Blaasontsteking, hoe kom je de nacht door.....??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Re: Blaasontsteking, hoe kom je de nacht door.....??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:26

Nee, vandaar dat ik het ook uitstelde.. Had al een keer het ziekenhuis van binnen gezien :+
Ik leefde ook echt op paracetamol en ibuprofen en werkte ondertussen gewoon door (in de paarden) tot het gewoon echt niet meer ging.. Ik werd snachts om de 2 uur wakker en dat werd zo erg dat ik niet meer kon slapen van de pijn...

Maar ik wens je veel beterschap! Hopelijk wordt de pijn gauw minder!

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 01:28

och jee dat klinkt niet als een heel fijn avontuur :=

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:29

Naast die pijnstillers en drinken kun je niet veel doen op dit moment.
Morgenvroeg de huisartsenpost bellen voor een afspraak en dan kunnen ze je urine testen en zul je een kuurtje mee kunnen krijgen.

ik zou er niet mee rond blijven lopen.
Met medicijnen ben je morgenavond wel weer van de pijn af maar anders zou het nog wel eens even kunnen duren.

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 01:34

ja is ook zo :j ben nu de tijd maar wat aan het doden. want dat schiet nooit op als je dat wilt natuurlijk

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:35

Hebben jullie geen nachtpost van de huisarts?
Anders kan je die gewoon bellen? En vertellen hun je of ze vinden dat je er meteen achteraan moet, of nog kan wachten?

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 01:36

ja is er wel, maar wil niet voor iets bellen terwijl ze er voor spoed zitten...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:42

Vitamine C kun je geen overdosis van nemen, wat er teveel in je lijf zit plas je uit. Veel sterkte, s'nachts is pijn sowieso al erger dan overdag vooral als je moe bent.

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:42

ik heb blaasontsteking zo gemiddeld elke 1,5 maand.

Inderdaad heel veel drinken, vitamine C bruistabletten zijn ook goed te doen.
voor als je geen cranberrysap lust, zijn daar ook tabletten van.
Maar dat heb je op het moment natuurlijk niet in huis.

Als ik er niet van kan slapen, neem ik vaak een kruik mee naar bed.
Als ik een blaasontsteking heb, heb ik er vaak minder last van wanneer ik er warmte bij heb.
Mocht je geen kruik hebben, een frisdrank fles met heet water vullen werkt ook.

Veel sterkte!

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 03:16

jeetje zovaak blaasontsteking? heb je dan elke keer een kuur of laat je het lichaam het zelf oplossen?

Die kruik zal ik zo vullen met warm water, goed idee! :)

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 08:11

Heb het ook al 2 keer gehad, de 1e keer heb ik er 2 weken mee rondgelopen omdat ik dacht dat het wel over zou gaan.
2e keer 's nachts gekregen (had niets voelen aankomen) en heb de 1e uurtjes van de nacht gewoon op de wc blijven zitten (dit was makkelijker dan elke keer heen en weer lopen :+ ) en na een tijdje was ik zo moe dat ik gewoon kon ophouden en gaan slapen. De volgende dag meteen naar de dokter.
Daar heb ik te horen gekregen dat ik zwakke nieren, klieren en nog iets heb dus als ik het nog maar voelde aankomen, meteen beginnen met de medicijnen die ik van de vorige keer had gekregen (denk dat dit antibiotica was).

Veel beterschap :(:)

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 10:18

Meryl schreef:
jeetje zovaak blaasontsteking? heb je dan elke keer een kuur of laat je het lichaam het zelf oplossen?

Die kruik zal ik zo vullen met warm water, goed idee! :)

heeft het je een beetje geholpen?

Ik heb niet elke keer een kuur, omdat ik daar niet zo goed tegen kan.
Maar ik wordt er af en toe wel vreselijk gek van.
Ze denken dat het bij mij gewoon te maken heeft met de weerstand van het lichaam.
Een heleboel nichtjes van me hebben het ook gehad, en dat trok rond de 21e weer weg.
Heb ik nog een jaar te gaan ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 10:23

Ik heb periodes met blaasontsteking. Heeft bij mij te maken met weerstandsproblemen (bv in stressperiodes, want ik eet verder heel gezond, ik slaap wat te weinig af en toe) en/of met te weinig drinken (dat is wel een issue bij mij, al hoewel dat momenteel wel goed gaat).

Wat mij helpt (want ik ben niet zo van de antiobiotica) is heeeeeeeeeel veel cranberrysap drinken (liefst eentje van het reformhuis ofzo, zonder al teveel toevoegingen). Ik heb vorig jaar 1x blaasontsteking gehad en doordat ik dat drankje nu standaard in huis heb (ja, ik probeer de grooste ellende al voor te zijn), ben ik bij de eerste verschijnselen meteen al begonnen. Een paar liter cranberrysap (naast kruidenthee enzo) en het was over!! Duurde een dag of 2 a 3.

Sterkte TS, het is een hele nare, pijnlijke aandoening....... :(:)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 11:38

En ben je de nacht een beetje doorgekomen?

Weet hoe vervelend blaasontsteking is, heb het ook regelmatig..

Sterkte :(:)

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 11:45

Veel veel thee drinken...helpt bij mij goed en inderdaad een kruik mee naar bed...

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 12:58

Bedankt voor de reacties. Zoals ik al lees ben ik niet de enige die dit wel eens heeft. Al is het volgens mij al een jaar geleden dat ik het voor het laatst gehad heb. En ook niet met zoveel pijn. Ben de de huisarts geweest en heb een kuur gekregen. Plaste allemaal bloed en liep/loop krom van de pijn := Ik hoop dat het snel beter wordt.

En vandaag weer een dag om inderdaad veel te drinken (nouja dat moet natuurlijk eigenlijk altijd....)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 16:04

Volgende keer de HAP bellen, blaasontsteking word gezien als spoed :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 16:43

Polly schreef:
Volgende keer de HAP bellen, blaasontsteking word gezien als spoed :)

Mee eens, m'n moeder is vorig weekend ook om 12u 's nachts naar het HAP geweest omdat ze bloed plaste, maar zij heeft dus alsnog te lang gewacht en loopt nu tegen een nierbekkenontsteking aan, dus schroom je de volgende keer niet, maar bel gelijk met het HAP, bellen kost geen moeite :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 16:44

chocobroodje schreef:
Vitamine C kun je geen overdosis van nemen, wat er teveel in je lijf zit plas je uit. Veel sterkte, s'nachts is pijn sowieso al erger dan overdag vooral als je moe bent.

Dat is ook de bedoeling er van :+ Zo word je zuurgraad in je blaas hoger en dat vinden de bacteriën in je blaas niet zo leuk :Y)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 16:47

IK ben ook een vaste klant wat blaasontstekingen betreft. Eens in de zoveel tijd heb ik er een ;(

Heel heel heel veel drinken! Dan doet het plassen echt veel minder pijn. Probeer de oranje vitamin c water van sourcy ook! Zit ook vitamine c in ;)
En 's nachts is gewoon erg vervelend. Bij mij hielp het wel om te proberen te ontspannen. Dus niet gaan knijpen om je plas in te houden.

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 16:51

Ik heb ook heel regelmatig last van blaasontstekingen, maar heb pillen gekregen van de dokter die ik elke dag moet nemen om ze te voorkomen. En ik moet zeggen, sindsdien heb ik er nog geen enkele gehad..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 16:56

Dit stond van de week in een nieuwsbrief die ik ontving.
Heel misschien heb je er iets aan?!

Vrouwen hebben vaker last van blaasontsteking dan mannen. Veel water drinken helpt, maar hoe zit het met cranberry’s en vitamine C?
Als vrouw heb je een kortere urinebuis die ook nog eens dicht bij je anus zit. Daardoor krijg je gemakkelijker bacteriën in je blaas dan een man. Het slijmvlies van je blaas kan dan gaan ontsteken en soms doet de urinebuis ook mee. Je merkt blaasontsteking vaak door een branderig of pijnlijk gevoel bij het plassen. Je moet vaak naar het toilet, maar er komt steeds maar een klein beetje. Je kunt ook een drukkend of pijnlijk gevoel hebben in de onderbuik.
Water Heb je veel klachten, ga dan naar je huisarts. Die zal waarschijnlijk antibiotica voorschrijven. Vallen de klachten mee, drink dan in ieder geval veel water om je blaas schoon te spoelen. Artsen raden minimaal 2 liter per dag aan. Ook ter voorkoming van blaasontsteking. Je kunt bovendien cranberrysap proberen, of vitamine C. Cranberry's De cranberry bevat behalve vitamine C ook zogenoemde proanthocyanidinen. Die zorgen er niet alleen voor dat bacteriën zich niet aan de blaaswand kunnen hechten, maar ook dat aan de blaaswand gehechte bacteriën worden losgeweekt. De bessen zijn hierdoor waarschijnlijk effectief bij het voorkomen en bestrijden van blaasontsteking.
Nierstenen Overdrijf niet met het drinken van cranberrysap, want meer dan 1 liter per dag lijkt de kans op nierstenen te vergroten. Het drinken van 50 tot 100 ml per dag heeft geen negatieve gevolgen voor de gezondheid. Wie cranberrysap niet lekker vindt, kan ook verse of gedroogde cranberry's eten, of capsules nemen. Vitamine C Het zou ook preventief en genezend werken om elke dag 500 tot 1000 mg vitamine C in te nemen. Dit zou de zuurgraad in de blaas op peil houden waardoor de blaas minder gevoelig wordt voor ontstekingen. De werking hiervan is net als bij cranberry’s niet wetenschappelijk bewezen, maar tot 2000 mg per dag kun je dit volgens het Vitamine informatie bureau veilig uitproberen. Gebruik dan wel tabletten. Want met een extra sinaasappeltje per dag kom je er niet: voor 1000 mg vitamine C, moet je ongeveer 18 sinaasappels eten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 16:57

.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:05

haak even in, volgens mij zit ik nu ook weer met iets dergelijks, alleen met pijn die ik niet eerder had.
pijn in mijn zij en onderbuik, flinke als ik naar het toilet ga, dus kon vanmorgen wel janken.
verder last van onderrug erbij...

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 11:11

oh klinkt ook niet fijn jannie! Rustig aan dus, nog wel te doen?

Ik was hier inderdaad naar de HAP geweest en een kuur gekregen. Maar kan helaas niet zeggen dat het beter wordt.. Heb nog steeds buikpijn en rugpijn. Enige wat wel iets minder pijnlijk is is het plassen, maar voor de rest voel ik me ziek. Bah, zou vandaag lekker op biutenrit. En hoop echt dat ik morgen wel gewoon kan werken. Iemand nog een wondermiddel naast de dingen die al genoemd zijn? (die doe/neem ik al)

En Jannie beterschap! Niet te lang mee doorlopen...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:13

@Jannie, wat let je om de HAP te bellen, wij kunnen hiervandaan echt niet zien wat eraan scheelt hoor

@Meryl, opnieuw bellen, na AB zijn de klachten meestal binnen een paar uur zo goed als weg, misschien slaat ie wel niet aan