Jeuk en rode vlekken bij douchen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:28

Tulandro schreef:
Ik heb het ook, maar de oorzaak ligt bij mij bij de warmte. Vooral op mijn benen.

Dat probleem heb ik dus ook.
Vaak vooral in de winter.

Blijf het topic in de gaten houden.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 15:33

Gowlan schreef:
Storm schreef:
Het zou ook een vorm van eczeem kunnen zijn.
Kappers kunnen ook eczeem krijgen als hun handen nat zijn, dan worden de handen ook rood en jeukerig.
Misschien kun je je eens door laten sturen via je huisarts naar een dermatoloog (huisarts), die kan gaan kijken of je ergens een allergie voor hebt.

Dat heb ik al eens gevraagd, maar hij moet het op het moment zien als ik die vlekken heb anders wilt hij me niet doorverwijzen. :\

Foto's maken op het moment dat je huid op z'n slechtst is.

De montagekosten van het filter waren bij ons geen 200 euro hoor :oo en volgens mij kan een handige man het er zelf ook op zetten, het zit bij ons onder de mengkraan en aan het filter zit dan weer de doucheslang vastgemaakt.

Siggislief

Re: Jeuk en rode vlekken bij douchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:51

Ik heb het de laatste tijd ook dat ik rode vlekken op de borst/armen/schouders/buik en rug krijg en dat het jeukt en ook niet zo'n klein beetje ook!

Heb ook wel gehad dat ik hele droge huid in mn gezicht krijg en na een paar uur jeuk in het gezicht krijg en zo heb ik een weekend geleden alleen maar zitten krabben in het gezicht om het zo jeukte.
Ik heb niet echt veel water in het gezicht gehad ofzo.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:58

Als je dokter het per se eerst wil zien kun je bij hem dan niet even je arm onder de kraan doen ofzo? :P

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:13

Dit komt heel bekend voor!!
In de winter heb ik ook altijd na het douchen ontzettend veel jeuk (bij mij dan aan de binnenkant van mijn bovenbenen, maar dat trekt ook door naar m'n kuiten en soms ook op mijn onderbuik!).
Mijn broertje (die het zelfde) heeft toen vaseline van de HA gehad (iets andere dan uit de winkel). Hij had iets te veel flessen gehad dus heb ik er ook 1 ingepikt!!
Nu is het wel wat verminderd. gelukkig!
Dus iets wat goed vet is en weinig parfum in zit is geschikt!
Veel succes!! En hopen dat het snel warm word buiten!!

ps. het wil ook nog wel eens helpen om iets minder warm te douchen en dan langzaam de douche warmer te zetten (dus niet gelijk onder 38 graden gaan staan, maar het langzaam opbouwen!)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 22:31

Gowlan schreef:
Storm schreef:
Het zou ook een vorm van eczeem kunnen zijn.
Kappers kunnen ook eczeem krijgen als hun handen nat zijn, dan worden de handen ook rood en jeukerig.
Misschien kun je je eens door laten sturen via je huisarts naar een dermatoloog (huisarts), die kan gaan kijken of je ergens een allergie voor hebt.

Dat heb ik al eens gevraagd, maar hij moet het op het moment zien als ik die vlekken heb anders wilt hij me niet doorverwijzen. :\

De montagekosten van het filter waren bij ons geen 200 euro hoor :oo en volgens mij kan een handige man het er zelf ook op zetten, het zit bij ons onder de mengkraan en aan het filter zit dan weer de doucheslang vastgemaakt.[/quote]

Tja helaas, mijn moeder heeft wel een vriend maar kan ik niet een handige man noemen. :o :=
En ik heb een foto van de plekken op mijn borst richting hals, zou een HA daar voeldoende aan hebben?

Lauwsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:36

Ik heb ook last gehad van jeukende benen na het douchen.
Bij mij kwam het echter niet door het te warm douchen (wat de HA-assistente wel als eerste tegen me zei), maar door een allergie.
Ik heb nu allergiepillen en heb er nu gelukkig geen last meer van.
Weet hoe vervelend het is, dus hoop dat je er snel achter komt wat het is...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:53

Gowlan schreef:
Plien91 schreef:

De montagekosten van het filter waren bij ons geen 200 euro hoor :oo en volgens mij kan een handige man het er zelf ook op zetten, het zit bij ons onder de mengkraan en aan het filter zit dan weer de doucheslang vastgemaakt.

Tja helaas, mijn moeder heeft wel een vriend maar kan ik niet een handige man noemen. :o :=
En ik heb een foto van de plekken op mijn borst richting hals, zou een HA daar voeldoende aan hebben?

Als het er op de foto's hetzelfde uitziet als na het douchen, dan moet dat wel voldoende zijn.

De montagekosten voor een waterontharder (die het water voor het hele huis onthardt) zijn wel 200 euro, maar het douchefilter is weer iets anders. Zie ook http://purewater.nl/producten/kostenoverzicht/

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 18:16

Gowlan schreef:
Plien91 schreef:

Als het er op de foto's hetzelfde uitziet als na het douchen, dan moet dat wel voldoende zijn.

De montagekosten voor een waterontharder (die het water voor het hele huis onthardt) zijn wel 200 euro, maar het douchefilter is weer iets anders. Zie ook http://purewater.nl/producten/kostenoverzicht/[/quote]

Ja klopt, ik zag de filter in de aanbieding voor 39,95 ofzo.
Maar die montagekosten kan ik niet opbrengen voor mezelf.
Daarbij weet ik niet of het daar aan ligt.
En klopt, die foto is een half uur na het douchen gemaakt!
Merkte trouwens gister na het fitnessen dat ik ook die rode vlekken kreeg ineens!
Het begon te jeuken en te branden, ik keek en zag dus weer dezelfde rode vlekken.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:44

Ik heb ook last van mijn huid als ik sport of veel zweet, combinatie van warmte + prikkend zout, niet fijn!

Heb je geen handige kennis, een buurman o.i.d.? En waar vind jij de montagekosten van het douchefilter, ik zie 't niet staan op de site. :\

MissSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:43

Ik heb het ook. Sta onder de rode vlekken op mijn rug, schouders, borst en buik na het douchen.
Krijg het ook bij inspanning, dus bij het sporten. Erg vervelend, want het jeukt enorm!
Ik ben een keer in de ochtend onder de douche gegaan en meteen daarna had ik afspraak bij de huisarts, die heeft toen de vlekken goed bekeken en het is netelroos.
Heb nu anti-histamine tabletjes gekregen en daarmee zijn de vlekken ( op sommige dagen ) een stukje minder na het douchen. Slik ze een uur voor het douchen dan, maar laatste tijd vergeet ik het vaak..
Weet niet of je al naar de HA geweest bent, maar misschien daar ook om deze pilletjes vragen?

( ik heb het ook van de ene op andere dag gekregen en dat schijnt te kunnen.. schijnt ook weer van de ene op andere dag over te kunnen zijn, maar daar hoop ik nog steeds op na 2 maanden! )
Succes!

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:47

Ik heb het ook heel erg. mijn benen worden zoo rood van de rode vlekken, maar na een tijdje is het weer over. maar ik heb een hele gevoelige huid, dus daar zal het waarschijnlijk ook bij liggen, ben er nog nooit mee naar de huisarts geweest, maar ik krijg ook vaak deze rode vlekken bij een allergische reactie, of als ik overstuur ben, maar dan op mijn nek, en borst.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 00:28

Ben net bij een vriendin van mij geweest, waarvan haar vader huisarts is.
Haar zusje heeft het blijkbaar ook, en haar vader heeft bevestigd dat het waarschijnlijk gewoon waterallergie is.
Dit zou je uit het niets kunnen krijgen, en het kan ook vanzelf weer overgaan.
Verder is er niets tegen te doen vertelde hij me.

Of het echt zo is weet ik niet, zal eens 's ochtends een douche nemen en direct naar mijn eigen HA.
Kijken of hij dit bevestigd of iets anders zal zeggen..

Groetjes. :)