Waarschijnlijk een hernia...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Re: Waarschijnlijk een hernia...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 07:56

Tjee dat is balen Duke. Maar aan de andere kant is het misschien ook wel fijn dat ze er wat aan kunnen doen.

Die rug van mij is ook weer slecht. Zit weer een zenuw klem die zorgt voor ellende in mijn linkerbil, bovenbeen, knieholte en enkel. Maar goed de 31 ste door de MRI en dan de 10de de uitslag.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 13:54

Nou, maandag geopereerd. Ben er nog niet echt van opgeknapt. Ja, de hernia is weg en dat voel ik ook wel, maar ze hebben zo aan m'n zenuwen lopen sjorren en trekken om bij die hernia te kunnen, dat mijn benen nu niet meer echt lekker meedoen. Kan amper lopen. Ben vandaag teruggekomen uit het ziekenhuis en moet nu met fysio kijken of ik weet wat kan. Het lijkt of mijn benen continue slapen. Nou, ga maar eens proberen te lopen op een been wat slaapt. Continue tintelingen en krampen. Bluh... maar goed, het is pas twee dagen na de operatie.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:08

Balen dat je zoveel restgevolgen van de operatie hebt, maar hopen dat dat snel weg trekt!!

Ik heb afgelopen maandag een MRI gehad...het eerste wat de radioloog na afloop vroeg was of ik ooit wel eens aan mijn rug was geopereerd??? Nou niet dus, maar heb dus echt geen idee wat ik nu moet denken. Heeft hij iets gezien....moet ik me gaan voorbereiden op....of was het gewoon een lompe vraag. Heb echt geen idee. 10-2 moet ik terug naar de neuroloog voor de uitslag. Ben wel erg benieuwd en ben er door die vraag ook best zenuwachtig voor nu. Hij had beter niets kunnen zeggen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:44

Sterkte TS, na je operatie!

Zelf loop ik ook al 3 maanden met een hernia beeld.
Morgen naar de huisarts, voor ene verwijzing naar de neuroloog.
Tevens ben ik wel pas 19 en dat hoort eigenlijk dan niet voor te komen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:17

Faringo: ook lekker diplomatisch gezegd van die radioloog! Jij in de zenuwen tot de 10e...Sterkte!
Duke: jij ook sterkte nu met je revalidatie!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:38

Duke: allereerst veel beterschap gewenst! Ik hoop dat je snel veel beter bent!

Ik heb vrijdag te horen gekregen dat ik een kleine hernia heb. Liep ook al weken met pijn rond, zitten is het ergste. Maar dingen optillen, gaat ook niet. Lang rechtstaan lukt me ook niet. Pijn trekt aan beide kanten tot in mijn knieën.
Morgenavond heb ik een afspraak bij de dokter, om de foto's van de CT scan te bespreken. Had eerst een afspraak gekregen voor een MRI, maar dat kan pas in maart. Maar nog zo'n maand rondlopen zag ik niet zitten.
Ben nu al een week thuis van het werk en moet nog een week thuis blijven. Ik hoop maar dat ze die tussenwervel terug kunnen duwen van waar hij komt, of wat dan ook. Want dat platliggen op bed of in de zetel en tv kijken, dat ben ik al wel beu na een week :(
Mag van de dokter ook alles doen wat kan, als ik maar geen zware dingen optil enzo. Maar momenteel lukt uitmesten nog niet eens.
Heb ook een hoop pijnstillers, maar meer dan slaperigheid opwekken, doen die niet.

Jeanine : ik denk dat dat op elke leeftijd kan voorkomen hoor. Ik ben 26 nu. Heb al wel jaren last van mijn rug, maar werd ook altijd met een pijnstiller weer naar huis toe gestuurd.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:39

Faringo schreef:
Ik heb afgelopen maandag een MRI gehad...het eerste wat de radioloog na afloop vroeg was of ik ooit wel eens aan mijn rug was geopereerd??? Nou niet dus, maar heb dus echt geen idee wat ik nu moet denken. Heeft hij iets gezien....moet ik me gaan voorbereiden op....of was het gewoon een lompe vraag. Heb echt geen idee. 10-2 moet ik terug naar de neuroloog voor de uitslag. Ben wel erg benieuwd en ben er door die vraag ook best zenuwachtig voor nu. Hij had beter niets kunnen zeggen.

ik denk dat dat een standaardvraag is hoor. Dat hebben ze mij ook gevraagd bij de CT scan.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 14:20

@Foryourneeds: Terugduwen doen ze niet. Je kunt wel bij een goede chiropractor langsgaan. Die kan door je uit te rekken op zo'n speciale bank, je ruggenwervel iets uit elkaar trekken zodat de hernia weer een beetje naar binnen floept/gezogen wordt. Dat kan al enorme verlichting geven.

Als ze besluiten te opereren, zoals bij mij, snijden ze het uitpuilende stuk weg, plus een klein beetje van je tussenwervel, zodat hij niet gelijk weer kan uitpuilen (= hernia).

Ik heb de pech dat mijn hernia zo groot was en op zo'n plek zat, dat ze mijn zenuwen met een klem vast hebben moeten zetten tijdens de operatie, volgens mijn fysio, want de neurochirurg had dat niet met zoveel woorden gezegd. Gevolg: ik heb een hele stap terug moeten doen. Kan amper lopen of mijn evenwicht bewaren momenteel. De zenuwen zijn zo sterk geirriteerd dat mijn benen en voeten continue slapen en verdoofd zijn. Normaal had ik na de operatie (nu een week geleden) alweer rond moeten wandelen, maar ik heb gewoon pech gehad dat ik als enkeling meemaak (volgens mijn fysio is het bij ongeveer 1 op de 1000 nodig om de zenuwen zo sterk te irriteren tijdens de operatie). Dus ik moet wat langer uittrekken voor mijn herstel. De eerste week was geen pretje (iedere keer misselijk als ik langer dan 5 minuten had gezeten of gelopen) en door het vele liggen, last van nek- en hoofdpijn. Ik probeer nu zoveel mogelijk mijn fysio oefeningen te doen en om het uur in ieder geval even naar de wc te lopen. Hopelijk sterk ik snel aan, maar ik loop nu nog rond als een oud vrouwtje met veel ondersteuning.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:40

dat is wel heel ernstig :(:) heel veel beterschap!!

Bij mij is het niet zo erg. Deze avond krijg ik meer uitleg van mijn huisarts over de ct scan, en hoe het nu verder moet.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 08:34

Sjonge Duke, zeker geen pretje hoor! Mijn man had ook een fikse hernia maar (gelukkig) niet de restverschijnselen die jij nu hebt.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 08:50

Tjee Duke, wat onwijs k.l.o.t.e. dat jij nou net zo'n zeldzaam geval bent!! Je hoopt je door zo'n operatie toch een stuk beter te gaan voelen, maar helaas duurt het voor jou allemaal wat langer.

Gelukkig bijna donderdag...de zenuwen voor de uitslag beginnen nu toch wel een beetje te komen. Hoop echt dat ze er iets aan kunnen doen, want ben er echt klaar mee.

Foryourneeds hoe was het gisterenavond?

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:41

valt uiteindelijk heel goed mee gelukkig. Tussenwervel komt wel tot net tegen de zenuwen, vandaar de pijn. Maar met rust en wat sessies bij de kinesist zou het moeten lukken. Mag volgende maandag alweer werken. En paardrijden zou ook gewoon moeten lukken.
Laatste drie dagen sowieso al veel minder pijn gelukkig. De komende dagen moet ik wel wat meer rondwandelen van de dokter. Dus straks maar wat zoeken om me mee bezig te houden :)

succes voor je uitslag!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:33

Gelukkig dat het mee valt voor je en dat je weer wat dingen mag en kan gaan doen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 11:35

@Foryourneeds: dat valt gelukkig mee!
@Faringo: even meeduimen voor donderdag.

Straks weer fysio. Ben benieuwd wat ze zegt. Ben iets stabieler voor mijn gevoel, maar het gaat met babystapjes per dag. Vannacht ook veel last van pijn gehad. Vooral zenuwpijn in m'n benen. Had ik sinds de operatie niet meer gehad, maar ik weet dat het terug kon komen door wondvocht wat zich nog tijdelijk wat ophoopt op de plek van de hernia en die kan nog wat drukken. Plus dat het ook wel door die irritatie kan komen. Slechte nacht gehad dus.

Verheug me wel op vanmiddag. Probeer met m'n moeder mee te gaan naar haar huis (tevens waar mijn paardjes staan). En dan komt vanmiddag iemand om even mijn paardje naar het erf te halen, zodat ik hem even lekker kan knuffelen. Ik kan zelf nog niet van het huis naar de stal lopen, dat red ik nooit. Maar wil zo graag even mijn paardje zien, voelen en ruiken. :+:

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:02

En het is ook juist een mooie dag! veel plezier! :)
Ik hoop dat je wel snel beter bent hoor. :(:)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:48

Foryourneeds: hopelijk geneest het goed door de kinesie! Succes!
Mijn zus volgt al een jaar lang kinesie een heeft er baat bij. Haar zoontje volgt ook kinesie en die doet het ook goed.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 11:41

Ik kon gisteren eindelijk mijn ventje weer kon knuffelen, aaien, ruiken, kusjes geven. Zo heerlijk. Gewoon even vijf minuutjes (langer houd ik niet vol) bij m'n paardje te zijn.

Wel iets heel typisch: hij ging gelijk met zijn neus bij de wond/hechtingen snuffelen. En wel een paar keer en heel voorzichtig (dus niet gelijk zijn hele neus erop duwen). Alsof hij rook of voelde dat baasje daar niet helemaal in orde was. De anderen die erbij waren (om hem uit de wei te halen voor me) vielen dat ook gelijk op. Kan zijn dat er nog een chemisch luchtje aanhangt (na een week?) en dat hij dat rook. Of paarden zijn echt zo gevoelig dat hij gewoon wist dat er iets mis is met die plek.

Even balen is dat ik nu al twee nachten zo slecht heb geslapen. Langzaam komt het gevoel weer terug en dat betekent vooral veel zenuwpijn 's nachts. Het typische is dat ik er overdag geen last van heb. Heb wel de dokter gebeld, want zo kan ik niet doorgaan. Ik lig te janken van de pijn 's nachts. Maar weer aan de diclofenac, maar of dat nu gaat helpen... tegen zenuwpijn doe je weinig.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:42

Slim om even de dokter te bellen! Voel je de pijn als je plat op je rug ligt of als je in de zijhouding ligt? Hoe mag je überhaupt liggen?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 12:45

karijn schreef:
Slim om even de dokter te bellen! Voel je de pijn als je plat op je rug ligt of als je in de zijhouding ligt? Hoe mag je überhaupt liggen?

Het maakt niet uit welke houding ik aan neem, het gaat niet weg... maar alleen 's nachts dus... En vooral aan de zijkanten van mijn knieën. Echt die zenuwpijn (stroomstoten).

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:51

veel beterschap :(:)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:54

En een kussentje onder je knieën leggen? Waarschijnlijk heb je dat ook al geprobeerd...