Haar doneren voor kankerpatienten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tessyke

Re: Haar doneren voor kankerpatienten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:58

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 10:23

Julia schreef:
Ik ben ook aan het 'sparen'. :D Mijn jaar is nu bijna net zo lang als het haar van jenny19. Ik wacht nog even, want ik wil liever geen bob-line achtig kapsel.

Trouwens Levine, wat heb jij prachtig mooi haar!

Dankje! Ik ben zo blij dat ik het af heb laten knippen, nu merk ik pas hoeveel je met haar kunt doen, echt ongelofelijk :+

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 10:25

@Warbling: Wat een verschil, staat je prachtig die korte coupe, maakt meteen een stuk volwassener!

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 10:25

Hier in Belgie was er ook eens een giga actie voor haar te doneren.
Een maand of 3 later komt op het nieuws dat geen enkel haar van de duizenden mensen die doneerden naar kanker is gegaan. Allemaal naar de dure pruiken industie

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 10:27

Ik ben ook bezig met het laten groeien van mijn haar om het later te kunnen doneren. Het is nu ong 60 centimeter maar ik wil nog wat erbij :)

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 10:30

_Bonte_ schreef:
Hier in Belgie was er ook eens een giga actie voor haar te doneren.
Een maand of 3 later komt op het nieuws dat geen enkel haar van de duizenden mensen die doneerden naar kanker is gegaan. Allemaal naar de dure pruiken industie

Waar halen ze het lef vandaaan -:(-

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 10:36

Inderdaad, wat een rotstreek :(
Dat kun je toch niet maken?? Ik zorg er persoonlijk voor dat mijn haar wel komt bij de mensen die het verdienen!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 10:45

Dat is wel iets waar ik ook aan gedacht heb, je hebt geen garantie dat het terecht komt waar je wil. Maar volgens mij is die stichting haarwensen wel een goede stichting. De site ziet er betrouwbaar uit en je krijgt iig een bevestigingsbrief, dus dat zal daar wel goed zitten.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 10:50

Hoi,

Ik heb ook al meerdere keren haar gedoneerd.

Overigens zijn er verschillende organisaties die pruiken maken voor kinderen/mensen met kanker.
Je kan ook al doneren vanaf 10cm!

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 10:52

Ik ben van plan 30/40 cm te doneren. Het is al goed lang maar het moet nog langer want wil zelf nog wel wat leuks overhouden. Ik heb het geluk dat ik van lange haren hou en het toch nooit in model knip (hoogstens aan de voorkant laagjes) en het altijd goed bijhoudt. Niet dat ik 40 cm haar geef waarvan 20 cm onbruikbaar is omdat het zo gespleten als iets is... Ik verwacht het over een jaar te kunnen doneren aan stichtinghaarwens.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 10:57

levine schreef:
@Warbling: Wat een verschil, staat je prachtig die korte coupe, maakt meteen een stuk volwassener!

Dankjewel!
Had het op m'n 18e verjaardag laten doen hihi. Vond het echt doodeng maar heb uiteindelijk geen moment spijt gehad! M'n haar ziet er veel beter uit, lijkt voller door laagjes (heb megadun haar) en ik krijg ontzettend veel leuke reacties :D

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 10:59

Oh ja ik ben ook al een tijd mijn haar aan het laten groeien.
Het gaat alleen niet zo heel snel.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:36

wat een goed initiatief! mijn haar groeit ook behoorlijk hard, er zou nu al wel 20 cm af kunnen, maar wellicht kan ik dan nog beter eventjes wachten.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:15

Ik denk dat ik m'n haar ook weer op ga sparen.
Het groeit vrij hard dus denk dat ik in 2012, of heel misschien eind 2011 wel weer kan laten knippen :D

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 12:17

Waarom niet he, het groeit voor niks en zit niet in de weg. Als je iemand dan blij en gelukkig kan maken..:D

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:20

Ik laat mijn onwijs-snel-groeiende-haar ook weer groeien. Door dit topic wordt ik er weer aan herinnert dat ik mijn bos nog in de kast heb liggen :Y) Ik heb in oktober 28 cm van mijn haar laten knippen. Het hangt nu ruim over mijn schouders. Ik had een site gevonden die ik geweldig vond om het haar naartoe te sturen. Weet alleen niet meer welke site.... Zij werkten zowel met haar donoren als met geld donoren zodat de pruiken gratis naar de mensen gaan die het nodig hebben. Op heel veel site's zie je dat de mensen die een pruik willen ontzettend veel geld moeten betalen, en dat vind ik zonde. Ok zal een hoop geld zijn om het te maken, maar daar is ook wel wat op te vinden!
Laatst bijgewerkt door Angeliekje op 13-01-11 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:22

Zeker doen! Haarwerken zijn zo ontzettend duur, daar wordt je echt niet goed van. Mensen krijgen al een grote klap door de ziekte en dan ook nog eens zo'n financiële klap er achteraan.
En tja dan kun je een hoofddoek opdoen of dapper met een kaal hoofd over straat (wat veel mensen met haar beweren te doen als zij ooit hun haar zouden verliezen, wat ik eerst nog moet zien gebeuren want als jonge vrouw wil je ook gewoon een mooie, vrouwelijke vrouw kunnen zijn. Kwestie van ''het moet je eerst overkomen''.) maar dat is echt niets als je je sociale leven op peil wil houden en jezelf nog mooi wil voelen.
Maar dan moet dat dus wel betaalbaar zijn, en door mensen zoals jullie wordt het ineens betaalbaar. Dat is echt geweldig. :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:28

Ik heb mijn haar 2 jaar geleden ook opgestuurd. Er was een dikke 40 cm vanaf geknipt en mijn haar kwam toen nét over mijn schouders. Nu hangt het ruim over mijn BH bandje en ga ik volgend jaar weer een stuk eraf laten knippen. Ik heb toen van de stichting een foto gekregen van mijn haar waar een pruik van is gemaakt! :) Erg leuk!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:14

Ik heb 9 November een 'operatie' ondergaan.
Ik heb het niet aan een stichting gedoneerd, maar aan een bekende. Hij was voorheen musicalster, tegenwoordig zingt hij in de mannengroep van Gordon (Los Angeles The Voices). Maar hij maakt ook pruiken voor musicalproducties, maar mijn haar wilde hij al een lange tijd hebben, maar dan om iemand te kunnen helpen die ziek is inderdaad.
Toen ik besloten had dat ik daadwerkelijk mijn haar wilde doneren aan hem, heb ik nog ruim een half jaar moeten wachten voordat hij het ook echt daadwerkelijk kwam afknippen, dit omdat hij gezond haar wilde en ik mijn haar december 2009 nog had gehighlight.
De meeste stichtingen maakt het niet uit of het geverfd haar is of wat dan ook, maar die hebben over het algemeen ook haar van 2 donoren nodig om een pruik te kunnen maken.
Remko zal van mijn haar een pruik kunnen maken van net iets langer haar dan wat ik nu heb.
Hij vertelde ook, dat ze ook nog een bepaalde lengte van het haar nodig hebben om het te knopen uiteraard.

Foto's van mij:
Voor:
Afbeelding
Afbeelding

Tijdens.. even een lolletje met de kapper, of de kleur hem misschien mooi zou staan..
Afbeelding

Het eindresultaat:
Afbeelding

en een foto van afgelopen week. Pony is zo hard gegroeid dat ik 'm al niet meer recht kan dragen..
Afbeelding

Ja, ben wel redelijk trots op mezelf.. vind het toch een goede daad en ik wilde al een tijdje iets anders met mijn haar. Wilde het eigenlijk niet zo kort, maar dacht, als ik het er dan toch af wil, dan moet ik er ook maar iets goeds mee doen, dan kan ik het ook doneren.