Hoe voelt het effect van energiedrank? (Red Bull e.d.)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 15:30

love_shyboy schreef:
Gister paar blikjes energy op van AH, die van 30cnt... 7 volgensmij...

Liep te stuiteren door de woonkamer!

_O-

Ik loop nu stage, heb SLAM FM opstaan en ben aan het meezingen, stoelwippen en hyperen. Wat een lache spul. Alsof je speediewiedie bent haha

wiljemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:31

Ooooww ze zijn zo lekker zoet!!! Go Fast is ook heeerlijk spul :D

Voor je het weet heb je een overdosis energie (handig zo tegen 16.00 als je nog een hoop moet doen of die laatste uurtjes van je party wilt mee pakken). Ik heb een paar jaar geleden echt vrachten van dat spul op.

Nadelen...zoveel energie als je had, zo weinig blijft er van over. Mijn eetlust werd er ook minder van en er zit mega veel zooi in. Uren later in bed kon in nog niet slapen, ook al was ik bek af...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:32

x_Rebecca schreef:
Ik val er binnen vijf minuten mee in slaap en voel er verder hélemaal niets van. :')

idem hierzo :D
't is wel lekker :D Maar gezien de hoeveelheid kcal beschouw ik het meermals een lekker tussendoortje dan als m'n drinken :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-01-11 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Re: Hoe voelt het effect van energiedrank? (Red Bull e.d.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:33

Jeetje dat er mensen zijn die even 7/8 blikjes gaan wegwerken om te proberen.... behoorlijk dom.

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:33

Ik word er ook echt super druk van soms
Dat je later een inkakmoment krijgt is denk ik ook niet zo gek, omdat je ervoor hebt staan stuiteren als een malle. Heb alleen wel als voordeel dat als ik het drink vlak voor t slapengaan drink dat ik alsnog wel gewoon kan slapen en niet nog een halve nacht lig te stuiteren

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:38

Iris82 schreef:
In een blikje Red Bull zit serieus minder caffeine als in een kop koffie. :)
Dus dat mensen er heel enthousiast van worden is dat deels waarschijnlijk placebo. Maar toch wel fijn. :P

Maar is het niet de taurine in de energy drinks die maakt dat je je helemaal +:)+ voelt? de cafeine doet idd weinig, maar wanneer ik veel energydrink heb gehad merk ik dat idd mijn hart er van aan de hobbel gaat... (lang leve tentamens... :P)
Laatst bijgewerkt door M_i_R op 14-01-11 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:38

Drink niet zo vaak Red Bull, geef mij maar Monster. :9 :9
Ik voel er in ieder geval niets van. Zo af en toe als ik als ik al een beetje melig begin met drinken, dan
lach ik alleen heel veel. Na uurtje lijkt het alsof ik depressief ben hahaha.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:39

Ik merk er echt nooit iets van als ik zoiets drink! Soms is 't wel lekker, maar ik kan prima 3 blikjes opdrinken voordat ik ga slapen :P (dat krijg je als je Rode wodka red bull drinkt met uitgaan :P)

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:40

Ik voel nooit wat van die 30 eurocent blikjes. laatst had ik een groot blikje red bull gehad toen ik aan het werk was en pauze had, sliep die avond best slecht omdat ik veel energie had.

Chaos

Ik kan er liters van drinken het enige verschil is dat ik beter geconcentreerd kan blijven, whahaha. Dus nee, merk er niet echt wat van opzich... :P Ik vind het gewoon lekker. :D

Anoniem

Ik merk er nooit wat van, heb het ook al heel lang niet meer gehad.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 15:41

Rena100 schreef:
Ik merk er echt nooit iets van als ik zoiets drink! Soms is 't wel lekker, maar ik kan prima 3 blikjes opdrinken voordat ik ga slapen :P (dat krijg je als je Rode wodka red bull drinkt met uitgaan :P)

Ooh, nee. Rode wodka redbull moet ik echt niet doen.

Als ik dood wil gaan, moet ik dat drinken. Dan staat mijn bed op zijn kop, krijg ik hartkloppingen en denk ik dat ik dood ga.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:42

San_ner schreef:
Ik merk er nooit wat van, heb het ook al heel lang niet meer gehad.

Ik kan me bij bovenstaande aansluiten. Ik drink het soms omdat ik energie nodig heb, maar als er al een "oppepper" is, is die zo klein dat ik hem niet opmerk. Met wodka redbull heb ik hetzelfde, al drink ik dat bijna nooit.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:42

Chaos schreef:
Ik kan er liters van drinken het enige verschil is dat ik beter geconcentreerd kan blijven, whahaha. Dus nee, merk er niet echt wat van opzich... :P Ik vind het gewoon lekker. :D

en dat is precies wat energydrink doet door de taurine: het beinvloed het zenuwstelsel en hersenweefsel. je wordt dus idd scherper en alerter :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:50

Ik vind het vooral errug lekker.... :o

Soms wordt ik wel beetje :):) van, soms merk ik er niets van op het moment zelf. Maar ik slaap er wel minder van/door, of iig onrustiger. Maar ja, da's ook beetje tegenstrijdig he; gaan slapen als je dat net op hebt :=
Ow ja, en (als ik wat weinig gegeten heb of als het al erg laat was) wilde ik nog wel eens trilhandjes krijgen. Maar dat was ook niet altijd.

Drink het nu niet veel meer, vroeger echt sloooooten!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:51

M_i_R schreef:
Chaos schreef:

en dat is precies wat energydrink doet door de taurine: het beinvloed het zenuwstelsel en hersenweefsel. je wordt dus idd scherper en alerter :)

Oh. Goeiemorgen. :') Ik dacht dat het echt om de energy ging, ik sta nooit te stuiteren ofzo als ik dat op heb. Maar als ik echt moe ben en ik drink er een merk ik wel effect. :D

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:53

haha, ik drink het alleen tijdens mijn tentamenperiodes en dan merk ik het effect wel. Tijdens de laatste loodjes werk ik de ene dip na de andere dip weg met energydrink en stamp ik mijn hoofd helemaal vol. de volgende ochtend vrolijk verder en daarna 2 dagen detoxen... chemische zooi, ik merk dus wel dat het een effect heeft op mijn hart en maag... vooral mijn hart gaat na een avond studeren aan de hobbel, geen fijn gevoel en ook vast niet echt goed!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:55

Iris82 schreef:
Dus dat mensen er heel enthousiast van worden is dat deels waarschijnlijk placebo. Maar toch wel fijn. :P

Was ook het eerste wat ik dacht toen ik dit topic las. Denk dat het meer is van "oké, ik heb een blikje Red Bull op, nu krijg ik sowieso meer energie" en dat je dan onbewust je ernaar gaat gedragen :)

Ik drink het af en toe als ik echt tot laat moet studeren de dag voor een examen, als oppepper. Ik kan dan wel langer opblijven, maar meer merk ik er eigenlijk niet van.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:59

wel grappig om te lezen dat de neven-effecten die hierboven ook deels worden afgedaan als placebo wel als bekende 'bijwerking' van energydrink worden beschreven:

Bij normale inname kan de drank gedurende 1 tot 4 uur meer energie geven. De grote hoeveelheid cafeïne en suiker die in een blikje zitten kunnen soms een positieve invloed op de gemoedstoestand geven, te vergelijken met een soort opkikker. Dit effect treedt zeker niet altijd op, evenmin als de toename van energie.

Bij inname van een grotere hoeveelheid heeft Red Bull verschillende bijwerkingen en neveneffecten. Mogelijke symptomen zijn: afwezig zijn, trillende handen, zware ogen, slijmerige keel, gevoelige tanden en buikpijn. Deze drank wordt dan ook vaak afgeraden voor mensen met ADHD. Personen kunnen ook angst, stress en hyperactiviteit vertonen na gebruik van hoge doseringen van de drank. In combinatie met alcohol kan het tot zelfoverschatting leiden, wat op zich al een bijwerking van alcohol kan zijn maar versterkt wordt door de oppeppende werking van Red Bull.

Wikipedia

Becky_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:02

Ik merk er nooit iets van haha kan red bull en alle andere energie drankjes de hele dag drinken en nog slaap ik snachts gewoon. Ik drink het ook alleen maar omdat ik het lekker vind want effect heeft het niet bij mij.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:10

ik dronk het altijd als ik een late dienst had bij het avondeten. Heb normaal een hele heftige after dinner dip en door een blikje red bull kon ik gewoon normaal doorwerken.

ook bij lange stukken in de auto vind ik het wel fijn, heb het gevoel dat ik me beter kan concentreren

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:11

Menino schreef:
x_Rebecca schreef:
Ik val er binnen vijf minuten mee in slaap en voel er verder hélemaal niets van. :')

idem hierzo :D
't is wel lekker :D Maar gezien de hoeveelheid kcal beschouw ik het meermals een lekker tussendoortje dan als m'n drinken :')

en daar is de light variant voor uitgevonden :D ongeveer 137 kcl minder in 1 blikje.

Ik drink het vaak als ik tot half 7 college heb,

Mandiiy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:12

Ik wou dat ik er zo 'opgepept' van word!
Ik merk er nooit wat van...al drink ik een aantal achter elkaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:12

op de achterkant staat overigens volgens mij dat de hoeveelheid cafeine gelijk staat aan 4 koppen koffie, dus denk niet dat het dan in werkelijkheid minder caffeïne bevat dan 4 koppen..... :P ?

ik vind alles wat light is, vies :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:31

Ik word er stuiterhyper van :=