Tandimplantaten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Re: Tandimplantaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:42

mijn begeleidster gaat vandaag met mij mee, naar een andere tandarts, omdat het heel veel pijn doet in me mond.

ben blij dat ik hem er toch op laat zetten :) :D

heb ik ook weer een mooie glimlach en niet dat ze tegen een pin aankijken :)

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:59

bij mij is het vergoed omdat het een medische aandoening ofzo is.. of erfelijke aandoening...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:25

ik heb een vraagje, sinds mijn tand ( huls om de pin heen) erop gelijmd is, en toen het bloot lag ( tandvlees, waarbij die pin te zien was) heb ik veel last van me gehemelte.

in de buurt van me implantaat.

wat is dat, en wat kan ik eraan doen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:26

Geen idee :n
Heb ik geen last van. Ik zou het zeker melden bij je tandarts!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:28

Ik krijg binnenkort ook een implantaat :) .

Heb nog steeds 1 melktand waar niks onder groeit. Ben er nu al zenuwachtig voor :') .

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:29

dat zal ik ook doen.

want toen me eigen tandarts het erin zette, voelde ik dat hij de tand er tegenaan drukte, en daarna nooit weer last van gehad.

ga ik naar een andere tandarts voel ik er wel ineens wat van.

die tandarts zei me ook, dat ik gelijk de tandarts had moeten bellen, omdat het tandvlees anders eroverheen kan woekeren ( over de plek waar de implantaat zit)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:29

xxriiannee schreef:

Heb nog steeds 1 melktand waar niks onder groeit. Ben er nu al zenuwachtig voor :') .

waar ben je bang voor dan? :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:30

Ik heb ook wat vragen hierover. Ik moet een implantaat (of een brug, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar het implantaat).

Ik kreeg een offerte van 2500. Schrok me kapot van de prijs. Het gaat volgens mij niet om een heel lastig iets. Is dat nou een absurde prijs of is dat gewoon wat het tegenwoordig kost?

Door wie hebben jullie het laten zetten? Mijn eigen tandarts kan geen implantaten zetten, maar de kaakchirurg die daar in dienst is dat is echt een enorme beul, en daar wil ik het absoluut niet door laten doen.

En na hoeveel tijd hebben jullie het implantaat gekregen? De kies/tand bij mij is er ca 4 maanden geleden uit gehaald en mij werd toen verteld dat je pas na 6 maanden een implantaat mocht laten zetten ivm botherstel.

Hoeveel behandelingen hadden jullie nodig en was het pijnlijk?

Op zich heb ik me redelijk goed ingelezen over de voor en nadelen van een implantaat, maar dit zijn gewoon zaken die voor mij niet duidelijk zijn.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 13:33

absurt, bij die van mij is het max 1500
tandartsenpraktijk garderen :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:37

Ik heb 1475 euro betaald 4 jaar geleden. Daarvan heb ik trouwens nog weer 450 euro teruggekregen vanuit mijn aanvullende verzekering. Dat zou ik zeker even goed nakijken.

Mijn eigen tandarts heeft het implantaat geplaatst, hij is ook implantoloog. Het plaatsen van het implantaat zelf was totaal niet pijnlijk. Het plaatsen van de kroon een half jaartje later was dat wel.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:45

Ketaki schreef:
xxriiannee schreef:

waar ben je bang voor dan? :)

Ik heb een traumatische ervaring wat betreft naalden.. :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:11

Scum schreef:
Ik kreeg een offerte van 2500. Schrok me kapot van de prijs. Het gaat volgens mij niet om een heel lastig iets. Is dat nou een absurde prijs of is dat gewoon wat het tegenwoordig kost?

Het kost inderdaad erg veel, maar 2500 lijkt me wel wat veel. Bij mij was het 4 jaar geleden ook iets van een 1500. Ik heb hier niks voor teruggekregen omdat het hier in België gezien wordt als cosmetische chirurgie. Over het feit dat het bij mij een erfelijke aandoening is (onder 4 melktanden mis ik grote tanden) willen ze hier niks van horen. In NL krijg je volgens mij wel een deel terug.

Citaat:
Door wie hebben jullie het laten zetten? Mijn eigen tandarts kan geen implantaten zetten, maar de kaakchirurg die daar in dienst is dat is echt een enorme beul, en daar wil ik het absoluut niet door laten doen.

Het implantaat zelf (dus de schroef die in je kaak gaat, om het plastisch te zeggen) heb ik bij de kaakchirurg laten plaatsen. Volgens mij is dat ook de enige die het kan/mag doen. De kroon (dus de eigenlijke porseleinen tand) wordt door de tandarts opgemeten en geplaatst.
Heb je geen andere kaakchirurg waar je terecht kan?

Citaat:
En na hoeveel tijd hebben jullie het implantaat gekregen? De kies/tand bij mij is er ca 4 maanden geleden uit gehaald en mij werd toen verteld dat je pas na 6 maanden een implantaat mocht laten zetten ivm botherstel.

Ik weet niet of er echt een aanbevolgen periode is tussen het weghalen van een tand en het plaatsen van een implantaat. Mijn melktand was op natuurlijke wijze uitgevallen toen ik 12 was en ik heb op mijn 17de mijn implantaat gekregen, dus daar kan ik je helaas niet meer over vertellen.
Het implantaat zelf is zoals ik al zei de "schroef" die in je kaakbeen wordt geplaatst. Nadat die is geplaatst, moet hij inderdaad 6 maanden lang in je kaaksbeen ingroeien. Pas daarna wordt je eigenlijke tand (de kroon) opgemeten en geplaatst. Ik heb toen gedurende die 6 maanden mijn beugel gedragen, een plaatje waar een vals tandje op zat, zodat het niet opviel dat ik een leeg gat in mijn mond had. Maar die beugel is daar niet speciaal voor gemaakt, die heb ik 2 jaar in afwachting van mijn implantaat gedragen. Je kan dus wellicht aan je kaakchirurg of tandarts vragen of er geen tussenoplossing is voor die periode van 6 maanden ingroeitijd, zodat je niet met een gat rondloopt.

Citaat:
Hoeveel behandelingen hadden jullie nodig en was het pijnlijk?

In het totaal:
- Eén afspraak ter voorbereiding bij de kaakchirurg: mijn mond nog eens nakijken, uitleg over hoe de ingreep in z'n werk zal gaan.
- De daadwerkelijke plaatsing van je implantaat.
- Een maand later nog eens een controle bij de kaakchirurg of alles er goed uitziet.
- Na de 6 maanden ingroeiperiode een laatste controle bij de kaakchirurg met de bevestiging dat de tandarts de kroon mag maken.
En dan bij de tandarts was het één afspraak om de kroon te laten opmeten en dan enkele weken later een afspraak om 'm te plaatsen.

Pijnlijk - nee, je bent plaatselijk verdoofd tijdens het plaatsen van het implantaat. De enige reden waarom ik er nare herinneringen aan heb, is omdat ik een gigantische naaldenfobie heb en de injecties van de verdovingen mij dus heel erg tegenvielen. Het plaatsen voel je natuurlijk wel en je voelt dat ze in je mond boren en prutsen, maar pijn doet het niet. Of het een aangenaam gevoel is... Nee, niet echt, maar na een halfuurtje is het helemaal voorbij. De hechtingen bleven bij mij één à twee weken zitten en kwamen daarna vanzelf los. Dat zorgt wel wat voor ongemak bij het eten, maar verder niks. Na de daadwerkelijke plaatsing van het implantaat (dus de ingreep bij de kaakchirurg) is er geen enkele behandeling die pijn doet. Het opmeten en plaatsen van de kroon (tand) is helemaal pijnvrij.

Hopelijk heb je hier wat aan :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:26

ik heb de implantaten bij de kaakchirurg in het Ikazia ziekenhuis laten plaatsen bij Verbeek
ik heb helemaal niks gevoeld van de verdoving, zat lijkbleek en met hyperventilatie in de wachtkamer :+
is een hela aardige man die me goed gerust gesteld heeft
de implantaten boren ook niks van gevoeld wel dat hij bezig was maar geen pijn
en volgens mij was na het trekken van mijn oude kronen 3 maanden kaak aangroeien en toen naar de kaak chirurg
en na plaatsen van implantaten weer 3 maanden wachten tot ze goed vast gegroeid waren en mijn tandarts heeft de rest gedaan
helaas brak er na een tijdje een stuk van de middelste kies af en is de brug verwijdert wat erg moeilijk ging
er is een nieuwe brug geplaatst en ook bij deze brak op dezelfde plek een stuk af en dat heb ik maar zo gelaten

ik heb dit niet vervelend ervaren ik vind naar de tandarts gaan veel erger

ik heb nu tussen 2 kronen een ontsteking zitten en moet daaraan geholpen worden en ik knijp hem nu veel meer dan voor implantaten zetten

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:29

Zeker :j Fijn uitgebreid antwoord.

Ik moet dus op zoek naar of een andere tandarts of implantoloog ofzo om dat implantaat te laten plaatsen. Want ik wil echt nooit meer naar een kaakchirurg toe :o
Volgens mij mag ik niet langer dan een half jaar wachten met dat implantaat omdat anders de 2 tanden die ernaast staan naar mekaar toe gaan en er daarna geen implantaat meer tussenin past.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:35

Scum schreef:
Zeker :j Fijn uitgebreid antwoord.

Ik moet dus op zoek naar of een andere tandarts of implantoloog ofzo om dat implantaat te laten plaatsen. Want ik wil echt nooit meer naar een kaakchirurg toe :o
Volgens mij mag ik niet langer dan een half jaar wachten met dat implantaat omdat anders de 2 tanden die ernaast staan naar mekaar toe gaan en er daarna geen implantaat meer tussenin past.

Dat is inderdaad zo, daarom had ik dus ook een beugel met een vals tandje erop om mijn 2 tanden langs dat "gat" niet naar elkaar toe te laten groeien. Ik had eigenlijk al op mijn 15de een implantaat moeten krijgen, maar dat ging niet omdat mijn lichaam (en mond dus) nog niet was uitgegroeid. Maar het is inderdaad een gevaar dat die 2 tanden langs de plaats waar geen tand zit, gaan kantelen.

Zit er geen andere kaakchirurg in je buurt waar je terecht kan? Het is natuurlijk wel belangrijk dat je jezelf goed voelt bij je chirurg. Ik had zelf een hele fijne, die gelukkig begreep dat voor mij het ergste de verdoving was en die heeft me ook gerust gesteld en gezorgd dat de verdoving zo min mogelijk pijn deed.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:47

Nou, ik heb al een paar kaakchirurgen gehad, en ze zijn allemaal lomp. Ze luisteren ook niet als je zegt dat een verdoving niet werkt. Ik ben namelijk heel moeilijk en soms niet te verdoven.
Rondvragen voor een goede kaakchirurg levert ook niks op.

Ik durf er dus echt nooit meer naar toe. Mijn eigen tandarts lukt het meestal wel om te verdoven en die blijft ook rustig. Maar die kan de schroef dus zelf niet zetten.

Als iemand dus nog een goede (en vooral rustig en communicatief) implantoloog of tandarts in de omgeving van Eindhoven weet die implantaten mag zetten dan hou ik me aanbevolen :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:52

Helaas heeft mijn tandarts (in Tilburg) een patientenstop, anders zou ik hem zeker aanbevelen. Mag ook implantaten zetten en is goed qua verdoven (ik ben ook moeilijk te verdoven, iets met rood haar ofzo :P). Qua prijs zit zijn offerte wel een stuk boven de hier genoemde prijzen, maar ik weet niet meer zeker of daar nog andere dingen bijzaten (ik mis voortanden na een trap van een paard).

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:11

Kan je tandarts je niemand aanbevelen? Ik zou je de mijne aanraden, maar dat is een beetje te ver gok ik zo :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:17

Ik kan de mijne ook aanbevelen, maar dat is ook wat te ver, denk ik.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:29

Ik heb hem dat gevraagd. Maar hij zegt dat ik zelf maar wat moet gaan rondvragen aan vrienden en bekenden (maw... ze werken daar niet aan mee). En helaas heb ik geen vrienden/bekenden met een implantaat.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 00:06

mijn tandarts heeft voor 1 dag ( meerdere patienten)

1 implantoloog ingehuurd.

die heeft de implantaten erin gezet.

ik heb de mijne ongeveer anderhalf jaar en was toen 2000 euro kwijt