Krabben, openhalen help.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 18:53

Sonja schreef:
Dat is heel verstandig van je ouders, maar jammer dat ze zich zo om de tuin laten leiden door hun dochter... Een dokter die het verknald heeft? In dat geval misschien dat eens met je ouders bespreken en een nieuwe dokter zoeken?

Ze heeft het verknald, om me naar Altrecht te sturen. Ik had een probleem met eten, ik heb het geprobeerd zelf op te lossen en meer te eten. Me ouders zagen dat het me wél lukte, en ik het gewoon goed probeerde. Me gewicht viel tegen, en daardoor stuurde ze me erheen.
Ze wees me telkens op alle plekken en iedereen begon erover dat ik me toen nog sneed. Het was meer als afleiding, omdat ik gek werd van alle gesprekken die iedereen met me wou. Ik had al genoeg gezegd dat ik dit niet meer wilde, en even rust. Elke dag had ik wel een gesprek.. maar ze vonden het overbodig en ik moest maar meekomen.. thuis, op school. Berichten van GGD ect. Niemand hield rekening met mij, met mijn gevoelens en wat ik wilde.

Anoniem

Re: Krabben, openhalen help.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:57

Ik was er al een beetje bang voor dat er meer achter je berichten zat.
Ik ben bang dat wij hier weinig voor je kunnen doen lieverd... Dit zijn best wel hele grote problemen, waar je toch echt een deskundige voor nodig hebt om er mee te leren omgaan en er uiteindelijk goed vanaf te komen.
Durf je er nog met je ouders over te praten? WIL je er uberhaupt aan werken? Want het is wel JOUW lijf waar het allemaal om gaat...
Ik zou je willen adviseren om de signalen van je lichaam echt serieus te nemen Saaams. Zoals gezegd, je hebt maar 1 lijf en daar moet je echt zuinig op zijn. Wees lief voor jezelf, HOUD van jezelf als van je beste vriend(in)... Bedenk eens hoe het zou zijn als je beste vriend(in) dit allemaal zou doen/doormaken? Hoe zou je je dan voelen?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 18:59

Sonja schreef:
Ik was er al een beetje bang voor dat er meer achter je berichten zat.
Ik ben bang dat wij hier weinig voor je kunnen doen lieverd... Dit zijn best wel hele grote problemen, waar je toch echt een deskundige voor nodig hebt om er mee te leren omgaan en er uiteindelijk goed vanaf te komen.
Durf je er nog met je ouders over te praten? WIL je er uberhaupt aan werken? Want het is wel JOUW lijf waar het allemaal om gaat...
Ik zou je willen adviseren om de signalen van je lichaam echt serieus te nemen Saaams. Zoals gezegd, je hebt maar 1 lijf en daar moet je echt zuinig op zijn. Wees lief voor jezelf, HOUD van jezelf als van je beste vriend(in)... Bedenk eens hoe het zou zijn als je beste vriend(in) dit allemaal zou doen/doormaken? Hoe zou je je dan voelen?

Mijn vriendinnen kraken me alleen maar af, dus hun voelen zich momenteel hoger en beter dan ik.
Ik weet dat hier weinig aan gedaan kan worden, maar ik vroeg me gewoon alleen af of iemand kon helpen zodat je van wonden afblijft.
Ik wil niet dat de wond erger word, maar toch is het verleidelijk om het open te krabben thats it.

Trouwens deze wond is al 'n straf voor me geweest dit niet nog een keer te proberen. En ik ben ook niet van plan mezelf helemaal te verpesten met littekens.

Anoniem

Re: Krabben, openhalen help.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:01

Er is maar 1 iemand die kan helpen om van de wonden af te blijven, en dat ben je zelf....
Wij kunnen je (helaas) niet er van af laten blijven...

Ik wens je sterkte en beterschap, en hoop dat je het lef en de moed hebt om met de juiste persoon hierover te gaan praten.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 19:02

Sonja schreef:
Er is maar 1 iemand die kan helpen om van de wonden af te blijven, en dat ben je zelf....
Wij kunnen je (helaas) niet er van af laten blijven...

Ik wens je sterkte en beterschap, en hoop dat je het lef en de moed hebt om met de juiste persoon hierover te gaan praten.

Okee.. iniedergeval bedankt. :j
Dan gaat hier een slotje op.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:04

Dat openkrabben gaat vaak onbewust, bij mij in ieder geval. Ik denk TS, als je er al een gaasje overheen plakt zoals iemand hier zei, dan kun je er al niet meer zo hup aan zitten. Is de stap om er aan te zitten in ieder geval groter.

Verder ga ik wel mee in wat Sonja zegt. Zoek hulp waar jij je prettig bij voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:06

Dat kan alleen een mod, kun je zelf niet doen.
En sorry, was dusdanig bezorgd om je dat ik ook je andere posts op bokt van de laatste dagen even gelezen heb. Je automutileert (zo heet dat als je jezelf verwondt) als straf voor bv eten; je weet zelf inmiddels dat je een eetstoornis hebt maar wilt je niet laten behandelen en manipuleert je ouders.

Please please please meisje zorg voor jezelf en schakel hulp in....

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 19:07

Sonja schreef:
Dat kan alleen een mod, kun je zelf niet doen.
En sorry, was dusdanig bezorgd om je dat ik ook je andere posts op bokt van de laatste dagen even gelezen heb. Je automutileert (zo heet dat als je jezelf verwondt) als straf voor bv eten; je weet zelf inmiddels dat je een eetstoornis hebt maar wilt je niet laten behandelen en manipuleert je ouders.

Please please please meisje zorg voor jezelf en schakel hulp in....

Voor dat eten wordt ik behandeld, maar dat gaat gewoon goed nu gelukkig.
Klopt, ik wil mn ouders niet ongerust maken. Kan er niet tegen als mn moeder huilt ;[

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:13

Sorry meis, maar nu MOET ik even minder lief tegen je doen.
Twee dagen geleden schreef je nog het volgende:

Saaams schreef:
Ik meld me ook..

Ik word er echt gék van, de littekens dan wil je stoppen en dan lukt het niet..
Nu heb ik het opgelost van krassen naar branden, en BAM vette brandwond kon wel huilen, maar de reden dat ik dat deed lag ook erg voor de hand, ik deed iets wat in mijn hoofd niet mocht.
Soms word ik gek van mezelf, andere daar ook last van?

Ook buiten alles, maandag bellen me ouders natuurlijk die eetstoorniskliniek af heb ik even goed voor elkaar gekregen. En dan zegt mn hoofd direct; Dinsdag éten staken! en ik plan al vooruit wat ik de dag erna eet.. ga ik eroverheen dan moet ik maar pijn lijden..
Het is zo zwaar, maar ik wil het gewoon ik wil niet eten ik voel me dan veel beter..

Jij hebt je eetstoornis NIET onder controle. Jij hebt (helaas!!!) je OUDERS onder controle. En dat is iets heel anders.
;(

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 19:16

Sonja schreef:
Sorry meis, maar nu MOET ik even minder lief tegen je doen.
Twee dagen geleden schreef je nog het volgende:

Saaams schreef:
Ik meld me ook..

Ik word er echt gék van, de littekens dan wil je stoppen en dan lukt het niet..
Nu heb ik het opgelost van krassen naar branden, en BAM vette brandwond kon wel huilen, maar de reden dat ik dat deed lag ook erg voor de hand, ik deed iets wat in mijn hoofd niet mocht.
Soms word ik gek van mezelf, andere daar ook last van?

Ook buiten alles, maandag bellen me ouders natuurlijk die eetstoorniskliniek af heb ik even goed voor elkaar gekregen. En dan zegt mn hoofd direct; Dinsdag éten staken! en ik plan al vooruit wat ik de dag erna eet.. ga ik eroverheen dan moet ik maar pijn lijden..
Het is zo zwaar, maar ik wil het gewoon ik wil niet eten ik voel me dan veel beter..

Jij hebt je eetstoornis NIET onder controle. Jij hebt (helaas!!!) je OUDERS onder controle. En dat is iets heel anders.

Klopt, maar dan zou ik niet door eten, en dat doe ik nu wel.
Misschien tegen mn zin in, maar toch wel. En ja, ze zouden maandag af gaan bellen, maar ik wilde niet op de weegschaal staan ik wou gewoon niet kijken omdat ik anders stress als het meer is en mn ouders stressen als het minder is. Als ik me gewicht niet weet, kan ik mn hoofd ook niks wijsmaken. En toen ik dat weigerde hebben ze gezegd niet meer te bellen en maar gewoon de eerste keer te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:19

Ik geef het op Saaams, ik heb hier veel te weinig verstand van om nog wat te zeggen. Ik wil je alleen meegeven dat ik me heel erg zorgen maak over je, en dat je een eetstoornis echt niet zelf in twee daagjes opgelost krijgt. En automutileren ook niet.

Ik hoop eerlijk gezegd dat een hele lieve bokker die hier meer van weet en je misschien wat beter kan adviseren en steunen het hier even over wil nemen en contact met jou op wil nemen. Als je dat wilt tenminste.
Ik vind het echt heel erg rot om te lezen hoe je met jezelf omgaat meid. Je bent zó veel meer waard...
:(:)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 19:21

Sonja schreef:
Ik geef het op Saaams, ik heb hier veel te weinig verstand van om nog wat te zeggen. Ik wil je alleen meegeven dat ik me heel erg zorgen maak over je, en dat je een eetstoornis echt niet zelf in twee daagjes opgelost krijgt. En automutileren ook niet.

Ik hoop eerlijk gezegd dat een hele lieve bokker die hier meer van weet en je misschien wat beter kan adviseren en steunen het hier even over wil nemen en contact met jou op wil nemen. Als je dat wilt tenminste.
Ik vind het echt heel erg rot om te lezen hoe je met jezelf omgaat meid. Je bent zó veel meer waard...

Dat is echt aardig van je, maar momenteel zijn er al zoveel in mijn leefomgeving die me willen helpen.
Maar ik heb tot nu toe niet de juiste gevonden die me helpen kan.
Van mn dokter raak ik alleen maar gefrustreerd, mn mentor is een doorprater en iemand die ik niks vertrouwelijks kan zeggen. En die rot GGD-er vind ik zelf al eng om aan te zien..

Nu ik toch naar altrecht moet is er misschien daar wel iemand die ik vertrouw.
En gaat het helemaal goed komen, dat weet ik zeker want ik wil het.
Als ik het zo slecht maken kon, kan ik er ook weer alles aan doen om het recht te krijgen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:56

het lijkt erop dat je veel innerlijke pijn hebt wat je op deze manier wilt verdoven en dat is automutileren, meid je hyebt echt hulp nodig en dan gewoon bij een hulpverlener waar je wel wat mee kan , die bestaan ook. sterkte en succes

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:57

dat vind ik een hele goede instelling

Saaams schreef:
Sonja schreef:

Dat is echt aardig van je, maar momenteel zijn er al zoveel in mijn leefomgeving die me willen helpen.
Maar ik heb tot nu toe niet de juiste gevonden die me helpen kan.
Van mn dokter raak ik alleen maar gefrustreerd, mn mentor is een doorprater en iemand die ik niks vertrouwelijks kan zeggen. En die rot GGD-er vind ik zelf al eng om aan te zien..

Nu ik toch naar altrecht moet is er misschien daar wel iemand die ik vertrouw.
En gaat het helemaal goed komen, dat weet ik zeker want ik wil het.
Als ik het zo slecht maken kon, kan ik er ook weer alles aan doen om het recht te krijgen.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:58

Ik heb met beide problemen (helaas) veel ervaring. Mocht je willen praten, stuur me een pb'tje. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:56

Ik heb je een pb gestuurd. :)