Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

astridelise schreef:Er zijn nl. meer bureau's waar deze testen gedaan worden en alleen bij deze kwam faalangst en dyslexie voor bij de uitleg op hun site en daarom heb ik voor dit bureau gekozen.
Ik moet wel uitkijken dat ik mij niet teveel vastpin op het beelddenken en straks toch verder moet, maar goed er zijn veel overeenkomsten dat het mij niet zou verbazen.
wizewo schreef:Nog net een stukje bijgevoegd
Hehe, inderdaad, soms is dat leuk, maar als je foute verbanden gelegd hebt, wel lastig te corrigeren om dan alles trager als "gewonen" letterlijk stap voor stap opnieuw te doen. Kijken waar je fout gegaan bent. Liggen die verbanden wel goed, zitten ze je kwaad aan te kijken omdat je "gewoon maar iets roept", wat achteraf inderdaad correct is.
hehe, ik herken net iets typisch beelddenker in mijn tekst...ik laat het staan.

Jennasilver schreef:Mijn zoon heeft dyslexie en is ook een beelddenker. Hij heeft dit in combinatie van ADHD. Hij denk ook in beelden heeft av leesniveau 1 en zit in de derde klas ( gr 5) Heeft moeite met diktee schrijft het zelfs verkeerd over. Moeite met woorden en opdrachten, problemen met concentreren. Ik moet zijn leerlessen voorlezen en dan leert hij van mij. Eigenlijk alles was ik lees is van toepassing op hem. Hij is ontzettend intelligent, onthoudt alles en heeft op een paar struikelblokken na heel goede punten. Wat ik doe is alles op internet opzoeken en plaatjes laten zien. Als hij het eenmaal snapt gaat het veel beter. Hij kent nog steeds het alfabet niet of de dagen en maanden van het jaar. Ik ben bezig met hem met klei en schilderen om dat te leren. Verder lezen we samen, maar niet teveel het moet wel leuk blijven. Hij is erg creatief en sportief en maakt de leuke knutselwerkjes. Ik vind het belangrijk dat hij zich geaccepteerd voelt en weet dat hij heel slim is alleen dat schrijven wat moeilijker gaat. Mijn man is ook dislexie's en de rest van zijn broers ook dus het zit vaak in de familie. Mijn zoon staat al 4 maanden op een wachtlijst om te testen. Zijn adhd is al gediagnostiseerd en de dyslexie weet ik 100% zeker( ik werk met kinderen) en mijn man heeft precies hetzelfde.
Met lezen slaat hij woorden en letters over. Leest over leestekens en zijn stem blijft het zelfde. Dus geen vragende zinnen maken. Hij schrijft wat hij hoort. Zijn handschrift is niet te lezen en soms schijft hij zijn naam zelfs fout. Gelukkig houdt zijn juf rekening met hem bij proefwerken ontcijfert ze zijn handschrift en telt de schrijffouten niet. Hij schijft de goede antwoorden alleen een een stuk anders. Gelukkig ben ik de sint, toen ik zijn brief las moest ik bijna huilen. Alles was fout geschreven. Het kost me veel tijd, geduld en energie maar we komen er wel, met of zonder proffesionel hulp. Weet je wat ook helpt als ik hem wat vraag, geef ik hem altijd tijd over zijn antwoord na te denken, als hij snel antwoord krijgt hij vaak iets anders dan hij bedoelde. Omdat hij het verkeerde woord gebruikte.
astridelise schreef:@ Esmeralda, wat goed dat jouw zoon zo kan reageren, mijn zoon is daar nog net even te jong voor. Hij loopt nu vooral op tegen het feit dat hij voelt dat zij hem niet begrijpen, maar is niet in staat om het uit te leggen wat hij bedoelt.
astridelise schreef:Welkom bij de club!!![]()
Zelf heb ik het idee dat ik het in een lichte vorm ben. Bijv. als iemand mij de weg vraagt dan zie ik het in mijn hoofd hoe zij moeten rijden, maar vind het moeilijk om het te vertellen hoe zij moeten rijden, het liefst teken ik het beeld in mij hoofd dan even voor ze.
Ik ben zelf ook even gaan nadenken en klokkijken heeft idd bij mij ook lang geduurd.
Het verhaal over het kippenhok heeft mij doen nadenken, dat heb ik ook, ik zie allang of iets past of niet en hoe het in elkaar moet.
Op 1 van de site's over Beelddenken wordt ook over een gave gesproken en zo laat ik het ook aan mijn zoon zien.