Yellowbird schreef:Ik heb geen ervaring met een beschadiging van het oog, maar met zo'n 10 jaar ervaring met harde lenzen.
Ten eerste is hygiëne heel belangrijk. Dus regelmatig het lenzendoosje uitwassen en nieuwe vloeistof erin. Niet het goedkoopste flutmerk, maar een degelijke vloeistof gebruiken, anders kunnen de lenzen niet meer 'ademen'.
Ook een goede lenzenreiniger dagelijks gebruiken voor het inzetten en als je je lenzen uit doet.
Om de 4 maanden ongeveer ze grondig reinigen met een speciaal goedje daarvoor. Dit is nodig omdat er ondanks het dagelijks reinigen zich toch een aanslag vormt op je lens. Dit door make up restantjes en eiwitten.
Dit kan dus al de waas van Focussed verklaren.
Als je harde lenzen hebt hoor je (eigenlijk) toch echt ook een bril te hebben, daar het niet goed is om constant lenzen in de hebben. Je ogen hebben ook rust nodig.
Heb drie weken geen bril gehad (laten vallen, glazen kapot) en believe me dat poedersuiker..
Ik doe iedere dag nieuwe vloeistof in het doosje, iedere dag was ik ze af . Gebruik Bausch & Lomb dus geen fluttemeruttel. Ik heb jaarlenzen en de opticien raadde mij af om na 4 maanden al met dat eiwit-goedje te beginnen..
Mijn lenzen zijn op dit moment bijna een jaar oud dus ga toch een afspraak maken voor controle, want zou goed kunnen zijn dat ik nu wel weer dat spulletje nodig heb voor die eiwitten..
Heb trouwens ook een bril naast mijn lenzen! Draag mijn lenzen ca 4 a 5 dagen in de week overdag. 's Avonds altijd bril.