Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
echt geen pijl meer op te trekken en dubbel zo frustrerend.
je mag echt trots zijn op jezelf
en ook met zelfvertrouwen naar de sportschool/zwembad
) en gewoon doen!
(mij lukt het nog niet om zo 10 kilo af te vallen, en ergens heb ik dit wel 'geaccepteerd')
Ik kan me voorstellen dat de drempel om te gaan zwemmen hoog is máár hou jezelf voor ogen dat je al 75 kg achter je hebt gelaten en dat je daar komt zodat je je straks nóg fijner voelt! En zulke oude mensen zijn ook niet meer in verhouding... die kijken er echt niet van op! Maar ik kan me goed voorstellen dat je niet durft, maar zwemmen is wel echt heel fijn, goed voor je lichaam, voor je conditie en je raakt er ook goed gewicht mee kwijt. gewoon rustig opbouwen en regelmatig gaan. De eerste keer is ongetwijfeld vreselijk maar als je op de goede tijden gaat kom je geen nare mensen tegen en dan komt het vast wel goed
Dat is ondertussen al wel weer enige tijd geleden, maar in de tijd dat ik er nog kwam ging dat eigenlijk nog wel redelijk omlaag en had ik nog voldoende over om het er af te moeten krijgen. Wat wel uit de waardes bleek was dat er in verhouding wel de BMI omlaag ging en het vetweefsel /vochtmeting, maar qua spieren kwam er weinig aan, dus ze had wel het idee dat ik ook "mijn spieren aan het verbranden/opeten was", en op dat moment at ik al voldoende
Daarna ben ik dus nog wat meer gaan eten.
Gewoon zo doorgaan, dan maar niet afvallen, maar wel zorgen dat je blijft sporten en gewoon gezond eten. door het sporten zul je uiteindelijk strakker (niet lichter want spierweefsel is zwaar) worden en meer conditie krijgen, waardoor je je weer beter zult voelen denk ik zo.
Dat is ook een van de redenen dat ik het een korte tijd op een laag pitje heb gezet.
En als je wakker word: eet je dan meteen?