Kinderbedtijd?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Re: Kinderbedtijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 09:41

Nee, hij is niet zielig hoor, ik vind het prima tijden zo!

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:42

kleinvosje schreef:
HeleneDas schreef:
Ik heb een abbo, dus gratis internet ;)

Hoeft niet noodzakelijk, er zijn ook abonnementen met apart internet. Dan nog, hoe verslaafd ben je aan internet als je zelfs 's avonds in bed nog daarmee bezig bent?

Je zal ze de kost moeten geven :o :D

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:44

Ik ben 14 jaar en moet om 9 uur naar boven. Ik mag dan natuurlijk nog dingen doen zoals tv kijken of even op mn mobiel. Met Wifi. En heb er zelf voor betaald. Ik ga bijna altijd om half 12 slapen of later, maar het idee is dat je in bed ook rust krijgt. En vroeger kan ik toch niet slapen. Ik mag mn laptop ook niet mee naar boven nemen. Ik luister vaak gewoon muziek of kijk tv. Ik heb ongeveer 7 uur slaap. In het weekend vaak rond 11 uur naar boven.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:47

@HelenaDas: Je moet een half uur fietsen naar je pony en hebt daarvoor perse een mobiel nodig? Vroeger hadden we dat ook niet hoor ;).
Hebg overigens niets tegen mobieltjes, maar wel tegen die jonge kinderen die verslaafd zijn en niet eens een avondje zonder mobiel kunnen (had een tijdje terug een jong meisje te logeren en die zat constant met dr vrienden te praten op dr mobiel met pingen.. zoooo respectloos tegenover mij waar ze op bezoek was..).

Wat betreft het late naar bed gaan van kids, daar kan ik met mijn hoofd dus echt niet bij. Ouders moeten hun verantwoording gewoon in nemen.
Gaan ze vaak met mobiel liggen spelen in bed? Dan voor t slapen gaan mobieltjes beneden inleveren..
Gaan ze op internet? Trek de stekker er beneden uit zodat ze niet op internet kunnen (zodra ze moeten slapen).
Verder is er niets mis mee om af en toe boven te gaan kijken heel zachtjes als je vermoed dat ze nog wakker zijn?

Als kinderen zeggen dat ze niet vroeger kunnen slapen.. dat is gewoon langzaam wennen en steeds weer een kwartier eerder slapen in fases.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:49

kleinvosje schreef:
Nee, hij is niet zielig hoor, ik vind het prima tijden zo!

Ik ben denk ik ook nog van de ouderwetse opvoeding :o
Mijn oudste van 9 jaar gaat om 20:00 naar boven en leest nog een kwartiertje.
Hij heeft geen t.v of mobiele en die komt er voorlopig ook niet :7
Beneden mag hij een half uurtje op de laptop een spelletje doen.
En zo blijft het ook voorlopig 8-)

Ik ben van mening dat als kinderen voor het slapen nog gaan i-netten of film's
gaan kijken dat je teveel prikkels krijgt.Met het gevolg dat je niet inslaap komt.
Laatst bijgewerkt door ESSIE70 op 17-01-11 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:49

Tja het ligt denk ik ook aan de huidige tijd.
Vroeger las ik veel, en ik mocht 's avonds niet meer lezen... want ik was er verslaafd aan.(volgens mijn moeder).
Nu is het heel normaal dat kinderen nog even lezen in bed.

Kinderen van nu groeien op met alle technische snufjes en is een mobiel eigenlijk al heel normaal in groep 8.
Mijn zoon heeft alleen thuis internet (gratis via wifi) op zijn mobiel en de verbinding sluit vanzelf na 21:00 's avonds.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:54

Mijn dochter van nu 10 gaat om 20.00 uur naar bed, word nog even voorgelezen en dan moet ze gaan slapen.
Wij merken aan haar dat ze die nachtrust nog te hard nodig heeft om haar bedtijd aan te gaan passen.
Ze mag in de huiskamer op de pc/internet zodat wij kunnen zien waar ze naartoe surft ;)
Ze heeft een mobiel maar die neemt ze alleen mee als ze buiten gaat spelen, hier zit ook geen internet op.
Als je af en toe de verhalen hoort over creepy mensen die op internet contact met kinderen zoeken :=
Dan telt een gewaarschuwt mens voor twee toch?

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:56

Ik kan heeel goed zonder mobiel, maar met mobiel is fijner!
Waarom mn ouder wouden dat ik een mobiel kreeg? Dat ik hun kan bellen als er aat is
En dat zij mij ook kunnen bereiken, maar dat was echt geen mobiel van honderd euro, en ik betaal de helft van mn abbo zelf

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:57

Mijn zoon krijgt naar de vakantie een mobiel als hij naar de middelbare school gaat, ook een hele simpele zonder internet.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:58

Ik ben 15, en ga om half 10 toch echt slapen...
De dag erna om half 7 mn bed uit, als ikdan later zou gaan slapen overleef ik die dag niet joh...

msnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:59

Mijn dochter van 8 ligt er 'savonds uiterlijk 20.30 uur in en als ik dan 5 minuten later ga kijken, slaapt ze als een roos.
Ik vind dat ze haar nachtrust nodig heeft om uitgerust op school te kunnen verschijnen.
Als ze door de week later naar bed gaat, heb ik op vrijdag een kind dat ik achter het behang kan plakken, en het ligt volgens mij dan echt alleen maar dat ze te weinig nachtrust heeft gehad.
In het weekend wordt het rond 22.00 uur later echt niet.
Ik vind dat het een stukje opvoeding betreft waarvan de verantwoording bij de ouders / opvoeders ligt.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:00

Klopt, die kleine etters van mn stiefzusjes die gaan ook veeel te laat !
Mijn moeder gooide ons altijd op bed om half 9 ( 11 jaar )
Maar sinds de scheiding ( woon bij paps) werd daar niet meer op gelet, Dus ja
Tot 12 uur opblijven , soms nog later !
Maar na een paar weken had ik er genoeg van en was ik moe op school , dus ging ik om 10 uur op bed.
Dat leerde ik mezelf toen aan. :) Ze komen er uiteindelijk zelf wel achter.
Er zijn natuurlijk volhouders maar het is een manier haha.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 10:00

HeleneDas schreef:

Wat is er fijn aan 's avonds laat nog internetten? Ik zie de toegevoegde waarde er niet van...

Zoals nu ook, het is maandagochtend 10 uur, waarom ben je online? Ok, als je ziek bent en thuis, snap ik het en is het geen probleem, maar je zit toch normaal gesproken op dit tijdstip op school? Zit je dan onder schooltijd tijdens de les te internetten? Schandalig...

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:05

kleinvosje schreef:
HeleneDas schreef:

Wat is er fijn aan 's avonds laat nog internetten? Ik zie de toegevoegde waarde er niet van...

Zoals nu ook, het is maandagochtend 10 uur, waarom ben je online? Ok, als je ziek bent en thuis, snap ik het en is het geen probleem, maar je zit toch normaal gesproken op dit tijdstip op school? Zit je dan onder schooltijd tijdens de les te internetten? Schandalig...

Dat savonds internetten is misschien een x per week, ik moet zo naar de tandarts. Nee ik internet niet op school

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:07

Mijn dochter kreeg ook pas op de middelbare een mobiel terwijl ze toch 20 minuten moest fietsen naar school.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:10

msnowy schreef:
Mijn dochter van 8 ligt er 'savonds uiterlijk 20.30 uur in en als ik dan 5 minuten later ga kijken, slaapt ze als een roos.
Ik vind dat ze haar nachtrust nodig heeft om uitgerust op school te kunnen verschijnen.
Als ze door de week later naar bed gaat, heb ik op vrijdag een kind dat ik achter het behang kan plakken, en het ligt volgens mij dan echt alleen maar dat ze te weinig nachtrust heeft gehad.
In het weekend wordt het rond 22.00 uur later echt niet.
Ik vind dat het een stukje opvoeding betreft waarvan de verantwoording bij de ouders / opvoeders ligt.

Dat is dan ook de reden dat je dat per kind moet bekijken.
Mijn jongste heeft veel minder slaap nodig dan mijn middelste.
Daar houd ik dan ook rekening mee.
Half negen voor een 8jarige is ook niet echt vroeg.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:17

ik ben 15 en ik ga doordeweeks rond 10 uur naar boven en slapen. sweekends mag ik het zelf weten. maar ik ga meestal rond 11 uur :)
Maar toen ik 10/11 was moest ik altijd wel rond 9 uur op bed liggen. en sweekends rond 10 uur.. en daarna mocht ik het zelf wel weten in het weekend.. ik ging nooit heel laat naar bed

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:18

Je kunt het wel per kind bekijken maar als je meer hebt en je jongste heeft minder slaap nodig dan de oudste, laat je die toch niet later naar bed gaan dan de oudste??
Als wij dat doen breekt echt de hel los hoor.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:23

Berwicowa schreef:
Je kunt het wel per kind bekijken maar als je meer hebt en je jongste heeft minder slaap nodig dan de oudste, laat je die toch niet later naar bed gaan dan de oudste??
Als wij dat doen breekt echt de hel los hoor.

Hier niet hoor, ze weten niet beter.
Mijn middelste wil zelf graag naar bed.
Ik denk dat dat ook aan je (als ouder zijnde) instelling ligt. Het is gewoon zo.
Wij hebben onze kinderen niet geleerd: hoe ouder hoe later naar bed.

Mijn middelste deed nog een middagslaapje terwijl de jongste met 9 maanden al niet meer overdag sliep.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:29

Mijn 12 jarige gaat om 21.00 uur naar boven, om 21.15 ligt ie daadwerkelijk in bed. Meteen slapen, geen computer of tv op de kamer, en een mobiel heeft ie voor zijn verjaardag gehad, eentje zonder abbo (ja ik ben gek, hij krijgt een bedrag per x dat het opgaat, en tot nu toe doet ie er niks mee, dus ik vindt het prima. Ding heeft ie trouwens voor zijn verjaardag gehad omdat ie dat graag wilde, de goedkoopste die we konden vinden bij wijze van. ) Ook computer gaat uit een uur tot een half uur voor ie naar bed gaat, en die mekkert echt niet. In de weekends mag ie zo laat als ie zelf wil, en ik merk dat dat de ene keer 21.00 uur is want moe, en de andere keer is dat 23.00 uur tegelijk met ons.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:29

Toen ik 12 was moest ik om half 9 / 9 uur naar bed, maar daarna had ik geen tijd meer.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:34

TS: veel te laat, vind ik ook. Maar er zijn er die moeilijk tegen te houden zijn. Mijn oudste van net 16 doet dat ook, en als de pc door mij wordt uitgedaan pakt ie stiekem een boek. Kind heeft wel altijd weinig geslapen.

M'n jongste van 13 daarentegen heeft altijd veel slaap nodig gehad. Die gaat om half tien, en slaapt dan ook meteen.

In de puberleeftijd is het niet zo heel gemakkelijk meer om invloed uit te oefenen. Tenzij je een heel gedecideerde vader of moeder bent, en dat kost mij moeite.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:35

Ze komen zichzelf vanzelf wel tegen. Ik bedoel, als mijn kind vind dat ie laat naar bed moet, dan hoeft hij de volgende ochtend geen humeur oid te hebben. Schop onder zijn hol kan die dan krijgen.

Maar dat ter zijde.

Idd, niet normaal. En dat ze zelfs al een telefoon hebben op die leeftijd. Daar kon ik alleen maar van dromen!!

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:53

ben ik toch wat simpeler :+
je kan een kind niet dwingen te slapen, en elk kind is anders.
zo bepaal ik al vanaf mijn 12e hoe laat ik naar bed ga en wat ik doe (ook overdag).

regels zijn goed hoor, maar ik bekijk het wel per kind.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:13

Ik denk idd veel stiekem.

Ik ben ook van de ouderwetse opvoeding, er komen hier geen mobieltjes binnen tenzij ze ze zelf betaalt (en dan is ze dus al oud genoeg voor een bijbaantje ;) ). Ik ben 20 geworden zonder mobiel (toen kreeg ik er een van mijn werk anders had ik er nu nog steeds geen :+ ) en ik ging ook vanaf mijn 12e dagelijks op de fiets naar de manege, was ook 30-45 minuten rijden. Persoonlijk geloof ik er ook geen klap van dat ze steeds braaf bellen dat ze zijn aangekomen ofzo :+ Lekke band? Heb ik ook wel eens gehad, dan ging je te voet verder naar huis. Gewoon op tijd naar bed, rust reinheid en regelmaat!