Goedwerkende creme tegens littekens of weg laten halen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:16

Ik heb Biodermal littekencreme gebruikt voor een groot litteken op mijn buik vanwege een operatie. Moet zeggen dat het best geholpen heeft. Toen ik mocht gaan beginnen met smeren ben ik ook gelijk begonnen. Elke ochtend en avond en heb 2 tubes opgesmeerd. Je ziet mijn litteken nog wel, maar het is geen lelijk litteken en dat komt mede door de creme. :)

Ik heb ook striae op mijn bovenbenen (binnen en buitenkant) omdat ik bij diezelfde ziekte periode onwijs was afgevallen en daarna weer aangekomen en onwijs hard gegroeid was. Daar smeer ik niets op, laat het gewoon zo. Ik kan er helaas niets aan doen en het hoort gewoon bij mij. Natuurlijk is het soms ongemakkelijk als ze er naar vragen maar dan leg ik het gewoon uit en dan schaam ik me er niet meer voor ofzo.

Bio oil hebben we ook hier staan.. Maar nog nooit gebruikt dus weet niet of dat werkt. :)
Hoeveel het allebei kost weet ik niet, maar dat zal een kwestie van opzoeken zijn denk ik.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 09:20

haleyjames schreef:
Graafmachien schreef:

wauw gebruik je dat echt
en hoe reageerd je huid erop?

Ik gebruik deze ook. Gebruik het wel bij een echt litteken na een operatie, maar het is hele fijne zachte creme. In jouw situatie TS zou ik het gewoon proberen :j Het is wel vrij sterk spul, je mag het maar 2x per week gebruiken.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:16

zonlicht, werkte bij mij.
Had veel littekens op me benen,
mn benen verbrand door de zon, en nu is het zo goed als weg.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:02

Helpt Bio oil ook goed tegen striae?

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:39

Ik zweer bij bio-oil!
Merk bij mijn keizersnee echt resultaat.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:05

Vitamine E pillen (met vloeistof erin) erop smeren. Vit E creme is altijd zo duur en die capsules zijn (als het goed is) puur vitamine E. Mijn zus zei laatst dat een apotheker dat tegen haar zei als tip! Ze zei dat het werkte bij een litteken na een operatie!