Help; date met rood/tranend oog.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:37

Als jij met 1 lens goed genoeg kan zien hoef je in ieder geval je bril niet op.
Zorg je er wel voor dat je, als het over is, voor je nu rode oog een nieuwe lens pakt? (gezien je tekst waar staat dat je net een nieuwe in hebt gedaan ga ik ervan uit dat je maandlenzen hebt?) Aangezien je nu die lens al in dat geïnfecteerde oog hebt gehad kan het heel goed zijn dat die lens nu de infectie draagt en dan krijg je het weer als je die lens opnieuw in doet. Beste is om ook het bakje weg te doen.
Paracetamol heeft dacht ik weinig zin, tenzij het echt pijn doet werkt het pijnstillend natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Delaja op 24-02-11 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:37

Klinkt als een bacteriele infectie.
Lens weggooien, nieuw bewaardoosje pakken en voorlopig geen nieuwe lens indoen MINSTENS tot de aderen niet meer rood zijn. Echt even een week of wat geen lens in.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:38

Ik zou trouwens geen nieuwe mascara openmaken, of je moet hem na 3x gebruiken weg willen gooien. Zo stop je ook die weer vol met bacteriën uit je ontstoken oog.

Al je oogpotloden trouwens even slijpen! En oogschaduwkwasten wassen. Ik heb in het verleden ook meerdere malen ontstoken ogen gehad en de huisarts adviseerde mij om de mascara die ik op dat moment gebruikte te vervangen door een nieuwe (pas gebruiken als de ontsteking over is) en oogpotloden goed te slijpen.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:39

Lisann__ schreef:
Natuurlijk, Lisann heeft een date.. en wordt deze ochtend wakker met een enorm rood en tranend oog! (alleen mijn rechter oog) :')

Nieuwe lenzen in gedaan, misschien waren ze wel beschadigd.
Maar door de hoeveelheid tranen was het nogal een avontuur om ze in te krijgen.

Lenzen in gedaan, naar school gegaan, al mijn klasgenoten vragen wat er aan de hand was (leek alsof ik aan het vechten was tegen de tranen)
Ik ben naar huis gegaan, lenzen uit gedaan en weer gaan slapen (wie weet, slaap doet ooit wonderen)
Weer wakkergeworden, nog steeds rood, wel minder tranen.
Dus ik even de dokter gebeld (nouja, de assistente) en ik heb morgen vroeg een afspraak... :+
Heel fijn, maar heb ik vanavond niets aan. Ze zei nog wel: probeer spoelen met gekookt water.
Dat ga ik dus zo doen.

En nu haalt mijn date mij dus vroege avond op. (1e date) en gaan we terrassen.

Zijn er bokkers met tips/ervaringen? :)
Misschien huis/tuin en keuken dingetjes? Make-up tips waardoor het minder opvalt etc etc.
Bril ophouden doe ik niet, dan lijk ik echt heel streng. :=

Nu ga ik echt klinken als mijn ouders maar.. als hij je leuk vindt maakt dat oog echt niks uit :)

Ik had het laatst ook, maar dan met 2 ogen. Weet nog steeds niet wat het nou was maar er viel echt niks aan te doen. Jammergenoeg dachten de mensen bij mij dat ik stoned was (helemaal bloeddoorlopen enzo) :=

Gewoon accepteren en vooral niet teveel aan zitten :) Heb je toevallig een dichte fles lenzenvloeistof? Zou kunnen dat het spul in je huidige fles niet goed meer is, schijnt een bacterie in te kunnen komen die ook zoiets veroorzaakt! Heb die van mij maar meteen weggegooid en na een paar dagen was het over :)

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 14:44

LauraMc schreef:
Nu ga ik echt klinken als mijn ouders maar.. als hij je leuk vindt maakt dat oog echt niks uit :)

Ik had het laatst ook, maar dan met 2 ogen. Weet nog steeds niet wat het nou was maar er viel echt niks aan te doen. Jammergenoeg dachten de mensen bij mij dat ik stoned was (helemaal bloeddoorlopen enzo) :=

Gewoon accepteren en vooral niet teveel aan zitten :) Heb je toevallig een dichte fles lenzenvloeistof? Zou kunnen dat het spul in je huidige fles niet goed meer is, schijnt een bacterie in te kunnen komen die ook zoiets veroorzaakt! Heb die van mij maar meteen weggegooid en na een paar dagen was het over :)

Nu je het zegt! Mijn fles lenzenvloeistof staat best al een tijd open!!

PoelieWoelie

Re: Help; date met rood/tranend oog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:41

En, hoe is het ermee?

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 18:01

Ik heb nu 1 lens in, en beiden ogen een klein beetje opgemaakt (alleen lijntje aan de bovenkant en beetje mascara)
Oog is nog wel rood, traant nog wel maar niet meer zo veel.
Dat spoelen met gekookt water voelde wel erg fijn! :j

Verder doe ik gewoon lekkere opvallende oorbellen in. In de hoop dat die toch een beetje de aandacht trekken.
En mijn haar even leuk fohnen en dan hoop ik dat mijn oog zich op het terras een beetje in kan houden.
En ik vertel hem natuurlijk wel even wat er aan de hand is, anders zal hij ook wel denken. :)

Wikiboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:55

Oke, mooi dat het beter gaat!
Hij vind het vast niet erg als je oog rood is.
En inderdaad met oorbellen valt het een stuk minder op.
Succes <3

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:58

succes en veel plezier !!! :)

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 19:07

Bedankt! :) Hij is hier over 20 min dus ben benieuwd! :D

Zal uiteraard even een berichtje posten zodra ik weer thuis ben!

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:44

en hoe wass de date?

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:49

Lisann__ schreef:
Bedankt! :) Hij is hier over 20 min dus ben benieuwd! :D

Zal uiteraard even een berichtje posten zodra ik weer thuis ben!

En? Ben je al thuis? ;)

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 15:22

Haha ja! Het was zo laat geworden dat ik meteen naar bed ben gegaan.

Ja het was erg gezellig, hij heeft wel een paar keer gezegt dat mijn oog weer roder werdt, en dan weer minder, maar het heeft de date gelukkig verder niet in de weg gestaan! :)

Bedankt voor de tips iedereen!
Ik heb nu druppeltjes en heb voor de zekerheid nog even een paar dagen mijn bril op. :)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:58

Oh dat heb ik ook ooit gehad.. -O- We moesten uiteindelijk naar huis omdat ik mijn oog echt niet meer open kon houden, en ik had mijn lens al uit. :')

Ik heb toen schoon gemaakt met afgekookt water. Dag later was het helemaal weg. :j Misschien dat je dat vanavond nog kan doen.

Fijn dat je date wel geslaagd was! :D Komt er een vervolg? ;)

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 15:59

Ja, volgensmij wel ja.. :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:49

Oogdruppels zijn ook fijn! Hoe was het bij de dokter?

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:54

Lisann__ schreef:
Haha ja! Het was zo laat geworden dat ik meteen naar bed ben gegaan.

Ja het was erg gezellig, hij heeft wel een paar keer gezegt dat mijn oog weer roder werdt, en dan weer minder, maar het heeft de date gelukkig verder niet in de weg gestaan! :)

Bedankt voor de tips iedereen!
Ik heb nu druppeltjes en heb voor de zekerheid nog even een paar dagen mijn bril op. :)

kijk dat is een goeie. :D
voor een onstoken/tranende oog moet je niet een meisje gaan afvallen.
dat zou lekker zijn als je een vriend heb en je krijgt de griep dat hij dan meteen de sleutel inleverd en zegt: je hebt de griep dus bij deze maak ik het uit''. :7