Iets ontspannend voor mijn nek?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Inga

Re: Iets ontspannend voor mijn nek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:57

Wat vaak ook verlichting kan geven is medical taping of dry needling. Hier even op googlen. Vaak maakt de ene fysiotherapeut ook wel uit met de andere. Ik houd het graag bij de wat oudere fysiotherapeuten, deze kunnen vaak beter masseren. Vooral als er gemasseerd wordt op trigger points (google maar), zijn allemaal erg interessante dingen vindt ik. Vooral voor degene die pijn ondervinden bij masseren is medical taping echt iets om te proberen!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:48

Op een foto zien dat t spanning is?! Dat vind k knap maargoed..
Je kan inderdaad dry needling proberen, dit is NIET hetzelfde als accupunctuur. Er wordt een naaldje je huid ingetikt en daarmee worden de spierknopen losgeprikt. K krijg t momenteel zelf voor mn rug en moet zeggen dat t erg fijn is :)

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:20

Wil je mijn vriendje huren? Geeft hele lekkere massages. :D

Even serieus, heb je wel een goed matras/kussen? Kan zijn dat je verkeerd ligt 's nachts..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:02

ILOVE_TARA schreef:

Even serieus, heb je wel een goed matras/kussen? Kan zijn dat je verkeerd ligt 's nachts..

Alleen maar als TS homo is ;)

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 00:18

Robin_S schreef:
ILOVE_TARA schreef:

Alleen maar als TS homo is ;)

Ow oeps! Haha tsja, 't merendeel op Bokt is vrouw he. :o

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 00:25

Ik kan je http://www.fysio-petten.nl aanraden. Mijn vriend had ook een bult onder zijn achterhoofd door spanning en dat hebben ze daar goed weg gekregen. Bij mij is mijn SI rechtgezet en toen ik steeds mijn rechterschouder wilde optillen hebben ze dat met dry needle direct opgelost. Ik noem het fysio maar ze gebruiken meerdere methodes. Kunnen als je ligt en gaat zitten aan je voet voelen waar er een beperking zit. Wordt trouwens ook vergoed door de ziektekostenverzekering.

Ben een keer bij een andere fysio in de buurt van mijn werk geweest omdat ik spanning voelde in mijn onderrug en die lachte me uit omdat ik alles kon. In Petten is dat dus niet het geval. Zij willen een lijf in balans hebben en niet alleen pijnvrij omdat een kleine blokkade effect kan hebben op het hele lijf.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 07:19

dankjewel, een paar minuten nadat ik je topic gelezen heb is het in mijn nek geschoten, kan zelfs mijn hoofd niet meer draaien....

hihihi grapje hoor

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:35

_Inga schreef:
Wat vaak ook verlichting kan geven is medical taping of dry needling. Hier even op googlen. Vaak maakt de ene fysiotherapeut ook wel uit met de andere. Ik houd het graag bij de wat oudere fysiotherapeuten, deze kunnen vaak beter masseren. Vooral als er gemasseerd wordt op trigger points (google maar), zijn allemaal erg interessante dingen vindt ik. Vooral voor degene die pijn ondervinden bij masseren is medical taping echt iets om te proberen!

Oudere fysiotherapeuten zijn vaak ook ouderwets in hun opvattingen.

Waar komen die triggerpoints vandaan? Ga dat eerst eens uitzoeken, want als er iets somatisch is wat je fysieke klachten geeft kun je de fysieke klacht wel weg masseren maar die komt net zo hard terug.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:36

Ga eens wat lezen over atlas profilax. Mijn moeder heeft jaren nek en schouderklachten gehad. Na de behandeling niet meer!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 15:43

Alvast bedankt voor al die tips.
Ik zal in elk geval eens een aantal laten proberen:)

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 15:56

Ik kan je sauna aanraden.
Door de warmte komen de spieren los.

Ik heb al jaaaaaaren last van mn rug en nek, sinds ruim een jaar ga ik elke 2 weken naar een manueel therapeut. hij kraakt en masseert. Hij vertelde me ook dat sauna erg goed is.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:31

inmiddels heb ik ook medical taping

en diazepam en Zaldiar...

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:47

Shiatsu heeft mij ook heel goed geholpen.

Ik had al een hele lange tijd last van mijn rug, nek en schouders. De fysio heeft me op lange termijn wel iets geholpen maar zelfs na een jaar was het nog niet over. Ondertussen ook acupunctuur geprobeerd, hielp ook niet echt. Toen met shiatsu begonnen, ik was denk ik nog niet eens een half jaar verder en ik was van alle klachten af.

Nu begint mijn rug (en daardoor mijn nek ook) weer een beetje te zeuren omdat ik (zoals ik het gevoeld heb tenminste) een spiertje in m'n rug verrekt heb tijdens het uitmesten en ben ik van plan opnieuw de shiatsu therapeut weer op te zoeken.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:20

Fred_Kroket schreef:
_Inga schreef:

Oudere fysiotherapeuten zijn vaak ook ouderwets in hun opvattingen.

Waar komen die triggerpoints vandaan? Ga dat eerst eens uitzoeken, want als er iets somatisch is wat je fysieke klachten geeft kun je de fysieke klacht wel weg masseren maar die komt net zo hard terug.

Even off-topic; ligt natuurlijk ook aan welke fysiotherapeut je treft. De opmerking over oudere (of beter gezegd, eerder afgestudeerde fysio's) gaat om het feit dat je op de huidige opleiding eigenlijk 0.0 les krijgt in masseren.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:22

Massagemat.
Die bevestig je aan de stoel en die masseert je schouders, nek en rug.
Bij mij word het er een stuk losser van en de pijn word minder.
(Voor thuis dan, de fysio helpt me nog het beste)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:02

Fred_Kroket schreef:

euhm... somatisch en fysiek betekent hetzelfde. Of bedoel je ipv somatisch psychisch?