Extreem buikpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: Extreem buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 19:45

Alsof buikpijn nog niet genoeg was, ben ik echt kotsmisselijk nu ._.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:46

Je blindedarm zit toch echt rechts hoor. Als je voor de persoon staat dan is dat natuurlijk aan de linkerkant. Maar hij zit voor die persoon toch echt rechts :j

Loslaatpijn is idd kenmerkend voor een blindedarmontsteking. Ik weet niet hoe het is als je springt? Schijnt dat als het je blindedarm is je dan door de grond gaat.... Bellen kan altijd he :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 19:48

zap schreef:
Je blindedarm zit toch echt rechts hoor. Als je voor de persoon staat dan is dat natuurlijk aan de linkerkant. Maar hij zit voor die persoon toch echt rechts :j

Loslaatpijn is idd kenmerkend voor een blindedarmontsteking. Ik weet niet hoe het is als je springt? Schijnt dat als het je blindedarm is je dan door de grond gaat.... Bellen kan altijd he :)

De pijn komt na het springen pas ._.
En het is niet zo gunstig als je al kotsmisselijk bent en dan springen gaat. ;(

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:49

Bel gewoon de huisartsenpost. Dan weet je of het wat is en zo ja kunnen ze actie ondernemen en zo nee hoef je, je geen zorgen meer te maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:03

Bel de huisarts of ga naar spoed.

Blindedarm heeft loslaatpijn: als je drukt doet jet niets, als je lostlaat doet het pijn. Drukpijnlijk dus. Nog extra testje is proberen je rechterbeen op te tillen. Als het pijn doet, heb je waarschijnlijk prijs.

Begon de pijn rechtsachter? Leg je handen onder je ribben met je duim naar je buik en je vingertoppen op je rug (je pink dus naast je ruggenwervels). Onder je handpalmen zitten nu je nieren. Als de pijn daaruit komt: niercrisis! Maak dat je naar de spoed gaat!

Ik heb zelf aantal jaar terug een algemene darmonsteking gehad en ik zweer je, ik wist neit waar kruipen van de pijn na 2 dagen. Kwam in vlagen, maar elke vlaag werd erger en erger. Had ook het idee "gaat wel over" maar oh God wat was ik blij toen ik op spoed pijnstilling kreeg...

Als je toch niet wil gaan: eet licht verteerbaar. Beste is bouillon en beschuitjes. Geen fruit! Drink vooral voldoende en hou je aan rust.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:09

Saaams schreef:
zap schreef:

De pijn komt na het springen pas ._.
En het is niet zo gunstig als je al kotsmisselijk bent en dan springen gaat. ;(

Als je neerkomt zeg maar. Als je even aan beelddenken doet binnen in je buik is het moment dat het pijn moet doen op het moment dat jij de grond weer raakt en als het ware je blindedarm bruut gestopt wordt in zijn neerwaartse beweging. Snap je me nog?

Ik zou toch even bellen hoor, ze kunnen je advies geven :j

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 18:34

Ik heb nu elke keer last een soort steek van achter mn ribben. En rechts en links onder mn heup zeg maar. Ik kan het niet uitleggen, maar als ik rechts er druk verga ik bijna.

En mn hoofd is net steenkool. Ö

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:38

En je wilt de dokter niet bellen, omdat..... Snap dat nooit zo goed. Als je echt zoveel last hebt dan bel je wel lijkt me. Je gaat toch geen risico lopen en achteraf jezelf voor je kop slaan. Naja, sterkte ermee.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:41

Charlie_P schreef:
En je wilt de dokter niet bellen, omdat..... Snap dat nooit zo goed. Als je echt zoveel last hebt dan bel je wel lijkt me. Je gaat toch geen risico lopen en achteraf jezelf voor je kop slaan. Naja, sterkte ermee.

Als je echt ergens last van hebt dan ga je idd wel. Als ik zo thuis zou zitten, dan zou mijn moeder de volgende dag met me op de stoep staan bij de dokter hoor.

Bellen kan toch geen kwaad?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 18:43

Vrijdag moet ik toch, misschien is het morgen wel over.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:54

en hoe is het nu dan?

als het een blinde darm is, dan moet je het nu uitschreeuwen van de pijn....

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 15:00

ik voel me lopend als een pinguin, en ik sta als een flamingo ._.
ik voel me kotsmisselijk, en heb vreselijke hoofdpijn..

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:02

je zult wel een buikgriep hebben,
Als jij een blinde darm ontsteking hebt ga je echt niet wachten tot vrijdag

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 15:03

tja.
Ik ben er ook niet van overtuigd dat ik een blinde darm ontsteking heb.
En zolang ik nog lopen kan, vind ik dat ik er niet heen hoef.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:05

alison_belle schreef:
volgens mij is er maar 1 persoon die jullie kan helpen......je eigen HA?

Nope......blinde darm zit echt bij iedereen links :j

Dat weet ik omdat ze mijn dochter daar toen voor onderzocht hebben

Gekke arts ook :') dat hij mijn blinde darm aan de rechterkant eruit heeft gehaald. :')

TS, ik heb ook dagen liggen creperen van de pijn en de arts dacht dat ik geen blinde darmontsteking had omdat ik niet alle symptomen had. Dus wel! Meid, ga naar de huisarts, als hij knapt ben je verder van huis! Sterkte en beterschap!

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:13

ivy_power89 schreef:

O nee? de eerste dagen zat ik zelfs nog gewoon op school... Had idd zoiets van gaat wel weer over, zal niets ernstigs zijn. Pas na 4 dagen rondgelopen te hebben heb ik het geweten, was ineens omgeslagen van een beetje buikpijn en misselijk naar kon niet meer lopen v/d pijn en mocht direct 8 dagen in 't ziekenhuis blijven.

Kortom, je weet nu niet of ze morgen er nog zo over denkt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 15:16

amillia schreef:
ivy_power89 schreef:

O nee? de eerste dagen zat ik zelfs nog gewoon op school... Had idd zoiets van gaat wel weer over, zal niets ernstigs zijn. Pas na 4 dagen rondgelopen te hebben heb ik het geweten, kon niet meer lopen en mocht direct 8 dagen in 't ziekenhuis blijven.

Kortom, je weet nu niet of ze morgen er nog zo over denkt

Momenteel heb ik niet het idee dat ik nu direct er heen moet.
Het is wel opgezet en dik voornamelijk bij mn lies ect en als ik erop druk verga ik de eerst komende 5 minuten even.
Maar ik loop er nu al 6 dagen mee, de eerste 4 dagen wel veel pijn. De 5e dag was het echt me hele buik een ballon en verkrampte het gewoon. En sinds vandaag is zitten niet meer pijnloos, en is lopen een ramp en daarna verga ik van de pijn. En kan ik niet op mn rechtervoet leunen. Maar ik wacht wel, als ik nu wachten kan kan dat ook nog tot vrijdag en me biologiedocent aka mentor die jaagt al achter me aan dus die zal ongetwijfeld mn ouders wel gebeld hebben ._.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:24

Yep en dan vooral doorlopen, als het dan idd een blindedarmontsteking is knapt ie straks (als het ware) en heb jij in je buik al dat ontstekingsvocht........Ben je nog verder van huis.
Ik snap niet waarom je zou wachten, je kan gerust langs de HA of Eerste Hulp en je laten nachecken. Je snapt zelf toch wel dat het niet oke is als je vergaat van de pijn en je buik als een ballon is ??????

Edit; je blindedarm zit idd rechts...waar je dunne darm overgaat in je dikke darm....tenzij je je organen in spiegelbeeld hebt zitten :')
Laatst bijgewerkt door YentlKG op 08-02-11 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:25

Hoe vaak het ook ook al is gezegd, zou toch even een telefoontje plegen. Je kunt hier niet meer rond blijven lopen. Mijn ouders dachten eerst ook een week dat het niets was, en dat ik me aanstelde. Dat resulteerde in een week ziekenhuis en spoedoperatie. Écht bellen.

Mijn darm hebben ze links eruit gehaald, die zat aan de verkeerde kant, in de knoop met mijn andere darm én was geperforeerd.
Blinde darm hoort dus idd rechts te zitten. :j

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:29

Saaams schreef:
Momenteel heb ik niet het idee dat ik nu direct er heen moet.
Het is wel opgezet en dik voornamelijk bij mn lies ect en als ik erop druk verga ik de eerst komende 5 minuten even.
Maar ik loop er nu al 6 dagen mee, de eerste 4 dagen wel veel pijn. De 5e dag was het echt me hele buik een ballon en verkrampte het gewoon. En sinds vandaag is zitten niet meer pijnloos, en is lopen een ramp en daarna verga ik van de pijn. En kan ik niet op mn rechtervoet leunen. Maar ik wacht wel, als ik nu wachten kan kan dat ook nog tot vrijdag en me biologiedocent aka mentor die jaagt al achter me aan dus die zal ongetwijfeld mn ouders wel gebeld hebben ._.

Nee maar wel zeggen dat je vergaat van de pijn. Als je vergaat van de pijn weet je dat je naar de dokter moet. Pijn is een teken dat het lichaam geeft als er iets mis is.Dat weet iedereen. Maar als het kan wachten waarom open je dan een topic om te vragen wat het kan zijn en ofdat iemand anders het al meegemaakt heeft en tips heeft. Als je kunt wachten dan wacht je tot vrijdag en vraag je het aan de dokter. Hij/zij is de enige die je kan helpen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:44

Hallloo hoor je, jezelf praten? Kom op zeg het wordt alleen maar erger en jij vindt dat je wel tot vrijdag kunt wachten? Die telefoon had je al veel eerder moeten pakken. Geef jezelf eens een schop onder je kont en bel! Mensen kunnen niet door de telefoon heen bijten hoor.

Je opent niet voor niets dit topic (je maakt je bijkbaar toch zorgen) en je klachten worden per bericht die je post erger. Waar ben je bang voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:31

Het hoeft niet persé de blindedarm zijn, het kan ook de dunne of dikke darm zijn die opspeelt.

Goh, wacht lekker tot vrijdag, dan knapt het hele zaakje misschien, loopt het onstekingsvocht/bloed even lekker in je buikholte, kan de boel gaan infecteren en kan je opgenomen worden met levensbedriegende interne bloedingen.

Allemaal fluitje van een cent!

Ok en nu genoeg sarcasme, ik werk in een ziekenhuis. BELLEN!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:41

Ik ben vandaag ook bij de dokter geweest en bij mij was het de dikke darm, heb nu medicijnen...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 19:59

Ik had daarnet echt even het gevoel alsof ik gek werd, en ik leegliep.
Opmerkelijk dat zo'n gevoel waar kan zijn, en je echt leegloopt ._.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:01

Ik ben het wel met mijn mede bokkers eens, klagen over pijn maar niet de dokter bellen :?

Het lijkt wel of je aandacht wil