75 kilo afvallen en dan lukt het opeens niet meer..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:37

Meis, die laatste 10 kilo gaan er echt ook nog af! Duurt alleen iets langer, je hebt nu niet zo veel kilo's meer natuurlijk!
Ga jij nu even lekker genieten van je mega prestatie!!
Gossiemijne...jij bent gewoon meer dan mijn gewicht afgevallen in nog geen jaar!
Ongelofelijk!!

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:37

Zow, mag ik even zeggen dat ik het alleen al super knap vind dat je gewoon 75 kilo kwijt bent!
Dat is in de eerste plaats al iets waar je super trots op mag zijn hoor!
Zoals hierboven ook al gezegd, misschien zit je nu gewoon op "jou persoonlijke gewicht"
Ik zou het lijnen even laten voor wat het is en misschien verderop in het jaar er weer aan beginnen, als je er niet meer zo door bent geobsedeerd.
Stel tevens voor jezelf een maximum aan het aantal keren op de weegschaal staan. Bijvoorbeeld hooguit 1x per maand of 1x per week, en dan altijd op dezelfde dag en zelfde tijdstip.

Verder wat het sporten betreft en last van je knieen, dat is logisch, je knieen krijgen ineens erg veel te verduren, neem aan dat je veel doet aan hardlopen? Misschien een idee om op een andere manier aan sporten te doen als hardlopen? Denk aan zwemen, erg goed voor je lichaam maar is wel "onbelast" of iets van fun kick, erg leuk, maar veel minder belastend voor je knieen als hardlopen.

Heel veel succes met wat je nu gaat doen, en wil nog 1x zeggen dat ik het super knap vind wat je nu al hebt bereikt!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:42

Slap als in geen kracht in je spieren? Dat heb ik ook gehad (al was dat niet ivm afvallen) was combi van meer gaan sporten en te weinig eiwit binnen krijgen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:43

Het ideale gewicht bestaat alleen in tabellen, het kan heel goed zijn dat jouw lichaam een ideaal gewicht heeft dat daar net iets boven zit.
In ieder geval zou ik je aanraden om even pas op de plaats te maken qua dieten. Niet alleen je lijf heeft rust nodig om aan de nieuwe situatie te wennen maar je koppie ook. Geef het een jaar de tijd, blijf normaal eten en sporten en probeer te genieten van wat je doet. Daarna kun je altijd nog zien of je nog iets aktiever wilt gaan werken aan gewichtsverlies.

Overigens: wow, goed bezig geweest!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 16:44

Nee, hardlopen doe ik niet. Ik ben wel van plan om van het voorjaar te gaan joggen, maar dat ligt ook aan de toestand van m'n knieen. Ik doe echt alleen op de hometrainer (die ik wel heel strategisch te zwaar afstel, dus wat dat betreft moet ik echt een stap terug gaan doen) en s'avonds loop ik ook nog een uurtje buiten.
Zwemmen durf ik op dit moment gewoon absoluut niet omdat ik niet in een badpak durf. Qua lichaamsmaten ben ik nog steeds uit verhouding en ik ben nog niet zelfverzekerd genoeg om me op die manier te durven vertonen. Daarom denk ik ook dat ik nog steeds niet op m'n streefgewicht zit. Vooral aan mijn achterwerk en heupen kan er nog een heleboel vanaf. Dat scheelt zo'n 2 maten met mijn bovenlijf. Wanneer ik wel een goede dag heb val ik ook heel rap af, daarom zit ik met het gevoel dat m'n lijf aangeeft dat het nog wel kan.

Ik concentreer me trouwens qua eten vooral op zo min mogelijk kilocalorieen, maar wel net volgens de schijf van 5 eten.

@Tamary, ja, vooral lichamelijk.

Ik hou overigens ook snel ontzettend veel vocht vast. Er kan soms binnen een dag een kilo aan vocht bij komen, die ik er vervolgens ook weer binnen een dag afkrijg :? echt geen pijl meer op te trekken en dubbel zo frustrerend.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-02-11 16:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:44

jeetje al 75 kilo afgevallen, respect echt waar....

herken wel een deel van je frustraties, ik was ooit "slank" maar na het krijgen van een kind waarbij ik 30 kilo was aangekomen, bleef ik veel te zwaar...heb er zelf 15 kilo afgekregen (gedeelte door het krijgen van een kind en de rest zelf) maar er moet bij mij nog steeds 15 kilo af...
zit al 1 jaar op hetzelfde gewicht, ben intussen gaan sporten, probeer gezond te eten en het lukt maar niet... krijg soms zelfs de vraag of ik weer zwanger ben...hoe frustrerend is dat...

soms denk ik, ach komt goed maar ik heb dagen dat ik niet te genieten ben en heel mijn kledingkast al heb aangehad en nog niets kan vinden wat me staat....

Mijn idee is ook echt bij de dieetiste, of op een sportschool aan eeen personal trainer gaan vragen wat er nu fout gaat, weekschema opschrijven en laten zien wat je doet en eet...

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:44

Tjee 75 kilo afgevallen dat is me nogal niet wat, snap dat je wel een streefgewicht
hebt, maar ik vind dit al een hele prestatie, echt knap.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:48

Je moet er niet over in zitten, anders gaat het leven te veel negatief beheersen.Wat jij bereikt hebt is echt fantastisch,laat het los dat is het beste.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:50

Is het dan niet nu tijd om de stap te maken naar een sportschool met goede begeleiding bijv. van fysiotherapeut? Je bent al zoveel kilo's afgevallen en deze laatste kilo's gaat het dan vooral om een lichaam te krijgen wat beter in proportie is.
Je bent echt al zover gekomen *\o/* je mag echt trots zijn op jezelf *\o/* en ook met zelfvertrouwen naar de sportschool/zwembad *\o/*

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:52

Mens...ga lekker zwemmen...schijt aan de hele kolere zooi hebben he!!!!
Neem een vriendin mee ( een niet al te magere natuurlijk! :D :D :D ) en gewoon doen!
Het is die eerste stap die je moet over winnen, daarna zal je zien dat ze echt niet op jou letten!
Want dat is waar je bang voor bent, wat andere mensen...die je niet eens kent...van jou zullen zeggen!

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:53

Waauw, echt super voor je dat je al zoveel bent afgevallen, en dat enkel en alleen op wilskracht. _/-\o_ (mij lukt het nog niet om zo 10 kilo af te vallen, en ergens heb ik dit wel 'geaccepteerd')

Ik heb enkel je openingspost gelezen. Heb je ook al eens je vetpercentage laten testen? Je hebt namelijk wel vet nodig om je optimaal te voelen, te veel is niet goed, maar te weinig ook zeker niet.
Of eventuele vitaminetekorten?

Het kan ook zijn dat je op je ideale gewicht bent, en dat je niet nog meer hoeft af te vallen.
Misschien toch eens een keertje terug langs de diëtiste.

En schaam je niet om je gewicht, je mag er echt trots op zijn dat je al zoveel bent kwijtgeraakt!

Nog veel succes ermee!

Ilsemarie

wauw, allereerst petje af dat je 75 kg bent afgevallen, dat is een hele knappe prestatie!
Kan me voorstellen dat het steeds lastiger word.

Zwemmen zou je denk ik wel heel goed doen. is er een zwembad in de buurt wat 's ochtends heel vroeg al open is? ik zwem ook regelmatig en ga vaak doordeweeks in de ochtend (bij ons gaan ze om 7.30 open) en dan is de leeftijd 65+ zegmaar... ben meestal de enige die nog onder de 65 zit ;) Ik kan me voorstellen dat de drempel om te gaan zwemmen hoog is máár hou jezelf voor ogen dat je al 75 kg achter je hebt gelaten en dat je daar komt zodat je je straks nóg fijner voelt! En zulke oude mensen zijn ook niet meer in verhouding... die kijken er echt niet van op! Maar ik kan me goed voorstellen dat je niet durft, maar zwemmen is wel echt heel fijn, goed voor je lichaam, voor je conditie en je raakt er ook goed gewicht mee kwijt. gewoon rustig opbouwen en regelmatig gaan. De eerste keer is ongetwijfeld vreselijk maar als je op de goede tijden gaat kom je geen nare mensen tegen en dan komt het vast wel goed +:)+

Ontbijt je ook flink trouwens? Want 'sochtends moet je je oven goed stoken dat hij de rest vna de dag kan branden...
En lees ook wel een mensen die niet 3 maaltijden eten maar stuk of 6, elke keer kleine beetjes zegmaar, misschien dat dat de flauwte wat voorkomt?!

marleen_usar

Klets anders mee in het Louyse Hay topic.

Anita67

Re: 75 kilo afvallen en dan lukt het opeens niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:57

Wauw super zeg 75 kg afgevallen.

Super hoor !!!!!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 17:00

Bedankt allemaal!

Ik ben mezelf al een hele tijd moed aan het inpraten om naar het zwembad/sportschool te gaan, maar ik heb de stap nog niet durven maken. Misschien toch binnenkort gewoon eens langs gaan om te kijken. Het zit idd tussen m'n oren dat iedereen je aanstaart, en hoewel ik dat zelf heel goed weet blijft het toch om de een of andere reden een struikelblok.

Mijn vetpercentage werd bij de dieetiste iedere maand gemeten :j Dat is ondertussen al wel weer enige tijd geleden, maar in de tijd dat ik er nog kwam ging dat eigenlijk nog wel redelijk omlaag en had ik nog voldoende over om het er af te moeten krijgen. Wat wel uit de waardes bleek was dat er in verhouding wel de BMI omlaag ging en het vetweefsel /vochtmeting, maar qua spieren kwam er weinig aan, dus ze had wel het idee dat ik ook "mijn spieren aan het verbranden/opeten was", en op dat moment at ik al voldoende :? Daarna ben ik dus nog wat meer gaan eten.

Ik ontbijt s'ochtends met een bakje yoghurt en 2 crackers :j
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-02-11 17:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:00

Cayenne schreef:
Ik concentreer me trouwens qua eten vooral op zo min mogelijk kilocalorieen, maar wel net volgens de schijf van 5 eten.

En als je eens gaat proberen om bijvoorbeeld minder koolhydraten te eten?
Dus een andere vorm van dieeten aan gaat houden?

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:03

Ik heb zelf ook een tijd last van wegtrekkers gehad en omdat uit bloedprikken niets kwam behalve "een beetje lage waardes" ben ik centrum a-zink gaan slikken. daar zit extra b12, ijzer en de hele rits in. Wat je niet nodig hebt stoot je lijf vanzelf af dus baad het niet dat schaad het niet.
Heeft mij goed geholpen!

Daarnaast is dit gewoon een hele zware maand voor iedereen, laat staan iemand in jouw positie en met het nodige achter de rug. Ga eens onder een zonnebank voor wat lichttherapie. En inderdaad... misschien is dit wel gewoon "jouw" gewicht?

nogmaals petje af meid, je bent uberhaupt voor mij en ons allemaal een kanjer *\o/*

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:04

Cayenne, ik heb absoluut de ballen verstand van afvallen maar ik vind het zo onwijs knap wat jij nu al bereikt hebt!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:17

Cayenne schreef:
Ik ontbijt s'ochtends met een bakje yoghurt en 2 crackers :j

Vervang die yoghurt eens door kwark. Hoger eiwitgehalte geeft je meer energie/kracht in je spieren. Kan heel goed dat je dan van het slappe gevoel af bent.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:25

Jeetje meis!

75 kg is niet niks. En je bent al behoorlijk maten afgevallen zo te lezen.

Waarom denk je dat het je niet meer lukt?

Zo slap voelen als een vaatdoekje herken ik. Rond welke tijden heb je deze momenten? Zijn het bepaalde momenten, of niet? En wat heb je dan als laatste gegeten?

Wel wil ik zeggen: Groots respect hoor! Knap dat je zo streng voor jezelf bent geweest, en iets aan je gewicht hebt gedaan. Heb je ook positieve gedachten er bij? :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:25

Diep respect dat je gewoon 75 kilo kwijt bent al. Gun jezelf en je lichaam dus ook even een pauze om bij te komen, het is niet niks wat je al bereikt hebt. :) Gewoon zo doorgaan, dan maar niet afvallen, maar wel zorgen dat je blijft sporten en gewoon gezond eten. door het sporten zul je uiteindelijk strakker (niet lichter want spierweefsel is zwaar) worden en meer conditie krijgen, waardoor je je weer beter zult voelen denk ik zo.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 17:31

De yoghurt van s'ochtends is de Optimel vruchtenyoghurt. Ik zal wanneer ik er doorheen ben idd eens gaan kijken naar kwark. Bedankt voor de tip!

Ik ben eigenlijk de hele dag rond wel slapperig. Ik word er al mee wakker en vooral s'middags heb ik last van een inzakmoment. Daarom is het af en toe zo dat ik een eetbui krijg omdat ik zo doodmoe wordt van dat slappe gevoel.

en positieve gedachten: ja, die had ik in het eerste jaar wel, maar het afgelopen jaar dus niet meer.
Voor mijn gevoel ben ik pas tevreden wanneer het allemaal gelukt is (en dat is in wezen een gevaarlijke gedachte omdat ik bang ben dat mensen met een eetziekte ook zo denken), en ik wil die kant niet op maar vertoon door de frustratie af en toe wel een aantal trekjes (zoals 10 keer achter elkaar op de weegschaal staan en iedere dag willen wegen) die ervoor zorgen dat ik het idee heb dat ik op dit moment mezelf op de rem moet zetten, omdat ik anders de verkeerde kant op zou kunnen schieten := Dat is ook een van de redenen dat ik het een korte tijd op een laag pitje heb gezet.

Wat betreft het laatste: daar heb ik al met een psychologe over gesproken en ze was het ermee eens dat ik geen eetziekte heb, maar wel heel erg moet oppassen omdat ik er de afgelopen 2 jaar zo enorm mee bezig ben geweest dat ik het ook bijna niet meer los kan laten. Dat gaat gelukkig wel steeds beter maar de frustratie blijft :)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-02-11 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

EngeltjeS

Re: 75 kilo afvallen en dan lukt het opeens niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:36

Drink je ook koffie? :) En als je wakker word: eet je dan meteen?

Het is (tenminste zo hoor ik verhalen, en zo ervaar ik het zelf ook) belangrijk dat je s'morgens variérd met eten. Dus niet iedere dag yoghurt, maar de ene dag een lekkere boterham, de andere dag een bak yoghurt, en de dag daarna schaaltje fruit met een roggebroodje. Variatie is heel belangrijk, zeker de start van je dag.

Waarom kan je nu al niet te vreden zijn? Heb je het gevoel dat je faald als je nu al tevreden leerd te zijn?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:37

Mss vind jou lichaam het zelf prima om tussen de 78 en 84 kilo te zitten..
Heb je ook je vetpercentage gemeten bij de dietiste? Hoe hoog is deze? Je weet zelf natuurlijk ook wel dat spieren zwaarder zijn dan vetweefsel.
Ik snap heel goed dat je graag naar die 75 kilo wilt, maar als je lichaam aangeeft dat het niet kan, waarom zou je dan het toch doen? En dan lichamelijke klachten krijgen?

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:40

Lieve Mootje,

ten eerste, natúúrlijk hoef je hier geen SA voor aan te maken. Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar íemand is die iets anders dan respect op kan brengen voor wat jij gepresteerd hebt.
Ik vind het dan ook alleen maar ontzettend stoer dat je dit gewoon onder je "eigen" naam gepost hebt.
Héél, héél veel respect.

Probeer te kijken naar wat je bereikt hebt ipv naar wat je nog "moet".
Je bent een heel persoon kwijtgeraakt!!!
Als jij je niet lekker voelt bij nu nog meer afvallen, is je lichaam er misschien gewoonweg niet aan toe, hoe graag je dat ook zou willen. Misschien gewoon even een pauze inlassen?
Ik weet het ook niet hoor, ik roep ook maar wat..... voorloopig is er bij mij nog maar 2 kilo af in 3 jaar :+
Ik heb het je al eerder gezegd, en ik zeg het met alle liefde nogmaals; je bent een voorbeeld voor mij, en ik hoop dat ik de zelfdiscipline ooit op kan brengen om ook maar de helft van jouw prestatie te kunnen bereiken.