Knakkende kaak; van kwaad tot erger.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Knakkende kaak; van kwaad tot erger.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:41

Nog even een toevoeging, ik heb zoiezo een vreemde kaak, als ik eet, dan beweegt mijn rechter oog mee met mijn kaak := mijn ooglid dan. Denk dat mijn spier te kort is ofzo, i donnow :') heel weird

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:44

Ach mijn kaak maakt al jaren knak geluiden, boeiend niks ernstigs hoor. Heeft iets met je stand van de kaak te maken ofzo en als je er op let lijkt het heel erg, maar zo erg is het niet. Ik zou me er niet zo druk om maken.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:45

Nowornever, er zijn verschillende gradaties ;)

De kaakkoppen kunnen wat smal zijn en / of er is iets met kraakbeen, weet niet precies.
Ik heb het ook, al heb ik er haast geen aslt meer van, vroeger erger. Ik mag beter geen kauwgum kauwen daardoor.

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:48

vriendlief heeft dit ook, ik kan me er zelfs soms aan irriteren :P dus laat staan hoe jij het hebt.
Als vriendlief wil dat het ophoud moet hij worden geopereerd.
Nou dat vind hij het niet waard, hij heeft er niet zoveel last van dat het echt pijn doet.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:11

Anne. schreef:
Nou, ik ben naar de tandarts geweest. Het is wat iemand hier in het topic al zei, ik doe mijn onderkaak te ver naar voren bij het openen. Mijn kaak raakt dan dus ontwricht waardoor mijn banden opgerekt worden. Ik moet nu gewoon oefenen met mijn onderkaak naar achteren houden. Geen grote broodjes eten, niet gapen, niet schreeuwen :=
Daarnaast knars ik ook 's nachts. Als ik dan over een poosje nogsteeds last heb, gaan ze een bitje voor me maken

Dat heb ik in mijn post gezegd. :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:12

F_Orumster schreef:
Nowornever, er zijn verschillende gradaties ;)

De kaakkoppen kunnen wat smal zijn en / of er is iets met kraakbeen, weet niet precies.
Ik heb het ook, al heb ik er haast geen aslt meer van, vroeger erger. Ik mag beter geen kauwgum kauwen daardoor.

idd je kan in het slechtste geval serieuze athrose hierop krijgen waardoor je op termijn amper nog vast voedsel kan eten...

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:17

Mijn pa heeft het ook ik ken hem niet anders.
Het knakt coninu bij elke kauw bij me pa. Hij voelt het niet meer maar soms met een iets verkeerde beweging schiet hij uit de kom.
Meestal knalt hij vanzelf terug doet heel zeer. Maar 2 jaar geleden bleef dat ding scheef staan, toen moest hij naarhet ziekenhuis zouden ze hem operen schiet die kaak op de dag van de operatie terug.
Volgens mij is er bij me pa weinig aan te doen ;)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:19

Hier heb ik ook last van, toch al een behoorlijke tijd, pijn is maar zelden, maar het knakt wel telkens doe ik mijn mond open en dicht, enkel aan de rechterkant trouwens.

Soms kan ik mijn mond ook niet ver open doen en dan voelt het 'stijf' aan, heb het ook wel eens als ik wakker word dan ik dan echt even moet 'oprekken'

Weet niet wat het is, maar omdat ik er geen pijn aan heb ga ik er niet mee naar de HA

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:24

Ik ben hiervoor naar de fysio geweest.. Die heeft (met handschoenen) in mijn mond de binnenkant van mn kaakspieren zeg maar oprgerekt. Deed zeer, maar hielp geweldig! Was er supersnel vanaf!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:26

Ik heb dit ook, en een vriendin van mij toevallig ook.
en waar het door komt :? geen idee..
heb het ook alleen maar aan de rechterkant, en als ik ergens op kauw dan knakt ie gewoon telkens bij elke kauwbeweging die ik maak.. doet ook (nog) geen zeer verder, maar wel erg raar.
het is bij mij ook zo ineens gekomen, kan me niet herinneren dat er iets gebeurd is ofzo waardoor dat is gekomen :n
hou het topic even in de gaten :)

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:44

Ik heb ook last van een knakkende kaak, elke keer als ik mijn mond op en toe doe en vooral als ik op iets hard bijt. Enkel de linkerkant en tot nu toch nog geen pijn gehad...
Het voelt alsof mijn onderkaak een klein beetje opgeschoven is naar rechts waardoor het de linkerkant niet meer helemaal juist zit... En ik kan mijn onderkaak er 'in en uitklikken' :D
Klinkt niet echt gezond :')
Ach, ik heb er weinig last van.
Geen idee waarvan het kan komen trouwens. Misschien door een val op mijn gezicht, ooit.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:54

Anne. schreef:
Nou, ik ben naar de tandarts geweest. Het is wat iemand hier in het topic al zei, ik doe mijn onderkaak te ver naar voren bij het openen. Mijn kaak raakt dan dus ontwricht waardoor mijn banden opgerekt worden. Ik moet nu gewoon oefenen met mijn onderkaak naar achteren houden. Geen grote broodjes eten, niet gapen, niet schreeuwen :=
Daarnaast knars ik ook 's nachts. Als ik dan over een poosje nogsteeds last heb, gaan ze een bitje voor me maken

Hihi ik ken het! Bij mij was er nog eens bij dat ik het leuk vond om hem expres te knakken, totdat het constant pijn ging doen (ook bij helemaal niet bewegen) en mama zei: "zie je nou wel dat dat slecht is" ;(
Ook doe ik bij stress in mijn slaap mijn kaken klemmen en knarsen.

Maaaaar... hetzelfde advies: geen broodjes, niet gapen, (in mijn geval niet expres laten knakken).
Het goede nieuws is: het werkt! :D
Heb er eigenlijk bijna nooit meer last van en als ik dan eens een broodje eet of te veel gaap dan knakt het nog wel maar de pijn blijft minder lang.

Kortom; even om je een hart onder de riem te steken ;)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 17:02

Hehe, expres knakken doet bij mij pijn joh. Mijn vader vroeg ook al 'Ken je dat ook?' :P

Nowornever, je hebt verder ook niet de OP gelezen?

Laila, je hebt een bijzondere gave om pijn bij mensen te herkennen en op te lossen :')

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:10

Anne. schreef:
Laila, je hebt een bijzondere gave om pijn bij mensen te herkennen en op te lossen :')

Hahaha ik ben helderziend. :+

Nee ik heb precies hetzelfde probleem en heb ook een gebitje en bij mij werkt het voor geen meter.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:07

Mijn vriend heeft dit ook (in zijn geval door een klap op z'n kaak) tegen hem hebben ze gezegd dat hij er maar mee moet leren leven...

Heb het zelf ook gehad (geen idee waardoor) maar het is na een paar jaar helemaal vanzelf overgegaan. Echt bizar, van de 1 op de andere dag was het over. Was erf blij toen het over was want ik weet hoe vervelend het kan zijn. (kon ook slecht eten en gapen was helemaal een ramp)

Ik hoop voor je dat het snel minder wordt. :) Sterkte ermee.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:55

Waarom wachten met een splint?? (bitje) Je knarst 'snachts en om te voorkomen dat je tanden straks zijn afgesleten en de (veelal chronische) pijn nooit meer weggaat of verergerd kun je beter nu meteen zo'n ding laten aanmeten. Voordat je artrose hebt in je kaakkopjes.

Je kunt kiezen tussen een harde en een zachte welke keuze de beste is hangt van je knarsgedrag af en je klachten.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:46

Anne, ik heb precies hetzelfde.
Kwam bij mij ook door knarsen, onderkaak te ver naar voren doen etc.
Ik knars tegenwoordig bijna niet meer, probeer mijn kaak zoveel mogelijk naar achteren te houden, maar bij mij blijft dat knakken. Heel af en toe springt tie nog op slot.

Ik heb ook zo'n splint, heb er maanden lang mee geprobeert te slapen, maar dat kan ik echt niet, ik kom er van aan het kokhalzen. Hij's zelfs opnieuw aangemeten.

Ik neem het tegenwoordig maar voor lief en probeer m'n kaak zo min mogelijk tot last te zijn.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 15:12

Ik heb hier ook last van. Bij mij is het minder geworden toen ik naar de kaakfysiotherapeut ben gegaan. HA, Tandarts of kaakchirurg weten meestal niet wat ze hier mee aan moeten.

edit, hier zijn trouwens meerdere topics over ;)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 15:15

Mijn moeder had dit ook, ik weet niet meer wat het was maar het is in ieder geval nu over!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 19:04

Ik heb nogsteeds erg veel pijn aan mijn kaak, ik heb vanavond niets kunnen eten omdat het kauwen simpelweg te veel pijn deed. Ik heb gewoon met tranen in mijn ogen de appelmoes maar uit de koelkast gepakt ;(

Diaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:06

Rianne_ schreef:
Heb het ook gehad inderdaad. Werd steeds erger en erger, werd me dan ook geadviseerd sowieso geen kauwgom oid te gaan eten. Nu gaat het eigenlijk heel goed, gewoon zonder maatregelen te nemen verder.. :) Merk het alleen heel af en toe nog s tijdens het gapen dat ie even op slot slaat.

Precies hetzelfde hier! Sinds het advies van de tandarts om minder (of eigenlijk geen) kauwgom meer te eten, is het veel minder geworden! Alleen dat gapen kan wel eens een probleem vormen inderdaad _-:(

Diaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:07

Anne. schreef:
Ik heb nogsteeds erg veel pijn aan mijn kaak, ik heb vanavond niets kunnen eten omdat het kauwen simpelweg te veel pijn deed. Ik heb gewoon met tranen in mijn ogen de appelmoes maar uit de koelkast gepakt ;(

Hmm.. dat klinkt niet al te best!
Misschien toch maar snel de HA of tandarts op gaan zoeken!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:11

ik heb even paar berichtjes gelezen :) en heb een vraagje:

heb je een beugel gehad? :)

omdat ik een beugel heb gehad, heb ik hier ook zeer snel last van...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:11

ik heb het ook bij valgen en soms met grote dingen eten.. als ik wil kan ik knakgeluid ook zo maken iets scheef mijn kaak bewegen hoef ik mijn mond niet eens open te doen.

gebruimgewoon geen kauwgom.

mijn vader kauwt al knakkend.. ben blij dak dat niet heb!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 19:12

Gisteren ben ik al naar de tandarts geweest, die vertelde dat ik gewoon rustig aan moest doen. Verder zei ze er niets over. :n
Ik ga het nog afwachten en als het morgen ook nog zo erg is, ga ik eens even kijken wie ik het beste in kan schakelen..

Engeltjes, ik heb nooit een beugel gehad..