ervaringen met weghalen moedervlekken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:08

Ik neem aan dat de hechtingen er na een week wel uit gegaan zijn?

Maar als het inderdaad op een vervelende plek zit kan het langer duren.

_Tara_

Re: ervaringen met weghalen moedervlekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:10

Dan was 't misschien 1 week. In ieder geval wel echt een tijdje dat ik niet mocht rijden. Dat herinner ik me nog wel heel goed :P

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:11

Ik heb jaren geleden eentje op mijn rug laten weghalen.
Was een moedervlek wat zo'n bobbeltje was geworden maar die zat precies ter hoogte van je broekband en riem. Dus mijn broek/riem schuurde er steeds over heen.
En i.v.m. een geschiedenis van huidkanker in mijn familie heb ik er voor gekozen om 'm weg te laten halen. De ingreep stelde weinig voor en volgens mij zat ik na 2-3 dagen alweer op het paard. Gelukkig bleek hij niet kwaadaardig te zijn.

Ik heb nog steeds een zelfde soort moedervlek precies onder mijn borst zitten. De onderkant van mijn BH zit er net boven maar deze laat ik (nog) niet weghalen. Ik hou 'm goed in de gaten dat hij geen pijn gaat doen, niet kapot gaat en of hij groeit of niet (deze is wat beter in de gaten te houden dan die op mijn rug ;) ). Zodra ik het niet meer vertrouw dan laat ik 'm weg halen.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:11

Hechtingen hebben er bij mij in mijn been 13 dagen in gezeten :=
En mocht 2 weken niet sporten en 3e week liever nog niet, maar heb ik toen
wel gedaan :+

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:12

Hechtingen mochten er bij mij, volgens mij, na een week uit. Dat weet ik nog wel omdat toen juist mijn tante met mij is meegeweest naar het ZKH :+

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:14

Hier ook iemand die er meerdere heeft weg laten halen...
Je voelt alleen de naald van de verdoving, daarna niets meer...
Als ze groot zijn krijg je er een hechting in...
Er is tegen mij niets gezegd over niets tillen of niet paardrijden, en ben de avond dus ook gewoon op mijn paard gestapt...niets aan de hand...
Wel zou ik oppassen dat je geen litteens krijgt...want heb twee plekje dicht laten branden ipv hechting dat zijn hele lelijke littekens geworden :S dus zou liever voor een hechting kiezen...

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:22

Ik heb na-pijnen gehad toen ze bij mij moedervlekken weghaalden. Vooral van die tussen m'n schouderbladen zat. Dat kwam vooral omdat ik ineens heel erg rechtop moest blijven zitten en liggen en alles, zodat er geen spanning op zou komen. En tsja, dat waren m'n spieren niet gewend, dus ik had hele erge spierpijn.
En als ze de verdoving inspuiten, dat deed me ook zeer. Rottig stofje is het toch.

Heb nu 2 aanwezige littekens op m'n rug. Het is dat ik ze niet zie, maar anders zou ik me er groen en geel aan ergeren. Bij mij waren er hechtingen geknapt, dus dan rekt dat sowieso al meer op. Probeer echt alle rek te vermijden, dat geneest het mooist.

Ik sta elk jaar onder controle bij de huisarts, omdat ik erg veel grote moedervlekken heb. Kan de meeste zelf niet zien (op m'n rug) en vriendje heeft er geen verstand van. Dusja, dan maar even langs de ha.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:29

ik moet eigenlijk ook nog steeds heen 1 van mijn wang en een raar groeiend dingetje uit mijn nek weg

nu is niet het snijden ed wat me tegenhoud (ook de pijn niet dat ben ik wel gewend)
maar het zijn de spuiten .........

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:36

Ik heb er 3 weg laten halen omdat ze op plekken zaten die erg vervelend waren. 1 op mijn rug ter hoogte van de broekriem (deze is later ook gaan ontsteken omdat door de broek de pleister los was gaan zitten er vuil in is gekomen, hierdoor is deze niet heel mooi genezen)

En 2 die vervelend waren met het randje van mijn bh, eentje onder de oksel en de andere thv mijn schouder. Daar is nu een klein litteken van, maar verder niks.

Ze zijn alle drie weggesneden en gehecht. De prik was het vervelends. Hoe lang de hechtingen erin zaten weet ik niet meer, behalve dat het heel zeer deed om de hechtingen weg te halen van de ontstoken wond...

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:34

Ik had een moedervlek op m'n hoofd die ik weg heb laten halen. De verdoving was absoluut niet pijnlijk en het wegsnijden ook niet. Had er 3 hechtingen in en daar heb ik wel flink last van gehad. Maar met een paar paracetamol op een dag is het best uit te houden.
Ik mocht 3 dagen niet mijn haren nat maken of wassen & daarna de eerste keer alleen met water douchen.
Zou ik dit wel doen dan zou ik er een groter litteken van overhouden en nu zie je er niks meer van.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:59

Laatst zijn er bij mij twee moedervlekken op mijn schouder en ruggengraat weggehaalt. Ik mag de komende twee weken nog niet paardrijden of sporten, dit was in totaal drie weken. Van de handeling zelf voel je niet zo veel, maar de prikken.. Oeff, bij mij voelde het alsof er twintig messen tegelijk in mijn huid werden gegooid. Die waren dus best wel heftig. Daarna trok het bij mij wel bij veel bewegingen, maarja, bij bijna iedere beweging gebruik je wel je schouders of rug. Verder mocht ik geen kracht zetten op linker arm/schouder en mijn rug.

Overigens mocht ik drie dagen niet douchen. In totaal heb ik een uur op de behandelingsstoel gelegen. Dokters waren wel érg aardig. *D

De wonden waren behoorlijke plekken. Twee centimeter diep en lang. De bloedvaten zijn dichtgebrand en drie hechtingen onder de huid, drie op de huid (In totaal dus 6 hechtingen). Succes!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:11

vorig jaar 1 dikke naast mijn oog weg laten halen ,deze is weg gesneden met kleine verdoving
en had nog 5 andere kleintjes op borst,nek en hals deze zijn zonder verdoving weg gesneden omdat ik panisch ben voor naalden :+
en ik denk dat het wegsnijden net zoveel pijn doet als verdoven.

en in jan 2 bruine op mijn rug, deze zijn ook zonder verdoving `gelepelt`deed wel ff zeer ,maar ach ...beter dan de spuit

alleen achteraf hadden deze beter gehecht kunnen worden het was op woe gedaan en pas op ma erna stopte het met bloeden :Y)

ik heb er nog meer die ooit weg moeten :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:14

Ik heb een grote moedervlek op mn rug, hij is wat boller en heeft haartjes. Ik heb hem al mijn hele leven en heb er eigenlijk geen last van. Ik zou hem wel weg willen laten halen, maar was daar wat huiverig voor, als ik dit allemaal zo lees valt dat dus eigenlijk wel mee?

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:26

Ik heb vorig jaar een moedervlek(je) laten weghalen aan de binnenkant van mijn been, ter hoogte van de knie.
Het prikje was een beetje gemeen, maar verder deed het geen pijn. Het is weggesneden en genaaid.
De wonde is echter terug opengesprongen doordat ik mijn knie net iets te ver boog. Nu zit er een tamelijk groot litteken :)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:04

Ik heb ook ooit een moedervlek weg laten halen, deze zat op mijn rug.
Moest er eigenlijk 2 weg laten halen, maar er werd besloten 1 voor 1 te doen, dus eerst die op mijn rug maar.

Ik vond die prik wel gemeen zeer doen, heb de 2de daarna nooit meer laten weghalen :o :+
De 2de die eigenlijk ook weg moest zit onder mijn oksel.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:13

Ik heb er een aantal weken geleden 1 weg laten halen, achter mijn oor. verdovingszalf van tevoren erop gehad (bang voor naalden), en de verdovingsprikjes daarna waren niet bepaald fijn :( het weghalen zelf deed geen pijn, maar omdat het dus bij mijn oor zal, was het geluid verschrikkelijk := hoefde niet gehecht te worden omdat het een oppervlakkige moedervlek was en er dus uitzag als een schaafwond

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:41

Ik heb er ook eentje op mijn onderrug, en ik vind het echt zoo lelijk, ook al is die niet eens echt groot ofzo. Erger me er verschrikkelijk aan :=
Ben ooit naar de dokter geweest maar die wou hem niet weghalen, hij zei dat het litteken dan 3x zo groot werd als de moedervlek..
maarja ik heb eigenlijk liever een litteken dan een moedervlek, is het ook zo wat mijn dokter zei?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:42

Moedervlek weglaten halen heeft mijn zus gedaan :)
Helaas wou het niet goed hele en kwamen er hele grote littekens... :\

Dus om je vraag te beantwoord Condesa het kan zeker een litteken worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:45

2 maandjes terug ofzo heb ik er 1 laten weghalen op mn rug. De huisarts deed t gewoon zelf met een aparaatje met stroom ofzo/ Dat ding werd heel heet en hij sneed hem zo weg, zonder verdoving. Ik vond het wel erg pijnlijk en durf nu de andere die ook weg mag niet meer weg te laten halen :)

Maarja ik deed het zonder verdoving dus hoe het met verdoving is weet ik niet.
Na het weghalen geen last meer van gehad overigens.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:53

ik heb er 3 weg laten halen 1 branden ( doe ik nooit meer, daarvan is alleen de kleur weg) en 2 laten snijden, 1 op m,n rug en 1 op m,n wang. Die op m,n wang is vrij diep weg gesneden ook hechtingen in. Maar mocht gelijk gewoon alles, had ook nergens last van, zat zelfs aan de pleisters en hechtingen te plukken ( is een tik van mij)

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:57

Ik heb er twee weg laten halen, één onder mijn borst en één op mijn wang.

En van die wang heb ik zo'n spijt, ik mis 'm :Y)

Heb daar nu niet zo'n mooi plekje. Die onder mijn borst zie je bijna niets van.
Het prikje is even vervelend, maar daarna voel je niks meer.

Succes!

Edit; ik heb ze weg laten snijden!

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:59

Hoi, ik het er ook 3 weg laten branden. 1 op mijn heup, 1 in mijn nek en 1 onder mijn borst op het randje van mn bh. Ik kreeg ook verdovingen terwijl ik ook echt bang ben voor naalden maar de verdovingen vielen redelijk mee. Ik heb er kleine littekens aan overgehouden maar heb een lichte huid dus die zie je niet goed. Het plekje onder mn borst duurde best lang voor het genezen was. Kon zowiezo een tijdje geen bh aan maar ik had toen ook nog vrij kleine borsten dus dat was niet zo erg. Ik wil er nog 1 laten weghalen maar k durf niet zo goed ondanks dat ik het de vorige x best vond meevallen. En ik wil nog wel een tattoage :P

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:02

Ik heb er 2 weg laten snijden: 1 in m'n nek en 1 op m'n hoofd.

Ik kan prima tegen verdoven/naalden dus dat scheelde. Wel klonk dat snijden in m'n hoofd érg raar, het was namelijk vlakbij m'n oor! Die is prima genezen, hechtingen gingen er na 10 dagen uit.
Die in m'n nek irriteerde aan kleding/ketting dus wilde ik er vanaf hebben, verkleurde en vergrootte ook, dus hij moest er ook af. Helaas heb ik slecht littekenvorming, waardoor het net een pissebed is! :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:02

ik heb er dus ook 1 onder mn borst op t randje van mn bh, maar als ik geen bh aan kan oeooeh dat wordt een ramp, heb vrij grote borsten

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:03

Ik heb er twee weg laten halen. Eentje op mijn rug. Die was dik en lelijk en schuurde open door mijn kleding (precies op de hoogte waar mijn broeken zaten). Verdoving deed meer pijn dan het hele snijden. Daarna ging er een pleister op. Verder geen last meer van gehad, minder pijnlijk dan een papercut ;)

De ander zat onder mijn arm, grensgebied rug/oksel zeg maar. Erg raar dingetje, die is er zonder verdoving af gehaald. De pijn daarvan was niet erger dan het verdovingsprikje voor de grote. Het viel dus allemaal heel erg mee. Ik geloof niet dat ik er ook maar iets niet door kon doen.

Ik heb er nog een paar zitten die ik misschien ooit weg laat halen, maar zolang ze me niet irriteren of gek gaan doen, mogen ze van mij nog wel blijven.