Epileren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Re: Epileren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:27

Ja die wegwerpmesjes zijn het makkelijkst en het goedkoopst. Het makkelijkste is om het onder de douche te doen, dan heb je later ook minder last van huidirritatie.

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 16:28

Okee. En als je er een met zo'n blok zeep eraan wilt?
Daar kun je dan toch langer mee doen?
En hoe duur zijn die?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:28

Je moet ze alleen niet langer dan 5 keer gebruiken ;)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:28

judith370 schreef:
Je moet ze alleen niet langer dan 5 keer gebruiken ;)

De wegwerp mesjes :P

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:26

eentje met tralies er voor. Vind vooral bij begin lastig in te schatten hoe veel kracht je moet zetten. En hoe je je mesje moet houden. Ik heb menig vel van me scheen en andere plaatsen geschoren :+

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 17:34

Dank je voor de reacties.

@ caye; had dat laatste maar niet verteld (A)

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:55

hahaha naja beter voorkomen dan genezen ;) aldoende leert men

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:33

Ik snap echt niet hoe het mensen lukt om zich te snijden met scheren. Ik kan doen wat ik wil met dat mesje, maar zolang ik enigzins van beneden naar boven of andersom scheer kan ik drukken of grof doen wat ik wil, werkt prima.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:35

Aller eerst .. EPILEER Nooit je oksels :=
Dat doet echt giga veel pijn. :')

Ik heb het topic verder niet gelezen. Maar misschien kan je het beter met je moeder overleggen om gewoon te scheren:)

Eleandra schreef:
Ik snap echt niet hoe het mensen lukt om zich te snijden met scheren. Ik kan doen wat ik wil met dat mesje, maar zolang ik enigzins van beneden naar boven of andersom scheer kan ik drukken of grof doen wat ik wil, werkt prima.

Heb hier het probleem ook niet hoor. :P

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:40

Ik zou als ik jou was niet epileren met een pincet, waarschijnlijk heb je een lamme arm halverwege de avond omdat het veel werk is. :+
Je hoeft het je moeder niet te vertellen als je dat niet wilt want je kunt makkelijk zelf mesjes kopen.
Als je wegwerp scheermesjes koopt, van het kruidvat merk, ben je niet meer dan 2 a 3 euro kwijt.
Je kunt ze ook van venus gilette kopen maar dan ben je wel duurder uit.
Ik zou er dan wel een scheergel bij kopen, anders is de kans groter dat je wondjes krijgt.
succes. :)

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 18:49

Bedankt voor de reacties.
Nu nog een smoesje om het huis uit te glippen zonder argwaan want ik ga eigenlijk nooit zelf ergens heen.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:56

Je kan het toch echt beter vragen denk ik! :j

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:57

Eleandra schreef:

soms wil ik down town :+ mijn mesje draaien om er beter er bij te kunnen. En als je je mesje verticaal neer zet en naar benenden haalt. Dan gaat het niet altijd even vlekkeloos.
OF bot mesje pakken en denken dat nog 1 keer wel gaat. boven op je scheen is je bot erg hard..
nou brr

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:10

Caye schreef:
Eleandra schreef:

soms wil ik down town :+ mijn mesje draaien om er beter er bij te kunnen. En als je je mesje verticaal neer zet en naar benenden haalt. Dan gaat het niet altijd even vlekkeloos.
OF bot mesje pakken en denken dat nog 1 keer wel gaat. boven op je scheen is je bot erg hard..
nou brr

Dat ken ik _O-

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:30

CaileyS schreef:
Bedankt voor de reacties.
Nu nog een smoesje om het huis uit te glippen zonder argwaan want ik ga eigenlijk nooit zelf ergens heen.

'Ik ga scheermesjes en scheerschuim kopen! :evaw: '
Het is de normaalste zaak van de wereld je te ontharen hoor, ik denk eerder dat je moeder raar zou opkijken als je het niet zou doen haha.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:31

Eleandra schreef:

Ik heb hele smalle dunne enkeltjes .. resultaat een lap vel van 5cm van mijn been af geschoren :')

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:34

Het lukt mij ook regelmatig om me te snijden met de mesjes, maakt niet uit of ze nieuw zijn of al een paar keer gebruikt.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:43

Ik zou het toch maar gewoon vragen aan je moeder, het is helemaal geen vreemde vraag
en ook heel begrijpelijk op die leeftijd. :) Eenmaal gevraagd ben je er ook direct vanaf, in het
geheim kopen maak je het jezelf alleen maar onnodig moeilijk mee, wegwerpmesjes moet je
immers ook weggooien en dat zal je moeder dan misschien ook merken (wat dus helemaal niet
erg is!) en het kost ook nog een extra geld.
Je oksels epileren lijkt me echt allesbehalve een pretje en je bent er volgens mij een eeuwigheid
mee bezig, met scheren ben je misschien een minuutje kwijt en het is bovendien pijnloos (mits
je een beetje voorzichtig te werk gaat natuurlijk :Y)). Dus inderdaad even door de zure appel
heen maar dan heb je ook wat en dan kun je morgen lekker zorgeloos zomerse kleding shoppen! :D

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:51

ik gebruik altijd die wegwerp mesjes onder de douche.

nooit geen last van, alleen daarna 24 uur lang geen deo erop doen, dat gaat bijten/prikken/irriteren

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:57

Hey, mijn dochter is nu 15 en toen ze 12-13 was is ze ermee begonnen.
Ze heeft het mij gevraagd toen om haar te helpen.
Je moeder zal hier echt niet raar van gaan kijken hoor, elk meisje doet dat toch?

Ze zal je vast met veel plezier raad geven ;)

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:33

StillAngel schreef:
Ahhh doe dat alsjeblieft niet!! Heb er nog nooit van gehoord dat iemand dat met een pincet deed, maar bespaar jezelf alsjeblieft de pijn en ga voor Intuition scheermesjes:

Afbeelding

Doordat er een soort zeepje bij zit, doet het helemaal geen pijn. Komt alleen vrij gauw weer terug maar stukken beter dan met een pincet hoor :P

Inderdaad, epileren is onwijs pijnlijk alleen bij je wenkbrauwen al laat staan bij je oksels. En het is een hele klus terwijl je met deze scheermesjes er paar keer overheen gaat en het is weg!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:09

Ikheb bovenstaande ook 1 keer gehad. Ik snap de functie nou niet echt helemaal. Vind het niet werken

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:40

Ik heb het mijn moeder eigenlijk nooit gevraagd, gewoon altijd meteen gepakt. Even douchen en dan scheren. Mijn moeder weet wel dat ik mij scheer, maar waar overal niet.
Maar dan heb ik ook weer zo'n moeder die vaak heerlijk natuurlijk is :7

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:44

Caye schreef:
Ikheb bovenstaande ook 1 keer gehad. Ik snap de functie nou niet echt helemaal. Vind het niet werken

Niet? Ik zeker wel :j.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:26

Waarom mauwt iedereen over dat epileren zo'n pijn doet..? :+ Ik heb nooit ergens last van. Ik epileer mijn oksel ook af en toe, want dan kan ik langer door zonder te ontharen.. Nooit problemen mee. En daarna altijd sowieso ook nog even met het scheermesje erover heen, voor de zekerheid ;)

Enne, ik heb het nog NOOOOOIT met mijn ma over scheren/ontharen gehad. En ik ben 18. Scheer nu al zeker 5 of 6 jaar en nog nooit met moeders over gehad. Tuurlijk 'weet' ze wel dat ik het doe, is normaal ook toch. Maar ik regel zelf mijn zaakjes wel. Zelf mesjes halen. En scheerschuim, ik gebruik mannenscheerschuim, vind ik fijner. Dus pak gewoon die van mijn pa en broer. ;)