Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

doei schreef:Ik had hier vanmorgen nog last van
Wat bij mij het beste helpt is de wekker een half uurtje eerder aan te zetten.
Langzaam wat rechterop gaan zitten in bed (tv/ nieuws/ boekje).
Dan pas opstaan.
doei schreef:Rivano schreef:Had je water genomen?
Of een sap?
Of thee?
Ik neem meestal water en soms sap.
Die misselijkheid begint met krampen in mijn kaken. Kan dan helemaal niet aan thee of iets met een duidelijke geur denken...
Rivano schreef:Bij bepaalde aandoeningen (*wil niet zeggen dat iedereen die hier last van heeft een aandoening heeft*) maakt het drinken van water op de nuchtere maag het juist erger, dan komt het er gewoon weer uit. Als je problemen door maagzuur/reflux komen, dan kan dit botsen met de neutrale PH waarde van water.
Ik zou als iemand er echt veel last van heeft langs de huisarts gaan.
Sommige oorzaken van deze ochtendmisselijkheid zijn prima op te lossen en kan andere problemen voorkomen.
Ze kunnen soms ook een relatie hebben met luchtwegproblemen.
en donderdag half 9 voor de hoefsmid

doei schreef:@Rivano
Ik heb astma!
Goed dat je dit opmerkt,want ik ga hier toch weer mee naar mijn huisarts.
doei schreef:Dit heb ik al gedaan om ertegen te vechten:
- Over 3 weken staat er een afspraak bij de maag-lever- darm arts.
doei schreef:Wanneer ik heel langzaam rechtop ga zitten, om vervolgens te staan dan kan ik het spugen tegenhouden.
Flosje446 schreef:Ik kan 's ochtends absoluut geen water of sap drinken. Dat komt er geheid weer uit en kan ik meteen de hele dag (en meestal dagen er na) bijna niets meer binnenhouden. Dan is mijn hele maag van slag. Oorzaak volgens artsen: spastische maag en niet goed werkende maagklep.
Roosch schreef:Bij mij helpen Lu Ontbijtcrackers heel erg. Ben niet meer misselijk geweest. *klopt af*