Ervaringen Lactacyd?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:54

Ow nee zeep hoef ik niet te proberen.. :=

Maar gewoon proberen.. Ik gebruik wel altijd mouse, dat vind ik fijner dan de vloeibare zeep van lactacyd..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:55

Ik heb nog nooit gewassen met zeep maar sinds ik 1 keer een schimmelinfectie heb gehad blijft het zeer gemakkelijk terug komen... Met antibiotica is het eigenlijk altijd raak.. dus ik ga me niet aan zepen wagen.

Maar is de geur dan zo erg? Ik merk daar eigenlijk niets van en ga ook een keer per dag in bad ('s avonds). Als ik naar mijn vriend ga dan haal ik overal nog even de washand overheen maar meer hoef ik echt niet te doen :n
Misschien vaker van ondergoed wisselen? Daar hopen de bacterien en schimmels zich ook aardig op.

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:57

Ik zou het dan gewoon eens proberen. Gewoon zo'n kleinverpakking van lactacyd bij de kruidvat kopen, het is zonde meteen een hele fles weg te gooien als het je niet bevalt.

Maar ik adviseer dan wel om het niet dagelijks te doen, wat al vaker gezegd wordt: je eigen lichaam zorgt er natuurlijk ook voor dat de boel opgeschoond wordt.

Je hebt toch trouwens ook van die frisse 'intiem'doekjes? Misschien is dat ook een idee? Zodra je het idee hebt dat je ruikt kan je er even zo'n doekje langs halen :D Ik zelf heb daar alleen geen ervaring mee.

Grapjasjes12

Re: Ervaringen Lactacyd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:01

Ik gebruik het elke dag en heb juist veel minder last van schimmeltjes en blaasontstekingen :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:01

Dat zou dan betekenen 2x per dag van ondergoed wisselen voor haar.

Over lactacyd heb ik ook super veel gelezen, schimmelinfecties, rare luchtjes wanneer je het niet meer gaat gebruiken of eens een dag overslaat. Omdat je dan niet meer zonder kunt, want je vagina gaat denken dat het toch wel gedaan wordt.
Net zoals wanneer je elke dag je huid wast, je poriën/huid maken dan zelf niets meer aan omdat je het toch weg wast, waardoor je huid droog wordt. (bijv)

Voor mij al genoeg om het niet te kopen.

En waarom niet gewoon de douchestraal er ff op, dat is echt wel genoeg!
Het zorgt goed voor zichzelf daar down under, zonder al die rommel, ik snap ook niet wat het hele nut is/waarom het nodig zou moeten zijn om Lactacyd te gebruiken :').
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 24-02-11 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:02

Citaat:
Dat zou dan betekenen 2x per dag van ondergoed wisselen voor haar.

Dat lijkt me toch geen probleem?
's Ochtends en 's avonds...

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:03

Ik was mijn frutsel ook gewoon met water.
Tsja, een vagina ruikt nu eenmaal een beetje naar vagina? :P

// Edit : Ik heb nog nooit last gehad van rare geurtjes of schimmelinfecties.
Everything is normal down there... :P
Laatst bijgewerkt door Charica op 24-02-11 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:03

ja en draag katoenen ondergoed en niet dat syntetische spul, daar gaat het van broeien, en dus raar ruiken! Ik merk echt verschil wanneer ik syntetisch ondergoed draag de hele dag of katoenen ondergoed en ik draag dus tegenwoordig overdag gewoon katoenen ondergoed :j

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:07

Eleionomae schreef:
ja en draag katoenen ondergoed en niet dat syntetische spul, daar gaat het van broeien, en dus raar ruiken! Ik merk echt verschil wanneer ik syntetisch ondergoed draag de hele dag of katoenen ondergoed en ik draag dus tegenwoordig overdag gewoon katoenen ondergoed :j

Dat heb ik ook inderdaad! Nooit geweten, maar merkte het verschil heel duidelijk toen k geen syntetisch meer droeg..

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:09

En ik merk ook veel verschil in hoe strak mijn kleding zit, heb ik een liplees broek zeg maar, dan broeit het ook veel meer dan een gewone goed zittende jeans (of nog beter: de losse jogging broek die op het werk onder mijn overalletje zit :-) )

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 22:11

hoe kan ik synetisch herkennen? :o ik heb meestal van zulke kanten hipsters o.i.d.. (knip altijd kaartjes e.d eruit)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:11

In de kaartjes kijken... Het liefst 100% cotton/katoen/baumwolle of anders een mengeling die er zo dichtbij in de buurt komt.. Ik zou zeggen het liefst 98% katoen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:12

Naamloos1 schreef:
hoe kan ik synetisch herkennen? :o ik heb meestal van zulke kanten hipsters o.i.d.. (knip altijd kaartjes e.d eruit)

Kant is geen katoen meestal.

Katoen is gewoon dat normale spul wat ze bv bij de hema verkopen of de 3 voor een tientje bij de hunkemoller :j

Al dat sexy ondergoed is vrijwel altijd syntetisch :')

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 22:14

ow fijn is dat.. ik zal zo eens kijken of ik ergens een kaartje kan vinden.. nog een vraagje.. als ik lactacyd ga gebruiken, en ik doe het dan bv 1x in de week.. helpt het dan nog wel bv 3 dagen erna ofzo?? lijkt me ergens niet toch?

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:14

:j Vind mijn wederhelft dus ook erg jammer!!

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:15

Charica schreef:
// Edit : Ik heb nog nooit last gehad van rare geurtjes of schimmelinfecties.
Everything is normal down there... :P

Ik heb ook nergens last van, maar na de seks wil er nog wel eens een typisch luchtje achter blijven en dan vind ik het gebruiken van lactacyd toch wel prettig :=

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:17

Synthetisch is van dat wat gladdere stof.. Nee dat helpt bij mij sowieso geen 3 dagen, ik gebruik het daarom ook elke dag..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:17

dat durf ik je niet te zeggen, ik ben geheel van die middeltjes af gestapt. gebruik enkel nog de bioclin multi-gyn acti gel bij jeuk (dus als ik een infectie voel aankomen). Bioclin heeft overigens ook vaginale douches etc. Dit mag ik van mijn arts wel gebruiken (iig de gel) maar alleen wanneer noodzakelijk.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:18

fanci_mike schreef:
:j Vind mijn wederhelft dus ook erg jammer!!

dat sexy spul is dus bij mij ook echt gelegenheids ondergoed :))

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:19

Ja die vaginale douches vind ik ook ideaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:20

Er zit een groot verschil in het gebruiken van een vaginale douche + vloeistof en het gebruik van een vaginale "zeep" voor de buitenkant.

Die eerste kun je beter niet te vaak gebruiken. Liever zelfs nooit.
Want dat kan de zuur balans in je vagina verstoren. Een gezonde vagina kan zichzelf prima schoonhouden.
Maar het kan wel "prettig aanvoelen" en fris zijn... :j

De laatste kan wel nuttig zijn voor de dagelijkse wasbeurt van je schaamlippen, etc.
De buitenkant dus. En dan is het goed om zo'n speciaal product voor de schaamstreek te kopen, omdat de zuurtegraad van dat product is afgestemd op je lichaam. :)

Ik gebruik de vaginale douche heel af en toe.
Vaak als ik ongesteld ben, omdat het een stuk frisser voelt.
En ik gebruik 'm ook wel eens na de sex (zeker als ik nog de hele dag voor me heb) om alles weer even schoon te spoelen.

De speciale zeep gebruik ik bijna dagelijks. Als ik de zeep niet gebruik, maak ik het gewoon met water schoon.

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:21

Ja die douches moet je sowieso met daarvoor bedoelde zeep gebruiken, niet met de standaard lactacyd zeep..

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 22:25

nou mn ondergoedla eens bestudeerd: de 'lelijkere' zijn 95% katoen.. en de mooie zijn 95% polyamide... is dat syntetisch? :P

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:25

yep

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 22:27

fanci_mike schreef:
yep

;(