Mijn krullen verdwijnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kusvoorjou

Re: Mijn krullen verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 10:09

Wat zonde ja! op eerste paar foto's super mooie dikke bos met krullen! snap je echt heel goed, ben ook blij met men krullen! haha. maar wat gebruik je sochtends voor producten? en föhn je je haar? ik doe sochtends altijd schuim in en dan föhn ik het, (met me hoofd naar voren/op de kop zegmaar :P) dan krijg je heel veel volume.. misschien helpt dit? anders toch maar een permanentje!??

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 10:57

kusvoorjou schreef:
Wat zonde ja! op eerste paar foto's super mooie dikke bos met krullen! snap je echt heel goed, ben ook blij met men krullen! haha. maar wat gebruik je sochtends voor producten? en föhn je je haar? ik doe sochtends altijd schuim in en dan föhn ik het, (met me hoofd naar voren/op de kop zegmaar :P) dan krijg je heel veel volume.. misschien helpt dit? anders toch maar een permanentje!??

Ik doe er wat mouse van andrelon in, heb ook nog een fles van Schwarzkopf "Osis +" van de kapper staan, en een andere van Schwarzkopf gewoon uit de winkel, maar die van anderelon bevalt eigenlijk het beste, die is onwijs licht.
Dat doe ik dus in mijn natte haar, en dan ga ik op z'n kop hangen met de diffuser. Vervolgens heb ik het geföhnd en staat het ALLE kanten op. :') En dan heb ik zo'n zachte borstel waarmee ik het even in model kam en doe ik er nog een heel klein beetje mouse in. Doe het al mijn hele leven zo, dus zou wel super stom zijn dat dat ineens niet meer werkt :P

Vind het vooral ook balen dat ik zo weinig en dun haar nog heb. Het was altijd heel vol, dik en veel. En nu heb ik dus nog amper wat. :') Kijk, als ik dan persé geen krullen meer mag hebben van mijn haar. Zou ik dan alsjeblieft gewoon wel dezelfde hoeveelheid en dikte mogen hebben? :o

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:16

haha, dat die laatste regel.. dat zou vast mogen van je haar.. haha. maar ik zelf, kam het eigenlijk niet meer naar het föhnen, breng het in model met mijn handen, en doe dan wat haarlak in. als ik het zelf in model ga borstelen, zakt de volume weg..

verder niet te vaak met cremé spoeling wassen... vertelde mijn kapper laatst..

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:24

Huh... wat raar zeg! Ik heb ongeveer dezelfde "soort" krullen als jou en zou het ook heel raar vinden als ze ineens verdwijnen...
Ik slik al jaren de yasmin pil en ik ben eigenlijk niets veranderd, ook niet qua gewicht, huid o.i.d. (ik heb dan wel weer Antiliaanse genen en een moeder met kroes haar) dus dat mijn haar zou kunnen ontkrullen zou wel maf zijn.

Ik ken wel het verhaal van twee zusjes, de één kreeg na een tijdje (rond 10 jaar) steil en vrij dun haar en het zusje hield haar krullen. Beide Nederlandse ouders, en alleen moeders had een beetje slag in haar haar.

Het zou iets genetisch kunnen zijn... Maar kan me voorstellen dat je behoorlijk baalt! (ik zit al te janken als ze mijn haar voor de zoveelste keer veknippen... dus laat staan in jouw geval als je mooie krullenhaar verdwijnt...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:30

mijn zusje had tot eind puberteit ook een gigantische dikke bos krullen... was niet door heen te komen bijna
en ergens begin 20 begon dat ook te veranderen en ze heeft nu stijl haar met ietstie slag en ook minder dik :j
ze heeft toen wel ergens een keer flink de boel afgeknipt en het is dus nooit meer zo teruggegroeid zoals het was.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:40

Ik denkd at het gewoon aan je hormonen ligt... hormonen hebben heel veel invloed! kan best zijn dat het daarvan komt! gewoon verandering in de hormoonhuishouding!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:44

Als ik was met andrelon hou ik geen haren meer over :D
Ik heb dus nog veel meer krullen gehad dan jij hebt en ik heb nu volledig stijl haar.
Ik begin nu met de tijd kleine slag terug te krijgen maar blijft stijl.
Ik heb ook tot mijn 6e levensjaar git zwart haar gehad, ben nu hoog blond :Y)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:49

Wooww, jij had mooie krullen :D
Ik heb ook een bos krullen, maar die gaan niet weg denk ik :')

Jammer hoor,,
Kun je het niet droog fohnen met zo'n grote kop (weet niet hoe het heet) met mouse, dat je dan weer krullen creeert? :)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 11:53

_Nancy schreef:
Wooww, jij had mooie krullen :D
Ik heb ook een bos krullen, maar die gaan niet weg denk ik :')

Jammer hoor,,
Kun je het niet droog fohnen met zo'n grote kop (weet niet hoe het heet) met mouse, dat je dan weer krullen creeert? :)

Ja, ik fohn al met een diffuser (Zo'n grote kop)! Toch bedankt voor de tip. :)

@ Jessie, hoezo houd je dan geen haar over? Waar was jij het dan mee? Ik wil alles proberen :P

Als ik het zo lees zijn mn krullen dus echt WEG. Aaahh ik mis mn krullen. Ik heb zo'n ontzettend raar hoofd als ik nu in de spiegel kijk.. :P

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:01

Ik was of met Syoss of met goedkoopste kruidvat shampoo's :D
Head & shoulders word mijn huid heel erg jeukerig van (grappig zou het tegen moeten gaan :P )
Je kan producten van john frieda proberen, die gebruikt mijn vriendin voor haar bos kurllen.

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:06

Sorry maar WOUW wat had je super super super gaaf haar!!
Ik snap dat je er van baal dat je krullen opeens zijn verdwenen!
Ik denk dat pilletjes/shampoo/voeding niet veel zullen helpen,
tuurlijk heeft het invloed, maar het is wel een heel groot verschil van eerst en nu.
Je haar veranderd gewoon soms, bij de ene persoon wel en de andere niet.
Zal een hormoon-kwestie zijn o.i.d
Denk dat de enige manier om weer zo'n hoofd vol met krullen te krijgen,
een permant is... (niet dat dat nou goed voor je haar is, maar tja)

Gecondoleerd met het verlies van je prachtige haar ;)
maar het zal vast wel weer mooi zijn/worden alleen anders dan je gewend ben...

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:08

mmh inderdaad erg jammer van je krullen...

ze zeggen dat je haar met bier wassen ook erg goed is voor je haar! Misschiend at dat een optie is?!
verder zou ik echt niet weten wat je eraan kan doen?! Eens door laten verwijzen naar een internist in het ziekenhuis? Bloedprikken om je hormoonwaardes te laten checken...

misschien is een door laten lichten door een homeapaat/mesoloog? Dan weet je zeker dat het niet van binnen komt, maar gewoon een normale verandering is.

En dan naar de kapper voor permanent ;)! Succes

Reneetjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:08

Ik weet niet of dit van toepassing bij jou is maar toen ik mijn haar een keer verfde, verdween bij mij een groot gedeelte van mijn krullen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:09

krullen komen en gaan, als kind had ik steil haar, als puber krullen,na een narcose was het weer steil en nu ik in de overgang ben (ben al dik 50+) heb ik weer krullen, er is dus nog hoop.
In mijn geval heb ik het idee dat eten/drinken/shampoo er weinig mee te maken heeften dat het inderdaad hormonaal is.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 12:13

sappho schreef:
mmh inderdaad erg jammer van je krullen...

ze zeggen dat je haar met bier wassen ook erg goed is voor je haar! Misschiend at dat een optie is?!
verder zou ik echt niet weten wat je eraan kan doen?! Eens door laten verwijzen naar een internist in het ziekenhuis? Bloedprikken om je hormoonwaardes te laten checken...

misschien is een door laten lichten door een homeapaat/mesoloog? Dan weet je zeker dat het niet van binnen komt, maar gewoon een normale verandering is.

En dan naar de kapper voor permanent ;)! Succes

Homeapaat/mesoloog/internist zeg je? :) Ga ik even achteraan! Het kan namelijk pima iets hormonaals zijn, maar ik wil dan graag weten of daar iets aan te doen valt. Misschien is mijn pil bijvoorbeeld wel helemaal niet goed voor mij oid.

Heb net een haarsmaskertje gehaald, zal ook nog eens bier proberen.

Permanent ga ik niet doen, ik heb nu veel minder en dunner haar, waardoor het er heel anders uit gaat zien + dat het heel slecht is voor je haar, en aangezien het in een niet te goede conditie is ga ik dat niet proberen. Toch bedankt voor de tip. :)

Ik zit nu te twijfelen om naar de kapper te gaan.. maar waarschijnlijk kan zij er ook niet veel aan doen, en geeft ze dezelfde redenen als jullie. Toch maar de dokter bellen om me te laten doorsturen om te testen. Kan me namelijk echt niet voorstellen dat ze weg zijn, en ik wil dat ook helemaal niet, want ik was helemaal gek van mn krullen :')

Sin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:20

Ik had vroeger ook altijd heel dik haar en krullen. Dat werd ook steeds dunner en de krullen verdwenen ook steeds meer. Op het laatst had ik gewoon nog een beetje slag, maar geen echte krullen meer.

Ik ben wel benieuwd hoe mijn haar straks terug komt. Ik heb door ziekte (chemo) nu helemaal geen haar meer en ze zeggen dat mensen die krullen hadden vaak stijl haar terug krijgen, of andersom.

Ik vind jouw haar trouwens helemaal niet lelijk, ook op de laatste foto's niet!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:40

vinurr schreef:
Permanent ga ik niet doen, ik heb nu veel minder en dunner haar, waardoor het er heel anders uit gaat zien + dat het heel slecht is voor je haar, en aangezien het in een niet te goede conditie is ga ik dat niet proberen. Toch bedankt voor de tip. :)

Volgens mij lijkt krulhaar ook gewoon veel dikker. Als ik mijn haar steil met een steiltang lijkt het ook veel en veel dunner, maar als ik het dan was is dat weer weg (niet te vaak gedaan dus).

Overigens vind ik krullen óf steil haar het mooist. Als je nu toch moet wennen aan een steilere coupe kun je het misschien maar beter helemaal glad maken met wat lowlight voor het volume effect dan dat je koste wat het kost probeert krullen aan te brengen in semi-slag.

Zelf vind ik blond steill haar echt prachtig! Een mooie steil-coupe doet vast heel wat voor het beeld in de spiegel. Met de stroom meezwemmen is veel makkelijker dan tegen de stroom in.

Afbeelding

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 12:45

Ja je hebt er gelijk in dat ik er dan maar beter wat mee kan doen. Stijlen wil ik nu in ieder geval nog niet gaan doen voor ik naar de dokter oid geweest ben, omdat het heel slecht is. Als uiteindelijk blijkt dat het echt niet meer terug komt kan ik dat natuurlijk wel gaan doen. :)
Vind ook niet echt dat ik een hoofd heb voor stijl haar, ik kijk steeds in de spiegel en vind mezelf er dan zo ontzettend vreemd uit zien. Heb ook het gevoel dat mn hoofd veel dikker/groter ( :') haha) lijkt met stijl haar.

Ik heb net een mailtje gestuurd met wat foto's naar: http://www.haardokter.nl/ eens even kijken wat zij er van zeggen. Is wel nogal prijzig, maar ik zou graag weten waar het vandaan komt. Maar ga eerst eens langs de dokter oid voor ik daar naartoe ga. Wil gewoon even kijken wat ze zeggen ;)

Als ik antwoord heb, laat ik dat natuurlijk weten!

Ondertussen zijn tips, ideetjes ed natuurlijk nog steeds hartstikke welkom :D

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:56

Als ik je eerste foto's bekijk en er steil haar bij denk ben je hoe dan ook mooi. Die latere foto's lijken met name minder omdat je je hoofd afwend en niet meer zo stralend in de camera kijkt!

En steilen met tang hoeft niet, glad borstelen als het nat is zou al voldoende moeten zijn denk ik. En er zijn ook kapsels die voor zowel steil als krul kunnen (mocht je weer een krulopleving krijgen).

Je haar is belangrijk maar het is je zelfvertrouwen niet waard.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:03

Mijn haar krult wel een stuk meer als ik de curl around lijn van John Frieda gebruik. Ik was er een tijdje van afgestapt omdat ik het erg prijzig vond, maar mn haar krult dan een stuk minder.

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:04

Ik heb dit zelf ook gehad, maar ik heb vrede met mijn steile haar (de resterende krullen, maak ik nu steil met een tang).
Ik vond steil gewoon beter bij me staan. Bij mij was het overigens een hormoonkwestie.
Misschien krullen met de krultang op de plekken waar je het nodig hebt?
Fohnen met een diffuser kreeg ik ook altijd veel extra krullen van.

Ik snap dat je het jammer vind als je krullen zouden verdwijnen,
maar je bent nog steeds een hartstikke mooie meid hoor. ;)

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:16

Ik heb het andersom gehad. Ik had altijd steil haar, was niks mee te beginnen want was ook nog eens dik.
Nu heb ik in mijn onderste haar (niet de puntjes, maar wat onder op mijn hoofd zit) heeft een behoorlijke slag, alleen jammer dat wanneer ik mijn haar los doe, mijn dekharen (dus het bovenste laagje) gewoon steil is, net als het haar wat langs mijn gezicht loopt, dus het voorste haar. Snappen jullie het nog? :p

Het grappige is dat ik in mijn studententijd dit haar kreeg. Nu was ik niet echt veel met mijn haar bezig, dus borstelen kwam weinig voor, vaak ging mijn haar in een knot en dat was het dan, het enige wat ik vaak wel borstelde was wat bovenop lag wanneer ik een staart/knot in had.

Nu borstel ik als ik ga douchen, en na het douchen (ga gelijk in bed na het douchen). Na het douchen doe ik ook een of ander olie in van de kapper (orofluido, geweldig spul!), dan pluist mijn haar minder en blijven mijn slagen behouden.
Ik verbaas mij nog steeds over de slag in mij haar, het lijken net krullen af en toe.. Als ik foto's van mijn achterkant zie vraag ik altijd: Ziet mijn haar er echt zo uit? :o GAAF!

Fohnen doe ik trouwens niet, want dan krijg ik een ontploft hoofd..
Voor TS: Steil haar hoeft niet altijd lelijk te zijn, maar omdat je krullen gewend bent vind je dat zelf wel. Vraag eens aan de kapper (als je alles uitgesloten hebt) of zij een leuk kapsel weet. Haar met een golvende slag kan je veel mee!

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:22

OOohh wat zonde van je mooie krullen. Echt een verschil.
Ik heb ook krullen maar omdat ik lang en dik/zwaar haar heb, zakt me krul ook wat uit.. Ik laat het dan in laagjes knippen/snijden.

Had je al eens een andere shampoo geprobeerd? Ik heb wel vaker gehoord dat head & shoulders best een agressieve shampoo is. En 2 keer per week haarmaskertje? Na het douchen serum erin doen. Met een grove kam je haar doorborstelen.

Succes ermee, hopelijk komt je krul weer terug.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:13

Bij mij is het ook veranderd. Toen ik klein was had ik enkel een lichte slag, eerste middelbaar kreeg ik meer krullen, uiteindelijk ook een dikke bos toen ik veertien was (maar nooit zo veel krullen als jij, mijn krullen waren anders). Ondertussen ben ik achttien en heb ik enkel nog wat slag (die ik er vaak uit droog). Mijn haar is wel nog nooit zo lang geweest, daar heeft het volgens mij ook mee te maken, en bovendien is het anders geknipt. Ik dacht ook, hé, wat heb ik nu nog weinig haar, maar het leek alleen maar zo door mijn krullen. Ik heb onlangs nog een foto gezien van toen ik klein was en mijn haar stijl, ik had toen even veel haar als ik nu heb. Ik kan je foto's tonen via PB (wel niet van heel vroeger, enkel van nu en met krullen) als je dat wil (plaats ze liever niet op bokt omdat ze niet heel flatterend zijn :P ).

Bij mij heeft het dus denk ik voornamelijk met verandering in kapsel te maken, maar dat weet ik ook niet helemaal zeker. Geen idee hoe het bij jou kan komen, maar ik heb inderdaad ook al gehoord dat de structuur van je haar kan veranderen in de loop der jaren. Ik slik ook al enkele jaren de pil, al kan het daar niet aan liggen aangezien ik vroeger ook geen krullen had.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:19

vinurr schreef:
sallandval schreef:
een vriend van me gebruikte af en toe een stijltang en hield geen krul over. Stijltangen gebruikt? Of krultangen?

Nee ik stijl nooit mn haar, was juist zo gelukkig met mn krullen :')

Maar oke, het kan dus dat mn haar gewoon veranderd is? En daar valt niets aan te doen?
Kan het niet zijn dat er bijv een bepaalde 'waarde' ergens van niet klopt omdat ik iets te weinig of teveel binnen krijg? }:0

Het heet hormonen, ik heb helaas precies hetzelfde..
Als kleine meid had ik ontiegelijk stijl haar, toen ik in de puberteit kwam ging mijn haar ineens ontiegelijk krullen (echt mooi), en nu in een korte tijd ga ik weer stukje bij beetje weer terug naar stijl haar..
Ik had dit: http://94.100.114.65/1236500001-1236550 ... _YlJb.jpeg
Nu is het dit: http://94.100.120.226/1209800001-120985 ... _x4b8.jpeg