Roos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:37

Als ik mijn haar elke dag was heb ik nergens last van.. Op het moment dat ik het dan één keer niet was een dag, krijg ik last van roos. En haren föhnen en stijlen krijg ik ook snel roos van.. Zo lang ik dat allemaal niet doe heb ik er zelden last van. Maar erg ideaal is het niet dat ik het persé dus elke dag moet wassen. Maar goed alles beter dan roos vind ik. Soms heb ik ineens een dag er wel heel erg last van, inderdaad vooral aan de voorkant! en bij de plek waar m'n scheiding zit. Ik doe dan m'n haar achterover en hou die dag mn haar maar in een knotje. :o

Anoniem

Re: Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:51

Bij mij is het over gegaan toen ik andere shampoo ben gaan gebruiken, met een passende conditioner. Ik moet mijn haar wel elke dag wassen (niet ivm vet, maar ik ga veel om met rokers, en om nou met een rookhoofd in bed te kruipen.. bah :D ) maar sinds ik over ben gegaa op de bananenshampoo en conditioner van de Body Shop is het jeuken en roos hebben over gegaan.

Nu zit het er weer.. maar mn shampoo was uitverkocht toen ik nieuwe ging halen :+

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:54

Ik zou even langs de huisarts gaan :j
Ik heb het ook en bij mij wordt het veroorzaakt door een schimmelsoort.
Nu heb ik een shampoo die ontzettend goed werkt :j

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:54

Ik heb eerst ook altijd roos gehad, echt dat vieze plakkerig haar en jeukende hoofdhuid..
Toen kocht mams weer eens Head&Shoulder en dat werkt echt..

Ben er echt super blij mee en wil niks anders meer! Ik was mijn haar vaak, omdat ik in een keuken werk en die geur in mijn haar gaat zitten wat niet zo fris is en dan is head&shoulder echt een uitkomst.

Tja, voor mij niks anders meer hoor :D

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 09:40

Ik gebruikt eook altijd head and shoulders, die werkte op een gegeven moment niet meer. Nu gebruik ik een blauwe fles met oranje randje van Elvive. Er zit een oranje shampoo in. Hij werkt perfect en zelfs beter dan de Head and Shoulders destijds.
Echt.....roos...ik haat het!

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:00

Voor de jeuk helpt in ieder geval Psorinol shampoo. De meeste DA drogisten verkopen dit. En anders bij drogisterij.net. Je hebt twee varianten. Duur en iets minder duur. Ik gebruik de dure in combinatie met de iets minder duren omdat die eerste niet schuimt. Als je je haar elke dag wast kun je om de kosten iets te drukken Guhl sensitve gebruiken om de dag.
Ik vind het een aanrader. Ik werd echt gek van de jeuk (droge huid). Nu vrijwel niets meer, maar ik moet de shampoo wel blijven gebruiken.
Daarnaast gebruik ik dan wel gewoon een willekeurige conditioner voor de knopen in mijn haar.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:32

Waarschijnlijk heb je geen roos.... Jeukt het zo erg dat je zelfs wondjes maakt? Als head&shoulders niet helpt en het misschien zelfs erger maakt?
Dat had ik namelijk ook iedereen beweerde dat ik roos had... Dat was het dus niet (het komt veel voor bij mensen met lang/dik haar). Is namelijk dat je hoofdhuid te weinig 'lucht' krijgt.
Dan helpt sellsun super goed! Moet je bij apotheek (zonder recept) halen, eerste keer paar dagen achter elkaar gebruikt (op flacon staat geloof ik 2min intrekken maar laat het gerust 15min zitten). Goed op hoofdhuid in masseren (haar hoeft er niet mee gewassen worden). en daarna heel goed uitspoelen. waarschijnlijk is het binnen een week over. Ik stop dan altijd en als ik het weer voel opkomen (meestal na 2 maanden ofzo) dan doe ik het weer een weekje. Flesje kost 10-12euro, prijzig maar je doet er erg lang mee en het helpt super goed :).
Vriendin van me op school had er ook last van (ook erg lang haar) en niks hielp, en nu kwam ze me net vertellen dat ze het geprobeerd had en al meteen merkte dat het minder werd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:15

Volgens mij kan je beter op zoek naar de oorzaak ipv een goede shampoo te zoeken (hoewel dat natuurlijk wel zal helpen).

Roos kan veroorzaakt worden door een overbelaste lever.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:31

Bij mij was de 'oorzaak' dik zwaar haar waardoor hoofdhuid geen lucht krijgt.
Zeker als je vaak cap draagt (of ander hoofddeksel) komt t ook vaak voor.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:59

Selsun werkt bij mij echt niét.
Ik heb ook al heel lang last van roos, eigenlijk is het eerder eczeem. Ik heb vroeger tal van antiroos middeltjes geprobeerd, maar niets werkte echt. Tot de dermatoloog me een goede shampoo gaf. Toen was het een tijdje stukken beter, dan hielp het weer een tijdje niet (en ben ik even gestopt met de shampoo te gebruiken), en ondertussen gebruik ik hem terug en helpt het ook weer.. 100 % zal het nooit verdwijnen, maar met deze shampoo is het tenminste goed draaglijk. Ik raad je dus aan om even naar de dermatoloog te gaan :)

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 20:02

De oorzaak? Hmm wat zouden de oorzaken van roos kunnen zijn dan? Heeft het niet gewoon te maken met hormonen enzo. Ik zit nu natuurijk wel in de puberteit.

@colette_007, Het jeukt niet zo heel erg, af en toe een beetje. Echt wondjes heb ik eigenlijk ook niet. Heel af en toe.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:03

Rock schreef:
Tja, ik heb vanalles geprobeerd en kwam tenslotte toch héél cliche bij Head and Shoulders uit :+
Het is het enige wat bij mij helpt.

Wat ook is... ik heb de tic om op m'n hoofd te krabben zonder dat het jeukt. Vervolgens begint het dus écht te jeuken, met roos tot gevolg, vettig haar... (bleh!)

Ik probeer dus heeeeel bewust níet te krabben. Dat helpt ook heel goed :j

idem, bij mij ook alleen head and shoulders.
Gebruik het een paar keer, weg is het.
na een half jaar of een jaar het niet te gebruiken, heb ik het weer, gebruik ik weer head and shoulders en is het weg :P