volgens mij heb ik last van mijn hart..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

calypsoo

Re: volgens mij heb ik last van mijn hart..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:11

Als ik jou was had ik nu meteeen een afspraak gemaakt.

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 09:12

calypsoo schreef:
Als ik jou was had ik nu meteeen een afspraak gemaakt.

ik heb net afspraak gemaakt ik ga vamiddag

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:13

De kans dat jij iets ernstigs met je hart nu pas merkt, is vrijwel nihil. Grote kans dat je hyperventileert. Probeer je gedachten te verzetten en ga iets anders doen. Dan is het ineens over ;)

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 09:13

Deeday schreef:
Ben je nu niet aan het hyperventileren ?

denk dat dat wel mee valt moet alleen wel wat zwaarder ademen en wat meer omdat ik ineens wat meer lucht nodig heb ik ga vamiddag langs de dokter denk wel dat het goed komt het voelt alleen niet fijn duizelig en sneller ademen maar heb toch even mijn moeder naar huis laten komen en ik ga zo naar school en het komt wel goed denk

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:15

Doe maar rustig aan dan! :)
laat je nog ff weten wat het is?

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 09:17

calypsoo schreef:
Doe maar rustig aan dan! :)
laat je nog ff weten wat het is?

ja doe ik :D ik denk wel dat het goed gaat ik doe gewoon rustig aan ik maak me niet echt zorgen want ik denk wel dat het goed komt

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:21

blijf je wel thuis

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:36

Sneller ademen past bij hyperventileren. En de duizeligheid ook.. Ik dacht ook altijd dat overkomt mij niet totdat ik het kreeg toen dacht ik dat ik te plekken dood neer zou vallen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:37

Als het je hart was zou je niet nog even naar school gaan hoor ;)
Ik heb dit gisteravond nog gehad, elke keer als ik ademhaalde begon het weer, ontzettend irritant. Ik dacht vroeger ook dat het m'n hart was, maar sinds de dokter heeft gezegd dat het gewoon een zenuw of spiertje is ben ik niet meer bang.

Bedenk ook dat als er echt wat mis zou zijn met je hart, dat je niet echt de tijd zou krijgen om te paniekeren :)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:16

Je bent veel ste jong en anders een hele bijzondere uitzondering om iets aan je hart te hebben dus maak je er niet teveel zorgen over. Ik denk inderdaad ook aan hyperventilatie ;) Toen het aan mij werd verteld, was ik ook verbaasd want ik merkte immers niet dat het onbewust zo erg was en had altijd het beeld voor me dat mensen die hyperventileerde helemaal in een zakje moesten blazen en totaal in paniek waren. Maar dat hoeft dus niet altijd en je kan naar verloop van de jaren vage klachten krijgen zoals dat ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:35

opzich, gaat hyperventileren niet altijd zoals op tv ofzo...... Dat je zwaar hysterisch loopt te ademen en alles... Het kan ook zo zijn dat je gewoon wat sneller ademhaalt en je adem wat hoger zit etc. Dat merk je echt amper... Dus ik zou het niet meteen uitsluiten.. ;) Ik hoop maar dat het zoiets, relatief onschuldigs, is....

Maargoed, gelukkig dat je nu een afspraak hebt gemaakt met de HA :j

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:49

Menino schreef:
opzich, gaat hyperventileren niet altijd zoals op tv ofzo...... Dat je zwaar hysterisch loopt te ademen en alles... Het kan ook zo zijn dat je gewoon wat sneller ademhaalt en je adem wat hoger zit etc. Dat merk je echt amper... Dus ik zou het niet meteen uitsluiten.. ;) Ik hoop maar dat het zoiets, relatief onschuldigs, is....

Maargoed, gelukkig dat je nu een afspraak hebt gemaakt met de HA :j

Inderdaad, dat is wat ik bedoel ;) Hyperventilatie merk je echt niet gauw en er kunnen jaren over heen gaan met vage klachten. Bij mij begon het met duizeligheid en voorderest niets, tot de klachten zich gingen uitbreiden ;)

Ben benieuwd naar wat je HA zegt!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:37

en???

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:51

en, ben je al heen geweest,, ik zelf denk dat het hipperventileren is,, zijn wel kenmerken daarvoor.. hart lijkt mij bijn onmogelijk.. dan eerder de ribben, bortsbeen..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:12

TS weet je inmiddels al meer?>

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 18:43

het is niet mijn hart:D

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:50

Gelukkig maar :)
Nu ben ik even nieuwsgierig hoor: wat was het wel? Toch hyperventilatie?

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 19:02

Olympus_ schreef:
Gelukkig maar :)
Nu ben ik even nieuwsgierig hoor: wat was het wel? Toch hyperventilatie?

gevoelig ribbenkast en en ribben en als ik dan adem en met longen er tegen aan drukken doet pijn en daardoor krijg ik hyperventilatie... maar ze kunnen er niks doen het had een naam maar die weet ik niet meer

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:08

Hebben ze je wel tips gegeven om de volgende 'aanval' zo snel mogelijk onder controle te krijgen? :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:10

Somebody_ schreef:
dat wist ik niet maar waarom smak ik dan als ik last heb naar meer lucht?

Google maar even op (syndroom van) Tietze! ;) Dan weet je meteen een beetje hoe dat werkt met die spieren en pezen die deze pijn kunnen veroorzaken.[/quote]

Ik heb dat. De dokter geeft mij toen uitgelegd dat het probleem zit bij de aanhechtingen van je spieren/pezen. Het is net alsof je niet genoeg lucht in kan ademen omdat op een bepaald punt je borstkas gewoon niet verder uit kan zetten door de pijn. De beste remedie voor mij is om even helemaal relax te gaan zitten of staan en met inademen je bovenlichaam uit te strekken. Dan krijg ik in ieder geval weer wat lucht binnen.
Zelf dacht ik in het begin ook dat ik het aan mn hart had ;).

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 20:17

easygoing schreef:
Somebody_ schreef:

Google maar even op (syndroom van) Tietze! ;) Dan weet je meteen een beetje hoe dat werkt met die spieren en pezen die deze pijn kunnen veroorzaken.

Ik heb dat. De dokter geeft mij toen uitgelegd dat het probleem zit bij de aanhechtingen van je spieren/pezen. Het is net alsof je niet genoeg lucht in kan ademen omdat op een bepaald punt je borstkas gewoon niet verder uit kan zetten door de pijn. De beste remedie voor mij is om even helemaal relax te gaan zitten of staan en met inademen je bovenlichaam uit te strekken. Dan krijg ik in ieder geval weer wat lucht binnen.
Zelf dacht ik in het begin ook dat ik het aan mn hart had ;).[/quote]

dat was het xd

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:23

Somebody_ schreef:
RobinxD schreef:

Google maar even op (syndroom van) Tietze! ;) Dan weet je meteen een beetje hoe dat werkt met die spieren en pezen die deze pijn kunnen veroorzaken.

Zoals ik al dacht, veel mensen hebben hier last van hoor, niets raars aan! Succes ermee.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:26

Dat heb ik ook wel eens!

Dan adem ik in, en ineens zo uit het niets, voel ik een onwijze pijnscheut in me rechterlong en me hart, en dat houd dan een tijdje aan, dan ga ik ook helemaal spasties ademen door die pijn. Maar laatst dacht ik: nú ga ik er wat aan doen! toen ik weer die pijn kreeg, ben ik heel rustig gaan ademen, zodat ik het minste die pijn voelde, en toen ging het een stuk sneller weg dan eerst!