Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tamadine schreef:Als je nu eens met jezelf afspreekt dat je max 3 keer boven de pot gaat hangen?!
Kijk ik weet dat het moeilijk is, maar zelf heb ik het ook gedaan. Ik ben van ene op andere dag gestoptmet laxeren.
Tamadine schreef:Als je nu eens met jezelf afspreekt dat je max 3 keer boven de pot gaat hangen?!
Kijk ik weet dat het moeilijk is, maar zelf heb ik het ook gedaan. Ik ben van ene op andere dag gestoptmet laxeren.
. Mén, jullie hebben het allemaal ook niet makkelijk, zeg...Tamadine schreef:Joh, hou op...In mijn moeilijke periodes zijn het mijn dieren die zorgen dat ik door ga. Helaas werkt het andersom ook. Ik heb het echt heel moeilijk gehad toen mijn vorige katertje overleed. En nog steeds wel, al is het alweer vier jaar terug (het was dan ook wel een heel speciaal kereltje).Zo kan je ook al voorstellen hoe diep dieren kunnen zitten!
Tamadine schreef:Ik herken dit helaas ook. Ook vanaf vroege leeftijd (lagere school zelfs).
Mijn zelfmoordpoging was ook ergens tussen de 12/14 jr. Moet zeggen dat ik ook niet super veel dingen meer herinner. Ik heb echt dingen geblokt. Soms komen er weer eens wat dingen boven, maar ik ben gewoon hele periodes kwijt.gabjj8 schreef:Ik meld me ook, en zal tevens wel de jongste zijn...
Zit momenteel met een RM op een gesloten afdeling, heb electroshocken gehad om de depressie te laten minderen, maar dit heeft geen enkele zin.
Zit momenteel aan de dwangmedicatie, en echt niks werkt meer.
Rebel_Jits schreef:Gabjj; is het niet zo dat het eerst slechter gaat, om er dan bovenop te komen? Weet dat het met medicatie wel zo is namelijk. Heb wel eens gelezen over electroschokken, maar dat is nogal weggezakt (is al 6 jaar geleden inmiddels). Hoe lang ben je er al mee bezig?
Safiera schreef:Oh Gaby wat verschrikkelijk om te horen dat het nogsteeds zo slecht met je gaat! Het is je zo gegund meid... Helaas kom je daar ook niet veel verder mee.
Ik zal me hier ook maar melden. Ben al 3 jaar (zwaar) depressief. Eerst met vitale kenmerken, later was het een psychotische depressie. In de afgelopen twee jaar ben ik al opgeteld 12 maanden opgenomen geweest. Nu aan mijn 5e opname bezig. Heb ook met IBS en RM gedwongen gezeten, plus separeer en dwangmedicatie en de hele zooi.
Qua medicatie heb ik Prozac (fluoxetine) gehad, deed niks. Toen een tijd niks, toen risperdal, waar ik niet tegen kon, en toen Haldol. Nu aan de Clomipramine en nogsteeds Haldol. Verder heb ik het hele scala pammetjes wel gehad. Nu nog temazepam en promethazine om te slapen, maar dat werkt niet.
Wie heeft er slaappillen die wel werken?
Nu zit ik hier 'vrijwillig' dat houd in dat ik naar huis kan/mag. Maar als ik dat zou besluiten, bellen mijn ouders de crisisdienst en laten ze me weer opnemen. Er is dus eigenlijk niet zoveel vrijwilligs aan. Ik heb nogsteeds in mijn hoofd 'ik moet dood'...

Daarnaast word het hier in huis ook keihard ontkent dat ik een probleem heb en telkens als ik de moed heb verzameld om erover te beginnen word het gewoon weggewuifd
svdijk schreef:@gabjj8: meis toch, wat zit jij diep!!!
waarom zou voor een ander de zon wel weer gaan schijnen, en de blaadjes groen worden....en voor jou niet?
je slikt nu helemaal geen medicatie begrijp ik?
is er niets om nog voor door te willen gaan?
ik weet niet goed wat ik moet zeggen, enkel dat ik je wel begrijp al heb ik het zelf nog nooit zo gevoeld....
@ marijkjuh: dat gevoel ken ik wel, DIT niet willen, maar er ook geen eind aan willen maken.
wel echt super vervelend dat het bij jouw thuis zo word ontkent.
heb je wel hulp van een buitenstaander?medicijnen?
momenteel gaat het wel aardig met mij, maar dat kan vanmiddag zomaar anders zijn.
heb gister overdag heel lang geslapen, met als gevolg dat ik 's nachts niet kon slapen.
dan ga je weer malen, en draaien, en word je gek van jezelf.
heb op school een goed gesprek gehad met mijn mentrix, en dat was wel heel fijn.
het stomme is dat ik dan wel heel nuchter kan praten, alsof het niet over mezelf gaat.
maar thuis praten kan ik niet....

Ik hoop dat ik nu op iedereen gereageerd heb