Té dun en onzeker.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:20

Ok, het kan dus wel.
Bij mij doet het in iedergeval niets, dus ergens mis ik toch een aanleg ben ik bang. Ik moet wel zeggen dat ik echt puur gewichtheffen niet lang volgehouden heb omdat ik het zo ontzettend saai vond om te doen :o
Ik won als tiener zelfs armpjedrukken van de meeste jongens maar dat was me echt niet aan te zien :n

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:25

Wammus schreef:
ik ben 28, 180 en weeg maar 55 kilo.
Het rare is ik heb wel een C cup maar geen billen, botterige ribbenkast en hele dunne polsen en enkels

hier hetzelfde ook een C, ben zelf 62 kg en 178cm lang.

veel brood eten!

Desii_09

Re: Té dun en onzeker.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 18:28

Ja ik ken dat wel, ziet er volgens mij best raar uit qua verhouding, maar lijkt me er wel goed uitzien..

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:32

Sizzle schreef:
Ok, het kan dus wel.
Bij mij doet het in iedergeval niets, dus ergens mis ik toch een aanleg ben ik bang. Ik moet wel zeggen dat ik echt puur gewichtheffen niet lang volgehouden heb omdat ik het zo ontzettend saai vond om te doen :o
Ik won als tiener zelfs armpjedrukken van de meeste jongens maar dat was me echt niet aan te zien :n

Probeer eens zes weken lang (want zolang duurt het voordat je spiermassa hebt) om bijvoorbeeld je biceps met 15 keer 5 kilo en dat eerst twee keer per week en na drie weken 4 keer per week en daarna 5 of meer keren per week. Dan groeit het echt wel hoor!

En sterk zijn heeft dan ook weer niets met spierballen te maken! :D Je kunt helemaal niet heel erg gespierd te zijn maar toch ontzettend sterk zijn! :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:40

Fred: 15x 5kg klinkt wel als heel weinig hoor, ik heb zoals eerder aangegeven lang stalwerk gedaan. In het stro en hooi seizoen doe je eerder 300 x 20kg per dag :+
Ik heb ook wel thuis vroeger wat gewichttraining gedaan (met echt wel wat meer dan 5kg) maar ik vind het echt dodelijk saai, dus heb het maar gewoon opgegeven.

Het is vaak ook wel de hele bouw een beetje denk ik. Ik pas ook niet in 90% van de schoenen omdat ik wel maat 40 heb, maar mijn voeten ontzettend smal zijn zodat ik overal last heb van een losse hiel.
Ook horloges moet ik standaard 3 gaatjes bijprikken. Dan kun je ook ergens niet verwachten dat je ineens mooie rondingen krijgt denk ik, of enkel met zo ontzettend veel moeite dat het me niet waard is.
Ik zit trouwens met mijn 180cm op 60kg met neiging tot 58 als ik in een periode weer veel fiets e.d.
Ik baalde er vroeger vooral van omdat ik geen bloeddonor meer mocht zijn als ik onder de 60kg kwam.

Ik ben inmiddels de 30 gepasseerd en het kan me inmiddels ook echt niets meer schelen ben ik bang :o

Ik heb trouwens eens op een wetenschapsbeurs bij zo'n speciale weegschaal gestaan en bij mensen de uitkomst geanalyseerd. Op een gegeven moment had ik daar een mega gespierde man met een perfect vet/spier gehalte. Ik vroeg welke sporten hij allemaal deed.
Het antwoord: mijn arm heffen bij het bier drinken....
Zijn gefrustreerde stampvoetende vriendin ernaast zei: hij heeft nog nooit 1 sportieve daad in zijn leven gedaan :(

Dan kan ik me goed voorstellen dat je wat gefrustreerd raakt als partner :D

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:57

Ik heb heel lang hetzelfde probleem gehad; 18jr, 1.75 en 50 kg.
Ook ik werd hier veel op aangesproken, maar ik at echt gigantisch veel ( had vaak al 6 boterhammen op voor 12 uur ) Maar ik reed ook makkelijk 10 paarden op een dag...
Om op gewicht te blijven, dus niet verder af te vallen, heb ik veel proteinen drankjes gedronken en door de middag warm gegeten.

Op een gegeven moment brak ik mijn rug waardoor ik weken plat lag, maar nog hetzelfde at als toen ik intensief reed.
Inmiddels ben ik 10kg aangekomen in 9/10 weken, ik voel me super !

Het is erg belangrijk om te ontbijten, al is het een yoghurtje met muesli, dit om je stofwisseling op gang te brengen.
Probeer zo min mogelijk fastfood te eten ( al is het verleidelijk ) en zoveel mogelijk koolhydraten, pasta's, lasagna dat soort eten. In de sausen zitten vaak veel vet en van koolhydraten kom je ook aan.

Hopelijk heb je er wat aan !

Desii_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 19:01

Dank je voor je tip! Moet ik inderdaad ook op letten, minder fastfood eten. Aangezien het me bijna nooit lukt om een broodje door mn keel te krijgen in de ochtend, ben ik overgegaan naar wat lichters: een combinatie van Cruesli&Cornflakes met melk. Vult je maag een beetje, en voelt niet te zwaar aan.

Ik ga toch maar dat sporten proberen, uiteraard met een coach die me erbij begeleid. Hoop dat het resultaten zal hebben. Ik ga eind deze maand gelijk beginnen!

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:09

Je hebt een Pb van mij.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:10

Ik eet ook altijd cornflakes met melk wanneer ik wakker word, dan word je goed wakker en daarna kan ik wel een broodje op.

Is het niet handig om misschien eerst naar een dietiste te gaan, vet kweken en vanuit dat vet kan je een spiermassa opbouwen.
Ik heb er geen verstand van hoor :+

Desii_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 19:14

Ja dat is misschien ook wel een goed idee, dat zeggen toch wel de meesten hier. Ik denk dat ik ff ga googlen..

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:18

Succes :D

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:19

Wat herkenbaar dit verhaal! Ik ben ook altijd veel te dun geweest. Had wel een Bcupje en wat billen, maar verder echt ondergewicht. Zelfde eetpatroon als jij had, maar er kwam maar niets aan. Door de pil wel 10 kg aangekomen, joehoee! :D :+ Naar dietiste geweest ook, niets geholpen, poeders, shakejes, allemaal geen verschil. Wel even toch opnieuw naar de HA en bloed laten prikken op je schildklierfunctie hoor meid, dat kan ook zeker een invloed hebben op je gewicht.
En gezond(er) gaan eten, geen fastfood, maar zoals meer gezegd hier juist meer eiwitten en gezond voedsel. Van mijn part ga je kcal. tellen en zorgen dat je er standaard 2500-3000 eet per dag (voor een vrouw is 2000 voldoende, dus je zal meer moeten eten wil je aankomen).
En mn beste tip: zwanger worden ;) Sinds ik zwanger ben vliegen de kilo's er bij mij aan, ik weet niet wat ik meemaakt, heb ineens benen, billen, borsten (ja en buik natuurlijk dat is logisch ;))

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:30

cruesli schreef:
En mn beste tip: zwanger worden

:D

Ik hoop echt dat een dieetist + sport wat voor TS kan betekenen. Onzeker zijn is immers erg naar.
Toch zou ik je ook adviseren iemand evt. kleding te laten adviseren, daar kun je ook veel zelfverzekerdheid uithalen, je zult immers niet binnen een paar weken helemaal je wens figuur hebben :)

Desii_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 19:32

Hahaha leuke tip dat zwanger worden, heb ik ook vaak aan gedacht. Helaas moet ik mn leven eerst een beetje goed op orde hebben, en mijn vriend mee hebben dan kan ik er pas aan gaan denken haha dus voorlopig nog geen optie. Ik heb inderdaad van heel veel mensen begrepen dat als je van pil veranderd, dat je er door kan aankomen. Ik heb nu de lichtste pil geloof ik: Stediril geloof ik. Ik heb hier nooit problemen mee gehad en ik weet niet of ze dit ineens zomaar voor je willen veranderen? Zou me wel handig lijken, maar of ze je zo naar een andere pil laten geen idee..

@ Sizzle, ja je hebt inderdaad ook van die stylisten die inderdaad goede tips geven met kleding om je figuur wat beter uit te laten komen, maar waar die uithangen.. Haha en als ik maar zodra het mooier weer wordt ik een beetje voller ben dan ben ik al happy!

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:46

Heb uiteraard niet alles gelezen; maar eiwit shakes kunnen echt geen kwaad hoor :n
Het zijn geen anabolen of andere rare dingen. Alleen eiwitten..

Ik drink het zelf ook regelmatig, nu nog heel weinig.

Ik sportte eerst erg veel, minimaal 4x per week.
Omdat ik een betere conditie wilde, en meer spieren.
Maar ook ik vrat vanalles, en kwam niet aan niks. Maar, met het vele sporten viel ik super snel af! En dat wilde ik helemaal niet.
Toen dronk ik dus ook 1x per dag zo'n eiwit shake, en bleef prima op gewicht met al dat sporten :j
Zo'n shake is gewoon voor erbij, dus zeker geen vervanger van een maaltijd :)

Verder moet je eigenlijk juist wel ontbijten, dat is zo ongeveer de belangrijkste maaltijd van de dag; om je motor op te starten ;)
Ik kan ook geen brood of iets eten 's morgens, maar ik neem dan meestal een kom cornflakes met melk :j Wel lekkere cornflakes :P (Special K van Kellogs vind ik erg lekker, hoeft ook geen suiker bij, is al lekker zo :P )

Sporten is ook goed; maar bijvoorbeeld weer niet te veel hardlopen of fietsen, dan val je weer sneller af. Maar krachttraining :j
Met goede begeleiding..

En fastfood is ook niet een bepaald gezonde manier om aan te komen. Gewoon regelmatig eten :j Het liefst met 1 en dezelfde tijd tussen maaltijden. Bijvoorbeeld tussen elke maaltijd 2 uur. Of 1 uur, wat je zelf wilt. Maar dan wel op 1 dag bijvoorbeeld steeds elke 2 uur, en niet tussen de ene maaltijd 2 uur en de andere maaltijd 1 uur.
Gezonde dingen eten (ja, ik weet hoe moeilijk het is ;) )
Probeer eens als tussendoortje bijvoorbeeld een boterham te nemen, of fruit bijvoorbeeld :j

Ben je al is naar een dietiste geweest? (Sorry als je daar al op geantwoord hebt!)

Desii_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 19:53

Ja ik eet ook echt heel vaak wél gezond dus zoals je zei fruit en of boterham, bv als ik niet zoveel werk heb ik de tijd om te koken en kook ik ook echt gezond. Ik eet ook altijd bruine boterhammen tussendoor, en ik drink erg veel water en ook wel melk. Ook altijd met het eten maak ik salades etc. Ik eet ook vaak als tussendoortje Muesli of Cruesli of crackers en dat soort dingen, dus aan het eten kan het niet geheel liggen denk ik.

Nee ik ben nog niet erheen geweest ooit, zit er nu wel aan te twijfelen omdat iedereen toch dat advies geeft. Maar zoals ik eerder al aangaf, hier zit een sportcentrum die eerst een intake gesprek met je aangaat om te kijken wat je wil en wat je doelen zijn, en daar zijn ook trainers/coaches die verstand hebben van voedselschema naast sporten toch? Dus ik neem aan dat dat ongeveer hetzelfde is..

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:57

@ DeadxStar: maak je zo n eiwitshake zelf of kocht je die??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:39

afgelopen zomer heb ik erg vaak water moeten oppompen met zo'n handpomp, was toch wel 2x/dag zo'n 20 tot 30L. (kuip van 90L voor 2 paarden).

Ik ben toen met het mooie zomerweer ook veel meer gaan fietsen, en in voorjaar/zomer heb ik sowieso al veel meer zin in gezond eten :+

Nou, ik ben niet echt aangekomen, maar door dat water pompen had ik wel mooie rug- en schouderspieren, mijn borst spieren gingen erop vooruit (dus de boobs werden er natuurlijk ook mooier van, en had al niet te klagen behalve de kleine B haha) en door dat fietsen werden m'n billen strakker en conditie werd beter.

Wat ik ook doe: 2x/dag billen insmeren met hydraterende crème, in mijn geval tegen zeer droge huid. Goed doorwrijven en altijd druk zetten richting je hart. Dat in combi met gezond eten en fietsen doet je appelsienhuidje smelten als sneeuw voor de zon...

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:41

@ an1985: Ik heb zo'n grote verpakking, 2270 gr, dat is poeder :)
Zit een maatschep bij. Kan je met vloeistof aanmaken, bijvoorbeeld water of vruchtensap, maar dat vind ik niet zo lekker.. Met melk is echt heerlijk! Net een milkshake :))
Ik had vorige keer aarbei, die was opzich wel lekker. Maar heb nu banaan, die is echt heeeerlijk :D
Je doet dan 1 schep per 250 ml melk. Heb er ook een shakebeker bij gekocht, dat vond ik wel zo handig.
Zonder kan ook, dan doe je het gewoon in een maatbeker met een garde :)

Je doet er echt heel lang mee, ik gebruik het nu samen met mijn vriend & broertje, die nemen het soms ook.

http://www.body-supplies.nl/eiwitten_12 ... e_276.html

@ Desi: Ja die hebben er vaak ook wel verstand van, voedel icm een sportschema, geen idee of die je ook kunnen helpen met aankomen, maar wie weet! :)
Laatst bijgewerkt door DeadxStar op 12-02-11 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:41

Desii_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 20:50

@Arwen, leuk dat filmpje van je paard :-D

Ik ga je oude topic ff doorlezen, ik zie dat het van 2008 is.
Heb je inmiddels iets aan de tips gehad, en helemaal niet aangekomen?
Ben wel benieuwd!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:52

zo zie je maar weer, de een is onzeker omdat ze te dik is, dde ander omdat ze te dun is.
je zegt dat je veel eet maar eet je ook gezond, vaak kom je iets te kort in je voeding waardoor je niet aankomt.
een collega an mij is ook vrij dun, die is er een jaar geleden achter gekomen dat ze een glutenarlergie heeft, sind ze geen gluten meer binnen krijgt is ze in dat jaar 4kg aangekomen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:00

Als eten niet helpt, kun je dan misschien niet proberen aan je onzekerheid te werken? :) Ik denk dat als jejezelf accepteert, je dat ook uitstraalt en dan zullen anderen wellicht ook iets minder commentaar hebben... En je voelt je dan ook beter natuurlijk ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:11

Desii_09 schreef:
@Arwen, leuk dat filmpje van je paard :-D

Ik ga je oude topic ff doorlezen, ik zie dat het van 2008 is.
Heb je inmiddels iets aan de tips gehad, en helemaal niet aangekomen?
Ben wel benieuwd!

Hee dank je wel :)

Ik heb wel veel aan de tips gehad, maar helaas werkt het zo slecht. Men is er inmiddels wel achter dat ik hypoglykemie heb. Maar dan zou ik aan moeten komen van bijna geen suiker en langzame koolhydraten, maar dat is ook niet zo :n. Ik heb er inmiddels wel een beetje genoeg van :P. Krachttraining lijkt me nog steeds een goede tip, maar ik heb geen tijd voor een regelmatige sportschool (2 studies en een baan) en het is ook best duur.

Dus ik wacht nog op gouden tips :P

Desii_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 21:17

Wat jammer om te horen! Ik snap dat je er genoeg van hebt. Ik heb het ook best druk maar ik móet gewoon gaan.. Al hoop ik dat ik de motivatie zal blijven houden, in je eentje is het toch minder leuk..