Ben nog nooit zo blij met een cursus geweest, en hij werd ook nog betaald door de werkgever.
Vind roken nu echt smerig en ik vind het vooral stinken. Mijn collega rookt en als tie terug komt dan ruik je hem al aankomen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
eowyn04 schreef:Ook al ben je 15 jaar gestopt, dat waakvlammetjes is er altijd. Maar nu denk je er niet meer aan. Maar als er ooit een ingrijpende gebeurtenis gebeurd, pakken de ex-rokers vaak als eerste weer naar dat sigaretje en dan zijn ze weer verslaafd.
Zooist schreef:eowyn04 schreef:Ook al ben je 15 jaar gestopt, dat waakvlammetjes is er altijd. Maar nu denk je er niet meer aan. Maar als er ooit een ingrijpende gebeurtenis gebeurd, pakken de ex-rokers vaak als eerste weer naar dat sigaretje en dan zijn ze weer verslaafd.
Wat een kul..... In die drie jaar dat ik gestopt ben heb ik zo'n beetje alle ingrijpende gebeurtenissen voor mijn donder gehad die je kan hebben. Heb geen moment naar een peuk verlangd hoor.... Bah, ga me niet meer verlagen tot zo'n stinkverslaving!
gohya schreef:Maar moet je dan geen sterke wil hebben als je wil stoppen met roken?
Mijn wil is niet sterk genoeg om te stoppen,ik wil zelf wel maar iets in me hersens zegt steeds:ach waarom stoppen?Ik heb al vele pogingen gedaan,was niet echt moeilijk maar mijn wil was te zwak en de gewoonte was te sterk.Heeft het dan zin om dat boek te lezen?
)
..

iemand misschien tips daarvoor, hoe je er het beste mee om kan gaan om ze te steunen/helpen? 

Robin_S schreef:Wel een interessante vragenlijst, eowyn04, ik wil best geloven dat zo'n gedragsanalyse mensen meer inzicht geeft in hun rookgedrag!
Adil18 schreef:Bah, dit is dag nummer twee voor mij en ik wordt echt gillend gek....!
Ik denk dat ik mezelf eens een elektro-sigaret bestel...!
annmary schreef:Mijn vriend is nu aan het stoppen met roken... Hij wil het al heel lang, maar heeft aardig wat stress over zich heen gehad. Hij probeert het nu met behulp van nicotine pleisters. Heeft de laatste week van 2010 alleen 's avonds 1 shaggie opgestoken, en vanaf zaterdag niks meer. Hij heeft het er wel zwaar mee, heel sneu om te zien eigenlijkiemand misschien tips daarvoor, hoe je er het beste mee om kan gaan om ze te steunen/helpen?
gohya schreef:Ik wil al jaren stoppen met roken,heb die kauwgom gehad,2 nicotine pleisters [op beide armen 1] en zelfs een nicotine inhaler.Die inhaler was totaal geen succes,je kreeg een volle stoot nicotine naar binnen dat je longen er vol van raakte.Het probleem bij mij is dat ik zo zwak ben,mijn wilskracht is 0,0 en ook krijg ik hallucinatie's als ik probeer te stoppen.Ik zie mensen op straat veranderen in sigaretten,ben dus gewoon een junk!
Iemand die toevallig haar boek verkoopt van Allen Carr?
Ik ben bang dat ze me in coma zouden moeten leggen wil het me lukken om te stoppen.