Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)
tantjeuh schreef:veerledec schreef:Hoezo zouden meiden van 18 moe moeten zijn? Dat lijkt me niet helemaal gezond hoor...
Meer dan 8,5 uur per nacht slapen is overigens volgens (sommige) onderzoeken niet gezond.
Hormonen en groei in de puberteit zorgen nog al eens vaker voor vermoeidheid, niets abnormaals aan. Verder, ik doe het prima op 9uur slaap per nacht, vanaf de moment dat ik daaronder kom, voel ik me overdag erg makkelijk moe.
Ts, paar vraagjes: hoe evenwichtig is je eetpatroon? En hoe vaak of hoe intensief sport je?
Ik merk namelijk dat die twee dingen een enorm goed effect hebben bij mij. Als ik een paar weken onregelmatig eet, met teveel ongezonde dingen (chips, alcohol, chocolada, frisdrank), dan merk ik dat echt aan mijn 'moeheid'. Als ik dan een week weer echt gezond eet (drie maaltijden per dag, gevarieerd, vis, groenten, tussendoor enkel fruit), is dat al direct een pak beter. Ook sporten doet énorm veel.... Toegegeven, ik heb zelf ook absoluut geen zin om te gaan sporten als ik moe ben, maar het helpt wel. Zeker als het goed intensief is, dat echt eventjes moet werken. Een paar keer in de week 20minuutjes hardlopen kan al genoeg zijn!