Slankere, ge"tone"de/strakke bovenbenen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:52

Heino schreef:
Ehm juist, ik geloof dat er iets mis gaat in je bovenkamer, iig niet met je benen :+

_O-

je bmi geeft zelfs aan dat je te licht bent, t is maar waar je mee kan zitten :')

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 19:54

Mireille:
Afvallen wil ik ook absoluut niet (veels te bang om dat beetje vet wat op mijn bovenlichaam zit kwijt te raken :') ) .
Bedankt voor de tips! Kan ik zeker wat mee!
Helaas kan ik niet van het lopen en fietsen af aangezien ik bij TNT werk en ook nog een krantenwijk heb in de polder. Dus veel fiets en loopwerk in de week.

Hier betere foto's waarop je goed ziet dat de bovenbenen uit verhouding zijn met de onderbenen:
Wel een beetje een gekke foto (ik ben die met los haar):
Afbeelding

En bij deze zie je het al minder maar vergelijk maar mijn linker onderbeen met het bovenbeen:
Afbeelding

DQ: Ik wil niet afvallen! Juist niet!
Spieren wegen zwaarder dan vet, dus hoe meer spier er bij komt, hoe beter :D

xDramaQueen

Re: Slankere, ge"tone"de/strakke bovenbenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:56

ja maar je zei: "het vet dát er zit zit op mn bovenbenen" uhh met ondergewicht denk het niet :') weleens over na gedacht dat het gewoon je bouw is.. ?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:58

Oeh jaloers :D Ik heb broek maat 42 omdat mijn bovenbenen er anders niet inpassen maar heb taile maat 38 :P Dat is pas uit verhouding

Die oefeningen op die bal die werken heel erg goed. Ik loop nu hard en met paard rijden zijn ze ook wel wat geslonken maar het word niet veel minder helaas.
Ik denk dat je net als ik pech hebt :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 19:59

DQ Ik heb wel degelijk vet hoor! Anders was ik nooit in de pubertijd gekomen omdat je hersens dan te weinig lipine ontvangen (hormoon dat door vetcellen wordt afgescheiden).

Het is niet gewoon mijn bouw, omdat ik veel mooiere benen heb gehad. Niet perse minder vet, maar meer spier. Ik wil gewoon graag die spieren terug, gericht trainen en oefeningen daarvoor doen.
Het vet hoeft van mij niet weg hoor :D
(Integendeel, iemand nog wat kg's in de aanbieding? Krijgen een goed plekje op mijn kont en borsten :') )

Jessie: Paardrijden werkt dus ook goed :D
Dat deed ik "vroegah" ook nog, voordat mijn paard een peesblessure kreeg! Hopelijk worden ze daar ook nog wat sterker van!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:00

Als ik eerlijk moet zijn...... die verhouding tussen je bovenbeen en onderbeen ga je niet kwijt raken... :) Dat is je bouw nu eenmaal: je bovenbenen hebben de aanleg om zwaarder te zijn dan de rest van je lichaam. Iemand met meer vetmassa kan gaan verbranden om in diezelfde verhouding te gaan afslanken. Maar als je al slank bent valt er inderdaad niet meer af te vallen.

Je kunt dan de krachtoefeningen doen om je spieren strakker te krijgen en dus strakker in je vel te gaan zitten. Maar aan het einde van de rit heb je dan stevige spieren maar nog steeds precies dezelfde verhouding met je bovenbeen en onderbeen. Met een beetje 'pech' gaan de spieren in je bovenbenen zich ook alleen maar meer ontwikkelen waardoor je bovenbeen nog groter zal worden dan het nu is.

Je mag trouwens wel wat spekkies van mij hebben hoor :))

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:01

Ik denk dat het zeker wel helpt maar reken er wel op dat je spieren ook sterker worden he dus ze worden wel stevig maar niet flubberig :D
Bij mij is het ook de eerste plek waar ik aan zal komen maar niet afvallen :')
Hier nog een aantal oefeningen die ik ook wel eens mee pak
http://web.inter.nl.net/users/E.van.Kesteren/bovenb.htm

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:02

Ik heb ook "last" van dikke bovenbenen i.c.m. (heel) dun bovenlijf. Ik heb een tijdje de Leg Magic gebruikt, hielp erg goed moet ik zeggen. Ik heb er nu geen zin meer in, hij staat dus op zolder. je mag hem zo van me hebben! :D

Dit bedoel ik dus:

Afbeelding

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 20:06

Mireille
Dat dacht ik al, dat ik wss de scheve verhouding niet recht kan trekken zonder het vet te verbranden. Maar goed, strak en groot is altijd nog beter dan flubberig en groot haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:07

(De banner onder het topic zegt: Voel JIJ Jezelf Te DIK :') )
Fietsen werkt indd erg goed. Probeer anders kniebuigingen, of tegen een muur aan 'zitten' (ken je die oefening?) dat wilt soms ook nog wel eens helpen.

CaroR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:12

Ik denk dat zwemmen ook een goede oefening is?

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:13

NOU, ik had een heel bericht voor je getypt, en foetsie weg is het! Maar wat ik wou zeggen, is dat wat ik zie misschien wel slappe lies spieren zijn. Die gaan dan als het ware 'hangen' (naar binnen), waardoor het lijkt alsof ze 'dikker' zijn. Je hebt er vast wel oefeningen voor op internet.

Het is ook echt niet erg om die oefeningen op het begin licht te doen en dan zwaarder op te bouwen. Hierdoor wordt het strakker. Je moet het natuurlijk niet gaan overdrijven en op gaan bodybuilden. Dan worden ze juist dik je spieren, waardoor alles 'dikker' lijkt. Maar daar zie ik je niet voor aan. ;)

Succes er mee! Enne, persoonlijk vind ik een beetje been echt super mooi hoor! Als jij er zo over denk, dat denk jij er zo over. (heb hetzelfde als jou) En dan is dat in dat optie goed van jou dat je er wat aan doet. Maar niet overdrijven hoor, want je ziet er super goed uit. ;)

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:14

Focusses, ik ben ook herstellende van Pfeiffer en het is vrij logisch dat je na zo'n lange periode van moeheid en verminderde energie, spiermassa bent verloren.
Met het opnieuw oppakken van je dagelijkse bezigheden, zal je spiermassa vanzelf terugkomen.
Ik zou me niet teveel zorgen maken ;)

Focussed schreef:
StillAngel schreef:
Waarom wil je perse nóg strakker zijn? :P

Omdat ik heel mooi strak ben geweest maar sinds mijn Pfeiffer heel erg ben teruggevallen in spiermassa.

Net zoals bij een paard, als die een blessure heeft gehad wil je hem toch ook weer mooi in de spiermassa hebben zitten als je weer op mag bouwen?

Ik ga ook nog even zoeken op Youtube en Google! Zoek vnl naar oefeningen voor de spieren aan de zij- en achterkant. De voorkant is al aardig gespierd door het vele fietsen en wandelen maar dat vind ik persoonlijk minder mooi dan gespierde zijkant/achterkant.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:15

Focussed schreef:
Mireille
Dat dacht ik al, dat ik wss de scheve verhouding niet recht kan trekken zonder het vet te verbranden. Maar goed, strak en groot is altijd nog beter dan flubberig en groot haha.

Dat is zeker waar. :j Waarschijnlijk zit je dan ook iets beter in je vel over je bovenbenen, als je wat gaat trainen. Trainen doet mentaal ook veel. :)

Ben je wel volledig hersteld van Pfeiffer? Anders is het misschien verstandig om te gaan trainen op advies van de huisarts, en dan eventueel met een fysiotherapeut of personal trainer.

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:29

Hoelang ben je al herstellende van pfeiffer?
JPS: dat is zeker waar! Ik heb dit toen ook behoorlijk ondervonden, al vond ik mijn benen toen een stuk mooier toen ik niets deed haha. Maar dat is natuurlijk per persoon verschillend.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:38

StillAngel schreef:
:( Is dit een topic om mij jaloers te maken? Jemig ik zou ontzettend blij zijn met jou lichaam!

Ik wilde hetzelfde zeggen :=

EDIT: Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een raar topic, sorry. :)
Meid, je bent hartstikke slank en mooi, er zouden echt super veel meiden wel met jou willen ruilen. En dan ga je klagen over zoiets kleins? Hoe pérfect moet je tegenwoordig wel niet wezen dan, vraag ik me af.. Ik ken veel meiden om me heen die écht in hun maag zitten met hun lichaam, en dan zet je zoiets neer. Ik vind dat een beetje bang makerij voor hun. En dan vind ik de media in het algemeen al erg..

Het spijt me, maar echt.. wees BLIJ.
Laatst bijgewerkt door Cynn op 08-01-11 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:41

Ik vind jou benen totaal niet dik :')
Alleen ken ik het probleem! Want mijn bovenlichaam is te mager, hoor vaak dat ik zo dun ben etc. Je ziet ook altijd mijn ribben. Maar mijn bovenbenen zijn 'goed'. Ik vind ze dus bij mijn lijf ook te stevig, maar als ik dat zeg word ik ook altijd gek aangekeken.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:03

Als je strakkere beenspieren wilt die in verhouding zijn moet je juist je kuiten ook gaan trainen. Dan lijken je bovenbenen ook niet 'dik' (want dik zijn ze zeker niet!) tov je kuiten. Dus even een maandje of wat in de sportschool met een trainingsschema (kun je ook gelijk je bovenlichaam trainen om de verhouding helemaal juist te krijgen).

Ennuh ik zou ook zeker nog eens in de spiegel kijken naar jezelf want een echt realistisch zelfbeeld heb je volgens mij niet echt. Het is logisch dan je wat slapper bent geworden na je pfeiffer en dat hersteld echt vanzelf weer, maar meid waar zit er vet??????????

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:13

Ik heb zelf ook bovenbenen die uit verhouding zijn met de rest van mijn lichaam. Althans dat vind ik :P Ik ben niet zo slank als jij bent. Maar ook zeker niet 'dik'. Gewoon maatje 36. Als ik mijn benen ga trainen, door wandelen, paardrijden enz enz worden ze juist breder. Ze zijn ook niet 'flubberig' dat is juist het hele probleem. Ik heb gewoon veel spierontwikkeling in mijn benen. Ik ben zelf wat kleiner en wordt dus steeds wanneer ik wil trainen en afvallen breder dan dat ik slanker wordt. Heel frustrerend. Dus wat ik eigenlijk wil zeggen, aan je bouw doe je niet zoveel. En dat je dun bent als je op je rug ligt en dat je ribben en heupbotten uitsteken hebben heel veel meiden. Dat komt gewoon omdat je op je rug ligt. Dat heb ik ook. Maar als ik sta heb ik wel gewoon buik. Je moet je dus niet druk maken dat je te dun of te verkeerde bovenbenen hebt. Want dat zie jij alleen maar :) Maar je kunt natuurlijk altijd die genoemde oefeningen gebruiken als je je daar beter bij voelt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:15

Zet je nou serieus foto's van jezelf in een bikini op internet?

Maarreh. Ruilen? _O-

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:19

ik wil ook wel ruilen,
ik vindt helemaal niet dat je dikke benen hebt, en ze zijn nog gewoon in proportion ook.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:26

Ga bodypumpen. Daar wordt je strak van!!

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:28

Cynn_x schreef:
StillAngel schreef:
:( Is dit een topic om mij jaloers te maken? Jemig ik zou ontzettend blij zijn met jou lichaam!

Ik wilde hetzelfde zeggen :=

EDIT: Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een raar topic, sorry. :)
Meid, je bent hartstikke slank en mooi, er zouden echt super veel meiden wel met jou willen ruilen. En dan ga je klagen over zoiets kleins? Hoe pérfect moet je tegenwoordig wel niet wezen dan, vraag ik me af.. Ik ken veel meiden om me heen die écht in hun maag zitten met hun lichaam, en dan zet je zoiets neer. Ik vind dat een beetje bang makerij voor hun. En dan vind ik de media in het algemeen al erg..

Het spijt me, maar echt.. wees BLIJ.

Inderdaad.. dit kwam ook in mij op.
Duizende meisjes zouden jarloers zijn op jou lichaam. Ik hoop dat je dat zelf ook inziet.

marinkaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:18

Ik vind dat je echt een mooi figuur hebt hoor, denk idd dat veel zouden willen ruilen !
Die oefening alsof je zit helpt denk ik wel!
Met je rug tegen de muur en je benen gebogen (alsof je op een stoel zit) en dan zo lang mogelijk volhouden, denk dat je
je benen dan wel even gaat voelen/ goed traint :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 23:43

suus_romy schreef:
Hoelang ben je al herstellende van pfeiffer?
JPS: dat is zeker waar! Ik heb dit toen ook behoorlijk ondervonden, al vond ik mijn benen toen een stuk mooier toen ik niets deed haha. Maar dat is natuurlijk per persoon verschillend.

Ongeveer 4 maanden geleden sinds het uit mijn bloed verdwenen is!

Cynn_x: Waarom is het een raar topic?
Ik wil weer sterke benen? Waarom is dat zo raar?
Al maak ik nou een topic aan met: Hallo ik ben 50 kilo ik ben te dik hoe val ik snel af... Ja dán heb je een punt.
Ik wil sterkere en gespierde benen, maar weet niet welke oefeningen goed zijn om je spieren te trainen... Dát vraag ik hier :)
Ik ben blij met mezelf, maar ik wil weer mijn sterke, oude benen terug omdat ik die ben kwijt geraakt na mijn Pfeiffer. Val je daar zo over?

Hetzelfde geldt voor Dagmar_1995 :)

Bizzybijtje: Moet ik mijzelf er voor schamen dan?

Zeg sjonge jonge, wat lezen jullie selectief?????????????????????????????
Echt mijn mond staat ervan open?
Mischien kunnen jullie het zo lezen:
Ik vind mijzelf niet te dik, ik vind niet dat ik te vette benen heb. Ik wil strakkere benen, sterkere spieren, zoals ik had voor mijn Pfeiffer. Daarom zoek ik goede oefeningen om spieren sterker te maken waardoor mijn benen strakker en sterker worden

Dus neen reacties als: "Ruilen?" hoef ik niet. Ja ik wil best ruilen als je sterkere benen hebt als ik ja...