wat doen jullie als jullie moe zijn overdag?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rider01

Re: wat doen jullie als jullie moe zijn overdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:40

Ben je wel genoeg buiten? Tekort aan zonlicht kan er ook voor zorgen dat je moe/slap/lusteloos wordt.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:07

Ben je al eens geprikt op vitamine b12 ? Een power napje doet mij altijd goed. Even een half uurtje tot 3 kwartier slapen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:57

Ik heb er ook last van, rond een uurtje of 3/4 val ik gewoon bijna om van de slaap. Meestal ga ik dan even op bed liggen (als ik thuis ben en tijd heb :P)
Denk dat het bij mij door de winter komt want in de zomer heb ik het niet..
Heb verder geen tips maar ik lees ook even mee. :)

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 21:14

uhm mijn eetpatroon.. gewoon normaal denk ik.. ik snoep eigenlijk niet veel/nooit.

Sport: fitness 2x per week en daarnaast nog 2-3x per week paardrijden

Bril nodig hebben kan het niet aan liggen, ik heb lenzen

Cyclus ook niet , ik slik te pil

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:17

Ik heb er ook last van. Misschien gewoon een winterdipje.
Als ik uit school kom ga ik op de bank liggen met een zak chips MTV kijken.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:19

Ik ben ook altijd moe, vooral overdag.

Maar als ik wat huiswerk ga maken val ik 9 van de 10 keer in slaap en vervolgens kan ik dan niet op de normale tijd gaan slapen en val ik rond 1 uur s nachts in slaap om daarna er weer om half 7 of vroeger eruit te gaan..

Ik denk dat het juist beter is om niet te slapen overdag al is dit wel moeilijk. Ik weet niet of je een hond hebt? Kan je met hem/haar mischien rondje buiten lopen. Of iets anders buiten doen.

verder weet ik het eigenlijk ook niet.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:23

fenna1995 schreef:
Ik heb er ook last van. Misschien gewoon een winterdipje.
Als ik uit school kom ga ik op de bank liggen met een zak chips MTV kijken.

Dit lijkt me niet de meest gezonde oplossing :Y)

Een vast ritme helpt vaak ook.

Tessaa95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:28

ik heb hier ook heel veel last van.
ben áltijd moe. maakt niet uit hoelaat ik ga slapen
ik lig doordeweeks altijd rond half 10 / 10 uur op bed, en ga om 7 uur weer uit bed.
dat zou genoeg slaap moeten zijn, ik slaap overigens de hele nacht gewoon door.
in het weekend slaap ik uit tot half 11. maar ook dan ben ik overdag moe.
(het schijnt wel dat het niet goed is voor je ritme om in het weekend later naar bed te gaan, en later uit bed dan doordeweeks, maarja)
ik ben er al voor naar de huisarts geweest, en heb bloed laten prikken. maar ik heb niks.
Maar, ik neem als ik echt té moe ben, altijd dextro.
of ik ga even buiten staan voor frisse lucht enzo.
ik ga niet tussendoor slapen, vind ik én zonde van me tijd, en ik word er alleen maar moeier van.

voorderest heb ik als advies, gewoon vroeg naar bed gaan.
heel veel meisjes van deze leeftijd zijn heel moe. Dat komt gewoon door school/stress/werk enz enz.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:07

tantjeuh schreef:
veerledec schreef:
Hoezo zouden meiden van 18 moe moeten zijn? Dat lijkt me niet helemaal gezond hoor...
Meer dan 8,5 uur per nacht slapen is overigens volgens (sommige) onderzoeken niet gezond.

Hormonen en groei in de puberteit zorgen nog al eens vaker voor vermoeidheid :), niets abnormaals aan. Verder, ik doe het prima op 9uur slaap per nacht, vanaf de moment dat ik daaronder kom, voel ik me overdag erg makkelijk moe.

Ts, paar vraagjes: hoe evenwichtig is je eetpatroon? En hoe vaak of hoe intensief sport je?

Ik merk namelijk dat die twee dingen een enorm goed effect hebben bij mij. Als ik een paar weken onregelmatig eet, met teveel ongezonde dingen (chips, alcohol, chocolada, frisdrank), dan merk ik dat echt aan mijn 'moeheid'. Als ik dan een week weer echt gezond eet (drie maaltijden per dag, gevarieerd, vis, groenten, tussendoor enkel fruit), is dat al direct een pak beter. Ook sporten doet énorm veel.... Toegegeven, ik heb zelf ook absoluut geen zin om te gaan sporten als ik moe ben :+ , maar het helpt wel. Zeker als het goed intensief is, dat echt eventjes moet werken. Een paar keer in de week 20minuutjes hardlopen kan al genoeg zijn!

Eens, tijdens de puberteit neemt de slaapbehoefte tijdelijk toe. Maar de puberteit is gemiddeld gesproken bij meisjes echt wel voorbij op 18-jarige leeftijd.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:08

Ik ga gewoon lekker slapen als ik moe ben :P

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:16

Ik ga als ik moe ben voor een evergreen en vervolgens kwartiertje hardlopen, werkt bij mij super. En 's avonds op tijd naar bed werkt natuurlijk ook (alhoewel ik het me vaker voorneem dan dat het daadwerkelijk gebeurt)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:05

Hmm, ik was ook altijd te eigenwijs om een middagdutje te gaan doen als ik erg moe was. (vaak zo dankzij mijn autisme, gewone dagelijkse dingen als menselijk contact zijn erg vermoeiend)
Nu doe ik dat echter wel, standaard als ik naar dagbesteding ben geweest en ook als ik iets anders heb gedaan waardoor ik erg moe ben.
Uurtje slapen en ik voel me weer stukken beter.

Gebruik je ook voedingssupplementen? Zo niet, dan is het misschien een idee om multivitamine en ijzertabletten te gaan slikken. Een maandje of twee doen en zien of het verschil maakt. IJzertekort maakt je ook slap en moe, zelfs terwijl het bij bloedprikken nog niet meetbaar is. (is in elk geval mijn ervaring.)