Het leed dat altijd hoofdpijn heet.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hyawatta

Re: Het leed dat altijd hoofdpijn heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 00:21

Leo, wat voor oefeningen heb je ervoor gekregen?
Ik heb idd precies hetzelfde als jij hebt.

Loop nu bij manuele therapeut, kraken en masseren, werkt ook wel moet ik zeggen.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 00:30

Meld zich er nog 1. Ik heb sinds kort een tarwe-pitten zak. Ff warm maken en dan op je nek leggen. Dan ontspannen de spieren daar beter. Wat bij mij helpt voor de hoofdpijn aan pilletjes is Voltaren.

Bij migraine komt al het eten er uit. Kan ook niet tegen chocolade - koffie en nootjes.. allemaal factoren die bij mij de migraine aanwakkeren.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 00:32

Zou als ik jou was eens naar een hoofdpijnpoli gaan. Daar zitten artsen met een speciale interesse in hoofdpijn. Neurologen, maar ook therapeuten e,d.

En ik zou, ondanks je hoofdpijn, heel snel stoppen met het slikken van dagelijks pijnstillers hiermee kan je juist hoofdpijn hebben gekregen. Dus medicijn afhankelijke hoofdpijn, waardoor de hoofdpijn alleen maar verergerd. Dit kan trouwens vrij ernstige vormen aannemen.
Vind het wel vreemd dat je niet eens weet wat je slikt :o

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:34

Helaas kan ik me ook melden in dit topic.
Driekwart jaar geleden kreeg ik plots veel hoofdpijn, gecombineerd met twee knobbeltjes op m'n achterhoofd en extreme vermoeidheid. Naar de huisarts geweest, ze dacht dat de hoofdpijn moest komen door die knobbeltjes maar nadat die weg waren heb ik nog steeds hoofdpijn. Nog een aantal keer naar de HA geweest en verschillende medicijnen geprobeerd. Paracetamol met codeine werkte erg goed, ik slikte het elke 5 uur en voor 's nachts een halfje valium erbij omdat ik anders niet kon slapen.
Nog steeds werd het niet beter en ben ik doorgestuurd naar de neuroloog voor echo en scan van m'n hoofd. Alles was goed dus in het ziekenhuis was ik klaar.
Mijn huisarts heeft het, in overleg met de neuroloog, bestempeld als ''waarschijnlijk spanningshoodfdpijn'' en daar kunne ze weinig aan doen. Omdat ik zonder pijnstillers niet normaal kan functioneren en met de paracetamol met codeine moest stoppen (mocht ik niet langer dan 2 mdn slikken) heb ik op hun advies Antidepressieva (Amitriptyline) geprobeerd. Rustig opgebouwd tot 3 pilletjes (75 mg) en dat werkte heel aardig! Kan weer redelijk nogmaal functioneren en de hoofdpijn zit op de achtergrond.

Misschien dat je dat nog kunt voorstellen aan je HA TS, baadt het niet........

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:40

Hier nog een helaas. Bijna dagelijkse hoofdpijn met af en toe een migraine aanval.Voor de migraine heb ik nu goede medicijnen, dat scheelt al een hoop. De hoofdpijn slik ik niks meer tegen, heb alles geprobeerd en niks hielp echt. Ben nu paar keer naar een osteopaat geweest en dat helpt wel! Loop ook bij de hoofdpijnpoli in Sneek.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:45

ik weet niet of iemand deze optie al heeft verteld, maar ik heb een oorbel bovenin me oorschelp en iemand vertelde dat zij er altijd continue hoofdpijn van had, nadat ze hem eruit had gehaald heeft ze er nooit meer last van gehad. ik weet niet of jij sinds kort een oorbel/ piercing erbij heb, anders moet je daar even naar kijken.

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:52

Wat rottig zeg, al die hoofdpijnklachten... TS, na jaren dokteren riep iemand eens dat ik maar een poosje met de pil moest stoppen en inderdaad, na 2 maanden waren de hoofdpijnen bijna weg. Af en toe nog een dagje, prima te onderdrukken met Saridon. Weet niet of je pil slikt, misschien een ideetje. Iedereen héél veel beterschap met die nare hoofdpijn!

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:01

Interessant topic, ook hier spierspanningshoofdpijn. Soms een paar dagen achter elkaar, dan weer wat minder. Maar it sucks..Ik ga ervoor naar shiatsu. Dat is drukpuntmassage en ik heb daar erg veel baat bij. Hij maakt mijn schouders en nek los en dan heb ik daarna vaak soms weken geen pijn meer. En ik probeer zelf heel goed op mijn houding te letten al is dat ZO moeilijk. Ik trek teveel mijn schouders op waardoor de boel in de knel raakt.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:06

Sarixell gebruik je denk ik?
Wel oppassen dat je daar niet afhankelijk van wordt en daar dus weer hoofdpijn van krijgt.
Overigens heb ik ook elke dag hoofdpijn, maar dat komt echt uit mijn nek, helaas.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:49

Ik heb morgen mijn eerste dry needling behandeling. Vind het best spannend, die naalden in mn nek. Maar ik hoop echt dat het helpt, dus we gaan het maar proberen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:10

TS, drink je wel genoeg water?

leo03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:32

hyawatta schreef:
Leo, wat voor oefeningen heb je ervoor gekregen?
Ik heb idd precies hetzelfde als jij hebt.

Loop nu bij manuele therapeut, kraken en masseren, werkt ook wel moet ik zeggen.

Op je zij liggen, de arm waar je niet op ligt helemaal ronddraaien over je hoofd heen zegmaar maar ervoor zorgen dat je je lichaam zo min mogelijk meedraaid.
Schouders zo hoog mogelijk optrekken en dan weer laten vallen.
Je hoogd richting je schouders bewegen en dan zorgen dat er een beetje spanning op komt, maar niet verder doorduwen.
Zo zijn er nog wel meer oefeningen maar dit waren de meeste. Verder moet ik er in het dagelijks leven op letten dat ik mijn schouders laag houdt.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:52

Oke, kan het eens proberen.

ik moet mijn hoofd opzij doen, dus meer kantelen naar links en rechts, even een paar tellen vast houden en weer de andere kant opr.
En veel draain naar links en rechts.

Vandaag ging het gelukkig wel aardig, heb er weinig last van gehad gelukkig.

Morgen weer therapie.

DuCHambre, succes morgen en we horen wel hoe het was.

iris_oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:59

Het kan inderdaad van alles zijn..
In ieder geval is het zwaar k*t.

Heb ook erg last van hoofdpijn (migraine), gelukkig niet elke dag..
Bij mij komt het door spanning in mn nek en schouders.
Moet er constant aan denken dat ik dat gebied moet ontspannen.

Ook moet ik erg opletten wat ik eet. Chocola bijvoorbeeld is not done.
En daarbij was/ben ik geneigd om erg weinig te drinken, wat ook niet echt helpt.

Heb ook medicijnen gehad maar gebruik ze liever niet. Als ik op bovenstaande punten let, en mezelf niet te druk maak (gebeurd vaak onbewust) heb ik het redelijk onder controle.

En inderdaad zoals iemand schreef ook vaker verhalen gehoord/gelezen over hoofdpijn als reactie op de pil en piercings.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 07:17

Ik heb mijn zwarte vullingen er uit laten halen dat werkte heel goed,later kwam het een beetje terug.Het kwam van melk producten,ik deed ook acupunctuur en het is nooit meet terug geweest.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 07:25

Char_elle schreef:
Herkenbaar. Ik kon na een tijdje m'n ogen niet meer openhouden van de hoofdpijn. Heb m'n ogen laten controleren, alles perfect. Daarna doorgegaan naar een oogarts, daar zijn ze er achter gekomen dat mijn spiertjes zich te veel moeten spannen. Mijn moeder had hetzelfde probleem. Ik had nergens last van alleen van hoofdpijn, en nu heb ik een bril en nooit meer last van.

Geen idee of het bij jou hetzelfde is natuurlijk, maar wie weet is het jou oplossing wel.

Dit heb ik ook. :j Mijn oogspiertjes zijn te kort geknipt met een operatie (waren eerst te lang :') ), heb inderdaad ook een bril. Maar die gebruik ik alleen als ik al hoofdpijn heb, of als ik weet dat ik veel moet lezen (tentamens, examens, toetsen, etc.).

GP60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 12:21

Ben gisteren bij een andere dokter geweest, en het blijkt toch dat ik migraine heb, en heb daar nu ook medicijnen voor gekregen.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:03

Hoop voor je dat ie aanslaan GP.

Heb vanmiddag weer therapie gehad, therapeut was erg tevrede over mijn spieren en houding, en hoef waarschijnlijk nog maar 2 keer, dan moet het weer goed los zijn.

Vandaag valt de hoofdpijn ook weer erg mee gelukkig.

Heb nog wel wat homeopatisch gekocht.
Kan nooit kwaad en aangezien ik nog een weekje weg ga, wil ik wel zo goed als hoofdpijn vrij zijn.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:16

Het is voor mij ook heel herkeenbaar.

Maar even een vraag: wat voor behandeling heb je bij de fysio gehad?

Ik loop nu ook bij fysio voor mijn dagelijkse hoofdpijn en ik word met naalden behandeld (en nee is geen accupunctuur). Zet naalden in je spieren om zo de spanning eruit te halen. Het is nog niet heel bekend in Ned en veel mensen kennen het ook niet, maar het is wel goed. Het helpt wel.

En ervoor zorgen dat je nek meer kan hebben. Dus betekend dus elke dag wat met 1 kilo gewichtjes gaan oefenen en je nekspieren sterker maken.

Daarnaast heb ik dus afgelopen week Maxalt smelt tabletten genomen, bijna elke dag. De fysio gaf aan dat je misschien daardoor ook weer elke dag hoofdpijn kan krijgen, aangezien je loopt te kloten met de vernauwing en verwijding van je bloedvaten. Let daar goed op. Ik ga daar morgen met mij HA over hebben namelijk.

Misschien zijn blokkers wat voor je.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:40

Tamadine, wat jij noemt heet dry needling. Ik heb vanmiddag mn eerste behandeling. Vind het doodeng :=

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:45

Tamadine, ik heb manuele therapie, massages, kraken en oefeningen.
En het begint wel goed aan te slaan nu.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:48

Je hoeft echt niet bang te zijn. Een super lekker gevoel is het ook niet, maar het helpt wel echt!!
Ik heb ook wel eens een behandeling gehad dat hij mijn knoop vast pakte en dan ging los 'rollen/masseren. Nou ik kan je vertellen, dat doet 100x meer zeer.

Die naald gaat even 2 sec je spier in, je voelt even 2 sec wat pijn en dan is het alweer weg. Wel ervoor zorgen dat je lekker een sjaal mee hebt of iets om de plek warm te houden. Echt de hele dag. Je krijgt namelijk direct spierpijn. Is heel raar, maar wel waar. De volgende dag ook nog warm houden en dan is het dag erna weg. Ik zit nu ook met sjaal om. Gisteren weer geprikt.

Ik heb nu meerdere behandelingen gehad en moet zeggen, de eerste is wel de ergste, omdat je niet weet wat je kan verwachten. Hoe vaker je het doet, des te sneller hersteld het en heb je veeeel minder pijn. Geef mij dit maar hoor ipv de knopen weg masseren ofzo haha.

Ik heb nu denk ik 4 behandelingen gehad.

Daarnaast is het heeeel goed op magnesium te gaan slikken ernaast. Dit is ook heel goed voor herstel van je spieren!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:51

Ook goed mee bezig dus.
Wel heel goed hoor die oefeningen. Moet ik vanaf deze week ook.
Ik heb nu 4 naald sessies gehad bij de derde ging het onwijs goed. Week geen hoofdpijn gehad en ging me beter voelen en nam ook magnesium en multivit. Maar afghelopen week stress gehad en dus hele week hoofdpijn alleen gisteren niet. Gisteren de zwaarste behandeling (dubbel keer aantal naald prikken) gehad,maar zit nu alleen tegen de hoofdpijn an. Daarom morgen ook maar naar dokter. Word er gek van.

Ik stuit ook wel veel op onbegrip. Hebben julie hier ook last van?

hyawatta schreef:
Tamadine, ik heb manuele therapie, massages, kraken en oefeningen.
En het begint wel goed aan te slaan nu.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:53

Ja best wel. En dan vooral onbegrip van mijn huisarts :')
Mijn vriend maakt zich nog meer zorgen dan ik, die kijkt af en toe of ik er dood aan ga. En mn moeder doet net of het een verkoudheidje is... Niemand die dus echt begrijpt waar ik mee zit..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:54

Ik heb ook jarenlange hoofdpijn gehad en sinds ik van school af ben heb ik nog maar zelden erge hoofdpijn. Achteraf was school dus onbewust een stressfactor waarvan ik hoofdpijn kreeg. Misschien eens nagaan of iets niet erge stress geeft.