Je kunt je leven helen-Louise L. Hay, wie heeft het gelezen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:41

Idd mischien het boekje een tijdje laten liggen. En het is ook niet een boek die je persee van voor naar achter moet lezen. Je kunt ook stukjes overslaan en daar later op terug komen :j

Sammyy

Re: Je kunt je leven helen-Louise L. Hay, wie heeft het gelezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 20:44

Ik ga het gewoon proberen. Al is het bladzijde voor bladzijde, uit eindelijk is het einde er toch :j

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 07:10

Ik heb ook cd,s van haar die zijn ook erg goed, de eerste is met ochtend en avond meditatie.En de andere gaat over vergeven, onzerheid enz.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 09:46

Ik blijf het hier ook even volgen, iemand had mij dit boek ook eens aangeraden.
Heb wel een aantal vergelijkbare boeken liggen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 11:40

Ik heb gisteren geen puf meer gehad om te lezen. Heb nog even gebokt in bed, en ben toen gaan slapen. Nieuwe dag, nieuwe kansen. Ga de week van 14 maart een midweek weg, dus misschien een goede optie om dan te lezen..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:13

Mijn moeder heeft dat boek, het is echt een heel goed boek :j
Wel zwaar om te lezen.. Daarom lees ik af en toe een bladzijde.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:51

Ik heb Fybromialgie gehad,mensen zeggen dat het nooit meer weg gaat.Iemand zei jaren geleden tegen mij dat ik het mezelf allemaal aan deed, ik maakte me zelf dus ziek.Zegt Louyse Hay ook,ik wilde er toen niet aan.Maar vast lopen betekend dus dat je pijn krijgt hier en daar.Pijn in je knieèn, betekend dat je het leven niet meer kan dragen.Enz enz,mijn fybromialgie is dus weg gegaan.Heeft wel wat jaren geduurd maar het is echt weg,heel veel mensen geloven het niet en zeggen dan je hebt het nooit gehad.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:33

Ik geloof je wel marleen_usar. :j
Mijn verhaal is namelijk hetzelfde als dat van jou, ik heb sinds ik 10 jaar was een ziekte gehad, het was heftig, gevaarlijk en het vervelendste was nog dat er praktisch niemand is die er ooit vanaf is gekomen. Op fora las ik er wel eens wat over: vrouwen van 50 die het nog steeds hadden... Daar moest ik niet aan denken (was een erg negatief persoon overigens), een paar maanden geleden ben ik in zee gegaan met een nieuwe therapeut, ik kende hem al heel lang maar ineens voelde ik me er klaar voor en zocht ik contact met hem. Hij heeft mij begeleid in mijn zelfreflectie, iets wat ik al goed beheersde maar zoiets kan je niet alleen, en heeft me veel nieuwe inzichten gegeven, waar ik stuk voor stuk 24/7 over na heb gedacht en ''eigen'' heb gemaakt. En nu ben ik sinds 18 dagen beter, ik voel het: het is over en ik heb nog nooit zo van mijn leven genoten. Heerlijk, het voelt alsof ik voor het eerst echt ''leef''.

Dit bewijst voor mij dat je met je ''ziel'' heel veel kunt, geweldig vind ik dat. En ik kan dergelijke boeken/therapeuten/filosofen alleen maar aanprijzen, ik heb dit boek niet gelezen maar het biedt blijkbaar veel mogelijkheden tot zelfreflectie en stof tot nadenken. Iets wat ieder mens na mijn idee goed kan gebruiken, mits de tijd er rijp voor is.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 14:50

JuliaMaria, die therapie klinkt goed, lijkt me erg fijn om er begeleiding bij te kunnen krijgen.

Marleen, ik geloof best dat veel van de klachten uit ons zelf komen :j Alleen is het zo pijnlijk om te moeten horen he :+

Jullie verhalen geven me moed, en motivatie om toch dat boek te lezen. Ik WIL zoo ontzettend graag beter worden. Op de eerste plaats voor mezelf, maar ook voor mijn dochtertje uiteraard.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:15

Het boek 'de kracht in jezelf' gaat over eigenlijk hetzelfde en daar heb ik heel veel aan gehad.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:43

Sammyy waar heb jij last van dan of wat heb je?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:45

Misschien goed om ook de cd aan te schaffen?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 18:35

Waar heb ik op het moment niet last van? ( noooodig tijd dus om het boek te lezen ;) )

Nee, ik ben zo'n 10 jaar depressief, waarvan het pas 3 jaar gediagnostiseerd is. De laatste 3 jaar dus ook niet meer gewerkt. Op en af aan de tabletten, omdat niks scheen te helpen, tot vorige week. Verder paniekaanvallen, gevolg van mijn PTSS. Deze is naar boven gekomen nadat ik 3 jaar terug van mijn fiets werd getrokken op klaar lichte dag. Het laatste half jaar heb ik eindelijk persoonlijke begeleiding, en die vrouw zet wat meer druk achter de hulp in de vorm van therapie die er moet gaan komen.
Verder vaak rugklachten, spastische darm, migraine, hierspoor... Genoeg dus -O-

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:39

Jeetje wat een ellende zeg....

Ik denk dat je jezelf hier heel goed in kan helpen, je moet alleen wel de juiste handvaten aangereikt krijgen. Dat je er iets aan wil doen (vooral de depressie) is een hele grote stap vooruit, knap van je! :j

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 18:42

Dank je :o

Heel lang heb ik ook echt alleen maar gedacht, waarom ik, waarom dit, waarom dat? Bleef echt hangen in de neerwaartse spiraal.
Nu heb ik sinds een jaar of anderhalf ( sinds ik op de helft van mijn zwangerschap zat zo'n beetje ) dat ik op het zelfde niveau blijf hangen. Maar ook dat bevalt me niet :n Ik wil zo graag vóóruit!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:47

Een depressie kan je ook goed aanpakken met Mindfulness dat werkt heel erg goed.Bij Mindfulness kijk je niet terug maar kijk je naar het nu en het heden.Ik heb een keer een sessie gehad met een vrouw (ik gaf de sessie)die was al jaren bij een therapeut.Maar daar moest ze veel oude koeien uit de sloot halen.Ik heb een half uur met haar gesproken,ze had o.a ook een lage bloeddruk.Ze ging weg en zei ik heb aan dat half uur meer gehad als al die jaren bij die therapeut.De volgende dag belde ze op, ze was naar de huisartsenpost gegaan want ze werd niet goed.Daar bleek dat haar bloeddruk omhoog was gegaan en daar had ze last van.Het kan dus echt snel effect hebben.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 18:50

Ja, dat is een van de redenen waarom ik eigenlijk altijd geprotesteerd heb tegen therapieen. Alle oude dingen weer boven halen, oude wonden open rijten, ik heb dr geen zin in hoor :n Hoor ook altijd van iedereen, het zou eerst slechter moeten gaan, alvorens het beter zou gaan? 8)7 Dat zie ik niet zitten hoor :n

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:51

Oude koeien uit de sloot halen heeft helemaal geen nut,wat kan je daar uit putten helemaal niks.je moet je richten op het positieve.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 18:53

Precies, dat dacht ik ook iedere keer. Maar wist tot voor kort helemaal neit dat er echt therapien zijn gericht op het positieve :o

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:54

O er zijn er zo veel, maar ik hoor het ook altijd van cliènten, heel jammer dat het niet zo bekend is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:56

Wat zijn de dingen waar je tegen aan loopt? Mag ook via PB.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 19:00

Op het moment vooral mijn stemmingswisselingen en paniek aanvallen.
Regelmatig betrap ik mezelf ook op negatieve gedachten.

Als voorbeeld:
Laatst ben ik met een vriendin mee gevraagd naar de rommelmarkt, zodat ze niet alleen hoefde te staan en dus voor de gezelligheid. Paar dagen later kreeg ik te horen dat haar tante ook mee ging. Het eerste wat dan door mijn hoofd schiet, en op dat moment ook uit mijn mond, was "waarom moet ik mee dan?" Heb dan echt het gevoel dat ik overbodig ben, en zie op zo'n moment niet in, dat mensen ook graag met me om gaan om mij, en niet om mijn hulp.

Ik denk dat mensen van mijn "geval" alleen maar kunnen leren? Dus zal proberen zoveel mogelijk eerlijk en open te zijn :j

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:01

Hou je van jezelf,want als je dat niet doet kan je ook niet van een ander houden.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 19:04

Ja, dat zeg ik ook altijd aan vriendinnen. Ergens begrijp ik het wel. Maar ik blijf toch ook altijd aan die uitspraak twijfelen :o Hoe kan ik anders zo ontzettend veel van mijn dochter houden denk ik dan? :o

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:05

Ja das altijd een goeie, ik vraag me ook af hoe dat zit.Maar jij zou heel goed de speigel oefeningen kunnen doen.