Kiespijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:17

Misschien je tanden met sensodine poetsen? Helpt bij gevoelige tanden!

S_Evelyne

Re: Kiespijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 19:21

Ik denk: Ik kan dan wel met sensodine gaan poetsen dat de pijn weg gaat, maar dat lost niks op toch? Er moet toch iets mis zijn dat het pijn doet...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:22

S_Evelyne schreef:
Ik denk dat ik inderdaad maar even naar de tandarts ga, maar niet meer naar dezelfde! Er zijn toen ook al foto's gemaakt en hij zei toen ook al ja ik kan er niks aan doen ik zie niks. Alsof 't m niks kon schelen dat ik pijn heb.

Een tandarts kan moeilijk in paniek raken als een patient pijn heeft; pijn hoort bij het beroep.

Heb je liever dat hij de zenuw uit een gezonde kies haalt dan? Kost je honderden euro's en een levende kies, terwijl je met even wachten, gezond eten, pijnstillers en/of poetsen met een speciale pasta ook van de problemen af komt.

Als er niets te zien is op een foto dan kan hij ook niets nuttigs doen, behalve er een stukje afvijlen (en dat heeft hij al gedaan zeg je).

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:26

S_Evelyne schreef:
Ik denk: Ik kan dan wel met sensodine gaan poetsen dat de pijn weg gaat, maar dat lost niks op toch? Er moet toch iets mis zijn dat het pijn doet...

Een gaatje boren en vullen is een operatie, geen peuleschil.

Na een operatie moet je lichaam herstellen, en dat gaat niet altijd pijnloos.

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:29

Nogmaals meis, Als jij je zorgen maakt gewoon weer even terug gaan naar de ta. Bij ons in de praktijk mogen patienten zo vaak komen als ze willen en we doen elke keer dat ze terug komen weer ons best om erachter te komen wat er aan de hand is ( al komen ze 100 x terug). Ik begrijp dat dat in de praktijk van sallandval anders is! Maar hoop dat jou ta wel gewoon even de tijd voor je neemt ( zoals het hoort vind ik)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:53

chantalhaf schreef:
Nogmaals meis, Als jij je zorgen maakt gewoon weer even terug gaan naar de ta. Bij ons in de praktijk mogen patienten zo vaak komen als ze willen en we doen elke keer dat ze terug komen weer ons best om erachter te komen wat er aan de hand is ( al komen ze 100 x terug). Ik begrijp dat dat in de praktijk van sallandval anders is! Maar hoop dat jou ta wel gewoon even de tijd voor je neemt ( zoals het hoort vind ik)

Volgens mij mogen bij alle tandartsen patienten 100x terug komen als het nodig is of als ze dat willen. Bij ons is dat uiteraard net zo. Maar als je niet alle omstandigheden weet kun je geen conclusies trekken, vind ik. Je kunt je er niet zomaar van uit gaan dat de ta verkeerd gehandeld heeft (of hoe het er bij een ander aan toe gaat).

Volgens mij handelt een tandarts niet verkeerd als hij zegt dat hij niets kan doen en dan ook niets doet. Niet ieder mens heeft een even invoelende communicatiestijl, dat zegt niets over tandheelkundige vaardigheden.

Wat doet jullie tandarts dan bij onverklaarbare pijn chantalhaf?

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 19:55

sallandval schreef:
S_Evelyne schreef:
Ik denk dat ik inderdaad maar even naar de tandarts ga, maar niet meer naar dezelfde! Er zijn toen ook al foto's gemaakt en hij zei toen ook al ja ik kan er niks aan doen ik zie niks. Alsof 't m niks kon schelen dat ik pijn heb.

Een tandarts kan moeilijk in paniek raken als een patient pijn heeft; pijn hoort bij het beroep.

Heb je liever dat hij de zenuw uit een gezonde kies haalt dan? Kost je honderden euro's en een levende kies, terwijl je met even wachten, gezond eten, pijnstillers en/of poetsen met een speciale pasta ook van de problemen af komt.

Als er niets te zien is op een foto dan kan hij ook niets nuttigs doen, behalve er een stukje afvijlen (en dat heeft hij al gedaan zeg je).

Gezond eten doe ik al, af en toe in het weekend chips kan geen kwaad toch?
Even wachten heb ik ook al gedaan, het is ondertussen al maanden geleden en het doet nog steeds pijn.
Bedoel je dat ik dan iedere dag pijnstillers moet gaan slikken?

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 19:59

Ik heb trouwens helemaal niet gezegd dat de tandarts verkeerd gehandeld heeft, maar dat ik nu al maanden pijn heb betekent toch dat er iets niet goed is.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:15

S_Evelyne schreef:
Ik heb trouwens helemaal niet gezegd dat de tandarts verkeerd gehandeld heeft, maar dat ik nu al maanden pijn heb betekent toch dat er iets niet goed is.

Wanneer is de tand bijgevijld? En waar zit het pijnlijke deel? bovenop of aan de zijkant (voor achter, links rechts?)?

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 20:17

De vulling is ongeveer 2 weken na het plaatsen bijgeveild.
Het pijnlijke deel zit echt op de plek waar de vulling zit, zegmaar op het kauwvlak een beetje ''in'' mn kies.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:19

Ik heb ook heel lang pijn gehad bij 1 van mn kiezen die gevuld is, dat het gevoelig was met het kauwen op harde dingen (of idd met zo'n puntje van de chips*auw*) en met warmte/kou. Nu, bijna 3 jaar later, heb ik nog steeds wel eens last bij het kauwen van harde dingen. Er is niets aan de hand, het is gewoon een diep gaatje geweest en heb gevoelige tanden. Stukje bij beetje krijg je steeds minder last, maar je moet nu gewoon even goed opletten met wat je eet en hoe je eet.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:34

Dus niet net naast de vulling he, echt erop?

In dat geval zou ik morgen meteen sensodyne halen en daarmee poetsen (zachte borstel). Wordt het beter (al is het een beetje)? Dan is het waarschijnlijk een gevoelige plek door plaatselijke erosie. http://www.youtube.com/watch?v=DKoY4d2PdAo

Helpt het niet? teruggaan.

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:06

sallandval schreef:
chantalhaf schreef:

Wat doet jullie tandarts dan bij onverklaarbare pijn chantalhaf?

Volgens mij hoeven wij hier geen discussie te voeren van hoe en wat...... waar het mij om gaat is dat als ze pijn heeft het niet voor de tandarts vervelend MOET zijn als ze nog een keer terug komt!!

Succes meis, weet zeker dat het goed komt!