Pijn in gewrichten, wat is het??!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:07

Thats_Me schreef:
Tipje zet alles op papier wat je wilt weten. En echt je stelt je niet aan! Zo dacht ik vroeger ook maar dokters hebben er voor geleerd om mensen beter te maken. Ze kunnen je alleen maar helpen als jij goed verteld wat er aan de hand is kunnen zij daarop reageren. Vraag echt alles wat je dwars zit.

Ik moet morgen ook weer naar de huisarts voor iets wat al langer speelt heb ook alles op papier gezet wat ik wil weten.

Heb je trouwens ook veel last met overgang van weertypen? Ik merk het aan m'n gewrichten als het echt vochtig weer gaat worden. Blijf in ieder geval bewegen en zorg voor voldoende warmte. Hoe minder je gaat bewegen hoe moeilijker het gaat worden om weer op gang te komen.

Hier precies hetzelfde verhaal!!!!

liesJ

Re: Pijn in gewrichten, wat is het??!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:10

chiropraktor hoef je volgens mij geen verwijzing van arts te hebben,
geloof me ze kijken echt niet raar op hoor, ik zit bijna iedere week bij dokter als ik weer zo een last heb..

voor mijn vermoeidheid ga ik nu naar een internist, omdat ik ook vaak misselijk ben. dus ik wordt gelijk helemaal door de molen gehaald...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:33

Ik zou de arts even afwachten voordat je hier van alles te horen krijgt wat het zou kunnen zijn.
Als ik jouw klachten lees lijken die enorm veel op mijn klachten. Bij mij is er iets vast gesteld nadat ik heel wat onderzoeken heb gehad. Er ging ook een vrij lange periode overheen.

Succes er in ieder geval mee!

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 16:35

Ik mag de 23e weer ;) Zal hier ook update plaatsen :)
Ik ga per dag bijhouden wat ik precies voel en denk. Dat ga ik de arts dan laten lezen. Ook wat ik heb gedaan en of klachten daarna erger werden, etc.
Misschien is dat handig voor hem? Want toen hij me vragen ging stellen wist ik het eigenlijk ook allemaal zo 1,2,3 niet te vertellen. Het is allemaal zo "gewoon" geworden na zoveel jaartjes.

Dus moet gewoon echt goed overal op letten wat het nou precies is wat ik voel. Hij kan uiteraard niet door mij heen kijken.
Ik merk al dat nu ik er op let, dat het trouwens niet alleen gewrichten zijn. Ook spieren, bijvoorbeeld in mijn bovenbeen en kuit en dat trekt dan helemaal door naar knie, enkel of heup. Ook mijn rug is het heel erg de spieren en als ik opsta bijvoorbeeld als ik even door mijn hurken ben gegaan en weer overeind wil komen, dan voelt alles als een soort spierpijn/vermoeid.

Dus het is niet alleen gewrichten, hoewel die ook erg meedoen.

*Schrijft alles op*

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 17:05

Update:

net terug uit het ziekenhuis. Ik weet eindelijk wat mijn klachten zijn, ene kant een opluchting, aan de andere kant, tsja iets minder want ik weet nu dus zeker dat ik er niks aan kan doen. (op 1 ding na ;))

Ik heb serieus dus 3 dingen.

1. Hypermobiel in mijn schouders/rug/enkels/duimen. Schouders zijn behoorlijk erg die kunnen zo uit de kom.
2. Een ruggenwervel onderin mijn rug net boven het heiligbeen (als ik het goed zeg... haha) staat een ruime 1 cm verkeerd, dit is waarschijnlijk vanaf de geboorte zo of door een val van mijn paard, 11 jaar terug. Het is daaromheen al helemaal versleten dus die kan niet meer terug. Hierdoor kunnen mijn zenuwen gaan klemmen waardoor pijn erger word en ik verlammingsverschijnselen krijg. Als dat gebeurd moeten ze opereren en dan word het met pennen recht gezet/gehouden zodat er weer ruimte komt in de zenuwbanen. Ik krijg nog te horen van de orthopeed of hij er direct iets aan wilt doen, of dat ik ga afwachten tot ik ergere klachten krijg (waarschijnlijk het laatste, omdat de operatie vrij groot is).
3. Fibromyalgie

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:13

Jeetje Chendo dat is niet niks!
Ik dacht ook gelijk aan fibromyalgie. Ene kant is het fijn dat je weet wat het is, dat je er een 'naampje' aan kan hangen.
Als jij zegt tegen mensen dat je klachten hebt maar geen bewijsbare ziekte kan er nog wel eens heel banketstaaf worden gereageerd,
dat zal je nu niet meer hebben. Ik heb trouwens zelf jeugdreuma en heb genoeg ervaringen met mensen die je 'niet serieus nemen'
omdat er weinig te zien is (meestal).

Ik hoop dat je goed behandeld gaat worden, ze kunnen tegenwoordig zo veel. Loop je voor de fibromyalgie bij een reumatoloog?
Zoja waar?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:19

Klachten komen mij ook bekend voor :j
Huisarts labelde het als fibro, reumatoloog vond het niet zo klinken & heeft bloed laten prikken en foto's laten maken. Krijg volgende week maandag de uitslag.

Wel typisch dat jouw reumatoloog 3 dingen aanwijst, terwijl fibro idd spierpijn inhoudt die onder geen andere ziekte valt, terwijl het foutje in je rug de klachten ook zou verklaren :?

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 17:24

Hoi Loiz, bedankt voor je reactie!

Het is inderdaad zo dat mensen echt niet begrijpen waarom je de ene dag je beter voelt en de andere dag minder of zelfs heel slecht.
Jeugdreuma lijkt me ook zo niks, als kind zijnde moet je eigenlijk ook lekker kunnen rennen en spelen zonder pijn.

Ik loop inderdaad bij de reumatoloog in Schiedam.
Zit ondertussen zo'n 3 jaar ongeveer in de molen en ben wel blij dat er uiteindelijk iets uit is gekomen.
Maargoed, dat van mijn rug had ik echt niet verwacht en vind ik wel wat spannend, maar het kan zijn dat ik misschien nooit een operatie nodig heb. Laten we het hopen :)

Ik heb pijnstillers gehad, verder is er natuurlijk vrij weinig aan te doen (aan de fybro). Mijn reumatoloog had nog psychotherapie aangeboden, heel vriendelijk van hem, maar dat vind ik zelf niet nodig.

Voor de HM ga ik naar een medisch sportcentrum, om de boel te verstevigen.

En voor mijn rug, dat moet ik even afwachten :)

@ Doubtless: Het probleem in mijn rug zorgt niet voor pijn in mijn enkel bijv. Ook dat heb ik uiteraard nagevraagd.
De hypermobiliteit heb ik niet op alle plaatsen, de pijn wel. Hypermobiliteit komt wel vaak voor bij mensen met Fibro.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:27

Wat fijn dat je eindelijk weet wat het is! Zal vast een hoop rust geven. Snap ook best dat je geschrokken bent van je rug. Klinkt ook niet heel fijn maar ja, als je er misschien al 11 jaar mee rond loopt dan is het natuurlijk ook niet iets wat gelijk gevaarlijk is. Hopelijk hoef je niet direct onder het mes!

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 17:34

@ Thats_me: Nee klopt, voor op het moment vind ik het ook niet erg, maar als het ooit opereren word, dan vind ik dat wel griezelig. Ben echt zo'n muts die bang is voor elk prikje en dingetje, haha dus zo'n operatie klonk niet bepaald als muziek in de oren :D hahaha!

Wel fijn dat ik inderdaad weet wat het is. Ik had eigenlijk verwacht dat ik weer zonder iets naar huis zou gaan, aangezien ik al zo lang loop te tobben. En misschien krijg ik nooit zo veel last van mijn rug dat ik geopereerd moet worden. Het kan natuurlijk ook altijd nog mee gaan vallen. Maar dat kunnen we uiteraard niet voorspellen.