel verloopt.Ik snap heel goed dat vader een procedure is gestart om zijn kind te mogen zien,recht in Nederland is zeker krom,en vaak zijn vaders de dupe hiervan.
Ik weet zelf heel goed waar ik over praat,toen mijn ex en ik uit elkaar gingen,was onze jongste zoon 2,ik heb 5 jongens,waarvan 4 met mijn ex samen,je wil niet weten hoe vaak ik wegging om vervolgens 4 jongens huilend achter te moeten laten,het is aan jullie en vooral aan jou als moeder ,om er voor te zorgen dat je zoontje wat beter om leert gaan met de situatie.
Ik vraag me serieus af,wat papa heeft misdaan,dat alle instanties zijn ingeschakeld??Toch niet omdat je zoontje niet naar papa wil?
Ik hoop voor jullie alledrie dat er vlug een oplossing komt,waar iedereen bij gebaat is,mocht je meer willen weten,mag je me altijd een berichtje sturen,
groetjes Linda

edit:niet om je aan te vallen,maar als papa al zo diep is gezonken dat hij een bodemprocedure moet starten om zijn kind te mogen zien,wat ik overigens al dieptriest vind,dan ben jij als mama toch degene die haar zoon bij zijn vader weghoudt? Mag ik vragen waarom jij niet wil dat je zoontje een goed contact met papa opbouwt.
Verder vind ik erg flauw dat je praat over dat hij met de billen bloot moet i.v.m. uitkering en zwart werk en dat hij geen kind kan onderhouden,ik ben daar ook geen voorstandster van,maar boven alles komt liefde voor je kind eerst.Ik ben alleen met 5 kindjes en werk me een slag in de rondte om alles te kunnen geven wat mijn jongens nodig hebben,maar ook al heeft papa geen goedbetaalde baan,hij blijft een vader die zijn kind wil zien,ook al wil dat jochie niet mee,dus zolang er geen sprake is van ernstig misbruik of iets dergelijks,hoop ik dat je zoontje gewoon krijgt waar ieder kind recht op heeft,een goede band met beide ouders

Ach ja, als vader de boel verkloot, houdt moeder de kinderen weg. Lekker simpel. Waarom zou je een kind van 7 ergens toe dwingen als het niet wil? Dat is zeker niet zonder reden. Als moeder bescherm je dan je kind zodat het kind weet dat er in ieder geval nog één ouder is waar het op kan rekenen. Een goede band dwing je niet af door een kind tegen zijn zin er heen te sturen. De afkeer wordt alleen maar groter.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 19:24

Het lijkt mij geen veilige thuis situatie voor jou zoontje?? (even vergeten of je zoontje of dochtertje hebt.)
Het lijkt mij dat een bureau jeugdzorg ook niet staat te springen om een dealende papa??
Kinderen die in een onveilige situatie terecht komen??

Anyway, mijn ex is ook zo'n drama queen, wij hebben officieel co-ouderschap maar meneer komt zijn kind nooit ophalen, betaald geen alimentatie en wil nu ineens zijn deel kinderbijslag opeisen..

Nou laat hem maar komen hoor, hij denkt dat hij na 3 bezoekjes meteen recht heeft op alles..

winny66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 22:44

ck88:ik ga hem nu niet meer verder stimuleren is genoeg gedaan blijf niet aan de gang en als je het verhaal goed leest!! dan heeft hij nooit naar hem omgekeken ja nu maar is gewoon een spel,hij heeft ook gezegd IK NIKS ZEI OOK NIET!!!!!!! goh wat houd hij van zijn kind,maar nogmaals als jezelf geen kinderen heb of deze situatie niet heb meegemaakt begrijp je het ook niet

en pascal nou ik doe er alles aan om het wel veilig te houdenook in de auto op advies van de politie constant de tom tom aan daar zit nl een noodknop op en via het gps weten ze precies waar je rijd,
en ja nooit ophalen is misschien ook niet leuk maar als ik het voor het kiezen zou hebben dat liever,weet je een jager die achter zijn prooi aanrend verliest altijd,en hoe meer je een kind poesht des te verder weg het gaat,en ik praat echt uit pure ervaring en niet alleen van mijn zoontje

winny66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 22:52

IngridB schreef:
Ik weet precies hoe je je voelt en in welke situatie je nu zit.

Ik ben eind 2007 gescheiden ( waren niet getrouwd , maar we zijn uit elkaar gegaan).Mijn zoontje was toen 6 jaar. Mijn ex had al een nieuwe vriendin (niet toegegeven natuurlijk, maar wij weten wel beter) en ik heb vrij snel iemand leren kennen wat helemaal niet mijn bedoeling was. Maar wat komt , dat komt en sommige dingen kun je niet tegen houden!
Mijn ex is altijd wel heel gek met mijn zoontje geweest en nog steeds hoor. Hij is alles voor hem, alleen.......hij snapt het opvoeden niet zo goed denk ik :( . Hij is veel en veel strenger dan mij. Ik ben meer van het wat vrijere en hij is van dit moet zus en dat moet zo en er is geen discussie mogelijk. Dat is dus helemaal mis gegaan vorig jaar en mijn zoontje wou er totaal niet meer heen en niets meer van z'n vader weten.
Hij is nu 10 en toen dit gebeurde ( dat hij niet meer wou) was hij 9.
Wat er nou precies is gebeurt dat hij niet meer wou gaan, dat weet ik niet, maar hij was doodsbang en heel erg bang dat z'n vader weer kwaad zou gaan worden. Ik wist meteen wat hij bedoelde met dat kwaad worden. Zo is mijn ex. Hij kan niet veel hebben en heeft een kort lontje. Huilen staat niet in zijn woordenboek en dat mag dan ook niet gedaan worden!!!!! Ja het mag wel, maar dan binnen 3 tellen weer stil zijn.
Als het weer zover was en hij naar zijn vader moest, dan lag hij echt helemaal hysterisch op de grond en was niet meer stil te krijgen. Nou, je hart breekt kan ik zeggen. Dat was zo hartverscheurend. Ik heb hem in het begin wél erheen gebracht, maar ook weer omgedraaid onderweg, want ik had zoiets van, waar ben ik in godsnaam mee bezig om hem zó naar z'n vader te brengen. Dit was niet normaal meer en hier moest meer aan de hand zijn. Mijn ex gebeld en natuurlijk lag het allemaal aan mij en was ik geen goede moeder en niet consequent genoeg, want hij MOEST gewoon komen, want....... DAT STOND IN DE OMGANGSREGELING!!!!!!! Hij keek puur naar wat er op papier stond ipv naar z'n eigen kind.
Ik moest mijn kind maar in de auto sleuren van hem en bij z'n vader afgooien en geen gezeik. DAT STOND NOU EENMAAL OP PAPIER HÉ!!!!!!
De druppel voor mij was dat hij mijn zoontje in de herfstvakantie naar huis heeft gestuurd omdat hij zo overstuur was toen ik hem naar z'n vader bracht. Stom van mij om hem te brengen natuurlijk, maar ik wou het toch proberen en heb ook tegen mijn ex en tegen mijn zoontje gezegt, kom dan woensdag naar huis ipv de volle week daar te zijn. Dan is hij toch bij z'n vader geweest en is hij ook nog thuis (wat hij zó graag wou). Nou dat viel helemaal verkeerd bij mijn ex natuurlijk, want het was zijn vakantie en die duurde tot de zondag erop 19:00!!!!! Mijn zoontje helemaal overstuur en lag op de moterkap van de auto te krijsen dat het niet normaal meer was. Mijn ex heeft toen zijn spullen bij de auto terug gegooid en gezegt, ga maar naar huis het hoeft al niet meer. Ik hem meteen mijn kind de auto in gezegt en als een gek bij die idioot weggereden. Ik kookte van woede :( . En wat mijn hart brak was dat mijn zoontje toen zei, Mama snap je nou waarom ik niet naar papa wil, zo boos wordt hij nou altijd!. Toen ging er een knop om bij mij en is hij maanden niet meer bij zijn vader geweest, Ik kón hem daar niet meer heen brengen en mijn zoontje kreeg eindelijk rúst in dat koppie. Geen zenuwen meer om naar papa te moeten. Voor hem was het een opluchting om thuis te kunnen blijven. Hij was echt bang voor zijn eigen vader!

Ik kon er zelf ook helemaal niet meer tegen en heb school maatschappelijk werk ingeschakeld. Gesprek gehad en die man is ook naar mijn ex gegaan, heeft mijn zoontje verschillende keren uit de klas gehaald voor een gesprek en samen met mijn ex ook een gesprek gehad bij die man/
Ik moet zeggen dat het wel opluchte hoor. Maar uiteraard was heel veel mijn schuld volgens mijn ex en was ik altijd maar slecht aan het praten over hem en mijn kind tegen hem op aan het zetten. Gelukkig zag de maatschappelijk werker ook wel dat mijn ex verkeerd bezig was en dat hij een hele verkeerde manier van opvoeden had en dat daarom mijn zoontje niet meer naar hem toe wou.
We zijn nu wel zover dat mijn zoontje 1x in de 2 weken een dag naar zijn vader gaat. In het begin was het naar zijn oma en dan kwam zijn vader daar heen ( hij vertrouwde het daar wel bij zijn oma, moeder van mijn ex). Dat is goed gegaan en mijn zoontje vond het ook wel leuk. Dat zou zo een aantal keren blijven gaan tot hij aan zou geven dat hij weer naar papa zou willen.
Nou meteen de eerste keer heeft mijn ex hem al omgelult en beloofd om zijn verjaardag te vieren BIJ HEM THUIS!!!!!. Daar was mijn zontje heel gevoelig voor en dus zat hij 2 weken later weer bij zijnvader. Maar wel met een neefje en nichtje en opa oma enzo. Twee weken later ook weer en zijn ze ergens heen gegaan (dus ook niet bij hem thuis) en nu afgelopen zondag hadden ze weer een verjaardag, dus wéér geen hele dag alleen bij zijn vader en z;n vriendin.
Ik ben wel blij dat het nu zo gaat, maar het is niet eerlijk. Hij heeft zijn eigen kind geen kans gegeven om aan de situatie nu te wennen, maar meteen maar omgekocht, want het is toch allemaal onzin dat hij bang is voor hem. MIjn zoontje vind het wel leuk, maar had liever nog even bij oma langsgegaan ipv meteen naar z';n vader. Maar hij durft niets te zeggen omdat hij nog steeds bang is dat zijn vader boos gaat worden.
Ook aan de maatschappelijk werker heeft hij dus gezegt dat het wel beter gaat en hij toch ook wel een beetje blij is dat het contact weer beter gaat worden. Ik ben daar ook blij om hoor, geloof me maar mijn zoontje durft niet eerlijk tegen z'n vader te zeggen wat er is en hoe hij denkt, dus mijn ex denkt dat het allemaal perfect gaat en hij het reuze naar z'n zin heeft.
En dat denkt nu de maatschappelijk werker dus ook, dus.......mijn zoontje moet binnen een paar weken weer bij z'n vader gaan slapen en heeft daar zelf niets over te zeggen, wi (ex en ik) hebben de regie en bepalen wat er gebeurt.
GEEN HAAR OP M'N HOOFD DIE ERAAN DENKT OM MIJN KIND TE GAAN VERPLICHTEN BIJ Z;N VADER TE GAAN SLAPEN!!!!!!
Daar is hij helemaal nog niet aan toe en wil dat ook absoluut niet. Dat geeft hij heel duidelijk aan. Het moet heel rustig aan gaan en niet meteen
alles gaan forceren. Nee, volgens hem gaat het allemaal prima, dus hij moet maar komen slapen en geen gezeik.

Tussen mijn ex en mij gaat het nu redelijk. Kan hem op sommige momenten nog wel schieten hoor, maar het is erger geweest. WE zullen geen vrienden worden, dat nooit denk ik, maar als we normaal tegen elkaar kunnnen praten over ons kind, dan is het prima. Met zijn vriendin wil ik absoluut niets te maken hebben . Zij heeft mij hele gemene smsjes en emails gestuurd met erge beschuldigingen, dus zij moet ver uit mijn buurt blijven!

Dat sommige mensen gaan zeggen, een kind heeft niet te kiezen, dat is echt bullshit :( . Ik zit er middenin nu en mijn zoontje heeft wel degelijk te kiezen, Als hij niet naar zijn vader wil dan gebeurt dat ook niet. Mijn ex heeft mijn zoontje erkent, dus hij heeft nou eenmaal het volste recht op omgang met hem, maar als het niet gaat, dan gaat het niet. Zo simpel is het en in zulke situaties moet er toch echt naar het kind gekeken worden en niet naar de omgangsregeling. Het kind is hier de dupe van en dat is het laatste wat ik wil, maar helaas gebeurt het wel.

Er is nog veel en veel meer gebeurt helaas, dus je kunt me altijd alles vragen hoor!
Zal vast wel een hoop vergeten zijn te vertellen, maar is al een heel verhaal geworden zo :D

nou igrid dat kan inderdaad ook mijn verhaal zijn alleen 1 belangrijk verschil ik verdom het om mijn kind mee te geven nou ja dwingen hij mag maar uit vrije wil en dat weet hij ook maar dit is gewoon een k.... situatie voor het hele gezin en het sloopt je verschrikkelijk,maar nogmaals alleen mensen die dit meegemaakt hebben snappen dit en ook dus zelf kinderen hebben,nou jij ook veel sterkte,ps heb wel gehoord dat het waarschijnlijk gaat veranderen dat kinderen zelf mogen kiezen is nu 12 jaar en gaat waarschijnlijk dus naar 10 jaar

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:11

[quote="gipsyboy@ maikeltje wil je de rest ook lezen voordat je een reactie zet?

[/quote]
Wil jij mijn post eerst goed lezen voor je zo reageert? Ik had er in gezet dat ik de rest nog niet gelezen had. Hier heb ik al geen zin meer in. Ik heb echt een hekel aan reacties op deze toon.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:26

Ik ivnd het wel dubbel. Een kind heeft tot zijn 12e 'niets' te willen en hebben zowel de vader als moeder recht op het kind... Althans, zo denk ik. Hoe moeilijk het ook is...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:28

MamboBeach schreef:
Een kind heeft tot zijn 12e 'niets' te willen en hebben zowel de vader als moeder recht op het kind... Althans, zo denk ik. Hoe moeilijk het ook is...

Toch mag er imo best wat veranderd worden in die wet...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:31

Tja, ik vind het heel moeilijk Q! Ik vind het heel dubbel...

winny66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 23:32

MamboBeach schreef:
Ik ivnd het wel dubbel. Een kind heeft tot zijn 12e 'niets' te willen en hebben zowel de vader als moeder recht op het kind... Althans, zo denk ik. Hoe moeilijk het ook is...

nou dat is wel heel belachelijk een kind heeft niks te willen ,wil je eerst eens goed lezen wat er mis is ipv zo'n stom bericht te plaatsen je weet echt niet waat je over praat houd dan je mond :(

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:34

Aan de ene kant vind ik ook dat beide ouders 'recht' hebben op hun kind, maar aan de andere kant... als het zó'n stressvolle gebeurtenis is voor een kind, tja...

Als ik het bekijk vanuit mijn eigen kind-ervaring, dan zeg ik: thuis houden!!
Als ik het bekijk vanuit mijn mama-ervaring met een onwijs lieve papa voor haar kind, dan zeg ik: papa heeft ook recht ondanks dat hij geen voogdij heeft.

Maar ik zeg heel eerlijk... als genoemde situatie mijn situatie zou zijn, dan zou mijn ex zijn kind niet meer te zien krijgen. Hoewel ik weet van mijn moeder dat het héél moeilijk is om poot aan de grond te krijgen als het aankomt op kinderen beneden de 12 jaar.

winny66, ik denk dat je best op je toon mag letten.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:43

winny66: Ik vind je hier wel erg sterk praten tegenover de rest, maar wat ga je doen de dag dat hij echt moet gaan op straffe van boete of wat dan ook?

Volgens mij kun je beter hulp (of iets gelijkaardigs) gaan zoeken voor je zoontje om uit te zoeken wat je kan doen om de band tussen zoon en vader te helpen opbouwen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:47

Ik begrijp dat dit een hele gevoelig onderwerp is.....
Maar ik vraag me af wat je hier mee opschiet door alles op Bokt te bespreken.
Júist met dit soort dingen moet je heel erg oppassen. Niet alleen omdat het tegen je kan werken in de rechtzaal op grond van de dingen die je hier post, maar ook omdat het er in je hoofd niet rustiger op wordt.
Wij kennen de situatie niet, daarom worden er misschien dingen gezegd waar jij het niet mee eens bent of die jij anders/verkeerd opvat.
Bespreek dit soort dingen met je advocaat of met een vriendin die van de hoed en de rand weet. Het zou nl zomaar kunnen dat er hier adviezen worden gegeven (en ik heb ze in dit topic al voorbij zien komen) die helemaal niet in je voordeel zijn.....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:49

winny66 schreef:
MamboBeach schreef:

nou dat is wel heel belachelijk een kind heeft niks te willen ,wil je eerst eens goed lezen wat er mis is ipv zo'n stom bericht te plaatsen je weet echt niet waat je over praat houd dan je mond :(

Laat maar, je bent deze post niet waard...
Laatst bijgewerkt door MamboBeach op 28-02-11 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:49

BraveSpots schreef:
winny66: Ik vind je hier wel erg sterk praten tegenover de rest, maar wat ga je doen de dag dat hij echt moet gaan op straffe van boete of wat dan ook?

Volgens mij kun je beter hulp (of iets gelijkaardigs) gaan zoeken voor je zoontje om uit te zoeken wat je kan doen om de band tussen zoon en vader te helpen opbouwen.

Er is nu sprake van een omgangsregeling met een dwangsom zoals ik het begrijp. Dus die dreiging is er al.
Het kán echter zo ver gaan dat je als moeder gegijzeld wordt, dus vast wordt gezet als je je kind niet meegeeft.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:56

Idd liezel. Een keer kun je niet meer in beroep en dan heb jij een groot probleem TS. En je kindje ook, zoals je zijn gedrag nu omschrijft.

Dus ik zou daar proberen aan te werken zodat hij niet helemaal over de rooie gaat als hij de volgende keer écht naar zijn vader moet voor een (mid)dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 00:08

Ik ga mee met de meningen dat een kindje van 7 niets te willen heeft.
Natuurlijk snap ik dat je je kindjes mening probeert te verwoorden bij die instanties maar ze gaan jou als boosdoener zien. Zij denken dat jij dat kindje hebt lopen opstoken. (Wat misschien onderbewust ook wel een beetje gebeurd omdat je hem zijn zin geeft)

Waarom reageert je kind zo extreem op zijn vader? Praat je wel eens slecht over zijn vader in het bijzijn van je zoon?

Een praktijkvoorbeeld; mijn ouders gingen scheiden toen ik 14 was, mijn (licht autistische) broertje was toen 10, geestelijk trouwens een stuk jonger. En mijn ouders zijn beide geen nare mensen, maar tjemig ondanks dat ze het niet 'over de ruggen van de kinderen' probeerden te spelen is dat juist wel gebeurd. De familie van mijn vaders kant deed niets anders dan slecht praten over mijn moeder en ik kon daar al moeilijk weerstand aan bieden, laat staan mijn broertje!
Ondanks dat ze co-ouderschap hadden probeerde mijn vader mijn broertje zoveel mogelijk bij onze moeder vandaan te halen. Soms lukte dit ook wel. Wat ik me vooral herinner is een zwaar getraumatiseerd jongetje, volledig in de war.
Nu is hij 19 en stukken volwassener en woont inmiddels al een aantal jaar voor vast bij mijn moeder, hij heeft zelf gezien dat mijn moeder niet zo'n slecht mens was als hem werd voorgesteld.
Mijn moeder daarentegen heeft altijd gewoon gewacht en hem nooit geprobeerd bij mijn vader weg te houden. De afspraakregeling werd zoveel mogelijk nageleefd. Toen hij 12 was mocht hij kiezen dus werd er wel eens wat versoepeld.
Inmiddels wil mijn broertje om bepaalde redenen (daar ben ik nog steeds niet achter) weinig contact met onze vader. Hij komt daar zelden. (ikzelf ook niet zo vaak maar we hebben wel regelmatig kort telefonisch contact) maar mijn moeder zegt nog steeds tegen mijn broertje dat hij zijn vader moet bezoeken, ookal kunnen mijn ouders elkaar niet uitstaan!
En als 1 van mijn ouders ook maar aanstalten maakt om 'slecht' te praten over de andere ouder dan kap ik dat gelijk af. Dat gezeik heb ik gehad, dat mogen ze achterwege laten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 00:13

Zinia schreef:

Deze reactie snap ik wellicht vanuit jouw situatie, maar vanuit mijn kind-situatie zou je anders spreken.
Mijn ouders (net name mijn moeder) wilden ook niets over de ruggen van de kinderen en oprecht is alles achterlangs gegaan, alles via de officiële weg, alles via advocaten. Zó ver van mijn bed en zó ver van mijn rug vandaan dat ik mijn moeder later heb verweten niets voor me te hebben gedaan, want ik heb immers niets gezien/gehood in mijn kindertijd dat mij houvast gaf, niets waarin ik als kleine purk kon zien dat er voor me gevochten werd.
Achteraf gezien bewonderenswaardig :)

Wel denk ik dat het niet zo heel erg slim is van TS om informatie zoals dit op een openbaar forum te zetten, zeker niet nu het al zo hoog is opgelopen en alles via de officiële weg loopt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 00:30

Quellian schreef:
Zinia schreef:

Deze reactie snap ik wellicht vanuit jouw situatie, maar vanuit mijn kind-situatie zou je anders spreken.
Mijn ouders (net name mijn moeder) wilden ook niets over de ruggen van de kinderen en oprecht is alles achterlangs gegaan, alles via de officiële weg, alles via advocaten. Zó ver van mijn bed en zó ver van mijn rug vandaan dat ik mijn moeder later heb verweten niets voor me te hebben gedaan, want ik heb immers niets gezien/gehood in mijn kindertijd dat mij houvast gaf, niets waarin ik als kleine purk kon zien dat er voor me gevochten werd.
Achteraf gezien bewonderenswaardig :)

Wel denk ik dat het niet zo heel erg slim is van TS om informatie zoals dit op een openbaar forum te zetten, zeker niet nu het al zo hoog is opgelopen en alles via de officiële weg loopt.

Ik bedoel er eigenlijk meer mee, dat een kindje wél een mening mag hebben (voor zover een uk van 7 die heeft) maar hij moet wel gestimuleerd worden om wél naar zijn vader te gaan.
Als mama gelijk zegt; oh hoeft niet jongen, blijf maar lekker hier. (bijvoorbeeld) ja dan gaat zo'n kind zich nog verder van zijn vader afzonderen.
Zijn vader is wel de vader, waarom zouden vaders minder recht hebben dan moeders? Als er geen sprake is van mishandeling of misbruik moet het zoontje -vind ik- leren dat het ook leuk kan zijn bij papa. Zijn vader wil niets liever dan hem bij zich hebben en dat mag toch ook? Ik denk n.l niet dat een kind op die leeftijd echt iets niet wil, tenzij er dingen zijn voorgevallen. (ik bedoel daarmee dat ze snel te overtuigen zijn zowel in negatieve zin als positieve zin)

Kijk naar mijn praktijkvoorbeeld en de voorbeelden van anderen, als je ze maar stimuleert gaan ze wel en gaan ze het waarderen. Kinderen hebben beide ouders nodig!

En ik vroeg ook; waarom heeft het kindje zo'n afkeer van zijn vader? Zegt TS misschien dingen over papa in zijn bijzijn of geeft misschien toch onbewust een negatieve vibe af? Kinderen op die leeftijd zijn ook niet achterlijk.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 00:38

Ik zat nog met het verhaal van IngridB in mijn hoofd, maar inderdaad is nergens te vinden wat de reden is waarom het zoontje van TS niet naar zijn vader wil. In alle situaties zijn er 2 kanten, dus je kunt geen oordeel vellen (in hoeverre dat al kan via internet).
Lijkt me in elk geval wel tijd voor hulp binnen het gezin.

En of kinderen beide ouders nodig hebben is weer een heel andere discussie, ik vind namelijk van niet.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 00:56

Sinds mijn ex een nieuwe vriendin heeft wil mijn zoontje van 10 ook helemaal niet meer naar pappa.
Nu gaat hij dan nog wel overdag, maar tegen 7 uur komt hij thuis om hier te slapen.
Hier zegt hij altijd dat die het daar stom vind.
Nu gaat mijn ex binnenkort verhuizen ( we wonen nu een paar stappen van elkaar verwijdert) en daarnaast over een half jaar trouwen.
Mijn zoontje zit helemaal in de knoop met zichzelf.
Heb nu maatschappelijkwerk van school ingeschakelt met de hoop dat ik hem kan helpen.
Voel me ontzettend machteloos, vind het verschrikkelijk om hem zo te zien ...

Nou is hier dan geen rechter bij te pas gekomen, maar kan me voorstellen dat het voor jou nog erger moet zijn nu er op papier staat dat het MOET!