dunnere benen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:34

Geen idee, ik denk het ja. Google maar eens op dikkere kuiten en spieren. ;)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:43

spieren zetten toch uit??
ik vind zelf wel een verschil tussen dikke bovenbenen(vet)of gespierde boven benen
ik kies dan voor het laatste ik heb zelf helaas over wat te veel vetjes zitten
ben nu sinds januari bezig met zwemmen en merk langzaam maar zeker dat het wel wat minder word
maar van die ellendige stevige kuiten kom ik gewoon niet af :(
maar dat neem ik dan maar zoals het is als de rest maar wel strak(ker)word ooit :Y)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:47

Tja, mijn schoonzus volgt een intensief trainingsprogramma onder begeleiding van een fysio en die fysio beweerd dat je geen dikkere kuiten kan kweken, wel strakkere. Zij was ook als de dood dat ze haar laarzen niet meer aankon, maar tot nu toe gaat het allemaal goed.

Misschien is het zo dat mensen met al redelijk getrainde kuitspieren die nog harder gaan trainen idd geen dikkere kuiten krijgen en mensen die ongetraind beginnen wel verschil merken omdat de spieren dus dikker worden.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:50

Betteke schreef:
Tja, mijn schoonzus volgt een intensief trainingsprogramma onder begeleiding van een fysio en die fysio beweerd dat je geen dikkere kuiten kan kweken, wel strakkere. Zij was ook als de dood dat ze haar laarzen niet meer aankon, maar tot nu toe gaat het allemaal goed.

Misschien is het zo dat mensen met al redelijk getrainde kuitspieren die nog harder gaan trainen idd geen dikkere kuiten krijgen en mensen die ongetraind beginnen wel verschil merken omdat de spieren dus dikker worden.

ja daar zit wel wat in
nooit zo bekeken eigenlijk
maar gelukkig zijn er ook laarzen op de markt met bredere schacht
standaard maat is altijd 39,2 en ik heb 42cm nodig scheelt net een 2,8cm
en dat vind ik gewoon niet mooi als een stukje rits open staat

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:52

Als je wilt afvallen, zul je naast gerichte beweging ook op je eet-en drinkgewoonten moeten gaan letten.
Ik had vroeger ook ietwat stevige kuiten door het fietsen, maar door het jarenlange hardlopen zijn ze echt slank geworden, hoor.
Ik heb vrij slanke, maar toch ook stevige benen (door het sporten en mijn eetgewoonten). Ik vind dat mooier dan dunne benen. ;)

Veel water drinken, veel fruit en groenten in combinatie met andere gezonde producten en zweer (teveel) dierlijk vet en suikers af.
En daarnaast veel sporten en wandelen. Werkt als een speer, hoor. ;)
Ik hoef er niets meer voor te doen voor mijn gevoel, het is gewoon een levensgewoonte geworden (gezond eten en regelmatig bewegen).

Maar ja, veel mensen blijven aan de junkfood en de cola op de bank hangen en dan schiet het niet zo op. :+

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:17

aan mijn eetgewoonte kan het haast niet liggen en zwemmen doe ik gemiddelt 3 keer per week een uur
en dan vaak al zonder pauze(eerst om elke 2 baantjes)nu zwem ik zo 6 tot 8 baantjes achterelkaar door
gewoon sporten zoals fietsen of wandelen kan ik niet (ivm letsel)en hardlopen is al helemaal niet te doen aangezien ik niet kan rennen
maar je heb wel gelijk met cola drinken en bankhangen kom je er niet
net als dat ''gezonde'' mensen light frisdranken drinken dat is ook niet goed voor je
(heb ik van een dietiste gehoord)ik krijg ook honger van die light zooi
ik hou het bij roosvice light(dat is minder suiker dan in de regular versie)
en het bevat nog veel vitamines ook

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:53

Light producten eet/drink ik ook niet, dat is idd rotzooi. Ik eet gewone volle yoghurt, cola e.d. drink ik niet, vind ik chemische drankjes. Het is gewoon een kwestie van voeding die zo natuurlijk mogelijk is. Dus veel groenten, veel fruit, volkoren producten, zilvervliesrijst, water, kruidenthee, vers vruchtensap, aardappelen, peulvruchten, olijfolie, plantaardige boter (olijfolie) e.d. en ik eet zelf vegetarisch.
Natuurlijk neem ik ook wel eens een chippie, een chocolaatje of een lekker drankje of een pizza, maar de basis is gewoon gezond en dan kun je best wat hebben. Veel mensen denken dat ze heel gezond eten en als je dan concreet naar hun voedingswijze eet, dan is het gewoon niet zo gezond. ;)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:58

nou dat klinkt aardig gezond het meeste eet ik ook wel
alleen eten wij wel vlees hier in huis
en ipv volkoren brood hebben we tarwe(man lust niks anders)
zelf eet ik veel vitalu crackers of fruit als ontbijt en brood eet ik niet zo vaak
maar fruit gaat er dan wel weer goed door heen met de twee kids
heb helaas twee moeilijk etende kinderen en een moeilijk etende man dus kwa groente is het vaak wel het zelfde maar wel altijd vers
enigste wat uit de vriezer komt is de spinazie

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:09

DDDMakkink schreef:
nou dat klinkt aardig gezond het meeste eet ik ook wel
alleen eten wij wel vlees hier in huis
en ipv volkoren brood hebben we tarwe(man lust niks anders)
zelf eet ik veel vitalu crackers of fruit als ontbijt en brood eet ik niet zo vaak
maar fruit gaat er dan wel weer goed door heen met de twee kids
heb helaas twee moeilijk etende kinderen en een moeilijk etende man dus kwa groente is het vaak wel het zelfde maar wel altijd vers
enigste wat uit de vriezer komt is de spinazie

Nou, dat klinkt prima dan. En spinazie uit de vriezer is ook heel gezond, hoor. ;)

ilse86

Re: dunnere benen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:18

Pilates. daarmee kweek je lange, slanke spieren.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:26

Inderdaad, sporten waarmee je lenig wordt, daar wordt je ook slanker van. Yoga, pilates, turnen, dansen.......

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:58

yoga en pilates heb ik echt helemaal niks mee jakkie bah
turnen en dansen is dan weer niet voor mij weg gelegd
heb vroeger wel op hoog niveau aan stijldansen gedaan maar dat kan ik nu niet meer
zwemmen is al moeilijk genoeg
maar goed we gaan stug door

oh is dat zo??? dacht dat spinazie uit de vriezer juist niet zo goed was
maar vers lusten ze dan weer niet hier in huis :(
net als 99% van alle andere groente die er bestaat
ik lust daar in tegen wel veel maar maak het niet zo vaak omdat ik geen zin heb in 6 pannen op het vuur terwijl ik maar een 4pitskookstel heb _O-

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:12

Oh, ik vind pilates en yoga op zich wel fijn. Is ook heel goed juist als je paard rijdt. ;)
En goed voor je mentale gezondheid ook!
Dansen doe ik ook heel graag, heerlijk!!! Turnen is dan weer niet mijn ding. :+
Joh, je zwemt, dat is al heel goed!!! De weerstand van het water maakt je sterk en strak.

Spinazie uit de vriezer niet goed? Jawel hoor, de vitamines blijven prima behouden bij invriezen.
Vers vind ik ook heerlijk, lekker roerbakken in de olijfolie, beetje peper en zout er overheen. Niets mis mee!
Alleen een tweede keer opwarmen, dat is niet zo best voor je. ;)
En spinazie is een nitraatrijke groente, maar als je het eens in de zoveel tijd eet, is dat geen ramp, hoor.
Spinazie a la creme vinden we hier ook lekker, maar dat bevat meer calorieeen, he, door de room.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:39

paardrijden doe ik sinds een jaar niet meer
ook dit ivm letsel
doe wel grond werk met paard van vriendin
eigen paard heb ik niet meer
spinazie staat hier vaak toch wel een keer per week op tafel anders komt er helemaal zo weinig in de maagjes van de kids
want die lusten echt niks
en dat is wel frustrerend vaak

MarisdB

Re: dunnere benen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:04

In de beginfase van het trainen kunnen je spieren door de beschadigingen die ze oplopen van de training wat water vasthouden. Daardoor krijg je dikkere kuiten (of armen, etc). Dat effect verdwijnt na verloop van tijd. Een spier echt laten groeien is nog best moeilijk, daar moet je dan ook je voeding op aanpassen. De ene persoon heeft er ook meer aanleg voor dan de andere.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:16

Ik denk dat erfelijkheid ook een rol speelt. Mijn benen zijn niet te dik maar gewoon te kort voor hun omvang. Ik loop al een paar jaar de 4-daagse van Nijmegen en dan wordt er een half jaar lang intensief gewandeld maar mijn benen zijn daar zeker niet dunner van geworden, eerder dikker.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 20:47

MarisdB schreef:
In de beginfase van het trainen kunnen je spieren door de beschadigingen die ze oplopen van de training wat water vasthouden. Daardoor krijg je dikkere kuiten (of armen, etc). Dat effect verdwijnt na verloop van tijd. Een spier echt laten groeien is nog best moeilijk, daar moet je dan ook je voeding op aanpassen. De ene persoon heeft er ook meer aanleg voor dan de andere.

Een spier laten groeien is helemaal niet moeilijk en ook voeding is daarbij niet een hele belangrijke factor.
Zo lang je aan je ADH proteinen/eiwitten komt kom je al een heel eind (tenzij je body-builder wilt worden :+ )