Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Inga schreef:Wat vaak ook verlichting kan geven is medical taping of dry needling. Hier even op googlen. Vaak maakt de ene fysiotherapeut ook wel uit met de andere. Ik houd het graag bij de wat oudere fysiotherapeuten, deze kunnen vaak beter masseren. Vooral als er gemasseerd wordt op trigger points (google maar), zijn allemaal erg interessante dingen vindt ik. Vooral voor degene die pijn ondervinden bij masseren is medical taping echt iets om te proberen!
Fred_Kroket schreef:_Inga schreef:Wat vaak ook verlichting kan geven is medical taping of dry needling. Hier even op googlen. Vaak maakt de ene fysiotherapeut ook wel uit met de andere. Ik houd het graag bij de wat oudere fysiotherapeuten, deze kunnen vaak beter masseren. Vooral als er gemasseerd wordt op trigger points (google maar), zijn allemaal erg interessante dingen vindt ik. Vooral voor degene die pijn ondervinden bij masseren is medical taping echt iets om te proberen!
Oudere fysiotherapeuten zijn vaak ook ouderwets in hun opvattingen.
Waar komen die triggerpoints vandaan? Ga dat eerst eens uitzoeken, want als er iets somatisch is wat je fysieke klachten geeft kun je de fysieke klacht wel weg masseren maar die komt net zo hard terug.
Fred_Kroket schreef:Waar komen die triggerpoints vandaan? Ga dat eerst eens uitzoeken, want als er iets somatisch is wat je fysieke klachten geeft kun je de fysieke klacht wel weg masseren maar die komt net zo hard terug.