Amandelen verwijderd; pijn en slijm. Help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Amandelen verwijderd; pijn en slijm. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 12:39

Bij mij zat al het bloed bij de ontlasting, was helemaal zwart. Misselijk ben ik eigenlijk niet geweest, alleen toen ik illegaal naar de wc geweest was en weer terug bij mijn bed was :D Komt er later zo'n verpleegster vragen of we niet eens moesten proberen naar de wc te gaan. Had ik allang gedaan :Y) Ja dat was toch echt niet de bedoeling :n Jammer dan, als ik moet dan moet ik, en als het lukt ga ik dan ook :D

Ik lag wel ontzettend te trillen toen ik bijkwam uit de narcose. Helemaal, zelfs mijn tanden klapperden.
Heb ik toen een spuit voor gehad en het was meteen over :+ Ik was wel meteen weer helemaal helder, maar heb wel 3 uur op de uitslaapkamer gelegen en volgens een verpleegster heb ik 15 spuiten gehad tegen de pijn in die 3 uur. Toen ik weer op de gewone zaal lag nog ruzie gehad met een verpleegster omdat ze me die spuiten niet meer wilde geven. Alleen nog paracetamol.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:44

Dat heb ik ook gehad Lyonesse, omdat ik die nabloeding had en nog een keer onder narcose moest, lag ik midden in de nacht op de uitslaapkamer. Had veel pijn, mijn keel stond in brand (logisch na dichtbranden hihi) en kreeg daar via het infuus zware pijnstillers. 's nachts terug op zaal heeft de nachtverpleging via de uitslaapkamer die pijnstillers nogmaals aangehangen, maar de ochtend verpleging wilde dat niet doen, er stond niets in mijn dossier en zoiets kreeg je alleen op de uitslaap. Ik was enorm pissig, kon niets slikken tegen de pijn, kreeg het mijn keel niet door, en zetpillen kan ik niet tegen. Oftewel, ik heb de hele dag zonder pijnstilling moeten doen...

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:47

Lyonesse schreef:
Bij mij zat al het bloed bij de ontlasting, was helemaal zwart. Misselijk ben ik eigenlijk niet geweest, alleen toen ik illegaal naar de wc geweest was en weer terug bij mijn bed was :D Komt er later zo'n verpleegster vragen of we niet eens moesten proberen naar de wc te gaan. Had ik allang gedaan :Y) Ja dat was toch echt niet de bedoeling :n Jammer dan, als ik moet dan moet ik, en als het lukt ga ik dan ook :D

Ik lag wel ontzettend te trillen toen ik bijkwam uit de narcose. Helemaal, zelfs mijn tanden klapperden.
Heb ik toen een spuit voor gehad en het was meteen over :+ Ik was wel meteen weer helemaal helder, maar heb wel 3 uur op de uitslaapkamer gelegen en volgens een verpleegster heb ik 15 spuiten gehad tegen de pijn in die 3 uur. Toen ik weer op de gewone zaal lag nog ruzie gehad met een verpleegster omdat ze me die spuiten niet meer wilde geven. Alleen nog paracetamol.

Ook zo'n bekend verhaal. Had jij al een karretje voor je infuus? Dat had ik namelijk niet.
Wel eens geprobeerd je broek naar beneden te trekken en je achterste af te vegen terwijl je dat infuuszakje hoog moet houden.
Tjemig, ik was net uit de narcose en kon toen al de acrobaat uithangen.
Nadat ik bijna verzopen ben in het bad hebben ze me maar naar huis laten gaan.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:53

Fruit in de blender (banaan, aardbei, druif, appel, verzin iets leuks...) en dan beetje water (of ijsblokjes erbij).
Gezond en als je het goed koud doet, is het echt fijn!

Ik at erg graag komkommer, zeker als hij goed koud was!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:55

Ik at ook veel appelmoes :D

Milou_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:00

wat heb jij een fijne opperatie gehad!
natuurlijk wel pijn, maar ik durf echt niet meer onder narcose!
een jaar geleden moesten mijn amandelen er ook uit. Toen ik wakker werd kon ik niet meer bewegen. ik heb zo'n erge spierpijn gekregen dat alles zeer deed en ik ook bijna niet naar huis mocht!
maar toch even doorgezeurd en mocht rond 5 uur naar huis(was er al om 8 uur 's ochtends)
toen ging de eerste nacht eigenlijk heel goed, ik hoefde ook geen ijs, heb ook alleen maar ijswater gedronken. Toen heb ik 3 dagen alleen maar lopen spugen. opgegeven moment is me vader terug naar de eerste hulp gereden in de nacht om medicijnen voor het spugen te halen die mensen na een chemo ook krijgen.
toen dat pas over was heb ik pas rond dag 5 weer wat gegeten! je moet eigenlijk heel blij zijn met hoe het is gegaan! ik zou wel oppassen met dingen zoals soep en thee enzo, dat mocht ik namelijk niet omdat de wondjes van binnen weer open kon maken!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:07

Wat mochten jullie allemaal snel naar huis. Ik heb toch wel 4 dagen in het ziekenhuis gelegen.
Kan je het je voorstellen? 4 dagen lang gore vanillevla? En het dan raar vinden dat ik flauwval in het bad van de honger. Maar toen mocht ik wel naar huis!

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:28

Wat een groot verschil kan er zitten tussen alle ervaringen. Best 'leuk' om te lezen.
Ik ben zelf 's ochtends om 7 uur geholpen en mocht om 13 uur weer naar huis. Toen in de auto kotsen en thuis een paar keer flink kotsen en al het bloed was gelukkig uit mijn maag toen. Jammer genoeg ook 's nachts een boeding gehad maar ik weigerde richting ziekenhuis te gaan dus maar onder de kraan gehangen en ijs in mijn keel geduuwt zo snel als dat kon. Toen stopte het weer gelukkig.
En jammer genoeg kun je je idd alles herinderen als je wat ouder bent (smaak van de kots met bloed, bah!!)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 13:30

Ragebol1977 schreef:
Ook zo'n bekend verhaal. Had jij al een karretje voor je infuus? Dat had ik namelijk niet.
Wel eens geprobeerd je broek naar beneden te trekken en je achterste af te vegen terwijl je dat infuuszakje hoog moet houden.
Tjemig, ik was net uit de narcose en kon toen al de acrobaat uithangen.
Nadat ik bijna verzopen ben in het bad hebben ze me maar naar huis laten gaan.

Ik had wel een karretje ja, maar die heb ik alleen de eerste keer meegenomen. Al die keren daarna heb ik het zakje gepakt en meegenomen en die in de wc aan de kapstok gehangen :D Maar ik moest de hele nacht minstens 1 keer per uur naar de wc. Wat was ik opgelucht toen het zakje leeg was :') Toen hoefde ik niet meer _O- Ik was helemaal opgezet van het vocht, kon mijn ringen niet eens meer om mijn vinger draaien. s'Ochtends aan de verpleging gevraagd of alstjeblieft dat infuus eruit mocht, want had ook nog dat operatiehempje aan en wilde gewoon een shirt en trainingsbroek aan. Maar probeer dat zakje maar eens door een armgat te wroeten met al die uitsteeksels aan het slangetje :roll: Maar ook daar was de verpleging het niet mee eens. Ze hing er vrolijk een nieuw zakje aan ^) Uur later kwam er een andere zuster die hem er gelukkig wel af wilde halen :D

Ik mocht s'ochtends gewoon douchen :j Vraag ik s'avonds of ik nog een keer mag douchen (kan niet de hele dag onder de douche staan natuurlijk :') ) toen mocht ik ineens alleen nog maar lauw douchen tot mijn schouders := Niet gedaan uiteraard, heb gewoon gedouched op een aangename temperatuur en helemaal :))

iloveyah87 schreef:
Ik at ook veel appelmoes :D

Oeh dat is een goede :D Dat heb ik nog wel :j

Milou_Milou schreef:
wat heb jij een fijne opperatie gehad!
natuurlijk wel pijn, maar ik durf echt niet meer onder narcose!
een jaar geleden moesten mijn amandelen er ook uit. Toen ik wakker werd kon ik niet meer bewegen. ik heb zo'n erge spierpijn gekregen dat alles zeer deed en ik ook bijna niet naar huis mocht!
maar toch even doorgezeurd en mocht rond 5 uur naar huis(was er al om 8 uur 's ochtends)
toen ging de eerste nacht eigenlijk heel goed, ik hoefde ook geen ijs, heb ook alleen maar ijswater gedronken. Toen heb ik 3 dagen alleen maar lopen spugen. opgegeven moment is me vader terug naar de eerste hulp gereden in de nacht om medicijnen voor het spugen te halen die mensen na een chemo ook krijgen.
toen dat pas over was heb ik pas rond dag 5 weer wat gegeten! je moet eigenlijk heel blij zijn met hoe het is gegaan! ik zou wel oppassen met dingen zoals soep en thee enzo, dat mocht ik namelijk niet omdat de wondjes van binnen weer open kon maken!

Over de operatie en narcose enzo ben ik ook heel tevreden :j En gelukkig geen erge naweeën gehad. Thee enzo mocht ik vanaf gisteren weer hebben volgens het voedingsschema. Soep eigenlijk pas morgen, maar ik heb nu de instelling: Gaat het niet, dan merk ik dat snel genoeg en dan hou ik er mee op :j

Ragebol1977 schreef:
Wat mochten jullie allemaal snel naar huis. Ik heb toch wel 4 dagen in het ziekenhuis gelegen.
Kan je het je voorstellen? 4 dagen lang gore vanillevla? En het dan raar vinden dat ik flauwval in het bad van de honger. Maar toen mocht ik wel naar huis!

Ik ben er 3 dagen geweest :j Wat ik alleen minder vond, was dat ik om half 2 opgenomen werd en om kwart over 2 al geopereerd werd dezelfde dag :=

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:58

Oei van de kots-verhalen schrik ik toch wel.
Ik heb emetofobie en dat is dus ook wat mij tegen houdt om mijn amandelen te laten verwijderen. Hadden jullie er echt allemaal zo'n last van?

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:02

Vue schreef:
Ik heb emetofobie en dat is dus ook wat mij tegen houdt om mijn amandelen te laten verwijderen. Hadden jullie er echt allemaal zo'n last van?

Ik niet hoor. Ik was niet misselijk en heb niet overgegeven.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 14:18

Ik ook niet :n

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:26

My God....wat een nare verhalen allemaal....oud bloed?? BRRRR!!
TS: sterkte! Fijn dat je iig wat soep hebt gegeten, lekker hoor!

En verder hoop ik maar dat die enorme keelamandelen van mij mogen blijven zitten als ik dit allemaal zo lees...

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:57

Ik had al eerder gereageerd over wat ik at na mijn operatie.

Kort na mijn operatie, toen ik van de uitslaapkamer, terug naar zaal werd gereden, was ik heel erg misselijk.Ik heb toen overgegeven en het stopte niet met bloeden.
Met spoed terug naar O.K. En dan hebben ze je opeens heel wat sneller onder narcose! Dat ging allemaal zo snel, en ik was zo nog zo suf. Ze hebben het toen dicht gebrand.
Dit zorgde ervoor, dat ik extra veel last had. Heb echt een week, alleen kunnen koud kunnen drinken, en heeel veel ijs! Perenijs, raketjes etc. Daarna langzaam aan komkommer, ik vond appelmoes ook een goede tip.

Maar als ik nu terugkijk zou ik het zeker weten weer doen! Ik heb na mijn operatie, nog 1 keer een klein beetje keelpijn/grieperig gehad. Terwijl ik voorheen 2-3 keer per jaar goed ziek was, keelontsteking.
Nooit meer last van mijn keel, heerlijk!
Achteraf spijt dat ik niet gelijk mijn neusamandelen heb laten doen. Arts vroeg wel of ik vaak verkouden was, maar ik was er aan gewend. Achteraf, ben ik eigenlijk veel te vaak verkouden.
Misschien laat ik ze er nog wel eens uithalen!

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:35

Lyonesse schreef:
@Xtweetyx: Móest je overgeven? Heb ik helemaal niet gedaan. Ben ook nog geen uur onder narcose geweest. Om kwart over 2 ben ik geopereerd, en om 5 voor 3 werd ik weer wakker.

ik ben geopereerd terwijl mijn amandelen nog helemaal opgezet waren, t duurt normaal maar 20 minute ofzo zeiden ze, en bij mij had het ander half uur geduurd ofzo?
omdat ze zo ontstoken waren heeft het heel veel gebloed.

ik deed er heel lang over om over te geven, ik raak dan in paniek,zelfs als ik een beetje misselijk ben, ik ben echt heel bang om over te geven,
ik heb die avond 3 keer over gegeven, en beroerd dat ik hele tijd was.
maar nu nog steeds heel veel last van slijm, nog steeds keelpijn en alles.

de vrouw die mij verzorgde zegmaar, gaf ook thee na een tijdje, en daar zat iets in waardoor ik ging overgeven, dat wist ik ook, maar dronk t toch maar op. t moest er toch wel uit komen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 19:01

@ xTweetyx: Misschien dat daar het verschil in zit. Hoe langer onder narcose, hoe meer kans op overgeven?

Als kind had ik áltijd ontstoken amandelen, dus keelontsteking en ook altijd oorontsteking. De huisarts wilde ze er liever niet uit laten halen omdat ze wel een deel van je immuunsysteem zijn en zei dat ik er wel over heen zou groeien. Dat was ook zo, totdat ik vorig jaar ineens een lymfeklier ter grootte van een sinaasappel had. Al met al heeft er nog een jaar tussen dat verschijnsel en de operatie gezeten, en al die tijd heb ik chronische keelontsteking gehad, incl gele blaren in mijn keel. Maar ik heb het nooit gevoeld :')

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:48

ik had ook altijd gele plekken in mijn keel, en einde van mijn tong altijd dik en rood.
maar na de operatie, ik moest overgeven omdat doordat ze nog ontstoken waren kwam er meer bloed mee.

was laatst terug gegaan naar de dokter,omdat t nog zoveel pijn deed maar dat kon niet volgens haar omdat de amandelen eruit zijn.........

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:15

Mijn keelamandelen zjin er 10 januari uitgehaald, en ik weet hoe je je voelt!! Kon niks eten.. maar had zon honger. Dus mn moeder had bij de kruidvat pyamapapjes gehaald voor baby's. Erg lekker! En deze zette ik een tijd van te voren in de koelkast zodat ze erg koud werden. verder dronk ik alleen water. Want de rest slijmt super erg en dat doet gewoon verschrikkelijk pijn om te slikken en je het niet weg krijgt. Bij papje krijg je ook wel slijm, maar moest toch wat binnenkrijgen! Maar op een duur had ik zon last, ik kon geen woord meer zeggen en kon ook helemaal niet meer slikken.. dus toen had ik een paar dagen de hele dag een handoek bij me en liep die onder te kwijlen :o zo ging het wel wat beter

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:22

Vue schreef:

Ik niet, en ik had naast mijn amandelen ook nog een abces in mijn keel zitten, niet hoeven overgeven.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 07:47

Vannacht was een hel |(
Ben om 1 uur naar bed gegaan en om 2 uur was ik weer beneden. Weer slijm, en pijn. Ik heb een half theeglas vol gekwijld en er zitten stukken korst uit mijn keel in. Om 3 uur diazepam en paracetamol gepakt en weer naar bed. Wordt ik net weer wakker van de pijn. Auw, auw, auw! Weet niet waar ik het zoeken moet |(

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 09:55

Ijsblokjes zuigen, dat was het enige wat bij mij iets hielp. De een na de andere.
Op het moment dat je ermee stopt doet het weer pijn.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 10:17

Heb net het ziekenhuis gebeld. Arts wilde me zien vanmiddag. Eerst mn moeder optrommelen, want onze auto heeft het begeven toen mijn vriend me zondag ophaalde uit het ziekenhuis

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:21

Hmmm nou het klinkt niet zo goed. Sterkte vanmiddag.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:30

mijn moeder had ook de gene gebeld die mij geopereerd had na 3 weken omdat het nogsteeds zoveel pijn deed
maar toen kreeg ik de reactie dat t wel over ging omdat het niet aan mijn amandelen kan liggen omdat die eruit zijn. . . . . .

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:14

Ik heb niet hoeven overgeven en ben na een paar dagen begonnen met gewoon eten. Ging wel langzaam en deed wel zeer maarja toen knapte ik supersnel op en had na een week geen pijn meer.