Diëtisten gevraagd! Kleintje groeit niet goed.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:29

gaapje schreef:
Ik ben ook maar 1.60 hoor haha.
Maar mijn zoon is een appart geval , hij zou zonder de hormonen maar 1.45 worden ....en dat is wel heeeel erg klein he.

en een bruin boterhammetje soppen in de pap, vinden ze vaak ook heerlijk .

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 14:32

Ze krijgt ook een boterhammetje :j

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:32

mijn dochter is nu met 11 maanden 7,2 kg en 74 cm. wel langer dus, maar echt een mager sprietje. zij eet 2x per dag pap, 1x grote fles, 1x grote fles diksap, fruithap (half stuk) en soms nog een liga of koekje erbij. warm eten vindt ze over het algemeen heerlijk, toetje blieft madame niet.
het CB hier maakt zich geen enkele zorgen, ze is gewoon fijntjes en tenger. ze is net als jouw meisje bijzonder actief en vrolijk. soms komt ze in de nacht nog wel, vooral als ze die dag weinig gegeten heeft. ze compenseert dus zelf.

lekker laten waaien, jouw meisje heeft haar eigen bouw en groeilijntje.

Lottie84

Re: Diëtisten gevraagd! Kleintje groeit niet goed.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 14:38

Hey Angelique, daar ben je weer :D Ja dan was Kinou kleiner en zwaarder dan jouw meisje!
Als ze zich daar geen zorgen maken, zal het hier ook allemaal wel meevallen he.. Fijn!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:43

Succes met de Brinta en het afkolven.
Ik kreeg er op een moment een staart van toen, had alle soorten en maten pap in de kast staan en met bv, opvolgmelk, gewone melk en yoghurt, ze bleef ervan gruwelen. Uiteindelijk heb ik alles in de kliko gekieperd.
En de 2e hoefde het uiteindelijk ook niet. Toen ze over het pap verhaal begonnen heb ik met geleende rijstebloem een paar pogingen gedaan en het vervolgens gewoon lekker gelaten voor wat het was. Hij smulde heerlijk van zijn boterhammen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:46

ola!
nee, ze maken zich totaal geen zorgen. ik ga voor mezelf idd ook tussendoor wegen, maar dat is vooral omdat 'de omgeving' tessa zo'n klein ding vindt. Ik vindt het heerlijk, ze kan haar hele leven nog groot zijn!
dat zeggen ze trouwens op het CB ook. Weet je, zolang ze aankomt en niet afvalt, is er niets aan de hand. Tessa heeft heel lang op 68 cm gezeten en is in ene doorgeschoten naar die 74 cm. Bizar om dan te merken dat shirtjes en broekjes die 2 weken geleden nog wat ruim zaten, nu zelfs wat kort worden.

afgekolfde melk kan je prima aanmaken met de melkpoeders van BIOBIM. dit is de enige poeder die niet gaat schiften of weer dun wordt na verloop van tijd.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:46

Wat zegt de curve van borstvoeding.com?

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:49

Mijn dochter (inmiddels 11) bungelde ook altijd aan de onderkant van de groeicurve .
Ze groeide wel maar niet hard . De miep van het consultatie bureau vond maar dat ik ongeklopte slagroom in haar pap moest doen , daar zou ze wat dikker van worden !!. Ik vond het advies maar een beetje raar maar heb het wel een paar x gedaan . Toen ik weer naar het bureau moest was er een andere wijkverpleegkundige en die vond het hele slagroom verhaal maar onzin en stelde me gerust door te vertellen dat ieder kind z'n eigen groeicurve had en dat de verhouding lengte en gewicht prima in orde was bij mijn dochter.
Zo te lezen eet en drinkt je dochter prima , mischien zou je, als je nog borst geeft voor het slapen gaan die kunnen vervangen voor een papfles maar volgens mij is dat niet nodig .
Ik heb het groeiboekje van mij dochter er even bij gehaald . Toen ze 69 cm was had ze een gewicht van 7.360 .....een stukje lichter zelfs dan jouw dochter . (ze was wel een stukje jonger dan jouw dochter)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:50

daar zit ze ook onder odetteke. tessa iig wel, dus dan zal Kinou dat ook wel zitten.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 14:51

Ga even checken Odet :)

Ja die pap, ga het proberen, als ze het niks vind, dan niet. Ga niks dwingen.
Vind het ook wel heel schattig dat ze zo petit is, Kyan was voor mijn gevoel al zo snel baby-af.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 14:52

Oke :) Nou ze maakte zich dus zorgen over haar groeihormonen voornamelijk.
Dus ik hoop dat ze wel goed gaat groeien!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:53

joss schreef:
Mijn dochter (inmiddels 11) bungelde ook altijd aan de onderkant van de groeicurve .
Ze groeide wel maar niet hard . De miep van het consultatie bureau vond maar dat ik ongeklopte slagroom in haar pap moest doen , daar zou ze wat dikker van worden !!. Ik vond het advies maar een beetje raar maar heb het wel een paar x gedaan . Toen ik weer naar het bureau moest was er een andere wijkverpleegkundige en die vond het hele slagroom verhaal maar onzin en stelde me gerust door te vertellen dat ieder kind z'n eigen groeicurve had en dat de verhouding lengte en gewicht prima in orde was bij mijn dochter.
Zo te lezen eet en drinkt je dochter prima , mischien zou je, als je nog borst geeft voor het slapen gaan die kunnen vervangen voor een papfles maar volgens mij is dat niet nodig .
Ik heb het groeiboekje van mij dochter er even bij gehaald . Toen ze 69 cm was had ze een gewicht van 7.360 .....een stukje lichter zelfs dan jouw dochter . (ze was wel een stukje jonger dan jouw dochter)

Ja, leuk zulke adviezen. Ik moest maar extra Danoontjes gaan geven >;) . Ze vond ze heerlijk, maar het leek me toch niet echt de bedoeling.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:54

Ochja, ik moest wel toetjes na het avondeten geven. Ik heb gezegd dat zuivel de opname van ijzer belemmerd en ik dus fruit gaf. Jaaaa, maar toetjes zijn gezond was de reactie :D

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:56

odetteke schreef:
Ochja, ik moest wel toetjes na het avondeten geven. Ik heb gezegd dat zuivel de opname van ijzer belemmerd en ik dus fruit gaf. Jaaaa, maar toetjes zijn gezond was de reactie :D

_O-

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 15:02

Omg dat is erg! Nee hier zijn ze echt van het gezond eten bij het CB, gelukkig!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:04

Ik heb mijn boekje hier nu niet bij de hand, maar zal het straks een keer opzoeken :)
Mijn ouders zaten ook altijd met hun handen in het haar. Ik was veels te klein, en veels te licht, er werd gepraat over hormoonkuren en blabla.
Nu, 21 jaar later, ben ik 1m50. Een kleine uk, akkoord, maar anders dan dat is er niks mis met me.

Zolang de verhouding kloppen, en je het idee hebt dat ze goed eet, nergens zorgen over maken hoor! Laat ze maar verder miepen ;)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:05

LCharlotte schreef:

Mijn vertrouwen in het CB is echt tot het nulpunt gedaald (ok, behalve de weekschalen dan :+ ) sinds ik dat gesprek had met een ARTS die beter turks dan nederlands sprak en ik de helft van haar zinnen niet kon volgen :o

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 15:21

Pffffff Odet! Dikke vinger voor dat CB dan!
Die hier in Meerssen vond ik ook niet fijn maard ie in Maastricht is echt top!
Zowel ze vp als de arts.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:23

hier ook prima hoor, zeer ontspannen en ze dringen niets op. wel was jammer dat ik ze moest vertellen wat de rapley-methode is...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:25

Bij mij wist de arts het wel, maar ze vond het zo "alternatief" met de uitsprak alsof het een heel vies woord was :+

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:28

Wat ook nog is. Als ze bortvoeding drinkt hoe weet jij dan zeker dat ze genoeg binnenkrijgt.
Ik ken namelijk ook een geval en toen kreeg het kindje niets meer binnen. Er was iets niet goed met de borstvoeding ofzo.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 15:34

Ja ze krijgt zeker genoeg binnen, ze drinkt mijn borsten mooi leeg en komt dus ook aan de achtermelk.
En mijn productie is na dik een jaar nog zo goed dat als ze een voeding overslaat, dat ik meteen op knappen sta ;)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:39

Nou, dan zit het echt wel goed met je borstvoeding hoor.
En als ze niet genoeg binnenkrijgen, dan komen ze binnen de kortste keren om meer, dat merk je snel genoeg.

odetteke schreef:
LCharlotte schreef:

Mijn vertrouwen in het CB is echt tot het nulpunt gedaald (ok, behalve de weekschalen dan :+ ) sinds ik dat gesprek had met een ARTS die beter turks dan nederlands sprak en ik de helft van haar zinnen niet kon volgen :o

hihi, off topic, maar wij hadden een Bosnische arts. Die vroeg bij mijn zoontje op een gegeven moment of hij wel verstaanbaar sprak met andere mensen _O- . We hebben hem toen: vrachtwagenautobandventieldopringetje geleerd, het rolde er vloeiend uit en dat mens snapte er niks van.

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:43

Ik ben kraamverzorgster, wat apple denk ik bedoeld zijn de voedingsstoffen die in de borstvoeding zitten!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 15:43

Ze komt ook niet voor nachtvoedingen, dus ga ervanuit dat ze voldoende binnenkrijgt zo qua bv.