urine therapie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zigranta

Re: urine therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 14:24

En colloïdaal zilverzalf/water?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 14:30

Zilverwater heb ik ook gebruikt zonder resultaat,luxx waar heb jij het zo al bij gebruikt?

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 14:38

luxx schreef:
Ik heb het om verschillende redenen gedaan (urine-therapie; opdrinken dus) en ik was altijd tevreden met het resultaat, zou het dus ook aan iedereen aanraden.
Vind het ook helemaal niet vies, de smaak wisselt heel erg (afhankelijk van hoe de concentratie is sterker of wateriger) maar doet altijd ergens aan bouillon denken.
Ik ben er ooit mee begonnen en had met mezelf afgesproken om het een maand vol te houden en dan te kijken of ik er baat bij had en dat was zo, nu doe ik zo nu en dan een kuurtje.
Moest me de eerste keer wel ergens overheen zetten maar dat was toen ook direct over, het is steriel en het smaakt niet vies, soms zelfs erg lekker vind ik, hoe wateriger het is hoe viezer ik het vind, maar smaken verschillen natuurlijk :D.

Mag ik zeggen dat ik het heel knap vind dat je dit gedaan hebt, en nog beter dat je er zo veel baat bij hebt.
Het is toch zo dat je alleen je ochtenurine mag drinken, en heb je het dan ook gekoeld voordat je het opdronk.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:07

marleen_usar schreef:
Zilverwater heb ik ook gebruikt zonder resultaat,luxx waar heb jij het zo al bij gebruikt?

Weet je ook de sterkte die je hebt gebruikt,schijnt ook nog verschil in te zitten.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:08

Luxx.... wat bijzonder.. moet er niet aan denken. Wat moet nuu het positieve ingredient zijn, ureum?
Maar waarom de afvalstoffen drinken waar je lichaam net zn best op heeft gedaan, het af te voeren?

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:17

Voor de kalknagel gewoon elke ochtend en avond met een watje flink wat azijn erop doen, hou dit echt lang vol dan helpt het super

Sachaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:36

Wauw, urine drinken. Nee, dit zou ik nooooit doen eigenlijk, maar wel respect dat je het wil proberen. Ook voor luxx trouwens, en fijn dat je er baat bij hebt! Misschien zou ik het ooit doen als het een laatste oplossing blijkt voor iets, maar dan nog lijkt het me erg, ehh, bah :P

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 16:22

Als je het drinkt moet je de middenstroom nemen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:24

Ze zeggen ook dat het goed is om over je voeten te plassen onder de douche. Tegen voetschimmel enzo. Daar kan ik me dan nog enigszins in vinden, maar om het nou op te drinken?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 16:25

Het zijn dus geen afvalstoffen want het is goed voor van alles.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:26

marleen_usar schreef:
luxx waar heb jij het zo al bij gebruikt?

Een ontsteking aan een kies die steeds maar terug bleef komen (na een wortelkanaalbehandeling!), die kan ik 'wegdrinken', heb ik twee keer gedaan nu komt hij niet meer terug, en mijn huid wordt er heel mooi van, de huid op mijn scheenbenen moet ik normaal gesproken insmeren (niet met urine maar met creme :D) maar als ik een kuurtje doe ziet die er mooi glanzend uit van zichzelf.
Hawai schreef:
Het is toch zo dat je alleen je ochtenurine mag drinken, en heb je het dan ook gekoeld voordat je het opdronk.

Ochtendurine ja, maar gewoon direct opdrinken, ik zou het persoonlijk niet prettig vinden ook denk ik om het te laten staan en te koelen en daarna pas drinken, en dat is dus ook niet nodig. Wel de middenplas, dus even laten stromen, opvangen en het laatste ook weer weg laten lopen.
Ik heb voor dit doel trouwens wel plastic wegwerp bekertjes, om het in een gewoon glas te doen staat me op de één of andere manier wel tegen.
F_Orumster schreef:
Luxx.... wat bijzonder.. moet er niet aan denken. Wat moet nuu het positieve ingredient zijn, ureum?
Maar waarom de afvalstoffen drinken waar je lichaam net zn best op heeft gedaan, het af te voeren?

Hier kan je daarover lezen, als je hem in het Engels zet staat er nog veel meer informatie.
Het is een omstreden methode, er zijn mensen die zeggen dat het onzin is en zelfs dat het slecht voor je is, maar mijn persoonlijke ervaring is goed dus dan kan iedereen verder roepen wat ze willen wat mij betreft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:43

Het enige wat ik erop kan zeggen:
Je lichaam scheidt al die stoffen niet voor niets uit. Waarom zou je ze dan opnieuw in willen nemen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 16:45

Geen idee maar ik heb echt zeer goede verhalen van mensen gehoord, waar bij artsen raar stonden te kijken dat het weg was.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:45

Cayenne schreef:
Je lichaam scheidt al die stoffen niet voor niets uit. Waarom zou je ze dan opnieuw in willen nemen?

Omdat het helpt... :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 16:46

Ik ga op vakantie tot vrijdag maar dan hoop ik echt positief nieuws te hebben voor jullie?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:52

Idd Cayenne.
De link naar wiki is wat summier. Ben alleen te biomedisch ingesteld om hier wat van te geloven, maar zal nog ns verdiepen ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:55

Ik ben benieuwd. Baat het niet, dan schaadt het niet...

Urine is een soort afvalproduct net als poep... maar er zijn bijv. ook een hoop dieren die hun eigen uitwerpselen eten. Er zullen wel een hoop stoffen in zitten die je lichaam nog niet heeft op kunnen nemen naast de dingen waar 't niks mee kan. Ik las op internet dat ze de middenstroom drinken, dat is om eerst de bacteriën weg te laten spoelen.

Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, het klinkt ook niet al te lekker :P en heb 't niet nodig, maar ik ben benieuwd of het echt helpt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:58

ach de urine van mijn man zou je zo kunnen drinken denk ik, die plast zowat water zoveel thee drinkt hij per dag (4 liter denk ik ongeveer ) :P (zit er dan nog wel iets werkbaars in?) maar ik zou het echt niet durven!

Sachaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:03

Het kan natuurlijk ook zijn dat omdat je het gelooft, het alleen al effect heeft, en je lichaam dus ook helende processen maakt.. Placebo-effect enzo.

Hopelijk krijg ik nu niet een hele lading over me heen :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:04

luxx schreef:
Cayenne schreef:

Omdat het helpt... :+

Dat geloof ik pas als er wetenschappelijk bewijs voor is :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 08:20

Hoeveel moet je nemen,het was zoooooooooooooooo ranzig dat ik niet meer wil nemen dan nodig is.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 08:42

Niet veel, twee/drie slokjes is zat, en ik heb op sommige sites gelezen dat je het ook met water kunt mengen als je dat wilt. Je zou even flink moeten google'en, in het Engels is er best veel info te vinden...

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 09:07

Urine therapie als in opdrinken ken ik niet. Als in behandeling van schimmels en wondjes etc wel. Ochtend urine schijnt een zuiverende werking op wondjes en schimmels te hebben...als je een week lang iedere dag wondjes ofzo behandeld met ochtendurine dan ben je er snel vanaf en het geneest heel mooi.

Vindt het wel heel dapper van je dat je het ook hebt gedronken, dat gaat mij een stap te ver. Maar kan je voorstellen dat je af wilt van alles waar je last van hebt!

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:19

Waarom allemaal dure middeltjes aanschaffen als je lichaam zelf het produceert?
Ja een afvalstof van je lichaam, met ook nog veel nuttigs er in.
Voor woestijnvolken trouwens heel gewoon om in noodgevallen (geen water!, uitdrogingsgevaar) urine te drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:53

marleen_usar schreef:
Hoeveel moet je nemen,het was zoooooooooooooooo ranzig dat ik niet meer wil nemen dan nodig is.

och arme :') Kan me dr iets bij voorstellen.
Is de kambucha zwam niets voor je? Heb je daar al eens van gehoord?