tanden bleken of laseren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Re: tanden bleken of laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:31

Snoepen & cola drinken is niet vergelijkbaar met bleken, bij lange na niet :n
& bleken is niet blijvend, dus als je resultaat wil behouden wordt het een jaarlijkse behandeling.
Het bleekmiddel dat ik gebruikte irriteerde trouwens je lippen/tandvlees niet.

Maar zo te lezen heb je je besluit al lang en breed gemaakt & trek je je niets aan van de negatieve gevolgen;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:35

Doubtless schreef:
@Colway: verschil is dat ik (zal vast niet de enige zijn) met bleken dagen lang amper kan ademen door m'n mond omdat het zo'n pijn doet & ik met pearl drops dus echt nergens last van heb. Weet niet of daar een schuurmiddel in zit.
Wat eerder gezegd is, bleken tast je glazuur aan & dat is (ook) hartstikke slecht voor je gebit :+

Heb geen centje pijn gehad? Maar het snelbleken (dus onder een bleeklamp) is gevoeliger dan thuis bleken, aangezien ik gevoelige tanden heb durfde ik dat dus niet aan en heb ik het thuis gedaan..

Citaat:
bleken is niet blijvend, dus als je resultaat wil behouden wordt het een jaarlijkse behandeling
M'n vriend heeft eerder gebleekt, zo'n 5 jaar geleden, pas nu hoefde hij weer en dat terwijl hij dagelijks rode wijn drinkt, koffie en thee drinkt en rookt :)

Heb het zelf uitvoerig ook met m'n tandarts besproken verder, die is niet pro-bleken maar ook geen anti en aangezien ik niet het sterkste gebit heb hebben we de voor en nadelen besproken en hij stond daar verder niet negatief tegenover

Van een keertje bleken ga je niet dood hoor :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:37

Ohhh wat kosten betreft

Ik was voor thuisbleken 220,00 kwijt
Mijn vriend was voor snelbleken 130,00 kwijt

Bordeaux_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:38

Doubtless schreef:
ik heb bij de tandarts bitjes aan laten meten en gel gekregen.
die bitjes moest ik 5 avonden achter elkaar vullen met gel en vervolgens de hele nacht inhouden. nadeel: spul is onwijs smerig en na 2 nachten deden m'n tanden zo zeer dat ik het niet nog een nacht aan kon.

tip: niet bleken, gewoon goede tandpasta gebruiken. scheelt een hoop pijn!

Dit heb ik ook gehad, maar mocht ze niet 's nachts in. Ik moest ze 3 tot 4 uur achter elkaar in en een week lang.
Heb er geen last van gehad en mijn tanden zijn 2 tinten lichter geworden van kleur!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:41

Citaat:
Dit heb ik ook gehad, maar mocht ze niet 's nachts in. Ik moest ze 3 tot 4 uur achter elkaar in en een week lang.
Heb er geen last van gehad en mijn tanden zijn 2 tinten lichter geworden van kleur!

Ik had ze 8 dagen lang 1,5 uur in :) maar dus 8/9 tinten lichter, echt wereld van verschil

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:16

Colway schreef:
Ik had ze 8 dagen lang 1,5 uur in :) maar dus 8/9 tinten lichter, echt wereld van verschil

Dan wil ik niet weten watvoor kleur jouw tanden vóór het bleken hadden. En het lijkt me sterk 8/9 tinten lichter je hebt er maar 5 in de basiskleuren.
En ik zie zelden mensen die boven de A4.

Bleken is slecht voor je tanden en inderdaad zoals ik hier heb gelezen, snoepen, cola enz. ook, maar dat is bij lange na niet te vergelijken met bleken.
Dit richt echter alleen erge schade aan bij overmatig gebruikt. Bleken zorgt ervoor dat de toplaag van je glazuuur eraf gaat, dit zorgt ervoor dat je
meer en sneller kans hebt op caviteiten (gaatjes). Ook zorgt het ervoor dat je tanden veel sneller gevoeliger worden en hoe vaker je bleekt hoe
sneller dit gaat. Net zoals al die whitening tandpasta's, ik heb nu al zoveel mensen gehad die gevoelige tandhalzen hebben en ik kan meestal al raden
welke tandpasta ze gebruiken. Mocht je dit gebruiken, gebruik het dan 2 weken en gebruik dan 4weken normale tandpasta zonder whitning en wissel dit zo af.

Met thuisbleken bleek je het hele gebit, front en kiezen, met bleken in de praktijk wordt vaak alleen het front (van hoektand tot hoektand) gedaan. Daarbij komt
dat als je vullingen/kronen/facings in je front hebt deze niet meebleken. Als er dus is gebleekt zullen de vullingen opnieuw gedaan moeten worden met de juiste kleur
de kroon of facing idem.

Een bezoek aan de mondhygiëniste of preventieassistente kan ook erg helpen die kunnen vaak het grootste deel van de aanslag wegkrijgen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:59

Citaat:
Dan wil ik niet weten watvoor kleur jouw tanden vóór het bleken hadden. En het lijkt me sterk 8/9 tinten lichter je hebt er maar 5 in de basiskleuren.
En ik zie zelden mensen die boven de A4.

Kan het voor je navragen hoor en had zeker geen bruine of gele tanden, mijn tandarts heeft zo'n tanden rijtje (qua kleuren met iets van 15 tinten, van die neptanden op stokjes aan een kleurenkaart zeg maar), ik ben naar de op 1 na lichtste gegaan

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:05

Dat klopt dat is inderdaad de kleurenstaal, en daarop heb je A1, A2, A3, A3.5 en A4 dan gaat het verder met B1 enz. alleen wordt er met bleken meestal uitgegaan van de A kleuren.
Even offtopic wat heb je een onwijs leuke hond :j

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:59

thnx, schatje is het ;-) Beetje eigenwijs maar ja :D

Ja heb verder geen idee van die kleurenstaal :D Maar wilde bleken en m'n tandarts vond het eerst niet echt nodig, toen later toch weer aangekaart en dat ik het toch wilde. Hij was zelf ook erg verrast van het resultaat en had niet door mogen bleken omdat het dan onnatuurlijk zou worden. Maar goed, nu een jaar verder zijn ze natuurlijk wel weer wat erkleurd, maar voor mijn gevoel nog steeds erg mooi wit :) Krijg er nog steeds complimenten over

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:00

Mijn tanden heb ik 2 weken geleden gebleekt, ook met bitje en aantal nachten achter elkaar. Het was wel enigzins pijnlijk, maar goed te doen als je niet te kleinzerig bent haha. Ik ben heel erg blij met de kleur, het ziet er super uit! ong 4-5 tinten lichter. Van veel mensen gehoord dat ik heel witte tanden heb nu!

Bordeaux_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:59

Colway schreef:
Citaat:

huh ? Dat is raar, zoveel verschillende tinten heb je niet per kleur.
je hebt A1 t/m A5 geloof ik, dan B1 t/m B.. en dan C etc.
Dat A is een andere soort kleur dan B of C.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 12:02

Heb het hierboven al uitgelegd, zal het nog wel eens navragen zoals ik al zei had hij een kleurenstaal met allemaal tandjes erop, dat waren zeker wel 15 tandjes, bij m'n vriend hadden ze die ook

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 12:03

Afbeelding

zoiets zeg maar, maar dan niet in waaiervorm maar aan een lat

Desii_09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 22:51

Hahaha ik verzorg mijn tanden totaal niet goed.. Verslaafd aan al de slechte dingen zoals cola snoep roken etc.. En ik zie dus echt wel de nawerking ervan! Ik wil ook graag de kosten weten van iedereen, het hangt er vanaf (begreep ik) hoeveel tinten je het lichter doet. Ik had een afspraak gemaakt tot 4 tinten lichter 100 euro, en tot 14 tinten lichter 150,-. Ik vind het op zich wel mee vallen maar ik wil er wel zeker van zijn dat je resultaat ziet.. Denk toch dat ik het via de safe way doe en het via de tandarts of mondhygieniste ga doen..