Met lenzen zwemmen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:22

Gimli_ schreef:
Ik heb nooit gehoord dat je met lenzen niet moet zwemmen en douchen?
Heb ik blijkbaar 'n gemakkelijke opticien :D.
Als ik zonder lenzen in m'n benen ga scheren onder de douche kan ik 't net zo goed laten. _O-

hahaha :')

Ik douche ook vaak met mijn lenzen in nooit last gehad, maar ik zwem niet zo vaak, dus dat heb ik eigenlijk nooit gedaan. Wel een goede vraag van je!

mexlovenoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:25

ik zwem met lenzen en kijk ook onder water. Mijn lenzen (zachte)
zuigen gewoon vast aan mijn oogbal. 5 jaar mee gezwommen en nog nooit een lens verloren.

Mireille

Re: Met lenzen zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:42

Ik heb gister nog gezwommen, mét (maand)lenzen. Anders is het toch knap lastig.... :D
Ogen dicht houden met spetters etc. en dan zou het moeten gaan. Als ik onderwater zwem dan kan ik dat ook met ogen open, maar dan is de druk van het water redelijk constant. Anders dan met spetters natuurlijk.

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:45

ik heb echt al jaren lenzen :P en zwem er altijd mee,
zelfs in zee. al heb ik dan (voor 3 weken frankrijk) een setje 'zwemlenzen' en een setje voor als ik niet bij zee ben. zonder lenzen gaat wel, maar een golf goed inschatten gaat niet helemaal goed :P
ondanks -2 en -2.25.
heb al een paar x een plank tegen me kop gehad daardoor, dus dan maar lenzen in :P
ben ik al die jaren 1x een lens verloren in het zwembad.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:23

Dat is wel een goeie, ik neem op vakantie, ponykamp, festival ook altiijd een extra setje lenzen mee. Ik ben tijdens het zwemmen of paardrijden (stof en blubber in je ogen) nog nooit een lens kwiijtgeraakt, maar je weet nooit. Wel eens op een festival midden tussen een mensenmassa bijvoorbeeld 8)7

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:29

Als je dan besluit te gaan zwemmen met lenzen en je moet daarna nog met de auto terugrijden, zou ik voor de zekerheid wel even een extra setje lenzen meenemen, of je bril. Het is vast niet verstandig om terug te rijden zonder dat je wat kunt zien!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 11:43

Mariskatw schreef:
Als je dan besluit te gaan zwemmen met lenzen en je moet daarna nog met de auto terugrijden, zou ik voor de zekerheid wel even een extra setje lenzen meenemen, of je bril. Het is vast niet verstandig om terug te rijden zonder dat je wat kunt zien!

Gelukkig heb ik nog geen rijbewijs en rij ik lekker mee met andere mensen maar dit is zeker een goeie tip! :D

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:51

Ik heb ook wel eens met lenzen in gezwommen, maar handig was anders. Als ik van de glijbaan af ging en het water in plonsde, dan kwam er toch water in mn ogen en onder mn lenzen... erg handig vond ik het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:37

ik zwem/douche al jaren met lenzen in. als ik zonder ga zwemmen zie ik niks ( -5 ). in het begin had ik gewoon altijd een duikbril op, maar afgelopen jaar liet ik hem vaker ook af. zodra je je ogen niet te ver open doet kan het geen kwaad.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:53

Ik zwem altijd met m'n lenzen in en doe ook gerust ogen open onder water hoor en ze zwemmen niet weg. :D

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:55

Ik douche bijna altijd met lenzen en zwem er ook gewoon mee ben ze nog maar 1 keer kwijt geraakt op het strand.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:58

Ik geef de inzetinstructies en je mag er zeker gewoon mee zwemmen, alleen als je je ogen open doet onder water kunnen ze eruit spoelen en dat is natuurlijk onhandig. Zou ze thuis wel even een keertje schoonmaken tegen het chloor maar verder geen probleem.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 15:38

En het zwemmen is voorbij en omg, wat een openbaring! Ik kan scherp zien tijdens het zwemmen! Nergens last van gehad, zelfs niet toen ik een halve golf in me ogen kreeg. :P Oké, einde van de dag/avond, rond uur of 10 toen ik eindelijk thuis was heb ik ze wel meteen uitgedaan. Maja, chloor+vermoeidheid= ietwat pijnlijke ogen. Maar ik kan het iedereen aanraden, gewoon je ogen dichthouden en zelfs als er water in komt heb je er net zoveel last van als dat je geen lenzen in hebt. ^^

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:09

Ik heb ook altijd mijn (harde) lenzen in met zwemmen. Ben anders echt blind, heb in mijn bril -12,75 en -13,25...
Dat gaat altijd goed, maar... Let goed op met grote glijbanen.
Als je die naar onderen gaat, spat al het water in de glijbaan al in je gezicht, dus moet je je ogen dicht houden.

Ben in de zomer in spanje naar zo'n glijbanenwaterpark geweest. NOT FUN...
Lange glijbaan ->ogen stijf dicht knijpen ivm hard opspattend water -> niet weten wanneer het einde van de glijbaan is-> dus ook niet weten wanneer je kopje onder gaat..
Resultaat: de hele tijd paniekerig lucht happen en je de tyfus schrikken wanneer je kopje onder gaat.. :+

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:39

Ik heb altijd mijn zachte lenzen in met zwemmen, nog nooit problemen mee gehad. Nu ben ik ook niet zo van de glijbanen etc, dat scheelt misschien ook. Enige nadeel is dat ze vaak ontzettend droog worden in je ogen, maar dat is een kwestie van er uit halen en schoonmaken.

Ik heb wel lenzen van de opticien. :)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:45

ik heb zachte lenzen van de opticien en kan daar gewoon mee zwemmen, zolang je niet met ogen open onder water gaat zwemmen zit je goed hoor.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:46

Ik zwem gewoon met zachte lenzen, idd niet met open ogen onder water zwemmen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:47

Ik heb zachte lenzen én zwem onder water met mijn ogen open. Gaat prima hoor! Ik ben een echte waterrat, dus glijbanen en wildwaterbanen ben ik gek op.

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:48

Ik heb wedstrijden gezwommen; mét lenzen ;) Lukt best hoor, geen probleem!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:02

ik heb dan wel geen lenzen maar een bril en die leg ik altijd neer op mijn handdoek als ik ga zwemmen
vind het ook zonde van dat chloor die mijn montuur dan aanvreet
ik zie wel mensen met bril op die dan onderwater zwemmen
lijkt me zo irri
ik heb zelf -3,5 heb wel overwogen voor lenzen maar ik raak ze zeker elke dag kwijt

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:13

Heeft er ook iemand ervaring met zachte lenzen en zout water? Ik ga straks op vakantie met vriendinnen, en wil op het strand toch nog wel wat kunnen zien :+
Maar gaat dat goedkomen? Lenzen+Zout water?

Yellowbird schreef:
... Ben in de zomer in spanje naar zo'n glijbanenwaterpark geweest. NOT FUN...
Lange glijbaan ->ogen stijf dicht knijpen ivm hard opspattend water -> niet weten wanneer het einde van de glijbaan is-> dus ook niet weten wanneer je kopje onder gaat..
Resultaat: de hele tijd paniekerig lucht happen en je de tyfus schrikken wanneer je kopje onder gaat.. :+
In Lloret? 8-)
daar gaan we dus misschien ook heen, maar.. ik ben ook lenzengebruiker :+ (wel zachte lenzen)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:20

Datjaa schreef:
Heeft er ook iemand ervaring met zachte lenzen en zout water? Ik ga straks op vakantie met vriendinnen, en wil op het strand toch nog wel wat kunnen zien :+
Maar gaat dat goedkomen? Lenzen+Zout water?

Gaat ook prima, voel je niks van (ik was bang dat het misschien pijn zou doen)
Zelfde verhaal als met zoet water, niet onder water met je ogen open zwemmen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:27

Yellowbird schreef:
Ben in de zomer in spanje naar zo'n glijbanenwaterpark geweest. NOT FUN...

Haha het klinkt echt te grappig!!
Wil het zelf ook nog eens ga testen ben benieuwd hoe ik er dan af ga.

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:36

Ik weet niet of ik mag zwemmen ermee. Denk dat het wel mag, heb mijn ogen nog nooit opengedaan onder water. Ben te bang dat ze er door de stroming uitgaan, en mijn sterktes zijn -4 en -5. Als ik veel onderwater heen en weer wil zwemmen doe ik m'n zwembril op, én scherp zien én geen kans dat ik ze kwijtraak. B-) Daarbij is het ook vermakelijk voor mijn mede-badgasten, want ik zie er dan net uit als een kikker (:

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:39

Een spetter water in je oog, ben je je lens nog niet mee kwijt hoor.
Wel als je echt met open ogen onder water zou zwemmen, dan heeft je lens voorkeur om met de stroom water mee te gaan ;)