Ik bijt graag...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:19

hmmm heel herkenbaar, dacht dat ik zeldzaam was!
Ik doe echter alleen maar mijn wangen verminken, van de rest van mijn lichaam blijf ik af haha!

Het is echt vreselijk irritant. Mijn pijngrens wat betreft wangbijten is in ieder geval flink verhoogd. Ik heb er nauwelijks pijn aan, of ik zet me erdoor omdat ik er niet af kan blijven.
Het bloed meestal ook flink, dus en bloedvergiftiging kan je niet krijgen in je mond denk ;)

Het rotte is dat het snel geneesti n je mond, dus het oppervlakte waar je in kan bijten blijft het zelfde ;)

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 22:21

hihi ik zoek net even de symptomen van bloedvergiftiging op.. en een aantal van die dingen heb ik wel last van.. maar of ik dat nou gelijk heb??

Kan er wel een keer voor naar de dokter gaan.. om bloed te prikken misschien.. maar denk dat ie voor het bijten ook geen oplossing weet?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:22

Nee, die bloedvergiftiging opmerking sloeg ook alleen op het puistjes-en-bultjes-pulken-syndroom. :P

Voor de binnenkant van mijn mond, maak ik me ook geen zorgen. :P Daarom doe ik het ook gerust en ongestoord. En eigenlijk zelfs onbewust...

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:23

neuh, denk ook niet dat de HA veel meer zal doen dan lief naar je lachen.
Je zal wel zijn dag goed maken door zo'n probleem voor te leggen ;)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:23

@ Duke, aah vandaar, dacht dat jeo ok op de binnenkant van je mond doelde ;)
Puistjes en bultjes pulken doe ik gelukkig nooit ;)

Getsie, lekker topic eigenlijk! ;)

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 22:24

itsmi schreef:

Hoezo.. vind het anders niet zo grappig.. tis echt vervelend hoor..

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:24

je huisarts kent vast wel iets van een spray of "bodygel" die idd een super vieze smaak geeft als je op je vingers oid knaagt.
wat betreft je lippen en wangen, goh geen idee, mss kauwgum bij de hand houden als je de neiging voelt om te gaan pulken dat je dan op kauwgum gaat knagen?

ik heb zelf psoriasis en haal ook altijd de velletjes en korstjes af, het jeukt dan zo erg dat ik moet pulken heb er wel zalf voor (tegen de jeuk dan) maar daar zit cortisone in dus mag dat niet te vaak gebruiken.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:24

itsmi schreef:
@ Duke, aah vandaar, dacht dat jeo ok op de binnenkant van je mond doelde ;)
Puistjes en bultjes pulken doe ik gelukkig nooit ;)

Getsie, lekker topic eigenlijk! ;)

Heerlijk :))

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:26

em_papillon schreef:
itsmi schreef:

Hoezo.. vind het anders niet zo grappig.. tis echt vervelend hoor..

sOrry dat je geïrriteerd bent dan.
Ik heb namelijk hetzelfde probleem, maar ik maak er niet zo'n probleem van. Iedere gek zijn gebrek toch?
Dus ik verwachtte ook niet dat je de grap zo serieus zou nemen.

Probeerde weer wat humor in het serieuze gesprek te brengen!

Ik zal me terugtrekken!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:27

Jakkes...mensen dit is niet gezond _-:( !! (sorry bedoel het niet verkeerd maar denk aan jezelf :o )

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:27

Vroeger beet ik heel vaak op mijn wang, nu dat ik dit lees dan voel ik het weer kriebelen O:)

Maar iig hoe ik daar van ben gekomen geen idee := maar 1 troost op mijn vingers heb ik het nog :') vooral op mijn duim en pink (bijna weg dus hopen dat ik niet meer los ga op mijn pink).

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 22:29

Ja.. doe ook wel is een pleister over die plekjes.. maar dan ga ik verder beginnen aan een andere vinger.. tis echt een gedoe :')

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:29

Nou ja, ik vind het ook niet zo'n serieus probleem. Maar als TS er wel serieus mee zit, is praten met een HA wel een goed advies. Zeker als je er zelf van schrikt dat je tot bloedens aan toe je armen open knaagt. Dat is niet fijn.

itsmi schreef:
sOrry dat je geïrriteerd bent dan.
Ik heb namelijk hetzelfde probleem, maar ik maak er niet zo'n probleem van. Iedere gek zijn gebrek toch?
Dus ik verwachtte ook niet dat je de grap zo serieus zou nemen.

Probeerde weer wat humor in het serieuze gesprek te brengen!

Ik zal me terugtrekken!

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:34

ik bijt onbewust ook vaak aan mijn lip en binnenkant van mijn mond :/

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:36

ik vind dat de meeste hier er maar luchtig over doen.
TS gaat toch echt wel wat verder dan us een keer op je wang bijten.
Mij lijkt dat er toch iets achter zit waarom je dit doet. het is toch een soort van zelfverminking. Als iemand in zijn armen snijd is er toch ook zeker wat mis, was TS doet lijkt er toch wel op.
sorry maar dat is mijn mening

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:37

zoekend76 schreef:
Mij lijkt dat er toch iets achter zit waarom je dit doet. het is toch een soort van zelfverminking. Als iemand in zijn armen snijd is er toch ook zeker wat mis, was TS doet lijkt er toch wel op.

Mwah, ik dacht ook altijd dat het bij mij ook een vorm was van zelfverminking, maar daar was mijn psycholoog het toch écht niet mee eens. Dus dat hoeft niet altijd zo te zijn.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:37

He gelukkig ik ben niet de enige....wou er al eens een topic over maken, maar dacht: bokt verklaard mij voor gek.

Mijn ergste kwaal is dat ik altijd op mijn tong bijt....bij vrijwel alles wat ik doe bijt ik op mijn tong...heeeel irritant en pijnlijk(dan stop ik wel hoor).
Ook mijn wang is de sigaar net als lippen.

Ook kan ik absoluut niet tegen dingen op mijn huid die er niet horen...niet alleen puistjes en korstjes..maar ook sieraden, ik ga net zo lang door tot het eraf is...

Paar week terug moest ik ergens werken en daar kreeg je zo'n plastiek bandje om. Volgens de beste man zou ik hem never nooit niet af krijgen zonder hem stuk te maken......helaas heb ik er geen geld op gezet, maar ik kreeg hem wel degelijk af zonder stuk te maken :D

En het erge is.....ik doe het niet alleen bij mijzelf.....korstjes bij mijn honden/katten/paarden moeten er ook af....het moet, als ik ze eenmaal gevoeld heb dan MOETEN ze eraf. Vriendjes zijn ook niet veilig.

Tevens bijt ik mijn nagels, en knip ik hysterisch vaak mijn teennagels(totdat ze bloeden).

Al het bovenstaande doe ik al zo lang als ik mij herinner.....en ach ik zal het ook wel niet af leren.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:45

RoosIris schreef:
En het erge is.....ik doe het niet alleen bij mijzelf.....korstjes bij mijn honden/katten/paarden moeten er ook af....het moet, als ik ze eenmaal gevoeld heb dan MOETEN ze eraf. Vriendjes zijn ook niet veilig.

Oh ja... ik beken ook :o
M'n kids hebben soms ook wel eens een flinke puist ofzo.... en m'n man nog weleens op z'n rug een paar van die kleine puistjes... fout... daar kan ik dus ook niet vanaf blijven.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:45

em_papillon schreef:
Ja.. doe ook wel is een pleister over die plekjes.. maar dan ga ik verder beginnen aan een andere vinger.. tis echt een gedoe :')

Plak je al je vingers af O:)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:49

Duke schreef:
RoosIris schreef:

Oh ja... ik beken ook :o
M'n kids hebben soms ook wel eens een flinke puist ofzo.... en m'n man nog weleens op z'n rug een paar van die kleine puistjes... fout... daar kan ik dus ook niet vanaf blijven.

Nou ik had het dus een paar maand terug...

Mijn vader heeft zijn hele rug vol met wratjes en puistjes en weet ik veel wat allemaal. Een paar begonnen pijn te doen, en werden weg gesneden....moest ik dus na zoveel dagen de pleisters eraf halen.....nou ik kreeg mij toch jeukende handen....heb er echt weken last van gehad....gelukkig zie ik mijn vader zijn rug niet zo vaak bloot, maar anders werd het echt een hel....
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 12-02-11 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:51

Renee schreef:
em_papillon schreef:

Plak je al je vingers af O:)

Hebben ze ook bij mij geprobeerd in het ziekenhuis, zat na mijn operatie aan de pleisters en hechtingen te pulken...en dat mocht niet van de zusters :Y) ....ben wel tijdje zoet geweest om de pleisters er weer af te krijgen :+

Pleisters werkt niet bij mij(ben er ook allergisch voor trouwens)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:53

RoosIris schreef:
Hebben ze ook bij mij geprobeerd in het ziekenhuis, zat na mijn operatie aan de pleisters en hechtingen te pulken...en dat mocht niet van de zusters :Y) ....ben wel tijdje zoet geweest om de pleisters er weer af te krijgen :+

Jeetje wat vervelend, ik kan hem me niet voorstellen ik weet hoe erg ik ben maar jij hebt het nog veel erger (niet verkeerd op vatten alsjeblieft ;) ).

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 22:56

zoekend76 schreef:

Nah.. het is echt gewoon een tik.. geen zelfverminking.. dat heeft een totaal andere intentie om te doen.. Dit is gewoon onbewust..

RoosIris schreef:
He gelukkig ik ben niet de enige....wou er al eens een topic over maken, maar dacht: bokt verklaard mij voor gek.

Mijn ergste kwaal is dat ik altijd op mijn tong bijt....bij vrijwel alles wat ik doe bijt ik op mijn tong...heeeel irritant en pijnlijk(dan stop ik wel hoor).
Ook mijn wang is de sigaar net als lippen.

Ook kan ik absoluut niet tegen dingen op mijn huid die er niet horen...niet alleen puistjes en korstjes..maar ook sieraden, ik ga net zo lang door tot het eraf is...

Paar week terug moest ik ergens werken en daar kreeg je zo'n plastiek bandje om. Volgens de beste man zou ik hem never nooit niet af krijgen zonder hem stuk te maken......helaas heb ik er geen geld op gezet, maar ik kreeg hem wel degelijk af zonder stuk te maken :D

Tevens bijt ik mijn nagels, en knip ik hysterisch vaak mijn teennagels(totdat ze bloeden).

Al het bovenstaande doe ik al zo lang als ik mij herinner.....en ach ik zal het ook wel niet af leren.

Dat van mijn teennagels herken ik ook, dan ben ik zo ijverig aan het vijlen dat ik ook opeens bloed zie... zowiezo mn nagels.. maar daar helpt nagellak een heel stuk bij.. daarbij ben ik best ijdel en vind ik korte afgebeten nagels gewoon lelijk :+ maar kapotte knokkels staan daar natuurlijk niet echt charmant bij.. :P

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:57

Renee schreef:
RoosIris schreef:

Jeetje wat vervelend, ik kan hem me niet voorstellen ik weet hoe erg ik ben maar jij hebt het nog veel erger (niet verkeerd op vatten alsjeblieft ;) ).

Ach ik krijg dagelijks te horen dat ik niet helemaal goed bij mijn hoofd ben :D kan dus wel wat hebben.

Weet van mijzelf dat ik niet helemaal wijs ben, scheelt weer...

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:58

RoosIris schreef:
Ach ik krijg dagelijks te horen dat ik niet helemaal goed bij mijn hoofd ben :D kan dus wel wat hebben.

Weet van mijzelf dat ik niet helemaal wijs ben, scheelt weer...

Haha zelfkennis is ook belangrijk :D

Maar wel vervelend maar je kan inderdaad niet van jezelf verwachten dat je het nog gaat afleren, tsja sommige hebben het en andere niet :')